המדריך לטויוטה קורולה: טיפולים שוטפים, עלויות וכללי זהב לשמירה על הרכב

מדריך טיפולים ועלויות לבעלי טויוטה קורולה: מה כוללים טיפולים תקופתיים, כמה הם עולים, ואיך תשמרו על הרכב בין לבין

מדריך טיפולים ועלויות לטויוטה קורולה

פעם בשנה או כל 15,000 ק”מ (הראשון מבניהם) מגיע הזמן לטיפול השנתי לרכב, מטרת הטיפולים היא להחליף חלקי בלאי חשובים לתפקוד תקין של הרכב ולא פחות חשוב מכך לעשות בדיקה מקיפה לתקינותו.

רוב בעלי הרכבים חוששים מהביקור במוסך, בענף הסובל ממוניטין שלילי. אך אין מה לפחד, אם תגיעו עם קצת ידע והבנה על הטיפול, מה הוא כולל ועלותו, ידע שאפשר לקבל ברשת בקלות.

המדריך המלא שלפניכם נכתב בעזרת אוטוריטי, מיזם שמטרתו לעשות שינוי בענף תחזוקת הרכב. המספק הצעות מחיר בשקיפות מלאה, מוודא שתגיעו למוסך בביטחון וגם יעזור לכם לחסוך בעלויות הטיפול.

אז בואו נתחיל – מה כוללים הטיפולים לטויוטה קורולה שלכם וכמה הם צריכים לעלות? (המלצתנו, כדאי לבדוק את ההוצאה הצפויה 3 שנים קדימה לפחות).

טויוטה קורולה 2003-2007 טיפולים ועלויות במוסך

טויוטה קורולה | בין השנים 2003-2007 | מנוע 1.6

קמ

איזה חלקים כולל הטיפול?

מחיר (כולל מעמ)

15,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

385 ש”ח

30,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, נוזל בלמים

580 ש”ח

45,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

385 ש”ח

60,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע, מסנן אוויר, מסנן מזגן, מצתים, נוזל בלמים

738 ש”ח

75,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

385 ש”ח

90,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, נוזל בלמים

580 ש”ח

105,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

385 ש”ח

120,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע, מסנן אוויר, מסנן מזגן, מצתים, נוזל בלמים

738 ש”ח

135,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

385 ש”ח

150,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, נוזל בלמים

580 ש”ח

165,000

שמן מנוע, מסנן שמן, נוזל קירור

535 ש”ח

180,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע, מסנן אוויר, מסנן מזגן, מצתים, נוזל בלמים

738 ש”ח

195,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

385 ש”ח

210,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, נוזל בלמים

580 ש”ח

225,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

385 ש”ח

240,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע, מסנן אוויר, מסנן מזגן, מצתים, נוזל קירור ונוזל בלמים

850 ש”ח

טויוטה קורולה 2008-2012 טיפולים תקופתיים במוסך

טויוטה קורולה | בין השנים 2008-2012 | מנוע 1.6

קמ

איזה חלקים כולל הטיפול?

מחיר (כולל מעמ)

15,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

405 ש”ח

30,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן מזגן, נוזל בלמים

550 ש”ח

45,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

405 ש”ח

60,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, ונוזל בלמים

600 ש”ח

75,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

405 ש”ח

90,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן מזגן, מצתים (אירידיום) נוזל בלמים

975 ש”ח

105,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

405 ש”ח

120,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, ונוזל בלמים

600 ש”ח

135,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

405 ש”ח

150,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן מזגן, נוזל בלמים

550 ש”ח

165,000

שמן מנוע, מסנן שמן, נוזל קירור

555 ש”ח

180,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, מצתים (אירידיום) ונוזל בלמים

1,025 ש”ח

טויוטה קורולה 2013-2017 טיפול תקופתי

טויוטה קורולה | בין השנים 2013-2017 | מנוע 1.6

15,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

405 ש”ח

30,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן מזגן, נוזל בלם

570

45,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

405 ש”ח

60,0000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, נוזל בלם

615 ש”ח

75,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

405 ש”ח

90,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן מזגן, מצתים (אירידיום) נוזל בלמים

1,015 ש”ח

105,000

שמן מנוע, מסנן שמן מנוע

405 ש”ח

120,000

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, נוזל בלם

615 ש”ח

באיזה חלפים להשתמש, מקוריים או תחליפיים?

