חשמלית ספורטיבית יוקרתית: אודי אי טרון GT e-tron – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אודי e tron GT
אודי e tron GT – סקירה וחוות דעת

בחודש שעבר נחתה אצלנו בארץ אחת המכוניות החשמליות המרשימות שהושקו פה, ובכלל. מכונית סאלון יוקרתית ומפוארת (5 מקומות ישיבה), ספורטיבית למראה ותחושה, עם עיצוב קופה, אותו גג משתפל אחורה, ומערכת הנעה חשמלית חייתית – אודי אי טרון GT (גראן טוריסימו)

 

המראה שלה עוצר נשימה, אפילו אודי הצליחו לשבור את השיא של עצמם, בעיצוב המרהיב. זה מתחיל במימדים המאסיביים של הרכב, חמישה מטרים אורך, כמעט 2.2 מטר רוחב, מרכב נמוך, קווים אווירודינמיים יפהפיים, ויחידות תאורה ייחודיות למראה. החלק האחורי של האודי אי טרון GT, כולל ספוילר אווירודינמי שמתכוונן באופן חשמלי, יחידת תאורה רוחבית, מקצה לקצה עם נורות לד, ותאורה דינאמית (כמו הפעלת איתות זה מופע אורות מהמם). גג הרכב הוא בעצם סאנרוף פאנורמי, גג זכוכית מושחר, ממנו הנהג/ת והנוסעים בתוך הרכב יכולים לצפות בשמיים.

מקדימה, מכסה “מנוע” מוארך, שתחתיו אין כל מנוע, אלא תא אחסון קטן בגודל 85 ליטר. בחזית, שבכה מעוצבת, עם סמל אודי מושחר במרכז, ופנסים מלוכסנים ומעוטרים בצדדים. יש כונסי אוויר, וגימורים, ואבזור בטיחות שמשרת את מערכות הבטיחות המתקדמות ברכב. וחישוקי 19 אינץ’ בצבע אפור פלטינה וכסף, בעלי חמש זרועות, קאליפרים שחורים, וסביבם צמיגים רחבים במיוחד.

רכב חשמלי: איך לשמור על טווח הנסיעה החשמלי? טיפים

 

אודי e tron GT מחיר
מכונית סאלון יוקרתית חשמלית. אודי e tron GT
אודי e tron GT ולוג
אודי e tron גראן טוריסמו

 

אם המראה החיצוני הזכיר לכם רכב חשמלי אחר, לא טעיתם, אודי אי טרון GT החשמלית חולקת את אותה פלטפורמה חשמלית ייעודית עם הפורשה טייקאן החשמלית, עליה כתבתי סקירה לפני זמן מה ב”מלכת הכביש”.

כל ההקדמה הזו, היא בעיקר תזכורת לעצמי, שנהגתי במכונית המפוארת הזו, עליה הזלתי שעה ריר במסיבת העיתונאים בחודש שעבר. שם, היא הוצבה על הבמה, כמו אחרונת דוגמניות הצמרת, מצולמת ומתועדת בשלל סרטונים ותמונות. חלומם הרטוב של מאות האנשים שהיו באולם במהלך היום. חלום רטוב גם שלי, ואני תמיד מופתעת מעצמי, כמה קל להתרגל למכוניות פאר/ספורט, בשווי מיליון שקל, פלוס מינוס. להתניע, לנהוג בהן כרגיל, ואז להחזיר אותן לסוכנות, כאילו זה לא הדבר הכי מרגש שיש.

 

חשמלית ספורטיבית יוקרתית: אודי אי טרון GT e-tron - סקירה

אודי e tron חשמלית
469 כוחות סוס (kW350), מומנט מרבי של 64.3 קג”מ. אי טרון GT

נוחות | ביצועים

זה הרבה בזכותה. אודי אי טרון GT היא אולי מכונית גדולה וכבדה ומרשימה ביותר, אך הנהיגה בה נוחה מאד ואינטואיטיבית מאד. התמרון איתה קל, גם בכבישים בינעירוניים, ובאלו הפקוקים, והעירוניים. התחושה היא כל כך טובה, עד שלרגע קלטתי את עצמי אוחזת ביד אחת את ההגה, ורגל שמאל קצת עולה מעלה. כמו בישיבה בסלון “כזה” בכיף. ההגה שלה קשיח, ואין מצב נהיגה שמרכך אותו. עם העוצמה/הכוח של מערכת ההנעה, והמהירויות שאפשר לפתח איתה, טוב שכך.

