טויוטה קורולה היברידית 1.8 ל’ (2019) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקירה וחוות דעת על הטויוטה קורולה הייבריד הגרסה ההיברידית החדשה 2019 למכונית המשפחתית הפופולרית - השקה דינאמית בינלאומית בספרד

טויוטה קורולה הייבריד בתצורת סדאן, בהשקה דינאמית בינלאומית בספרד

שעת צהריים חמימה, נמל התעופה בפלמה דה מיורקה, אני עם סוודר, מעיל, ומגפיים חמים. נחתנו עכשיו אחרי 2 טיסות. מצב הרוח מרומם פלאים, ולפנינו שורת רכבי טויוטה קורולה סדאן בגרסה היברידית חדשה, עטויים צבע אפור. לצידם, רכבי קורולה הייבריד בתצורת האצ’בק וצבע מרכב שמושך מאד את העין – לבן או שחור. המנועים החבויים תחת הקורולות שלפנינו – 1.8 ליטר הייבריד, ו-2.0 ליטר הייבריד. והנה, אני מקדימה לכם את המאוחר, הרכב הרלוונטי לישראל הוא טויוטה קורולה סדאן עם מנוע 1.8 ליטר הייבריד, ועדיין, בחרתי לנהוג בגרסת ההאצ’בק היפה למראה.

מערכת הניווט פה לטובתינו, הוסבה לשפה העברית, פחתו הסיכויים שאאבד בדרך. התנעה שקטה, ויצאנו לדרך. מימיני, איזה בחור, רואה אותו ככה לפעמים, שלום שלום בסלון ביתינו, אריאל אלסיבוני, הנווט האהוב עלי מכולם. אבל רק כנווט, כנהג, אני אעדיף לוותר, ולחוס על חיי. אני כבר בגיל שהתקפי לב יכולים להתרחש.

הניידות הבאות? טויוטה קורולה היברדית 2019
טויוטה קורולה היברידית האצ'בק. מושכת את העין

יצאנו לדרך, דרך של כמעט 105 קילומטר, לבית המלון, אחוזה, “פארק הייאט פלמה”, אחד מבתי המלון היפים בהם ביקרתי, אבל זה כבר לכתבה אחרת. הדרך התחילה בכבישים ראשיים בינעירוניים, פקוקים מעט, קצת כמו איילון ב14:00-15:00 בצהריים. בקטע בדרך הזה בדקתי פחות את המנוע ונוחות המתלים, ויותר איפה יש מצלמה, איפה אין, ואיפה אפשר להאיץ בצורה חופשית. אי אפשר בגדול. בהמשך הדרך הפכה להיות כפרית, עם נופים מדהימים, כאילו אנחנו במסע בזמן, לפני 200 שנה.

הכבישים הפכו צרים, טכניים ומאתגרים. כאן הטויוטה קורולה הייבריד הפכה להיות “מכונת נהיגה” מדויקת ומצוינת. טויוטה קורולה מכונת נהיגה? אני כבר זמן מה במצב ספורט, התיבה אוטומטית רציפה, ואין “כנפונים” (שיפטרים) להעברת הילוכים ידנית מאחורי ההגה, אוחח כמה שזה היה חסר לי פה. הכביש מלא עיקולים והרבה קטעים שחייבים לקחת לאט, אז שמרתי על הילוך נמוך וסל”ד גבוה. אני נוהגת נהיגה מאומצת, והקורולה זורמת איתי באופן כל כך מפתיע, שהייתי צריכה להיזכר מדי פעם שזו טויוטה שמרגישה כך. זה נזקף לזכות הפלטפורמה החדשה שקיבלה (בסיס הרכב), שעושה לה רק טוב.