בכדי למנוע חוסר וודאות, אלה סוגי החלקים בהם משתמשים בטיפולים הרשומים, ויש להשתמש בהם על פי התקן, בטיפולים תקופתיים של הטויוטה קורולה:

  • שמן מנוע – סינטטי מלא, בתקן מדויק לרכב

  • מסנן שמן מנוע – מקורי

  • מסנן אוויר – חליפי

  • מסנן מזגן – חליפי

  • מצתים – תואמי מקורי (זהים למקורי ב-100%. מיוצרים ע”י החברה שמייצרת לטויוטה, נקראת DENSO)

  • נוזל בלמים – תקן מדויק לרכב (DOT4)

  • נוזל קירור – תואם מקורי (לפי תקן מדויק לרכב).

טיפול תקופתי לרכב

הערות חשובות בנוגע לטיפולים התקופתיים לרכב:

  • הטיפולים צריכים להתבצע כל 15,000 ק”מ או כל שנה, הראשון מבניהם.

  • הטיפולים לדגם הראשון, בין השנים 2003-2007, מתאימים במדויק גם לדגם דומה של טויוטה, הטויוטה RUNX.

  • בין שנת 2008 לשנת 2009 היה שינוי צורה ודגם, כלומר שהיבואן התחיל לייבא את הרכבים בעיצוב החדש של שנת 2008 כבר באמצע/סוף שנת 2007. אם הרכב שלכם בשנים האלה, תצטרכו לבדוק אם צורת הרכב מתאימה לדגם הישן או החדש יותר.

  • אותו המצב בדיוק חל בין שנת 2011 לשנת 2012. גם אם הרכב שלכם בשנים האלה, תצטרכו לבדוק אם צורת הרכב מתאימה לדגם הישן או החדש יותר.

    *תסתכלו על התמונות המצורפות של הדגמים השונים, ורוב הסיכוניים שמיד תבינו איזה דגם יש לכם.

עוד פרט שכדאי ונחמד לדעת, הוא שטויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם. מדובר ברכב שנחשב לאמין ואיכותי בקטגוריה שלו.

דברים שאפשר לדעת רק במוסך

כמו שציינו, מעבר להחלפות המצויינות בטבלה, מטרת הטיפול התקופתי הינה גם לבצע בדיקה כללית לרכב, ויש דברים שאפשר לדעת רק לאחר בדיקה, כלומר שמעבר לטיפול יתכן והמוסך ידווח על תקלות שונות וימליץ על החלפה של חלקים שונים.

חשוב שתוודאו מראש שלפני כל המלצה כזו נציג המוסך יעדכן אתכם בסיבה בגללה צריך להחליף את החלק ומה מחיר ההחלפה (אל תשכחו לבדוק אם המחיר כולל מע”מ ואל תתביישו לשאול גם על פעולת המערכת/חלק המוחלפים – הבנה תקל עליכם בהחלטה), וכמובן שההתקנה תתבצע רק לאחר אישור שלכם.

כדי שלא יהיו לכם “הפתעות” במוסך, ריכזנו לכם מראש מחירים עבור החלפות פופולריות שונות שאפשר לדעת רק אחרי בדיקה במוסך:

מה מחליפים?

מחיר

החלפת רפידות בלם קדמיות

350-400 ש”ח

החלפת רפידות בלם אחוריות

335-385 ש”ח

החלפת רפידות בלם קדמיות + החלפת צלחות בלם

650-700 ש”ח

החלפת רפידות בלם אחוריות + החלפת צלחות בלם

600-650 ש”ח

החלפת רפידות בלם קדמיות + חריטת צלחות בלם

560-610 ש”ח

החלפת רפידות בלם אחוריות + חריטת צלחות בלם

550-600 ש”ח

החלפת גומי ציריה

180-240 ש”ח

החלפת מגבים איכותיים (עשויים סיליקון)

60-100 ש”ח

החלפת נורה ראשית (פנס קדמי)

35-65 ש”ח

טיפים לאחזקת רכב שוטפת

טיפים וכללי זהב שכדאי לכל בעל רכב ליישם:

  1. בדקו שמן מים כל שבוע-שבועיים, מה אכפת לכם, זה לוקח 2 דקות וזה יכול להציל אתכם מתקלות מהותיות שיעלו לכם הרבה מאוד כסף.

  2. תבדקו אוויר בצמיגים ותמלאו אם צריך – קל לבדוק ולמלא, זה חשוב מאוד לבטיחות ולהתנהגות הרכב (במיוחד במצבים קיצוניים, לא עלינו) וזה משפיע לטובה על צריכת הדלק.