הנסיעה ברובה הייתה על מי מנוחות. המכונית הזו מאיצה חזק (במצב קומפורט או ספורט), היא יציבה, ממש “נטועה” בכביש, נמוכה ובעלת צמיגים רחבים, ולכן, רעשי דרך מהכביש ישמעו בנסיעה. יש מיתלי אוויר אדפטיביים, איתם גם ניתן להגביהה מעט את הרכב, לא למטרות נוחות בנסיעה, כמו לוודא שהרכב הנמוך למדי, לא ייפגע מבאמפים בדרך וכדומה.

האי טרון GT מגיעה עם מערכת הנעה קוואטרו, מנוע חשמלי מלא עם הספק של 469 כוחות סוס (kW350), מומנט מרבי של 64.3 קג”מ, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 2 הילוכים, תאוצה של 4.4 שניות מאפס למאה קמ”ש, וב”מצב בוסט”, ב-4.1 שניות, ועם מהירות מירבית המוגבלת ל-245 קמ”ש.

 

אודי RS אי טרון GT
אודי RS אי טרון GT גרסה חזקה יותר, עם טווח סוללה מוגדל

 

בארץ הושקה גם גרסה ספורטיבית יותר עם טווח סוללה רחב יותר – אודי RS אי טרון GT, עם 590 כ”ס, האצה מהמקום ב-3.3 שניות, במחיר שמתחיל ב- ב-1,165,000 ₪, אך היא עדיין איננה כאן, ובנינו, למי יש כוח להגיד את השם הארוך שלה בכל פעם? קריצה קריצה.

 

טווח וטעינה

הטווח החשמלי הריאלי של האודי אי טרון GT, הוא 429 ק”מ אמיתיים (המוצהר 488 ק”מ), וזה נתון לא רע בכלל. ליום יום, הטווח הזה הוא מספיק לגמרי, ויאפשר לכם, אם לא מדובר בשעות של עומס ופקקים, ליהנות מהתאוצות המהנות עד מאד של הרכב. אך במידה ואתם מתכננים נסיעה ארוכה, לדרום/צפון, ולא רוצים לעצור לטעינה בחזור, תצטרכו לוותר על נסיעה ספורטיבית ו”משוחררת”, מרובה בלחיצות והאצות, שתכלה לכם את הטווח, בכל לחיצה חזקה, ולנסוע ברוגע, ורצוי גם במצב נהיגה חסכוני, שגם יגביל את מהירות הנסיעה שלכם עד ל-140 קמ”ש. הסוללה באי טרון היא מסוג ליתיום יון, והקיבולת שלה היא 83.7 קילוואט שעה. טעינה מהירה מ-20% ל-80% תיקח כ-20 דקות, וטעינה של 10 דקות בלבד יכולה להוסיף לכם עד 100 ק”מ טווח חשמלי.

 

אודי e tron GT
אודי e tron GT. תא נהג
אודי e tron GT מחיר
תא נהג נוח ומפנק, מולטימדיה אינטואיטיבית מאד. אודי e tron GT

אודי מולטימדיה

תא נהג ונוסעים

בתוך הרכב, תא נהג ונוסעים, שאם לרגע היה נראה בעיני מוכר, מאחד מדגמי אודי אחרים שבחנתי, הוא מפעים במיוחד. הדבר הבולט ביותר הם המושבים האדומים, מושבים בשילוב עור (ואני בכלל לא בעד שימוש בעור, בלשון המעטה), עם תפירה מיוחדת המכונה “חלת דבש”. מקדימה, מושבי הספורט, לא רק נראים טוב, אלא גם נוחים ואוחזים.

