מה נשים רוצות: החלפת גלגל (מדריך מצולם)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מה נשים רוצות? בטוח שלא פנצ’ר בגלגל על הבוקר, אבל אם קרה, יש כמה פתרונות, ואחד מהם הוא להחליף גלגל בעצמך – מדריך מצולם

 

מה נשים רוצות: החלפת גלגל (מדריך מצולם)

 

המדריך פורסם לראשונה בחודש מרץ 2012, תחילת הדרך של “מלכת הכביש”
תאריך עריכת המדריך: 11.9.2019

יום אביבי שטוף שמש, את בדרכך לעבודה, הרוח נושבת, הצופרים צופרים ושום דבר לא מבשר לך מה הולך לקרות בדקות הקרובות. בום. פגעת במשהו, משהו מתכתי. רעש מוזר מכיוון הגלגל השמאלי, לא את לא טועה, זהו בורג, וככה נשמע פנצ’ר. תראי מה זה, היום עוד לא התחיל וכבר דרמה. את יכולה לנסות להמשיך לנסוע, אבל צמיג איבד אוויר לגמרי, ולהמשיך לנסוע יכול לגרום נזק גדול בהרבה לגלגל כולו. ומהחלפת צמיג “פשוטה”, ההוצאה עלולה לתפוח לכמה מאות ויותר. יאללה עוצרים.

נכון שהאינסטינקט שלך אומר “איך לעזאזל אני משיגה עזרה”?! אבל בשעה המטורפת הזו של הבוקר, כשנראה שכולם רוצים לטפס אחד על השני כדי להגיע בשעה סבירה לעבודה, מי יעצור כדי לעזור לך להחליף גלגל…? רגע לפני הייאוש והפשלת השרוולים:

בדקי בWAZE ובאינטרנט ומצאת שיש פנצ’ריה במרחק של כמה מאות מטרים, הדליקי אורות מהבהבים וסעי לאט ובזהירות, עד ליעד. 

ישנם שירותי דרך הכלולים בביטוח הרכב, הכוללים גם החלפת צמיג. ניתן גם להזמין איש מקצוע פרטי, שקרוב לוודאי יגבה על החלפת גלגל בין 350-550 ש”ח (כמובן שרצוי להזמין איש מקצוע מהאזור, שלא יגבה מחיר גבוה על נסיעה ארוכה עד אליך.

ויש גם עמותה נפלאה בשם “אחוקים“, להם יש נציגים כמעט בכל עיר, ויגיעו בחפץ לב לעזור, וללא תשלום (058-700011).

ועמותת ידידים – סיוע בדרכים, שמסייעים באדיבות וללא כל תמורה. נייד – 053-3131310 24 שעות ביממה.

אם בחרת שלא להיעזר באף אף אחת מהאופציות הללו, קחי אוויר, תתקשרי לעבודה להודיע על איחור. הפשילי שרוולים… שעה אחת וכל הסאגה הזו מאחורייך.

 

פתחי את תא המטען (המקום בו מעמיסים קניות), הרימי את השטיח, תחתיו ישנו משטח מדיקט קליל, הרימי גם אותו וגלי את הגלגל הרזרבי וכלי העבודה הדרושים להחלפתו.

סה”כ את זקוקה ל –

מפתח ברגים
ג’ק – הכלי בעזרתו תרימי את הרכב + ידית אחיזה
משולש זוהר – על פי חוק, שימי במרחק 10 מטרים מאחורי הרכב
אפוד זוהר (בכל שעה ביום)
גלגל חליפי
ולהתרחק מהכביש כמה שאת יכולה, או כל מקום אחר שיכול להעמיד אותך בסיכון.

 

כל מה שנדרש לך להחלפת הגלגל בעצמך


חשוב מאד!
המיקום שעליו את “עובדת” ומחליפה את הגלגל, חייב להיות ישר וחזק. אספלט ישר, ורצוי לא בצד הדרך. אם מתאפשר, חניה/חניון זה מיקום מעולה. 
כעת, הוציאי את הגלגל מהפתח, והתחילי במלאכת הורדת צלחת הגלגל (טסה), במידה ויש, מסירים עם מברג על ידי חילוץ כיסוי הגלגל מהצדדים, ולאחר מכן, מוציאים את הברגים בגלגל. 

*יש צלחות שניתן להוריד רק בעזרת הברגה, פשוטה למדי, ויש אחרות שניתן לחלץ בעזרת מברג.

 

פעם היו טסות. מלאכת החלפת גלגל


ראשית, את צריכה לרופף את הברגים נגד כיוון השעון – מימין לשמאל. אל תסירי אותם לגמרי, יש להשאיר את הגלגל על תילו עד אשר תרימי את המכונית בעזרת הג’ק. קחי את מפתח הברגים, הלבישי אותו על הבורג הראשון ועלי עליו בזהירות עם משקל הגוף.

 

אם אין מספיק כוח בידיים, השחילי את מפתח הברגים על הבורג וטפסי עליו בזהירות

 

וכשהבורג זז והתרופף מעט, את יכולה להמשיך ולהחליש את אחיזתו בעזרת שתי ידייך.

וכעת ניתן לסובב עם הידיים. מדריך החלפת גלגל

המשיכי באותה השיטה עם כל חמשת הברגים. ולאחר מכן, קחי את הג’ק. שימי לב שיש לו חריץ, החריץ בקצה, החריץ הזה מתחבר לפס ברזל דק שנמצא בצידי הרכב. כשהג’ק נמצא תחת הרכב, סובבי את הלשונית של הג’ק עד שיעלה מעלה וייצמד היטב אל פס המתכת הבולט – במשפט – בראש הג’ק ישנו חריץ שאותו יש להתאים לפס המתכת הבולט.  

