יונדאי איוניק חשמלית 100% (IONIQ EV) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יונדאי איוניק חשמלית, המכונית המשפחתית המאד פופולרית הגיעה אלי למבחן דרכים, בלי מנוע בנזין הפעם

 

יונדאי איוניק חשמלית 100% (IONIQ EV) – מבחן דרכים


שמעתם את זה? את השקט הזה… יונדאי איוניק בגרסה החשמלית הגיעה אלי למבחן דרכים, חודשים רבים אחרי שהושקה בארץ. הייתי חייבת לבדוק אם היא ראויה להיות פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה שלי – מלכת הכביש 2019. טקס בחירת הרכב הטוב של השנה. רכב חדש שהושק השנה, כשאת זהותו נדע בשבוע הבא. ובכלל תהיה פה באתר חגיגת כתבות הכתרה. יש למה לצפות.

במבט ראשון, בחניה של המבצר המרשים של כלמוביל בראש העין, היונדאי איוניק החשמלית נראית כמו האחות הפחות יפה של האיוניק. היא פחות יפה, אבל היא כן מאד מעניינית, בשל החזית הפחוסה והסמל השטוח, מאחוריו וודאי נמצא רדאר המשמש את מערכות הבטיחות השונות. המימדים שלה זהים לאיוניק ההיברידית “הרגילה” שאנחנו מכירים, מכונית השנה של עיתונאיות הרכב ב-2017. מימדים משפחתיים מאד, תא מטען גדול ומרווח (350 ליטר נפח), גם בגרסה החשמלית, ומכונית מוצלחת ופרקטית מאד.

 

חזית פחוסה וסמל יונדאי שטוח


תא הנהג והנוסעים באיוניק החשמלית מרגיש ונראה פלסטי למדי. מרגיש לא הכי איכותי, אבל כן נראה נקי, מסודר ומודרני מספיק ל-2019. ההגה קיבל עיצוב קצת מוזר ופלסטי למגע, ולוח השעונים נותר בסיסי, פרקטי ונוח לשימוש. מימין, מסך המולטימדיה החדש, בולט למראה, הוא חד ומושך את העין, ועובד טוב. מסך מגע בשונה מהמולטימדיה הקודמת, וממוקם בצורה טובה ונוחה יותר. החלק שמתחת למסך המגע, ובקרת האקלים, מעין כיס אחסון נמוך מדי, נמצא לא הכי שימושי. אבל הוא שם וככל הנראה הייתה כוונה ומחשבה מאחורי המיקום והעיצוב שלו בצורה הזו.

תיבת ההילוכים, היא לא תיבת הילוכים סטנדרטית, וכך היא גם נראית. מכיוון שמדובר במכונית חשמלית, אין פה הילוכים, יש כפתורים: כפתור לנסיעה קדימה, כפתור לנסיעה אחורה, ניוטרל, וכפתור ל”פארקינג”. גם לתיבה בתצורה הזו מתרגלים מהר, עם מעידות קלות. היד מחפשת ידית הילוכים, אחרי שהיד לא מוצאת, העין בורחת לשם, ומחפשת אחר הכפתור הנכון. מימין לתיבת ההילוכים מקום הטענה לניידים חכמים. וגם אפשרות למצבי נהיגה יש כאן: ספורטיבי ורגיל. כשהספורטיבי, באמת מרגיש יותר דינאמי, אבל גם גוזל לכם טווח נסיעה יקר.

 

מרווח פנים משפחתי ראוי. יונדאי איוניק

 

יונדאי איוניק חשמלית תא נהג
מסך מגע חדש. איוניק
לאן נעלמה ידית ההילוכים? יונדאי איוניק EV (חשמלית)


המנוע החשמלי מנוע 88kw המחובר לסוללת polymer ion-lithium 28kWh, מנוע חשמלי שמפתיע בדינאמיות שלו. אני השתמשתי במצב הספורטיבי כשראיתי שנותר לי הרבה טווח ומעט דרך, אז העזתי ולחצתי על הכפתור. הרכב מרגיש נמרץ יותר (האצה של 10.2 שניות, מאפס ל-100 קמ”ש), ומהנה יותר לנהיגה. תוך שמירה על השקט, מבחוץ פנימה.

