השקה ארצית: קיה סטוניק – קרוסאובר קומפקטי החל מ-107,900 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טלקאר משיקה בישראל את הקיה סטוניק.הקרוסאובר החדש המותג, החל מ-107,900 ש"ח

צילום: רונן טופלברג

  • קרוסאובר מעוצב ומודרני עם שאיפות ברורות להובלות פלח הSUV-B
  • משלב התנהגות כביש זריזה ונסיעה דינמית וספורטיבית
  • מונע על-ידי מנוע בנזין בנפח 1.4 ל’ או T-GDi 1.0 ל’ חדש וחסכוני
  • בעל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בכל רמות הגימור
  • ארגון מרחבי חכם המעניק נוחות נסיעה ומרחב פנימי
  • מערכת מולטימדיה מקורית עם תמיכה מלאה בעברית
  • מגיע בשלוש רמות גימור: 1.4 אורבן,1.0 EX,1.0 פרמיום
  • מחירים :1.4 אורבן 107,900 ₪ ,1.0EX113,900 ₪ ,1.0 פרמיום 118,900 ₪

סגמנט SUV-B: הגדול ביותר באירופה עד 2020

הסטוניק יהווה דגם אסטרטגי חשוב ביותר עבור קיה באחד מפלחי השוק בעלי קצב הצמיחה המהיר ביותר בשוק הרכב. סגמנט SUV-B אחראי כעת למכירות של 1.1 מיליון מכוניות חדשות באירופה מדי שנה – כ-7% מהשוק – וצפוי לגדול להיקף מכירות שנתי של למעלה מ-2 מיליון יחידות עד שנת 2020.

קיה סטוניק בישראל

מנועים ותיבות הילוכים

לצד מנוע 1.4 מסדרת KAPPA , הסטוניק מצוידת גם במנוע 1.0 ליטר T-GDi (מנוע בנזין טורבו עם הזרקת דלק ישירה). מנוע ה-3 צילינדרים טורבו מאפשר האצה מיידית וחיסכון מעולה בדלק, תוך הפחתת המשקל על הסרן הקדמי לתגובות התנהגות כביש מיידיות. מנוע 1.0 ליטר T-GDi קל המשקל מייצר 120 כ”ס ומומנט של 17.5 קג”מ כבר ב 1,500 סל”ד.

קרוסאובר חדש לקיה

הקיה סטוניק הוא קרוסאובר מעוצב המצויד במנועי בנזין קלי משקל המשולבים עם תיבת הילוכים אוט’ או כפולת מצמד ואשר שומרים על רמה נמוכה של פליטות מזהמים ועל יעילות גבוהה. נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש של הרכב מכווננים כדי למקסם את הנאת הנהיגה עם היגוי ומערכת מתלים  מוקפדות  ומערכות בטיחות מתקדמות המספקות רמות גבוהות של ביטחון בנהיגה ובטיחות לנוסעים ולסובבים.

עיצוב חיצוני

מראה מושך עיניים, והרכב בעל האפשרויות הרבות ביותר להתאמה אישית של קיה אי פעם. מי שהוביל את העיצוב של הסטוניק הייתה סדנת העיצוב האירופאית של קיה בפרנקפורט, גרמניה, בשיתוף עם מרכז העיצוב של המותג בנמיאנג, קוריאה.

הממדים הקומפקטיים ומרכז הכובד הנמוך מאפשרים מרכב מלוטש וגמיש, ששואב השראה ומהמראה דגמי ה-SUV הגדולים יותר של קיה. עם שלוחות קצרות מלפנים ומאחור (830 מ”מ ו-730 מ”מ בהתאמה), בשילוב עם תא מנוע ארוך וקו גג נמוך (גובה של 1,520 מ”מ), הסטוניק מתגאה ביציבה ספורטיבית ובטוחה על הכביש – מבלי להתפשר על תנוחת הישיבה הגבוהה לה מצפים נהגים מ-SUV קומפקטי. חיפויים שחורים סביב החלק התחתון של המרכב חיפויי פגושים מלפנים ומאחור, מוסיפים אלמנט נוסף של תכליתיות לעיצוב של המכונית ומסילות הגג מגבירות את הנראות והשימושיות. העיצוב מושפע מאוד מהתפיסה שאותה מוביל מנהל העיצוב הראשי פיטר שרייר – “הפשטות של הקו הישר”.

