יונדאי קונה הייבריד (קרוסאובר היברידי חדש) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יונדאי קונה הייבריד (קרוסאובר היברידי חדש) מבחן דרכים

 

יונדאי פתחו את תקופת היציאה מהסגר, עם שתי מכוניות חדשות, דגם הייבריד חדש ליונדאי קונה (139,900 ש”ח), וקרוסאובר חדש חדש, יונדאי ווניו, שהוא הבייבי קרוסאובר בחבורה. הקטן מבין כולם, ומחירו מתחיל ב-109,900 ש”ח. השניים הללו מצטרפים לנבחרת רכבי פנאי שטח מרשימה שיונדאי מציעה בישראל – היונדאי קונה (החל מ-126,900 ש”ח), נטול החלק ההיברידי (מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר טורבו), עם 177 כ”ס מורגשים מאד.

אחריו, האח הגדול יונדאי טוסון, מלך שהולך לפני המותג, שגם טרם מתיחת הפנים וגם אחריה נמכר בהצלחה רבה, ובעצם עונה על רוב הדרישות של המשפחה הישראלית: שיהיה תא נוסעים מרווח ל-3 ילדים, שיהיה גבוה, שיהיה אמין יחסית. אחרון וחביב מאד, נמצא יונדאי סנטה פה (7 מקומות), קרוסאובר מרשים, מתקדם ואלגנטי מאד, שמכוון למשפחות בנות 5-7 נפשות.

כמו שנאמר, כל מי שתכנס או יכנס לסוכנות ימצא את מבוקשו. וציינתי רק את רכבי הפנאי, המוגבהים. אף מילה על הקטנות, i10 ו-i20. אף מילה על האיוניק, שאמא’לה, מה היא עשתה לשוק הרכב ולקטגוריית המשפחתיות.

אני רוצה להסביר לכם את פשר ההקדמה הקצת מוזרה הזו, כי רציתי להסביר משהו פשוט ויצאה לי סקירה על הדגמים של יונדאי בארץ…

 

יונדאי קונה בגרסה ההיברידית – פחות זיהום אוויר, פחות צריכת דלק

 

יונדאי הוא מותג רכב שכבר כמה שנים טובות מייצר ומשווק כלי רכב פשוט טובים, אחד אחרי השני. הכוונה בטובים, היא – כלי רכב פונקציונאליים / רמת שימושיות גבוהה: מרווח פנים טוב, אבזור משביע רצון, מערכות בטיחות מתקדמות שעובדות, ועובדות טוב.

עם ביצועים טובים: מנועי בנזין או חשמל, ומערכות היברידיות דינאמיות בצורה משביעת רצון.

עיצוב מושך: מעצב ראשי בלגי – לוק דונקרוולקה, ופיטר שרייר הגרמני, שהפך ממעצב ראשי לראש ניהול העיצוב בקונצרן, וזה כנראה אומר, שלוק עושה מה שפיטר אומר לו. כך או כך מדובר בשני אירופאיים שמעצבים מותג אסייתי למהדרין, והם עושים עבודה מרהיבה וטובה.

ומשווקים במחירים תחרותיים.

והנה לכם הנוסחא לאיך למכור מכוניות.

 

פיצחו את השיטה, איך למכור כלי רכב. יונדאי

 

היונדאי קונה הייבריד, משווקת בארץ כדי לתת לנהג/ת הישראלי/ת עוד אופציה לרכב פנאי קומפקטי, מעוצב ושימושי. כזה שגם יהיה חסכוני יותר בדלק, ופחות מזהם. כמה פחות? הקונה הלא היברידית נמצאת בדירוג זיהום 11, מול 2 של הקונה הייבריד. לאט לאט זה יתחיל להיות חשוב לכם, אני יודעת. תקנות הזיהום החריפות מאירופה יכנסו גם לראש של הנהג הישראלי בסוף.  

המנוע ביונדאי קונה הייבריד, על הנייר חלש יותר מהקונה – המנוע הוא מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, נטול טורבו (כבר מעלה ספקות). לצידו, מנוע חשמלי קטן, עם 43.5 כ”ס, והספק משולב של שניהם – 141 כ”ס. תיבת ההילוכים, תיבת שישה הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, שעובדת חלק וטוב, וההאצה סבירה והגיונית – 11.2 שניות מאפס למאה קמ”ש.