  3. תהיו קשובים לרעשים ברכב, שימו לב להתראות ותגיעו לבדיקה במוסך או לפחות תתייעצו לגבי החשש שלכם, זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף בעתיד.

  4. תטפלו ברכב בזמן – אל תזניחו את הרכב, רכב שטיפלו בו בזמן ובאופן מסודר נשמר בצורה טובה יותר, מתקלקל באופן שכיח יותר,  ותמיד קל יותר למכור אותו.

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

24 תגובות

  1. עינת

    האם המחירים מתייחסים למוסך מורשה ?
    אני צריכה לעשות טיפול לטויוטה קורולה 2007 בשיחה עם המוסך נאמר לי שעלות החלפת פלגים היא 500 שח איך יתכן דבר כזה ? ( השיחה מוקלטת)
    ניסיתי לברר עלות של כל הטיפול .לא הצלחתי לקבל תשובה.
    תודה

  2. היי עינת, אני ניתאי מנכ”ל אוטוריטי.
    קודם כל חשוב לציין שאני מבין לפי הכתוב (ומחיר הפלאגים שציינת) שדגם הרכב שלך הוא משנת 2007 אך הוא בעצם הדגם/צורה החדשה יותר, שייך לשנים 2008-2012. לכן מקווה שאני מתייחס לדגם הנכון.
    אענה לפי הסדר:
    1. המחירים הנ”ל מתייחסים למוסכים מורשים כלליים מטעם משרד התחבורה (אני מדגיש – לא מוסך היבואן). בנוסף, חשוב לציין שהמחירים המצויינים בכתבה הינם המחירים של אוטוריטי ולא כל מוסך יציג מחיר זהה.
    2. המצתים בדגם זה הינם מצתים המוחלפים כל 90,000 ק”מ לכן הם יקרים יחסית, יתכן שהמקוריים עולים 500 ש”ח. בשירות שלנו (ולמעו האמת אצל כל מוסך שמכבד את עצמו) מסופקים מצתים תואמי מקורי, המיוצרים ע”י החברה המייצרת לטויוטה והינם זהים ב-100% למקורי (פרט לאריזה החיצונית) במחיר של 372 ש”ח בלבד.
    3. עלות של כל הטיפול אצלנו היא 975 ש”ח כולל מע”מ, זאת כמובן לפי דרישות דרישות יצרן מדויקות. במוסך היבואן הערכת המחיר היא בין 1300-1550 ש”ח.

    את מוזמנת לפנות אלינו (במספר 072-257-1212) לכל שאלה או לתיאום טיפול, ובשמחה גם להשתמש בנתונים המסופקים כאן ובכתבה כדי להגיע חכמה יותר ולחסוך קצת בכל מוסך אחר 🙂

  3. ניתאי עיני

    היי עקיבא, כאן ניתאי מנכ”ל אוטוריטי. כדי לענות לך במקצועיות על שאלה זו אצטרך עוד פרטים. אנא צור איתנו קשר במספר 072-257-1212, או בכתובת המייל [email protected].
    תודה.

  4. ניתאי

    היי דודו,
    החלפת מסנן הדלק ברוב דגמי הקורולה מומלצת ב-150,000 ק”מ או 165,000 ק”מ. לרוב החלפה זו אינו מומלצת לביצוע באופן יזום, אלא לפי מצב הרכב מדיווחי הלקוח, למשל אם מורגש שהרכב פתאום “שותה” הרבה יותר דלק או שפתאום התגובה של המנוע בלחיצה על דוושת הגז היא איטית באופן בולט – יתכן ויש צורך בהחלפת מסנן הדלק.

    בברכה,
    ניתאי עיני מנכ”ל אוטוריטי.

  5. יהודה

    שלום רב!
    בטיפול 60000 הומלץ לי במוסך היבואן להחליף גם שמן גיר ( מבלי לראות את הרכב) חשוב לי לשמוע את דעתכם.
    תודה רבה מראש.

  6. ניתאי עיני

    היי יהודה, כאן ניתאי מנכ”ל אוטוריטי.
    לא ציינת מאיזה שנה רכבך (מפרטי הטיפול משתנים בין הדגמים).
    לדגם בין השנים 2003-2007 נדרשת החלפה ב 60,000 ק”מ רק אם הרכב מוגדר לפי היבואן כנוסע ב”תנאים קשים”. כך שאם רכבך מהשנים האלה יתכן שלא שמו לב לפרטים במוסך בו בדקת ומיד המליצו על החלפה.
    לרכבים מהשנים מתקדמות יותר – ההחלפה מומלצת רק בק”מ מאוחר הרבה יותר.