כל סביבת הנהג אלגנטית ומרשימה מאד, עם לוח מחוונים דיגיטלי – אודי Virtual Cockpit בגודל 12.3″, הכולל ממשק MMI Touch, בו מספר תצוגות לבחירה, עם אופציה לתצוגת מפה מפורטת, ממש מול עיני הנהג/ת. יש תצוגה עילית המוקרנת על השמשה, ובמרכז מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10.1″, עם ממשק תפעול מוכר, אינטואיטיבי, ואהוד על ידי. לא צריך יותר ולא פחות. המולטימדיה גם כוללת מערכת שמע טובה עם 10 רמקולים, וחיבור לסמארטפונים שלכם, לטובת קישוריות מלאה, ותפעול הטלפון שלכם מהמסך.

עוד במרכז, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים שונים, עם חימום ואוורור למושבים הקדמיים, שגם הם מתכווננים חשמלית. גם המראות החיצוניות בצידי האי טרון מתכווננות חשמלית וכוללות חימום. התבאסתי והופתעתי שהטעינה האלחוטית לנייד לא שמישה. הטכנולוגיה כן קיימת ברכב.

 

אודי אי טרון 2022
אודי אי טרון תא נוסעים
אודי e tron תא מטען
אודי e tron GT תא מטען
אודי גג פנוראמי
גג פנוראמי שקוף מקצה לקצה

 

מימין לנהג מתגים כמו הפעלת מצלמת ה-360, חימום להגה, וכיבוי מסך המולטימדיה, יש מצבי נהיגה לבחירה, מצב חסכוני, מצב לנוחות מירבית, מצב ספורט, שנותן לכם יותר כוח מיידי, ומצב אינדבידואלי, בו תוכלו לבחור בין היתר, את מידת קשיחות המתלים, ודינאמיות המנוע החשמלי. מצב ה”קומפורט” הנוח, מתאים ליום יום, וגם לא יגזול יותר מדי מהטווח, בנסיעה שגרתית. מילה על הבלימה הרגנרטיבית באודי אי טרון. יש זוג פדלים מאחורי ההגה, איתם ניתן לשלוט על הבלימה בנסיעה, וגם לייצר אנרגיה נוספת בהאטות, אך הבלימה הרגנרטיבית כמעט ואינה מורגשת, ואינה בולמת את הרכב בצורה שמאפשרת “נהיגה עם פדל אחד”, ובהתאם, לא נראה שמתקיים אחזור אנרגיה לסוללה – ייצור אנרגיה מעצם הבלימות.

 

אודי e tron יד שנייה
הטווח החשמלי הריאלי של האודי אי טרון GT, הוא 429 ק”מ אמיתיים

בטיחות

דירוג הבטיחות הישראלי של האי טרון GT הוא 6, וכולל מערכות בטיחות מתקדמות חשובות, כמו ניטור מרחק מלפנים, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית במקרה חירום, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. לא בנמצא, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור (במקרה חירום), התראה על עייפות נהג, זיהוי תמרורי נהיגה, ומערכת למניעת שכחת ילדים. אמרנו ילדים? כן, יש מקום להסיע ילדים מאחור, שלושה במספר. אבל זה תלוי במידות הנהג והנוסע מלפנים. על אף עיצוב הקופה, מרווח הראש מאחור לא בלתי שימושי. כן, הצלחתי להכניס מושב בטיחות ענקי מאחור. עוד שימושי, הוא תא המטען הרחב והשטוח בנפח 405 ליטר.

היי שלום, אודי אי טרון GT. כבר מתגעגעת.

החל מ- 765,000 ₪

 

3 מכוניות חשמליות והיברידיות שאנחנו ממש רוצים לראות בישראל

וידאו: פורשה טייקאן קרוס טוריסמו 4S גרסת סטיישן/פנאי חשמלית

מכונית חשמלית שומרת מחירון? מחירי מכוניות חשמליות בשוק היד שנייה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × four =