מילה על שקט, או נכון יותר רעשי דרך. אין ברכב הזה מנוע בנזין או דיזל, ולכן רעשי הדרך מצטמצמים פה פלאים. קשה לשמוע את הרעש הבוקע מהמנוע החשמלי, אך הוא נוכח, חלש מונוטוני. רעשי רוח יש רק במהירות גבוהה, ומבית הגלגלים נשמעו רחשי דרך, כמו כל מכונית משפחתית שהיא לא מרצדס.

טווח

יונדאי העולמית מצהירים על טווח של למעלה מ-200 ק”מ על חשמלי מדי טעינה, מלאה. בפועל נראה שזה יותר 170 ק”מ. אני קיבלתי את הרכב עם טווח חשמלי של 164 קילומטר, והרגשתי שהטווח נשמר בצורה יוצאת דופן. כן, גם במצב נהיגה ספורטיבי. מתי הטווח הזה מצטמצם ונעלם?

1. כשמגבירים את מיזוג האוויר. הטווח יורד באופן מיידי, ויורד ככל שהיד מסובבת את מתג עוצמת האוורור, עד שעושה רושם שמתג מיזוג האוויר הוא מתג הטווח.
2. ההשפעה הגדולה ביותר על הטווח, הוא אופן הנהיגה שלנו.

מי שרוצה “לחסוך בטווח הנסיעה” שלו, יכול לשלוט בכך בצורה מלאה, אם יאיץ באופן עדין, ולא ידליק את מיזוג האוויר. לבלום? שיבלום כמה שהוא רוצה, במקרה הזה זה בא לטובתו, באחזור אנרגיה, בכל בלימה או האטה.

 

טווח נסיעה חשמלי של 170 ק”מ מדי טעינה

 

טווח הנסיעה נשמר בצורה טובה
לוח שעונים יונדאי איוניק חשמלית


היונדאי איוניק EV, החשמלית, מרגישה מעט כבדה, אבל לחיצה קטנה על דוושת המיאוץ עושה אותה קלילה יותר ועירנית. צריך לנהוג בכמה מכוניות חשמליות משפחתיות, “סטנדרטיות”, כדי להעריך את האיוניק החשמלית שלפנינו. לא פשוט לייצר רכב חשמלי טוב, אבל יונדאי עושה את העבודה במקרה הזה, ומצליחה לייצר “חבילה חשמלית ומשפחתית” טובה. עם ביצועים משביעי רצון, טווח חשמלי שלא חומק לך מבין הידיים, מרווח פנים גדול, ו-0 עצירות בתחנת הדלק. גם המתלים באיוניק הזו הפתיעו אותי. תחילת המבחן שלנו התחיל לא טוב, עם מהמורה רעה בדרך, והתרסקות לא קטנה של המתלים בכביש. קיוויתי שזו אשמתה המלאה של המהמורה, וכך היה. המתלים של היונדאי איוניק החשמלי טובים מספיק כדי לרכך ולשכך לנו את הדרך, ולא להרגיש כל מה שקורה תחתינו.

גם לבלימה באיוניק היה לי למרבה ההפתעה קל להתרגל. ברכב חשמלי, ברגע שאתה מוריד את הרגל מהגז הרכב עוצר, כלומר הגלגלים ממשיכים, אבל הרכב במגמה לבלום. פעולת הבלימה הזו בעצם מאחזרת ומייצרת אנרגיה לסוללה שלנו ברכב. וכך, אנחנו יכולים לזכות בעוד טיפ טיפה טווח. רק אל תבנו על זה.