    ההמלצה שלי – אל תקבע החלפה של שמן הגיר לפני שאתה מגיע למוסך, אלא רק לאחר בדיקה במוסך ואז תוכל לקבל החלטה חכמה יותר.

    מוזמן גם לפנות אלינו לבירור לגבי הטיפול במספר 072-257-1212.

  7. ניתאי עיני

    היי,
    לא ידוע לנו על טיפול מיוחד ב-100,000 ק”מ, מה גם שהטיפולים מתבצעים לפי מפרט היצרן כל 15,000 ק”מ (כלומר סביר שטיפול יתבצע ב-90K או ב-105K).

    בכל אופן נבדוק ונעדכן כאן אם יש חדש 🙂

    ניתאי,
    מנכ”ל אוטוריטי

  8. ענת דניאל
    ענת דניאל

    עונה בשם ניתאי, כותב המדור:
    בקורולות יש שרשרת טיימינג (ברזל) ולא רצועה (גומי), אין המלצה להחלפה יזומה שלה.
    מה שכן, חשוב שהנהג יהיה עירני במיוחד לרעשים בהתנעה של הרכב (כשיש בעיה הרכב עושה בהתנעה רעש חזק, קצת כמו של טרקטור) – ואם יש רעש כזה או חשש, כדאי לגשת מידי למוסך.

    חג שמח

  9. היי מיכאל,
    כאן שוב ניתאי מאוטוריטי 🙂

    קודם כל אציין מראש שלפני בדיקה של איש מקצוע ובלי לראות הרכב קצת קשה לדעת, אך אם אין נזילה או חוסר שמן במנוע – נשמע שהכל בסדר עם הרכב, ההזעה נשמעת סבירה וכנראה שהכל בסדר.

    בכל מקרה אמליץ לך להיות עירני ולבדוק מידי שבוע את המצב ואם נראה שיש החמרה, קפוץ לבדיקה במוסך שאתה מכיר או שלחילופין אתה מוזמן לפנות אלינו (072-257-1212) להמלצה על אחד ממוסכי הרשת של אוטוריטי.

    בהצלחה.

  10. ניתאי עיני

    היי בת שבע,
    כאן שוב ניתאי מאוטוריטי.

    השמן המומלץ לרכבך הוא שמן מנוע בצמיגות 5W30 ותקן SM (למקרה וזה לא אומר לך כלום, כל מוסך יבין את הנתונים הנ”ל בקלות).

    בהצלחה 🙂

  11. דודי

    שלום!
    האם ידוע לכם על “מחלה” של הקורולה שהשמן נהייה צמידי והנורית לחץ שמן דולקת ובעקבותה הנורית לתקלה כללית?
    זה קרה לי כבר פעמיים!

    מה עושים במקרה כזה ?

    תודה

  12. דודי

    שלום!
    האם ידוע לכם על “מחלה”של הקורולה שהשמן נהייה צמיגי ונורית לחץ שמן דולקת וגם בעקבותה נורית תקלה כללית?

    זה קרה לי כבר פעמיים ולאחר החלפת השמן +ניקוי הקרטר התקלה התבטלה.

    מה עושים??
    תודה

  13. אריה

    הי,

    הופיעה לי בעיה של גיר מעכשיו לעכשיו לא בהדרגה.,

    טיוטה קורולה 2006 יפן אוט’ 1598

    קילומטרז 270,000 עברה טיפול 10 אלפים ובדיקה לא מזמן.

    באמצע נסיעה כשאני נניח על 80 קמ”ש, אני לוחץ על גז כדי להאיץ פתאום הטורים עולים, כאילו לא מצליח להחליף הילוך להילוך גבוה יותר (בהתאם לניסיון ההאצה שלי), על מה זה יכול להצביע?

    בכללי:

    רברס נכנס בסדר קצת דיילי אחרי העברה

    יש תחושה שההילוכים במהירויות נמוכות כן עוברים כמו שצריך, אך רק כשרוצה ממש להאיץ תוך כדי שאני במהירות גבוהה התחילה התופעה (מאתמול להיום).

    מה ניתן לעשות?

    ללכת למכון גירים? לבדוק שמן גיר? שחיקת מצמד ? אולי זה מחשב גיר? אולי סילנואיד גיר?
    האם אפשרי לזהות בבדיקת מחשב את הבעיה המדויקת?

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפני כמה זמן שמעתי צירצורים מאזור המשאבת מים אין נזילה מה זה יכול להיות בדקתי בסוכנות טיוטה ולא מצאו כלום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.