יונדאי טוסון 1.6 טורבו – מבחן דרכים
יונדאי מציגה גרסה דינאמית של רכב הפנאי הפופולארי – יונדאי טוסון, עם מנוע 1.6 טורבו ו-177 כ"ס – לקחנו אותה למבחן דרכים
יונדאי טוסון בצורתו הנוכחית, נע על כבישי ארצנו מתחילת 2015. הידעתם? השם "טוסון" שונה ל-יונדאי Ix35, ולאחר מכן, מותג יונדאי בחר לחזור לשם המקורי, הקודם – טוסון. גם בחלוף כמעט ארבע שנים, העיצוב שלו משדר נוכחות. הוא יפה ומזכיר מאוד את אחיו הגדול ה"סנטה פה", אם כי זה כמו שאר דגמי יונדאי, הזהים אחד לשני, מהקטן לגדול. מעין בבושקה בגרסא קוראנית.
השנה מכריזה יונדאי על 'שנת ההשקות', וגם היונדאי טוסון המוכר והוותיק זוכה לחידוש – החלפת המנוע למנוע GDI 1.6 טורבו, המוכר לנו מאחיו מבית קיה הספורטאז' GT.
אתה מוכר לי מאיפה שהוא
עיצוב הטוסון הנוכחי נותר כמעט זהה במהלך השנים האחרונות, עם נגיעות עיצוביות קלות במהלכן. הטוסון שקיבלתי למבחן הגיע בצבע כסוף בשילוב גג זכוכית פנורמי שחרחר, עליו אפרט בהמשך. על אף צבעו הכסוף, הניקלים הכסופים בחזית הצליחו לבלוט ולשוות לרכב מראה יוקרתי ומרשים. יונדאי טוסון הוא רכב מרשים, ולטעמי אחד מרכבי הפנאי היותר יפים שמתניידים על כבישי ארצנו.
לזה תוסיפו את האמינות והסחירות הטובה של הרכב, ותקבלו נוסחת מכירות מנצחת, שהפכה אותו לאחד מרכבי הפנאי הנמכרים בישראל. כמה מנצחת? במהלך מבחן הדרכים, באחד הרמזורים, מצאתי את עצמי עם לא פחות מ-4 טוסונים שונים סביבי. אז מי שמחפש להיות ייחודי, אולי עדיף שיחפש מותג אחר.
מהצד, הצדודית מנופחת ודינמית, ובדגם הטורבו, הרכב מגיע עם חישוקי 19" וצמיגי 245/45R19 רחבים. מוסיף מאד למראה הכללי. מאחור, למעט סמל אדום עם המילה Turbo ב"עכוז", לא תמצאו שום דבר שונה חיצונית לעומת דגם היונדאי טוסון בעל מנוע אטמוספרי.
בתא הנוסעים הצבע השחור שולט, ונותן תחושה קצת פחות אלגנטית או מרשימה. סביב לוח השעונים פלסטיקה פשוטה שממשיכה עד לחיפויי הדלתות. ניתן לבחור בין השחור השחור הזה, לבין תא נוסעים בצבע קרם, שלדעתי ישדרג את את המראה הכללי משמעותית וייתן נופך יוקרתי יותר.
גרסת הטורבו מגיעה ברמת הגימור הגבוה ביותר, Luxury, הכוללת מושבי עור, וגג זכוכית פנורמי שמתפרס לכשני שליש מהגג, עם אפשרות של פתיחת הגג כ-sunroof גדול. ההגה מאובזר בשלל לחצנים עם אפשרות שליטה ובקרה על מערכות שונות של הרכב.
לוח השעונים גדול אך מואר בתאורה לבנה ועיצוב בסיסי שנראה יחסית מיושן ומזכיר את לוחות השעונים מדגמים אחרים של יונדאי, כמו האלנטרה. בין השעונים ישנו מסך עם נתונים ואפשרות דפדוף והגדרת הגדרות דרך לחצן בהגה. במרכז הקונסולה ממוקמת מערכת המולטימדיה – מערכת Connected car המגיעה עם שלל אפליקציות :Waze, רדיו, אפליקציות רדיו בינלאומי ומוזיקה נהדרות ואף פנגו וסלופארק.
במסך הזה תראו את תצוגת מצלמת הרוורס ותחברו את הדיבורית BT לסלולאר. מתחת למולטימדיה תגלו את מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם שלל מצבים וכפתורים ולחצנים גדולים ונוחים. ידית ההילוכים יפה ומובילה אל משענת יד מרכזית נוחה וגדולה בין המושבים, ויש גם לא מעט מקומות אחסון סביב ידית ההילוכים.
ישנם כפתורי מצבי נהיגה בין רגיל לספורט, ביטול העזר חניה וידית עזר לבלם (הנדברקס). יש מקום לחדש ולעבור מידית עזר לבלם יד חשמלי כמו הקיים בחלק מדגמי יונדאי בשנתון זה. ליונדאי טוסון הרבה תאי אחסון, ותא כפפות גדול עם אפשרות קירור, שימושי בימי הקיץ הישראליים.