ההגה שלה מעולה, קשיח במצב ספורט כמו שאני צריכה ואוהבת, עד שאני מרגישה את הכתפיים והשרירים עובדים. אני פונה ומאיצה ואריאל כמובן דוחף אותי לתת גז כמה שיותר, והטויוטה קורולה לא מאבדת את עצמה לרגע, לא רוכנת, לא משתוללת, יציבה, תומכת ודואגת לנהיגה מהנה. מנוע ה1.8 ליטר, בנזין, ומנוע החשמל במערכת ההיברידית מספקים 122 כוחות סוס בסך הכל, ואיכשהו, לא מרגיש לי שחסר כוח. אולי כי אני גם לא מצפה ליותר מדי כוח. זו מכונית משפחתית היברידית עם כל הכבוד.

היא נוחה, היא שקטה יחסית, אבל המנוע נשמע במאמץ, נשמע אבל עובד היטב, ובעיקר בסל”ד גבוה, שם דינאמיות עולה ועולה, והמהירות יחד איתה. הטויוטה קורולה הייבריד 1.8 ליטר יכולה להגיע למהירות גבוהה מאד, והיא בהחלט מהנה מאד, ומרגישה בבית במהירויות בינעירוניות ויותר.

קבלת פנים יפה
זאת קורולה? טויוטה קורולה סטיישן. מקווה שתגיע גם אלינו

מילה על תיבת ההילוכים – בקורולה הייבריד תיבת הילוכים רציפה, שעברה אי אילו שיפורים, וטויוטה מרבה לכנות אותה כתיבה פלנטרית ולא רציפה. גם כששאלתי והתעמקתי בסיבות שהם בחרו להמשיך עם התיבה הרציפה, שכן, היא לא תורמת לביצועים טובים יותר או דינאמיים יותר בקורולה, ההיפך, ההאצות של הקורולה מהמקום, דינאמיות ומהנות פחות בשל אופייה של התיבה, ענו לי שזו התיבה הטובה ביותר לרוח והקו שמאפיין את רכבי קורולה בהווה והעתיד – כלי רכב היברידיים, ירוקים, אמינים וחסכוניים בדלק.

אז, תיבת ההילוכים הרציפה היא אמינה יותר וחסכונית מאד בדלק, עם זה אין ויכוח, בתום נסיעת המבחן, בהגיענו לבית המלון, עמדה צריכת הדלק על 18.5 קילומטר לליטר, וזוהי צריכה מטורפת לטובה בעיני, בהשוואה לנסיעה המאומצת שהייתה לי איתה במשך למעלה מ-100 קילומטר.

הגענו ליעד - פארק הייאט פלמה דה מיורקה
טויוטה אוריס לשעבר, טויוטה קורולה הייבריד סטיישן החדשה

בבית המלון פגשתי שתי חברות שלי, עיתונאיות רכב מ-WWCOTY, פאנל עיתונאיות הרכב מכל העולם, איתן אני בוחרת את רכב השנה של הקול הנשי בעולם מדי שנה. שרה מספרד וייל מאסטוניה, סיפרו לי שגרסת המנוע 2.0 ליטר דינאמית בהרבה ומרגישה מצוין. יש לי את מחר לבדוק גם את הגרסה הזו.

בוא נדבר קצת על אבזור, החשוב ביותר נמצא במרכז תא הנהג – מערכת מולטימדיה חדשה, שגם מגיעה בטויוטה ראב 4. יש בה מסך מגע צף, “צף” כלומר המיקום שלו יוצא מתוך החלק העליון של הדשבורד, כאילו יצא מתוכו. בצידי המסך כפתורים לחיצים, לדעתי, משווים מראה מיושן למערכת. יש מערכת ניווט, מערכת שמע, מד צריכת דלק דיגיטלי ועוד פיצ’רים מוכרים. אהבתי מאד את פד ההטענה האלחוטי שיש בקורולה, מתרגלים לזה וקשה אחר כך. פשוט לזרוק את הנייד והופ, לראות את קדם הטעינה קורה.

מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות אוטונומיות, יש והרבה, מערכות מצילות חיים חשובות, כמו, בלימת חירום במקרה של כמעט תאונה, מערכת שמירה על מרכז אוטונומית, כלומר, מערכת שמחזירה אותך לנתיב ומתקנת אותך במקרה שסטית מהנתיב לצדדים, מערכת זיהוי תמרורי דרך שעבדה היטב, בקרת שיוט אדפטיבית שמסיעה את הרכב באופן עצמאי ובמהירות משתנה בהתאם לרכב שנוסע לפניכם. חשוב מאד, מאד! ישנה מערכת זיהוי רכבים בשטח מת, שתזהיר אתכם במידה והחלטתם לעבור נתיב ולא זיהיתם שיש בקרבתכם, לצידכם רכב נוסע, ומערכת זיהוי רכבים חוצים מאחור. בסיכומה של רשימה, נראה שאין לכם סיכוי לעשות תאונה.

שרה וייל, עיתונאיות רכב וקולגות מטקס בחירת רכב השנה לנשים בעולם
פלפורמה חדשה TNGA שתורמת לביצועים של הקורולה ההיברידית
הנווט האהוב עלי, אריאל אלסיבוני

הגענו למלון לתוך לוח זמנים מאד מדוקדק, ארוחת צהריים זריזה, נוף משכר, אבל לא הרבה זמן ליהנות ממנו. ארגון קצר בחדרים והופ לפרזנטציות, להכיר את כלי הרכב החדשים שעומדים לפנינו. העתיד של טויוטה הוא היברידי, וחשמלי, זה לא סוד. שם מושקע הכסף הגדול – הם רוצים רכב ירוק, חסכוני, ושיישאר איתך עד 120. ב-2018 מכרה היצרנית היפנית, טויוטה 116,129 רכבי קורולה ברחבי העולם, 78 אחוז מהן היברידיות. עם הנתון הזה, תחשבו מה השילוב בין המכונית המשפחתית הפופולרית ביותר – הקורולה, למערכת הנעה היברידית, תעשה. שמות היא תעשה.

בבוקר היה קשה להתפנות, להגיד שלום למקום היפה הזה שסביבי. מינגלינג קצר בארוחת הבוקר, תמונה למזכרת עם החברות מ-WWCOTY, קפה לדרך, ואנחנו עם הפנים לשדה התעופה. הבחירה בין הקורולה סדאן 1.8 ליטר לסדאן 2.0 קשה. רציתי מנוע חזק יותר, אך נכון היה לבחון את המכונית הרלוונטית ביותר לשוק בישראלי, הקורולה סדאן הייבריד, 1.8 ליטר (החל מ-132,900 שקלים). גרסת ה-2 ליטר ההיברידית, טובה ומרשימה, אך ברוב הסיכויים שלא תגיע אלינו.

בוקר טוב נוסעים הביתה. השקה בינלאומית של הקורולה בספרד

יום לפני שנחתנו בארץ, הבנו שנמכרו, עוד טרם הגעת הטויוטה קורולה ההיברידית לארץ, 6000 מכוניות, לשוק הפרטי, ולציי רכב. רק ביום שאחרי הושקה הקורולה ההיברידית באופן רשמי בסוכנויות בישראל. בעולם, טויוטה “בונה” על מכירות של 213,000 מכוניות קורולה הייבריד, ו-217,000 ב-2020. וכמו שזה נראה, גם בישראל זו תהפוך להיט מכירות. העתיד של קורולה ורוד, כלומר… ירוק.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “טויוטה קורולה היברידית 1.8 ל’ (2019) – סקירה וחוות דעת”

  1. חרטה . יש לי טויטות כבר 20 שנה . לא צריך פרסומת . מחזיק רק טויוטה לי ולילדים . יש לי 3 טויוטות במשפחה .

  2. אהבתי מאוד את הסקירהואוהב עוד יותר את הטויוטה החדשה שלי(2020) מדגם C-HR היברידית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 − two =