השקה דינאמית: סקירה על פיג’ו 3008 בגרסת 1.2 ליטר (130 כ”ס)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

לובינסקי, יבואנית פיג'ו מצופפת את השורות בהשקה מקומית מבריקה. פיג'ו 3008 נוחתת בישראל עם חטיבת כוח חדשה (1.2 ליטר טורבו ו-130 כ"ס) ותמחור חדש ותחרותי, יצאנו להתרשמות, ומורשמים חזרנו

סקירה על פיג'ו 3008 גרסת מנוע חדשה

תמונות: רונן טופלברג

בשנים האחרונות אנו עדים לשיפור אמיתי בכל המדדים ממותג שעד לאחרונה סבל ממיתוג שנחשב למעט בעייתי. הדגמים החדשים לבית פיג’ו מושקים בישראל תחת הכותרת המהפכה הצרפתית, ומהפכה צרפתית בהחלט קרתה בקונצרן PSA. המותג הצרפתי מתמקד בשנים האחרונות בחוויית שירות הלקוחות ואיכות המוצרים, לפני שתטיחו בפנינו על בעיות האמינות הסחירות ושאר ירקות נציין 2 עובדות, פיג’ו 208 זכתה בשנה האחרונה בפרס “הרכב האמין” לשנת 2018, וסיטרואן קקטוס, האחות המיוחדת נחשבת לאחד הרכבים הסחירים בשוק היד ה2.

אך היום התכנסנו להכיר את פיג’ו 3008 החדשה, המציעה הפעם מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין 130 כ”ס בשידוך לתיבת הילוכים בעלת 8 מהירויות מבית אייסין. שילוב מוצלח אותו נראה בליין הרכבים החדשים מבית היצרן.

נעים מאוד

פיג’ו 3008, יש צורך להרחיב? בחנו אותו אצלנו באתר בעבר, אהבנו כל רגע, העיצוב החיצוני המיוחד, סביבת הנהג העתידנית, היכולות הדינמיות ואיכויות הנסיעה שלו מציבים את הפיג’ו 3008 בצמרת הקטגוריה, החסרון, לפחות עד עכשיו, היה המחיר שבאופן ממוצע היה גבוה מהמתחרות הישירות. אך לא עוד, שידוך חטיבת הכוח החדשה והחסכונית מפחית גם במחיר, המחיר החדש, החל מ- 150,000 שקלים.

משיקים גרסת מנוע חדשה לפיג'ו 3008

הגענו לאולם התצוגה החדש והמרהיב של לובינסקי, בראשון לציון, בתפריט, השקת דגמי 308 GT טורבו דיזל החדש ופיג’ו 108 המחודשת, כשהשיא הוא תחרות צריכת דלק בפיג’ו 3008 החדשה. תוואי הנסיעה מראשון לציון לפאתי ערד, 140 ק”מ של צריכת דלק מינימאלית, היצרן הצהיר צריכת דלק של 19.2 ליטר לק”מ, יצאנו לבדוק האם יש אמת בנתון המעניין הזה.

יוצאים לטיול

התחלקנו לזוגות, 8 רכבים סה”כ בתחרות צריכת דלק מינימלית, קובי ליאני, דובר לובינסקי ואיש רב פעלים בתעשיית הרכב, קבע את תוואי המסלול המאתגר, עליות ירידות נסיעה עירונית ובין עירונית ותא שטח מרהיב ביופיו, יצאנו לדרך מחוייכים. כל מערכות הרכב כובו, מערכת המיזוג, עזרי הנהיגה (תיקון סטייה אקטיבי ובקרת שיוט אדפטיבית), התראות, ואפילו החלונות נשארו סגורים. אסטרטגיית נהיגה חסכונית יצאה לדרך, בקטעים המישוריים בקרת השיוט הופעלה למניעת האצות מיותרות בתוך העיר הנסיעה איטית למניעת בלימותך והאצות ובסה”כ נראה שהאסטרטגיה שבה נקטנו הייתה מוצלחת. אגב, המנצחים באתגר היו פבל צ’רניצקי, עורך אתר קארספורום, וכתב הרכב הותיק אופיר דואק, שהשיגו תוצאה נאה של ליטר לכל 18.8, שאר הזוגות השיגו תוצאות קרובות מאוד לזה. פיג’ו 3008 עמדה במשימה בהצלחה.

פיג'ו 3008. אתגר צריכת הדלק
ממלאים מצברים
תא נהג פיג'ו 3008

ועכשיו “נותנים בגז”

הדרך חזור הייתה נטולת מגבלות וזכינו להכיר את היכולות היומיומיות של הקרוסאובר הצרפתי, 130 כ”ס אמנם נשמעים אנמיים למדי אך לא כך הדבר, המנוע מבריק, רצועת הכוח ארוכה מאוד עם זמינות מיידית בהינף דוושה, השידוך לתיבת ההילוכים החדשה גם היא מוצלחת עם תפקוד חלק ומהיר. היכולות הדינמיות טובות מאוד, עם זוויות גלגול מרוסנות ושיכוך מהמורות שקט, רעשי כביש ורוח נכנסו לתא הנוסעים רק במהירויות גבוהות יותר.

אבזור

רשימת האבזור ארוכה כמצופה מרכב צרפתי, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני קרבה גם מלפנים, מצלמה אחורית ומסך מולטמדיה גדול, מנופי העברה הילוכים מאחורי גלגל ההגה, חיישני אורות וגשם, כניסה והתנעה ללא מפתח ומראות מתקפלות בין השאר. אבזור הבטיחות גם הוא נדיב ומציג בין השאר 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה אקטיבי, והתראות עייפות נהג.

סיכום של יום מתיש ומפתיע

פיג’ו חוזרת בענק, פיג’ו ביום מוצלח מאוד הוכיחה כי בהנהיגה נכונה המספרים המוצהרים ונתוני האמת לא רחוקים, לראייה צריכת הדלק בדרך חזור הסתכמה בליטר לכל 15 ק”מ מפתיעים. חווית הנסיעה העיצוב הכובש ועכשיו גם צריכת הדלק המצויינת משמרת את הפיג’ו 3008 בצמרת הקטגוריה. נסיעת מבחן, היא חובה. 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − seven =