 

חברי את הג’ק לפס המתכת בצד הרכב

 


משהצמדת היטב את פתח הג’ק לפס הברזל בתחתית כלי הרכב, את יכולה להיעזר בידית הסיבוב שמתחברת כמו וו לג’ק והתחיל לסובב אותה עד שתבחיני שהרכב מתרומם.

 

ידית האחיזה נכנסת לתמונה. התחילי לסובב את הוו המחובר לג’ק

 

הברגים רופפים, הג’ק במקום, והרכב באוויר? מצוין, ליתר ביטחון, שימי את הגלגל הרזרבי מתחת לרכב. כך, אם הרכב חלילה נופל, הצמיד הרזרבי שם לספוג את המכה.

 

אחרי שהרמת את הרכב באוויר בעזרת הג’ק, הניחי את הגלגל הרזרבי תחת הרכב


כעת, סוף סוף, נפטרים מהגלגל הסורר… 

 

גלגל מפונצ’ר אאוט, גלגל חליפי IN!


כעת נחליף בין הגלגל הרזרבי, התקין, שהשכבנו תחת הרכב, ונשים במקומו את הגלגל המפונצ’ר תחת הרכב, שוב לשם הביטחון.

 

השחילי את הגלגל החליפי לפי מיקום חורי הברגים

 

‘טריק’ מועיל – אחרי ששמים את הגלגל התקין, צריך להחזיק אותו חזק ולהבריג ידנית בורג אחד למעלה ובורג אחד למטה, כך למעשה מחזיקים ומייצבים אותו ורק אז תוכלי להמשיך בעבודת ההברגה, שתהיה קלה ונוחה יותר עבורך.

 

להבריג שני ברגים קלות, מחזיקים את הגלגל במקום ואז נוח יותר להבריג את היתר

 

הכניסי את יתר הברגים בחורים והבריגי אותם ידנית, הפעם משמאל לימין

 


כל הברגים מוברגים? כעת, חזקי את הברגים במקומם עם מפתח ברגים

 

חזקי את הברגים עם מפתח ברגים

 

חזקי היטב, תיכף מסיימים

לחיזוק מירבי, עלי שוב, פיסית, ובזהירות! עם הרגליים על המוט, לחיזוק הברגים במקומם.

 

עוד חצי שעה את בעבודה/בבית

 

אם יש טסה, צלחת גלגל בגלגל הרכב, הצמידי אותה בכוח לגלגל, וחברי אותה בעזרת מכות קלות בצידיה.

 

 

עכשיו את יכולה להוציא את גלגל ה”ביטחון” שהצבת מתחת לרכב

ולהתחיל להוריד את הרכב לקרקע בעזרת סיבוב ידית האחיזה/הג’ק

 

מורידים בחזרה את הרכב למטה, בעזרת הג’ק

 

את הגלגל המפונצ’ר שימי באותו פתח “סמוי” בתחתית תא המטען, או פשוט זרקי אותו פנימה. הוא דיי כבד, ולמי אכפת עכשיו…

מדריך החלפת גלגל – סיימנו

זהו יקירה, טפחי לעצמך על השכם, מגיע לך. ואת הצמיג את יכולה בזמנך החופשי להביא לפנצ’ריה שתתקן אותו, בעלות של 50 ש”ח לערך, או פחות, תלוי באזור מגורייך.

 

סיימנו

 

 

follow and like
fb-share-icon0

8 Replies to “מה נשים רוצות: החלפת גלגל (מדריך מצולם)”

  1. יפה מאוד ענת , כל הכבוד על היוזמה !!!
    נראה לי שזה לקח לך הרבה פחות משעה , זה רעיון לא רע לתרגל החלפת צמיג 🙂
    הערה בטיחות נוספת – כיוון שהגלגל ספייר בדרך כלל שחוק פחות מהמקביל לו , ובמקרים אחרים זה גלגל ספייר דק , מומלץ לנסוע במהירות נמוכה מ 80 קמ"ש ולדאוג לתקן את הפאנצ'ר בהקדם.

    שאימלס

  2. שלום
    הקפיצה על מפתח גלגלים אינה מומלצת ואף מסוכנת.
    המפתח עלול להחליק מהבורג, וגם האדם עלול להחליק מידית המפתח.
    מומלץ לסגור חזק ככל האפשר באופן ידני, ולגשת לבעל מקצוע בהמשך.

  3. א. אפשר יותר פשוט להתקשר לעמותת “ידידים – סיוע בדרכים” שזמינים 24 שעות
    ב. לקפוץ על מפתח הגלגלים כשהרכב עדיין על הג’ק זהו צעד לא נכון, הרכב יכול בקלות ליפול מהג’ק וחבל… האופן הנכון הוא לסגור ידנית את כל הברגים ולחזק קצת עם המפתח, ואחרי שהרכב למטה ‘לקפוץ’ על המפתח, ואחרי כמה מטרים של נסיעה לחזק שוב

  4. נא לחדד לשים לב למיקום הגק.בהרבה מכוניות סף המתכת שהוצג במדריך הינו רק הפח ובעת ההרמה הגק יעקם את סף הדלת.יש לבדוק היכן למקם את הגק בהתאם למה שקבע יצרן הרכב.ברכבים מודרנים יש סימון של חץ.לא לפחד להכניס את הרש מתחת לרכב לבדוק איפה יש משקטח מיועד ויציב.
    כמו כן חשוב מאוד את ברגי הגלגל לסגור בהצלבה ולא אחד אחרי השני !!

    יוסי נחשון .רעננה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen − 3 =