בחלק הקדמי של הרכב, קווי אופי מקבילים נמשכים לאורך מכסה המנוע ומתחברים לקו הכתפיים. משטחים רכים ומפוסלים בחזית יוצרים ניגודיות עם הקווים האופקיים החדים של השבכה הקדמית, כניסת האוויר התחתונה, לוחות ההחלקה ופנסי הערפל. הרוחב, העומד על 1,760 מ”מ, מודגש על ידי פנסים ראשיים הנמשכים לצידי המרכב, עם פרטים דקים ומדויקים ותאורת נסיעה ביום LED.

במבט מהצד, את קו הגג הנמוך משלימים עמודי A הממוקמים הרחק יותר לאחור מאשר בדגמי SUV-B מתחרים רבים, כדי להעניק מראה של תא מנוע ארוך לקבלת מראה ספורטיבי ומשוך לאחור. אורך הרכב העומד על 4,140 מ”מ ובסיס הגלגלים ארוך יחסית ועומד על 2,580 מ”מ.

מנוע ליטר טורבו או 1.4 ליטר ללא טורבו. קיה סטוניק

הסטוניק הוא הדגם של קיה בעל המספר הגדול ביותר של אפשרויות להתאמה אישית עד היום – הלקוחות יכולים לבחור מבין שבעה צבעי מרכב יחידים ושני צבעי גג, המייצרים מגוון שילובים של שני צבעים. בהתאם לצבע המרכב, הגג הניגודי זמין בצבעי Aurora Black או Tan Orange.

נוחות נסיעה והתנהגות כביש

הסטוניק מביא אופי דינמי ובטוח לסגמנט SUV-B, עם מאפייני נוחות נסיעה והתנהגות כביש מלוטשים. מטרת צוות הפיתוח הייתה התנהגות כביש ספורטיבית ומדויקת עם יציבות בנסיעה בקו ישר ונסיעה חלקה במהירויות גבוהות. ההיגוי של הסטוניק כוונן גם הוא כדי להיות מהיר יותר ולהציע כניסה מדויקת יותר לפניות מאשר המתחרים.

הטכנולוגיה תמלא תפקיד בשיפור הנאת הנהג, וכן בבטיחות. הסטוניק בעל ההנעה הקדמית כולל בקרת יציבות אלקטרונית (ESC) ואת מערכת ניהול יציבות הרכב של קיה (VSM) כציוד סטנדרטי. מגוון של מערכות תמיכה אלקטרונית לנהג הופכים את הרכב למהנה יותר ומשרה ביטחון רב יותר בנהיגה, על כל כביש ובכל התנאים. מגוון זה כולל:

  • הכוונת מומנט באמצעות בלימה (Torque Vectoring by Braking), מערכת שבולמת בחוכמה את הגלגלים הפנימיים כדי להפחית את תת ההיגוי בעת האצה בפניות

  • מערכת בקרת בלימה בפנייה (CBC) בולמת את הגלגלים הפנימיים בעת פנייה כדי לשמור על נתיב הנסיעה ולשפר את יציבות הנהיגה

  • יציבות בקו ישר (Straight Line Stability): בולמת גלגלים בודדים תחת בלימה כבדה – לדוגמא, בעת בלימת חירום – כדי למנוע מהרכב להתפתל

  • סיוע לזינוק בעליה(HAC): אידיאלי לרכב שישמש בעיקר בסביבה עירוניות, המתאפיינת לרוב בנסיעה עם עצירות והתחלות מרובות

התאמת צבעים אישית מבחוץ ובתא הנהג

עיצוב פנימי

תא הנוסעים של הסטוניק משקף את המראה החיצוני, עם שילוב של קווים ישרים ומשטחים חלקים. החלק הצבוע של לוח המכשירים מול מושב הנוסע הקדמי נושא את אותו פרט עיצובי בסגנון “אף נמר” כמו השבכה הקדמית, בעוד פתחי האוורור בקצוות החיצוניים של לוח המכשירים מדמים את צורת הפנסים הראשיים.

החלל הפנימי מציע אפשרויות שונות להתאמה אישית עם מבחר של שתי חבילות צבע: Grey ו- Orange. כל אחת שתי החבילות מציגה מגוון של דגשי חיפוי צבעוניים לתא הנוסעים ולריפוד. חבילת הצבע מוסיפה גם הגה ספורטיבי בצורת האות D עם חלק תחתון שטוח. הסטוניק מגיע כסטנדרט עם ריפוד בצבע שחור ואילו חבילות הצבע Grey ו-Orange כוללות מושבים בשני גוונים, שחור ואפור, בציפוי בד ועור סינתטי, עם תפרים צבעוניים מנוגדים ודגשי צבע.

שימושיות וארגון מרחבי

לצד הממדים החיצוניים הקומפקטיים שלו, מציע הארגון המרחבי של הסטוניק מרחב פנימי מרבי לכל יושבי הרכב. תא הנוסעים מציע שפע של מקום לנהג ונוסעים, עם מרווחי רגליים של 1,070 ו-850 מ”מ בהתאמה עבור היושבים מלפנים ומאחור, מרווח ראש של 996 ו-975 מ”מ בהתאמה, ומרווח הכתפיים מהמובילים בקבוצה של 1,375 ו-1,355 מ”מ בהתאמה. גלגל ההגה הקטום בצורת D והבסיס השטוח והמוגבה של לוח המכשירים מייצרים מרווח ברכיים נדיב ליושבים מלפנים.

אזור המטען של הסטוניק, בנפח 332 ליטר (VDA), מציע את פתח אזור המטען מהרחבים בסגמנט . כשהמושבים האחוריים מקופלים כלפי מטה, הסטוניק מציע קיבולת מטען של 1,135 ליטר.

תא נהג קיה סטוניק
תא מטען בנפח 332 ליטר

טכנולוגיה: קישוריות מתקדמת לסמארטפון ומגוון מאפיינים ברכב

הסטוניק כולל מולטימדיה מקורית התומכת באופן מלא בעברית והמשלבת בצורה חלקה את התפקודים של הסמארטפון עם שליטה בתפקודי מפתח ברכב.

צג המגע בגודל 7.0 אינץ’ במרכז לוח המכשירים הוא לוח הבקרה של הסטוניק. המערכת מגיעה כסטנדרט עם Apple CarPlay™ ו-Android Auto™, המציעות גישה מלאה לתפקודי הסמארטפון ומאפשרת למשתמשים גישה ליישומים והזרמת מוזיקה במהלך הנסיעה. שקעי USB בחלק הקדמי והאחורי של תא הנוסעים מאפשרים לנוסעים ברכב להתחבר באופן פיזי להתקנים ניידים ולטעון אותם.

כמו דגמי קיה אחרים, הסטוניק זמין עם מגוון רחב של טכנולוגיות שנועדו למקסם את הנוחות והנוחיות. אלה כוללים: מערכת שמע עם שישה רמקולים; בקרת שיוט; מפתח חכם עם לחצן התנעה / כיבוי של המנוע*; מצלמה אחורית; בקרת אקלים דיגיטלית; מגבי שמשה קדמית עם חיישן גשם*; תאורה אוטומטית כולל בקרת אור גבוה / נמוך (High Beam Assist).

*בדגמי 1.0 טורבו פרמיום בלבד.