כאן נכנסים כל הדברים הטובים שיש ליונדאי ולקונצרן הזה להציע, הרבה הרבה אבזור נוחות, כמו מערכת מולטימדיה מקורית, עם מסך 7 אינץ’, דיבורית BT, חיבור לטלפון החכם דרך אפל קאר פליי או אנדרואיד אוטו, מערכת שדרכה תראו את מה שמוצג לכם בנייד על גבי מסך המולטימדיה, התנעה וכניסה ללא מפתח, מערכת בקרת אקלים, מנופי העברה הילוכים, מערכת בקרת שיוט, תאורת לד, פנסי ערפל, חיישני חניה מקוריים (כמה שפחות מערכות בהתקנה מקומית, הרי זה משובח), ועוד ועוד.

 

תא נהג יונדאי קונה הייבריד

 

מד צריכת חשמל בלוח השעונים, בו תראו מתי הרכב נמצא בטווח החסכוני ומתי מאחזר אנרגיה

 

הדברים הטובים ממשיכים ברשימה ארוכה ומכובדת של מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות:

מערכת בלימה אוטונומית במקרה של כמעט תאונה
סיוע אקטיבי שבפועל מתקן סטייה מהנתיב (בקונה תיקון הסטייה עובד “טוב והחלטי”).
מערכת התראה על רכב בשטח מת
סייען שמירה על עירנות נהג ועוד
מלבד אחת, מערכת התרעה על רכב בשטח מת, כל המערכות נמצאות ברמת הגימור/אבזור הבסיסית. רשימת אבזור מכובדת

בתא הנהג תמצאו תאי אחסון “מדוייקים”, תא לנייד, לשתי כוסות, או שני בקבוקי מים קטנים, תא קטן ל”השלכת מטבעות” גומיות שיער, קליפסים וקבלות מחניונים.

מה קורה מאחור, מרווח הפנים מאחור מתאים ל-2-3 נוסעים, הרבה תלוי בגיל הילדים או בגודל מושבי הבטיחות, זה אתם יודעים, ויכולים לבדוק. תא המטען לא גדול, בנפח 361 ליטר, אבל אתם תמצאו אותו שימושי מאד. רחב, שטוח, נוח לטעינה. גם, מאד תלוי בצרכים שלכם, ומה קורה איתכם בסופי שבוע. אם התכולה שלכם רבה, אולי לשקול להתקין תא אחסון על הגג. (במידה ואתם רוצים את הקונה, או אם זה רכב מהעבודה ואתם רוצים לשפר את השימושיות של הרכב בהתאם לפעילות המשפחתית).

 

תא נהג יונדאי קלאסי, פשוט, בעל שימושיות גבוהה. יונדאי קונה הייבריד

 

תא נוסעים ל2-3 ילדים. תלוי בגיל הילדים או גודל מושבי הבטיחות

 

תא מטען בנפח 361 ליטר. תא רחב ושטוח, בגודל בינוני

 

אז יצאתי לדרך, ביום שישי בהיר אחד, כדי לגלות שיונדאי הוציאה עוד רכב מוצלח תחת ידיה, או פסי הייצור שלה… המערכת ההיברידית התגלתה כחזקה ודינאמית מספיק, זו הייתה הפתעה בשבילי. רכב ללא טורבו, מי מייצר מכוניות בלי טורבו היום? כנראה שיונדאי.

ההתנהגות של הרכב, כלומר הספיגה והשיכוך של המהמורות והחריצים בכבישים בדרך, רמת איטום הרעשים, נוחות הנסיעה בכלל. גם הפעם כל אלה נמצאים על סולם ערכים של בין 6-8, מקום טוב מאד באמצע. נוחות ושיכוך סבירים מאד, רעשים סבירים: בערך ב-120 קמ”ש חודרים לרכב רעשי דרך מהאספלט, וקצת רוח, כשרעשים מהמנוע מצטרפים בהמשך.

