הכירו את המאזדה CX50 היורשת של להיט המכירות CX5

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
הכירו את המאזדה CX50 היורשת של להיט המכירות CX5

 

 

חידושים במאזדה CX-5: קרובים מתמיד?

מאת: עילאי בורבין

 

בחודש שעבר, החליטו בהנהלת חברת מאזדה היפנית על מהלך אסטרטגי חדשני, במסגרתו, רשמה החברה בארה״ב ובאירופה את סדרת CX שלה כסימן רשום, ובפרט את המודלים CX50 ו-CX90. לפני מספר חודשים הוצג רכב הפנאי החדש של מאזדה, CX30, שנועד להחליף את הדגם הוותיק CX3. ניתן להניח כי CX50 עתיד להיות היורש של להיט המכירות CX5, ולהוסיף לו מגוון חידושים.

מאזדה CX5 בדורו האחרון הושק בשנת 2017, ומאז הספיק לעבור מתיחת פנים קלה שכללה בעיקר תוספת אבזור ושינויים קוסמטיים קלים. אולם, מזמן לא נרשם שינוי דרמטי במערכת ההנעה או בפלטפורמה של הדגם. ע״פ דיווח רשמי של החברה, לא צפויות השקות של דגמים חדשים עד לשנת 2022, מה שמעלה מגוון השערות וספקולציות מצד חובבים רבים של ה-CX5 באשר להגעתו של דגם חדש.

 

 

מאזדה CX50

 

 

מהדלפות ושמועות שונות, נראה כי מאזדה תתמקד בפלטפורמה חדשה שתהיה משותפת ל-CX50 ולמאזדה 6 המוכרת והאהובה. ללא ספק, ה-CX5 בדורו הנוכחי נחשב לאחד הג׳יפונים בעלי התנהגות הכביש הטובה ביותר בסגמנט, ונראה כי באמצעות יצירת פלטפורמה אחידה לשני הדגמים התנהגות הכביש תשתפר עוד יותר.

יתרון נוסף בפלטפורמה החדשה הוא מעבר להנעה אחורית – שמועות מספרות כי בניגוד לדגם הנוכחי, ה-CX50 יוצע עם הנעה אחורית כברירת מחדל ולא עם הנעה כפולה. בנוסף לשינוי בפלטפורמה, ניתן לצפות לשלושה מנועים חדשים בהיצע:

בנזין, 3 ליטר 6 צילינדרים

טורבו דיזל, 3.3 ליטר, 6 צילינדרים 

בנזין+ חשמלי (היברידי), 2.5 ליטר, 4 צילינדרים 

מנועים אלו עתידים להצטרף להיצע המנועים הקיים.

 

לסיכום, נראה כי השקתו של היורש ל-CX5 הוותיק והאהוב עדיין מעט רחוק, אך יחד עם זאת, ניתן לצפות ללא מעט חידושים והפתעות בכל התחומים.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × four =