 

מושב בטיחות בתא הנוסעים ביונדאי איוניק
תא מטען בנפח 350 ליטר, וכבל הטענה לטעינה חשמלית

 

מכונית חשמלית שמתאימה לאנשי המרכז והפריפריה, שנוסעים 70-75 ק”מ לכל צד


אז למי מתאים הרכב הזה, רכב ירוק, עם אפס זיהום אוויר, אפס תלות בתחנות דלק, והוצאות של אלפי שקלים בחודש? רכב משפחתי מרווח, פרקטי ושימושי למשפחה, בסיסי סה”כ. עם מראה לא רע, וטווח נקי נטו של 170 ק”מ מדי טעינה חשמלית?

לאנשי העיר, המרכז והפריפריות, בתנאי שהנסיעות שלהם ביום יום מוגבלות ל70-75 ק”מ לכל צד. אם לסידורים או נסיעות יומיומיות לעבודה. זה הטווח שיש לכם ואם אתם יכולים “לשחק איתו”, אז הרווחתם רכב חשמלי, ויצאתם ממעגל העבדות לדלק וזיהום אוויר. עמדות טעינה חשמליות יש בערך כמה מאות בארץ, בעיקר במרכז הארץ, ובריכוזים קטנים בפריפרייה. אנחנו עדיין לא שם, ולכן כדאי מאד לרכוש עמדת טעינת חשמל פרטית, אם אתם בבית פרטי או בית משותף וחדש עם תשתיות חשמל מותאמות לכך. חשבו על זה שזה יכול לשמש אולי כמה שכנים במקביל ואפילו להשתלם לכם. עמדת טעינה פרטית תהיה מסוגלת לטעינה חזקה וקצרה של 75 אחוז סוללה בפרק זמן של חצי שעה, בזמן שאופציית הטעינה הפשוטה יותר, בצורת שקע תלת פאזי, רגיל, שמתחבר לכל שקע בבית או בבניין, יוכל להטעין לכם את הרכב בפרק זמן ארוך, ואיטי בהשוואה לעמדה. ומותאם לטעינות לילה. מגיעים הביתה מהעבודה, מכניסים את השקע לתקע והולכים לישון.

שקע כזה מתאים בדרך כלל למי שגר בבניין, בית משותף, ויש לו שכנים על הראש, שלא מסכימים להתקנת עמדת טעינה, שלא מבינים את חשיבותה, או ואין תשתית חשמל ראויה ומתאימה (בניין ישן). אז מנסים לעשות הסכם עם וועד הבית, ובו תשלמו סכום חודשי מוסכם בנוסף. בערך 20-30 שקלים, כשמדובר בשקע רגיל וטעינה לילית איטית.

 

אפס זיהום אוויר, אפס תלות בדלק


אני נוסעת באיוניק החשמלית, שקט סביבי, ופתאום הפיח של המשאיות וכלי הרכב סביבי הופכים בולטים ומסריחים יותר. רכב חשמלי זה העתיד, בין אם נרצה או לא נרצה. אנחנו לא יכולים להשתרך אחרי כל העולם, כמו מדינת עולם שלישי. כנס התחבורה החכמה האחרון שהיה פה בתל אביב בשבוע שעבר, הוכיח שאנחנו לחלוטין יכולים להיות בין המובילים. אם לא עכשיו, אז ב-2030 כשאירופה תכניס את כל התקנות המחמירות למדינות האיחוד האירופאי. או אז זו תהיה עובדה מוגמרת שנצטרך להסתגל אליה, ממש במהירות.

יונדאי IONIQ EV Premium – מכונית חשמלית 100%

דירוג זיהום אוויר: 1
צריכת דלק: 0
מחיר: 159,900 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “יונדאי איוניק חשמלית 100% (IONIQ EV) – מבחן דרכים”

  1. יש לי חבר עם רכב כזה הגיע מגדרה עד הישוב צוקים בערבה הטעין את הרכב והגיע לאילת בקלות ויש גם עמדה בכושי רמון אבל איטית הוא היה כבר פעמיים באילת עם הרכב והטעין גם בכושי רמון בפעם השנייה ויש עמדות טעינה באילת בתחנת דלק דור אלון בקיבות אילות ויש בביג אילת טעינה מהירה ויש בחניות שח כמה מלונות באילת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two + 12 =