ההיגוי שלו, ההגה, בסך הכל בסדר. מרגיש קל מעט, אבל מתפקד היטב בפניות ובנסיעה מהירה, וזה בעיקר מה שחשוב לי, להרגיש ביטחון בנהיגה, דרך ההגה.בהתחשב במחיר, בהתחשב באופי הרכב, בהתחשב במה שהוא אמור לשמש – רכב ליום יום, ליחיד או משפחה, וזה כולל נסיעות שבילים קלילות בסוף השבוע, ונסיעות ארוכות הביתה בשבת.

 

רכב אסייתי עם עיצוב אירופאי. יונדאי קונה

 

מגוון אבזור נוחות ומערכות בטיחות מתקדמות

 

המראה הכללי של תא הנהג והנוסעים הוא “יונדאיי” בכל חלק וחלק. מראה ואבזור פשוט, בעל שימושיות גבוהה. לוח השעונים מולי מורכב משני שעונים גדולים, מימין מד מהירות, משמאל, מד שמציג בפניי את הפעילות החשמלית בזמן הנסיעה, מתי אני נוסעת רק על חשמל – נורת EV גדולה וירוקה מוצגת. מתי אני נוהגת נהיגה מנהלתית רגילה וחסכונית יחסית, ואז המד יזוז בטווח האקו –ECO. מתי מתבצע אחזור אנרגיה, במקרי האטה ובלימה, ואז ניכר גם במד הקטן שתחתיו, שנצברה יותר אנרגיה חשמלית.

הנסיעה עירונית, תוכלו לנסוע עד 40-50 קמ”ש על חשמל בלבד, עקבו אחר סימן ה-EV הירוק, הוא מסמן לכם מתי אתם משתמשים רק באנרגיה חשמלית. אחרי 50 קמ”ש אתם תתחילו להיעזר במנוע הבנזין, והרכב יתחיל לצרוך דלק. הופתעתי לראות שגם בנסיעה בינעירונית, מהירה מאד, תחשבו כביש 6 פלוס פלוס, המד “הירוק” נמצא בטווח ההיברידי החסכוני, ולא בטווח ה”פראי” של ה-POWER, שאומר בעצם שאתם לוחצים את המנוע ממש חזק. וזה כמובן נחמד מאד לראות ש”רכב היברידי” הוא ממש לא רכב חלש, ומסוגל למהירות גבוהה ולא נחנק גם כשלוחצים אותו.

אני הופתעתי מהמנוע האטמוספרי הזה, נטול הטורבו, מהדינמיות שלו, מהסל”ד הבריא. לחצתי כמה שהרכב נתן ללחוץ, ודרדרתי את צריכת הדלק הבאמת טובה שלו, מ-15.5 קילומטר לליטר, למחוזות ה-10-11 קילומטר לליטר, וזה כמובן תלוי בכם/ן.

 

מחיר: החל מ-139,900 ש”ח לרמת אבזור פרימיום. יונדאי קונה היברידי.

 

יונדאי מייצרים כלי רכב שימושיים ועגולים, שמאד מזכירים אחד את השני. האחד קטן יותר, השני למשפחה של 7 נפשות, וכולם כולם מציגים יחס עלות תועלת מצוין, ולא שכיח כל כך בארץ, מלבד שלושה – ארבעה מותגים, שמתמחרים “היטב” נקרא לזה, היתר לא רוצים או לא יכולים לתת לצרכן כזה מחיר שיווק מוצלח.

דירוג זיהום – 2 מתוך 15 (יופי!)
דירוג בטיחות ישראלי – 6/7 מתוך 8 (תלוי ברמת הגימור שתבחרו)
מרווח גחון -17 ס”מ
אחריות – 5 שנים על הרכב (עד 100,000 ק”מ), 7 שנים על המערכת ההיברידית (עד 150,000 ק”מ).

מחיר: החל מ-139,900 ש”ח לרמת אבזור פרימיום
142,900 ש”ח לרמת אבזור פרסטיג’, הכולל:
גם מערכת התראה על רכב בשטח מת, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת לד אחורית, וחיישני חניה אחוריים מקוריים. שווה.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 2 =