המדריך לאלפא רומיאו: טיפולים שוטפים, עלויות וכללי זהב לשמירה על הרכב

מה כוללים טיפולי 30, 60 ו-90 אלף, כמה הם עולים, ואיך תשמרו על הרכב בין לבין - מדריך ועצות זהב לאלפיסטים

הגיע הזמן של האלפא שלי (אלפא רומיאו 159), לעבור טיפול 60 אלף. לקח לי 2000 ק”מ להסגר על לאן לקחת את הגברת, אז שוטטתי בין קבוצות פייסבוק של בעלי וחולי אלפא רומיאו בפייסבוק, עד שהחלטתי להביא אותה למוסך של “איציק אלפא” ברחובות.

אז בואו נעשה סדר, מה כולל טיפול 60,000 (ק”מ)?

טיפול 60 אלף כולל:
– החלפת מסנן (פילטר) שמן
– החלפת מסנן (פילטר) אוויר
– החלפת מסנן (פילטר) מזגן
– פלאשינג – תהליך פירוק הבוצה שהצטברה במנוע
– החלפת שמן מנוע

טיפול 60,000 בסיסי לאלפא רומיאו 159 עולה 700 ש”ח (ללא החלפת פילטר מזגן).

הוראת יצרן קובעת כי יש לעשות טיפול כל 30 אלף ק”מ (30 אלף, 60 אלף, 90 אלף וכן הלאה). איציק, אגב, מהמחמירים, וממליץ ללקוחות שלו לבוא לטיפול כל 10,000 ק”מ.

בנוסף לטיפולים השוטפים:
באלפא רומיאו מיטו ואלפא רומיאו ג’ולייטה מחליפים מצתים כל 30,000 ק”מ, וכל 90,000 קילומטר רצועת טיימניג.
באלפא רומיאו 159 ב-80,000 ק”מ מחליפים מצתים, ואין הוראת יצרן מתי מחליפים שרשרת טיימינג.

מחירים
אלפא רומיאו 159 –
טיפול 30,000 – 700 ש”ח (ללא מסנן מזגן).
טיפול 60,000 – 700 ש”ח (ללא מסנן מזגן).
טיפול 90,000 – 1180 ש”ח, (כולל פלאשינג).

אלפא רומיאו מיטו / אלפא רומיאו ג’ולייטה
טיפול 30,000 – 1200 ש”ח
טיפול 60,000 – 1200 ש”ח
טיפול 90,000 – 2550 ש”ח (כולל החלפת רצועת טיימינג בעלות 1400 ש”ח).

אילו מחלות ידועות יש לרכבי אלפא רומיאו?
“לאלפא רומיאו 159 ספציפית, יש “מחלה” עם השרשרת טיימינג, בקצרה, מצטברת בוצה במנוע שפוגעת בטיימינג, לכן עושים “פלאשינג” ומנקים את מעברי השמן.
למיטו וג’ולייטה יש בעיות במנועי הטורבו/מולטי אייר.
ובמכוניות אלפא קלאסיות יש נקודות חלודה.

כמומחה לאיטלקיות, אתה יכול להמליץ לנו איך לשמור על הרכב שלנו בין הטיפולים השוטפים?

כללי זהב לשמירה על מכוניות איטלקיות

1. לצמצם מרווח טיפולים – ללכת לטיפול כל 10,000 ק”מ, גם אם מדובר במכוניות חדשות (להיות עם היד על הדופק, לתפוס את התקלות בזמן ולטפל בהן).
2. בדקו שמן מים כל שבוע-שבועיים, מה אכפת לכם, זה לוקח 2 דקות. חשוב בעיקר לאיטלקיות עם מנועי טורבו ש”אוכלים” הרבה שמן.
3. התנעה “קרה” – כל בוקר אחרי שמתניעים, לחכות 4-5 דקות, לתת למנוע להתחמם.
4. לשמירה על מנועי טורבו – אחרי כל נסיעה, לפני כיבוי המנוע, המתינו שתי דקות במקום, בהילוך סרק (ניוטרל), כך תשמרו על הטורבו/מולטי אייר.
5. תהיו קשובים לרעשים ברכב, וכמובן שימו לב להתראות, ובואו למוסך בזמן.


הסיפור של ד”ר אלפא…

כנראה שככה זה בין חולי אלפות, כבר בלחיצת יד ובשלום שלום, התפתחה ביני לבין איציק שיחה מעניינת, שאלתי אותו איך הכל התחיל. כאלה אנחנו הכתבים, חייבים לדחוף את האף…

אז איך הפכת לד”ר של אלפות?

“בתיכון למדתי מכונאות, אבל לא התחברתי לזה, שנאתי להתלכלך. הכל התחיל בכלל מאבא שלי ודוד שלי, הייתה להם אלפא סוד, שעברה אלי ועשתה לי בית ספר. הייתי חייל משוחרר עם כמה שקלים בכיס. נכנסתי איתה למוסך, והתיקון היה כל כך יקר, שלא נשאר לי כסף לביטוח. שילמתי למוסך על התיקון בלית ברירה, וכבר באותו השבוע עשיתי עם האלפא תאונה קשה. הסיוט של החיים שלי. היו מעורבים בתאונה אנשים, הסוד הלכה טוטאלוס, וביטוח – אין. מאז החלטתי שאני לא נכנס יותר למוסכים, אני אפתור ואתקן הכל בעצמי”.

לא יותר פשוט לקנות סובארו?

“אחרי התאונה התחלתי לעבוד כמה שעות אחרי שעות העבודה במכונאות. בזמנו, כל המוסכים ידעו להתעסק ברכבי סובארו, וביפניות בכלל, אבל אני רציתי להתמקצע במכוניות שאף אחד לא רוצה לגעת בהן, מכוניות שהן אתגר. כולם עם סובארו? אני אבחר באלפא רומיאו.

ואז הכל התחיל. ניסיתי להתקבל למוסך המרכזי ברמת החיל, אבל אמרו לי שאין לי מספיק ניסיון. ב1996, התחלתי לעבוד בכמה עבודות קטנות, עד שחבר חיבר אותי לאבי ממוסך “תלתן”. עבדתי שם חצי שנה עד שהמוסך נסגר. היה לי מקום קטן בבית דגן שעשיתי בו עבודות מכונאות פרטיות, עד 2004, אז החלטתי להיות עצמאי”.

“באותו המקום בבית דגן, פתחתי מוסך בגודל 70 מ’, מוסך מומחה לאלפות. השם שלי התחיל לעבור מפה לאוזן, קראו לי “סרטן” כי הייתי “לוקח” עבודות מהמוסך המרכזי. סרטן זה שם נורא, אבל זה החמיא לי. המשכתי בבית דגן עד 2011 שהתחיל להיות צפוף שם, ובאנו לרחובות. המקום (מוסך איציק) בהתחלה היה נראה לי ענק מדי, פחדתי. אשתי תמכה בי, חתמתי על החוזה בידיים רועדות ויצאנו לדרך. העבודה במוסך היא מסביב לשעון. הרבה לחץ ודאגות, ואחריות. לעשות מעקב אחר המכוניות של הלקוחות, לתת שירות טוב. אבל זה הרבה סיפוק. הגשמתי חלום, אבל יש לי עוד חלום, להתחיל ליצור, ולבנות אמנות מחלקי חילוף”.

אחרי הטיפול, קיבלתי אישור שהכל תקין, ופס הביתה. איציק איפס את נורת ההתראה של טיפול 60 אלף, וכיוון אותה מחדש לעוד 10,000 ק”מ. הרכב הבא כבר נכנס, ואני והאלפא 159 שלי יצאנו לדרך. חם רותח בחוץ, אבל בתא הנהג קפוא, אחרי שהתחדשתי בפילטר מזגן “דנדש”. מבט אחרון לאחור. לא אמרתי לאיציק שאת היפה שלי כבר מישהו אחר יביא בטיפול הבא. 

לעמוד הפייסבוק של מוסך איציק אלפא

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.