בטיחות

הקיה סטוניק זמין עם מגוון של מערכות סיוע מתקדמות לנהג ADAS), DRIVE WiSE), לשיפור הבטיחות האקטיבית. מערכות ADAS מתוכננות לסייע לנהג לשמור על השליטה ברכבו, תוך הענקת רמות אינטואיטיביות של סיוע כדי למנוע סכנות אפשריות. טכנולוגיות ADAS הזמינות בסטוניק כוללות: מערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית (FCA) עם זיהוי הולכי רגל; מערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה ומערכת סיוע אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה (LKAS).

הסטוניק מציע גם מערכת התראה על ערנות הנהג (DAW) כדי להתמודד עם נהיגה מוסחת או מנומנמת. המערכת עוקבת אחר מספר תשומות מהרכב והנהג, ותשמיע צליל אזהרה בשילוב התראה גרפית בלוח המחוונים בעת שתזהה חוסר ריכוז אצל הנהג.

כמו כל דגמי קיה, הסטוניק מצויד כסטנדרט במערכת ניהול יציבות הרכב (VSM) ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESC), המבטיחות יציבות בבלימה ופנייה אם הרכב מזהה אובדן אחיזה. טכנולוגיות אחיזת כביש אחרות מסייעות גם הן לנהג: מערכת הכוונת מומנט באמצעות בלימה (Torque Vectoring by Braking), בקרת בלימה בפנייה (Cornering Brake Control), יציבות בקו ישר (Straight-Line Stability) וסיוע לזינוק בעליה.

מרכב ושלדה

קרוסאובר קומפקטי עם 5 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי כולו מפלדה. מבחר של מנועי דיזל ובנזין בעלי 3 ו-4 צילינדרים, המניעים את הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים פלנטרית בגרסת 1.4 ל’ או כפולת מצמד DCT 7 הילוכים בגרסת 1.0 T-GDI  

גרסת הליטר טורבו, החל מ-113,900 ש"ח

מנועים

בנזין

1.0 ליטר / 120 כ”ס בנזין T-GDI

סוג                                           3 צילינדרים בטור, טורבו

נפח                                          1.0 ליטר, 998 סמ”ק

הספק מרבי (סל”ד/כ”ס)             120/6,000

מומנט מרבי (סל”ד/קג”מ)          17.5/1,500-4,000

שסתומים                                  12 (ארבעה שסתומים לצילינדר)

מערכת דלק                              הזרקה ישירה

תקן פליטת מזהמים                  Euro Stage 6c

1.4 ליטר / 100 כ”ס בנזין MPI

סוג                                           4 צילינדרים בטור, אטמוספרי

נפח                                          1.4 ליטר, 1,368 סמ”ק

הספק מרבי (סל”ד/כ”ס)              100/6,000

מומנט מרבי (סל”ד/קג”מ)          13.6/4,000

שסתומים                                  16 (ארבעה שסתומים לצילינדר)

מערכת דלק                              הזרקה רב נקודתית

תקן פליטת מזהמים                  Euro Stage 6c

תיבות הילוכים

תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים פלנטרית

תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 הילוכים כפולת מצמד

בנזין

                                    1.0 T-GDI                                    1.4 MPI

אוטומטי                        7 הילוכים כפולת מצמד             6 הילוכים

חטיבת הינע

הנעה קדמית (כל הדגמים)

חישוקים וצמיגים

ציוד סטנדרטי                            חישוקי סגסוגת 17 אינץ’, צמיגים 205/55 R17

                                               

גלגל חילוף                                גלגל חילוף ארעי

מידות (מ”מ)

חיצוניות

אורך כולל                                  4,140 

רוחב כולל*                                1,760 

גובה כולל                                  1,520 

רוחק סרנים                              2,580

שלוחה קדמית                          830    

שלוחה אחורית                         730

מרווח גחון                                183

* ללא מראות צד

פנימיות

                                                מלפנים             מאחור

מרווח ראש                               996                 975

מרווח רגלים                             1,070              850

מרווח כתפיים                           1,375              1,355

קיבולות

מיכל דלק                                  45 ליטר

מטען (VDA)                             332 ליטר

                                                1,135 ליטר (עם מושבים אחוריים מקופלים)

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × 1 =