כך תצמצמו את הוצאות ביטוח הרכב בזמן הקורונה – טיפים והמלצות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מאמר אורח: כך תצמצמו את הוצאות ביטוח הרכב בזמן הקורונה – טיפים והמלצות 

 

כך תצמצמו את הוצאות ביטוח הרכב בזמן הקורונה – טיפים והמלצות

 

נתחיל במקבץ חדשות טובות: סגר בגלל קורונה (או מכל סיבה אחרת) מספק לנו זמן וכמו שאומרים -time is money, בהנחה שיודעים להשתמש בזמן נכון. הקדשת הזמן למציאת דרכים לחסוך, היא השקעה משתלמת במיוחד – הגיוני להשקיע קודם כל בכך, עוד לפני ההשקעה בניסיון להרוויח יותר. כמו כן, אצל רוב האנשים יש פוטנציאל רב לחסכון בערוצים שונים. אחד מערוצים אלה, לאנשים פרטיים כמו גם לעסקים, הוא ביטוח הרכב. כך ניתן לצמצם את עלותו: 

 

טיפים מיוחדים לזמן הקורונה 

בזמן מצבים מיוחדים דוגמת הקורונה, עשויות להיפתח דרכים חדשות לחסוך בביטוח. חברות ביטוח הרכב הנוכחיות שלכם עשויות להציע לכם כלקוחות הקלות שונות עקב המצב. במצב של סגר ממושך, ניתן להשבית זמנית (“להקפיא”) חלקים מסוימים בביטוח הרכב. לגבי ביטוח החובה, הקפאה אפשרית רק למי שמבוטח במאגר לביטוח רכב חובה (“הפול”). עוד חשוב במיוחד, להתעדכן בחדשות לגבי ביטוח רכב, מאחר שחלקן עשויות להיות התפתחויות יוצאות דופן ומשמעותיות גם בהיבט החיסכון. לדוגמא: תביעה ייצוגית אשר הוגשה כנגד 12 חברות ביטוח בישראל, לגבי עלויות ביטוח הרכב בזמן סגר הקורונה. הרקע לכך: השימוש ברכבים צומצם דרסטית והסיכון להתרחשות אירועי הביטוח הצטמצם בעקבות זאת, אך חברות הביטוח לא צמצמו את התשלום שהן דורשות בהתאם. 

 

השוואת ביטוחים

דרך חשובה במיוחד לחסוך בביטוח, היא כמובן להשוות היטב את הצעות הביטוח מהחברות השונות. השוואת מחירים דרך אתר WOBI היא דרך מומלצת לעשות זאת. האתר כולל מגוון אפשרויות מתקדמות, שמסייעות לעשות השוואות כאלה ביעילות ובמהירות. לדוגמא: לא הזזתם את הרכב ונגמר המצבר? בוובי ניתן להכניס להשוואה כיסוי גרירה ושירותי כביש, כדי לדאוג שתוכלו להגיע לכל מקום שצריך. דוגמא נוספת: קילומטרז’ נמוך הוא פרמטר שיכול להוזיל משמעותית במחירי הביטוח בחברות מסוימות – דרך וובי ניתן להכניס את הקילומטרז’ כחלק משיקולי ההשוואה. 

 

מודעות לנקודות שמשפיעות

חשוב מאוד להבין ולקחת בחשבון את הנקודות העיקריות אשר משפיעות על עלות ביטוח הרכב. מדובר בנקודות כמו גיל וותק של הנהג הצעיר ביותר וכן תביעות או פסילות רישיון נהיגה, שהיו בשנים האחרונות. לגבי הרכב עצמו, מדובר מבחינת עלות הביטוח על נקודות כמו נפח המנוע ומספר כריות האוויר שמותקנות באותו רכב. גם הגדלת סכום ההשתתפות העצמית, מהווה נקודה שמשפיעה על גובה הפרמיה. מודעות לנקודות כאלה, כמו גם הבנת מידת השפעתה של כל נקודה כזו, חשובות בכדי לדעת היכן במיוחד משתלם להשקיע זמן ולנסות לחסוך. 

 

בדיקה מה כלול בביטוח

חלק חשוב מאוד בבחירה בביטוח המתאים והמשתלם לכם ביותר, הוא לבטח רק את מה שבאמת צריך. מחד, יש לנו את ביטוח החובה, אשר כשמו כן הוא – חובה לעשות אותו. עם זאת, מחירו (עד לתקרה מוגדרת מראש) נקבע על ידי כל חברת ביטוח בפני עצמה. כך שגם כאן יש מקום להשוואה. לגבי ביטוח צד ג’, זה הוא סוג ביטוח שאפשר לרכוש כביטוח בפני עצמו או כרכיב שכלול כבר במסגרת רכישת ביטוח מקיף. 

 

להבין את עלות ההימנעות

צידו השני של המטבע מבחינת ניסיון לחסוך בביטוח הרכב, הוא להבין את ההשלכות הכספיות של הימנעות מביטוח מסוים. כלומר, אם נמנעים מלבטח בפני סיכון מסוים, מה יקרה מבחינה כספית, אם וכאשר יתרחש אותו סיכון? לאור זאת, האם משתלם להימנע מלבטח בפני סיכון זה? עוד היבט חשוב, הוא להעריך את הסיכוי שאותו סיכון יתרחש. 

 

ביטוח גמיש

ניתן למצוא הצעות ביטוח, בהן גובה הפרמיה משתנה, בהתאם להיקף הנסיעה ברכב. עוד היבט של גמישות, הוא שביטוח הרכב הוא רק באופן חלקי ביטוח חובה מבחינת החוק או הכרחי מבחינה מעשית. יש מעבר לכך תוספות ביטוח אופציונאליות רבות, שאולי לא עולות הרבה במבט ראשון, אבל גם עלותן מצטברת עם הזמן. 

 

צמצום רכבים 

לאנשים פרטיים עם יותר ממכונית אחת או עסקים עם כמה רכבים, כדאי לשקול צמצום מספר הרכבים. בכך, עשויים כמובן להשיג חסכון, שהוא חסכון בביטוח ועוד הרבה יותר מזה. לרכב שנמצא בשימוש מועט ומוחזק רק כמענה לצורך לא קבוע, ניתן למצוא תחליפים, כשכירת רכב או שימוש בתחבורה ציבורית. לכל הפחות, כדאי לבטח אותו בביטוח שעלותו משתנה על פי היקף השימוש. 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × five =