יונדאי מציגה את מכונת המירוצים החשמלית שלה IONIQ 5 N TA

 

IONIQ 5 N TA
מכונית מירוצים חשמלית IONIQ 5 N TA

 

יונדאי מציגה את IONIQ 5 N TA שצפויה להתחרות במירוץ פייקס-פיק וגם קצת מידע ורקע מעניין על המירוצים והנהגים

 

חטיבת המרוצים של יונדאי חזרה למסלול הנורבורגרינג במטרה לזכות בפעם הרביעית ברציפות בקטגוריית ה-TCR במרוץ ה-24 שעות. באירוע הזה יונדאי הציגה את גרסת ה-IONIQ 5 TA SPEC, גרסת המירוצים ל-IONIQ 5 N הספורטיבית שהושקה לפני כמה חודשים. הגרסה הקיצונית, מיועדת להיות מתחרה חזקה במירוץ “פייקס פיק” הקרוב.

 

השתתפות במרוץ ה-24 שעות של נורבורגרינג

 

יונדאי N השתתפה במרוץ ה-24 שעות של נורבורגרינג עם שלושה רכבי ELANTRA N TCR, במטרה לזכות בקטגוריה בפעם הרביעית ברציפות. צוות הנהגים בנורבורגרינג כלל נהגים מנוסים מאירופה, צפון אמריקה וסין, ביניהם מייקל אזקונה, מרק בסנג ומנואל לאוק.

מרוץ ה-24 שעות של נורבורגרינג נחשב לאחד מהמרוצים התובעניים ביותר בעולם, עם מסלול באורך 25 קילומטרים הכולל 170 פניות ומתקיים בתנאים משתנים של מזג האוויר.

 

מירוץ מכוניות חשמליות
מירוץ פייקס פיק

 

מהו מרוץ פייקס פיק?

 

מרוץ פייקס פיק הוא מרוץ טיפוס גבעה (Hill Climb) שמתקיים מדי שנה בהרי הרוקי שבקולורדו. המשתתפים במרוץ מתחרים כנגד הזמן ולא אחד מול השני באופן ישיר (מתכונת TIME ATTACK). כל נהג מוזנק למירוץ בנפרד, והמטרה היא לקבוע את הזמן המהיר ביותר להשלמת המסלול. הנהג שקובע את הזמן הקצר ביותר לטיפוס המסלול הוא המנצח.

המסלול, שמתחיל בגובה של כ-2,800 מטרים ומסתיים בגובה של כ-4,300 מטרים עובר בתוואי שטח הררי ומאתגר, כאשר הנהגים צריכים להתמודד עם 20 קילומטרים הכוללים 156 פניות חדות, עליות תלולות, ירידות פתאומיות ואתגרים קשים נוספים. נכון להיום, זמן ההקפה המהיר ביותר שנקבע בפייקס פיק הוא 7:57.148, על ידי רומיין דומאס הצרפתי, שנהג בפולקסווגן ID R החשמלית, בגרסה שתוכננה בקפדנות למסלול הספציפי הזה, אי אז ב-שנת 2018. 

 

IONIQ 5 N TA Spec: מוכנה למרוץ

 

יונדאי הציגה את דגם ה-IONIQ 5 N TA Spec, שעוצבה ויוצרה במיוחד כדי להתחרות במרוץ פייקס פיק הקרוב, שיתקיים ב-23 ביוני. 

 

מה בקרביים?

 

דגם ה-IONIQ 5 N TA Spec מצויד במנוע בהספק של 687 כ”ס, שהושג באמצעות כיוונון תוכנה מיוחד להגדלת ההספק של המנוע האחורי. הרכב כולל מערכות בלימה מותאמות עם קליפרים של שש בוכנות מקדימה וארבע בוכנות מאחור, וכן צמיגי מירוץ Yokohama ADVAN 005 בגודל 18 אינץ’. בנוסף, הותקנה בו חבילת אווירודינמיקה הכוללת בין היתר ליפ קדמי ארוך וכנף אחורית ענקית, לשיפור האחיזה והיציבות בתנאים הקשים של מרוץ פייקס פיק.

 

משחק מרוץ מכוניות
יוצאים מהמסכים לאספלט

 

צוות הנהגים

 

הדגמים המיוחדים של ה-IONIQ 5 N TA Spec ינהגו על ידי רובין שוטה, שניצח במרוץ פייקס פיק ארבע פעמים, ודני סורדו, נהג מרוצי ראלי עולמי מטעם יונדאי. דגמי הייצור של ה-IONIQ 5 N יתחרו גם על ידי פול דאלנבאך, מנצח 11 פעמים במרוץ פייקס פיק, ורון זארס, נהג מתחיל במרוץ פייקס פיק ואיש תקשורת רכב.

 

שיתוף הפעולה עם גראן-טוריסמו

 

יונדאי הכריזה גם על שיתוף פעולה חדש עם משחק הוידאו האגדי “גראן-טוריסמו”, שבמסגרתו יתקיימו פעילויות שיווק ומרוצים וירטואליים. במהלך האירוע, מבקרים יוכלו להתנסות במשחק “גראן-טוריסמו 7” ולהשתתף בתחרות סימולציה במתחם של יונדאי.

זאת לא פעם ראשונה שגראן-טוריסמו “יוצאת מהמסך” למסלול פיזי. בשנת 2018 ניסאן, בשיתוף פעולה עם גראן-טוריסמו, ערכה תחרות אינטרנטית במשחק שבסופה המנצחים זכו להשתתף באקדמיית המירוצים של ניסאן והתחרו ביניהם על הכיסא בליגה GT הבריטית. אבל זה כבר סיפור לכתבה אחרת…

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *