מבחן דרכים סיטרואן C3 החדשה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מלאה בסטייל, מאובזרת, ומצוידת במנוע קטן וחסכוני - האם סיטרואן C3 החדשה הולכת להשאיר אבק למתחרות, ולהפוך ללהיט מכירות? נסענו לבדוק.

צבעונית ושמחה, סיטרואן C3 החדשה

מאת: גבע מאיר
צלם: ג’ארד ריאן סאטר
                                  

על סוכריות, מלחמות ונחיתות של גיבורי-על…

המלחמה הניטשת על סגמנט הסופר מיני מגיע לשיאים חדשים, זה לא סוד שמובילות הסגמנט מגיעות מהאזור האירופאי הקר, פאביה המצוינת, רנו קליאו החתיכה, ופיג’ו 208 שבאה להחזיר את עטרת ה- 205 ליושנה, ועושה עבודה לא רעה בכלל. גם סיטרואן רוצה נתח, והיא באה עם תאבון, תאבון גדול, ועם הסיטרואן C3 החדשה, שככל הנראה, המכונית הכי מעניינת בקטגוריה היום.

על העיצוב

סיטרואן מגיעה לשדה הקרב עם לוק הלקוח מ”קאנדי-קראש”, שכולל 36 אופציות לצבעי מרכב וגג שונות, 2 סוגי עיצוב חישוקי סגסוגת קלה (”17 ו- ”16) ו- 3 גימורי פנים בשילוב עור צבעוני, עם שמות מגניבים, כמו – הייפ קולורדו, מטרופולין גריי, ואורבן רד. צבע ססגוניות ונוכחות אופנתית לא חסר כאן.

היא נורא דומה לקקטוס, עם ה”אייר באמפ” ובתי הגלגלים הקרוסאובריים, וגם שומרת על קו העיצוב הסיטרואני החדש עם הפנסים השקועים פסי לד עליונים, המזכירים גבות מעוצבות, וזוג בתי פנסי ערפל הצבועים בצבע הגג. מאחור היא נראית מוצקה, חזקה ונוכחת עם פנסים אחוריים גדולים ומעוצבים וחלונות שחורים המבליטים את ההבדל בין גווני הגג והמרכב. 

הבוחן הבלתי משוחד שלי, אסף (4) התאהב ב-C3 במבט ראשון, ואפילו שאל אם אפשר לשמור האוטו האדום אצלו בקופסא של המכוניות ובשביל זה הוא יצטרך קופסא גדולה מאוד אז צריך לנסוע לקנות קופסא. זה הספיק לי בכדי להבין שיש בה קסם מיוחד.

קוסמת לסביבה. סיטרואן C3 החדשה

מראה, נוחות, שימושיות

טוב, לא התבדיתי, אלה המושבים הנוחים בקטגוריה. סיטרואן נתנו בראש עם ספות רכות, נעימות מחבקות, כמו שצריך. ההגה מעוצב, קטום ונעים למגע. הוא נושא עליו כפתורי שליטה על המולטימדיה, והטלפון. בקרת השיוט ומגביל המהירות, קיבלו את הבקר הישן והטוב של סיטרואן, מאחורי גלגל ההגה. נוח ויעיל. 2 מבוגרים ישבו די בנוחות במושב מאחור, ויזכו למרווח ראש נדיב. נוסע מבוגר שלישי יכנס בקושי, אך אם מדובר בשלושה ילדים, לא צריכה להיות בעיה.

ישנם מקומות אחסון ברחבי חלל הרכב, בדלתות ובתא הכפפות, אבל מקום לשים את הסמארטפון לא מצאנו. מאחור, תא המטען בנפח 300 ליטר, “מציע” אפשרות קיפול של 60/40, ולקבל עד 922 ליטרים של נפח הטענה. פתח ההטענה מאפשר הטענת חפצים נוחה בסה”כ. *ובתחתית תא המטען שוכן גלגל רזרבי בגודל מלא.

המון עיצוב המון פרטים, תא נהג סיטרואן C3
אלסיבוני הקטן מחשב את הליטרים, 922 מהם.

החומרים בתא הנוסעים לא יקרים. עשויים פלסטיק פשוט אך מעוצב. הכורסאות מרגישות נפלא – הידיות המעוצבות בתפירה ייחודית, כיוון מושב הנהג מעולה ומקבלים ראות מצוינת. הגישה לשלל הבקרות נוח ויעיל, כמעט.

אז מה טעון שיפור? מערכת המולטימדיה מעט איטית והטאצ’ לא הכי מדויק. וכשהמזגן נמצא אי שם בין האפליקציות, זה לא חכם במיוחד כשזה מצריך התעסקות באמצע הנהיגה. ומה בקשר לאיזה מקום נגיש ויעיל לסמארטפון? 

דבר נוסף הוא הבקרות לתיבת ההילוכים שנמצאות בתוך חלל מחזיקי הכוסות… אבל הי, זו סיטרואן, וסיטרואן בלי משהו שיגרום לך להגיד “מה?!”, זו לא סיטרואן. סלחנו.

מוטיב העיצוב הריבועי חוזר בכל חלל הרכב, בפתחי האוורור הכסופים, ידית ההילוכים המעוצבת והמאוד נעימה למגע, החישורים של ההגה, פס התיחום המעוצב והגדול וגם התא המוזר הזה במרכז הקונסולה, שנראה שעשו אותו רק בכדי להוסיף עוד ריבוע, כי לא הצלחנו לשים בו שום דבר. הוא גדול מדי למפתח וקטן מדי לסמארטפון, אולי סנדוויץ’ יכנס שם? לא ניסינו.

האבזור נדיב כיאה לסיטרואן אמיתית. ואפילו מגיע עם צעצוע אקסטרה בצורת מצלמת דרך עם אפליקציה ייעודית.

תא ייעודי לסנדוויץ'. תא נהג סיטרואן C3

אז איך על הכביש – ביצועים

אני מניע את הפיורטק, המנוע המוגדש מספק 110 כ”ס, התיבה אוטומטית פלנטארית, בדיוק כמו אצל אחותה התאומה פיג’ו 208. שילוב די מוצלח, קול גרגרני של המנוע התלת צילינדרי. אני משלב הילוך ומתחיל לנסוע קדימה, ומרגיש שהמנוע יושב בול על האוטו. לחיצה קלה נוספת על הדוושה ועפים קדימה. זריזה המכשפה הקטנה. (נתון המהירות המרבית הוא 188 קמ”ש, ונתון האצה – 9.8 שניות מאפס ל- 100 קמ”ש).

ההגה הפרוגרסיבי (משתנה לפי מהירות) לא מתקשר יותר מדי, אך קל מאד ונוח בחניות ופניות צרות. בכלל, המכונית מרגישה גדולה יותר ממה שהיא באמת (3.9 מ’ לאורך ו1.75 לרוחב), ועם משקל של 1,090 ק”ג, האזור האורבני הוא לגמרי הבית שלה.

מכשפה זריזה שאוחזת בפניות ומעלימה מהמורות.

יוצאים מהעיר, לחיצה עמוקה על הדוושה, השהייה קלה ובעיטה קדימה, זריזה כבר אמרנו? המחוגים מטפסים בזריזות והנסיעה שקטה באופן יחסי, ורעשי רוח נכנסו רק במהירויות תלת ספרתיות, נראה שהספרטניות הקקטוסית נזנחה, ויש כאן חבילה איכותית ומוצקה יותר. בנהיגה נמרצת ופתלתלה ובמקומות בהן המכונית נדרשת לעבוד, הסיטרואן החדשה אוחזת בכביש בעיקשות, וצולחת מהמורות בלי בעיה.

בתוך העיר, במהירויות נמוכות יותר, היא מרגישה מעט רכה מדי וקופצנית עם מהלך מתלה ארוך מאוד. לא נלאה במילים כרגע על מערך המתלים הפרוגרסיבי החדש של סיטרואן, רק נאמר שהוא מצוין, לדעתי.

ה-C3 החדשה היא הצלבנית הצרפתית הראשונה המצוידת במתלים החדשים של החברה (עליהם עוד ארחיב בנפרד) מה שהופך אותה באופן דרמטי משהו, לפחות בשבילי, לאיירון-מן שנוחת בסטייל מאובק ומודיע לכולם שמעכשיו הדברים הולכים להשתנות.

סיטרואן C3 החדשה היא נושאת הבשורה האמיתית לאוהבי סיטרואן. מעתה, המתלים יהפכו להיות פרוגרסיביים, ובדורות ההמשך של מותג סיטרואן וחברת הבת DS יהיו הפתעות טובות מבחינת נוחות ואיכות.

נושאת בשורה אמיתית לאוהבי מותג סיטרואן

חטיבת הכוח החדשה של קונצרן PSA נותנת בראש – חטיבה מצוינת שהחליפה את החטיבה הנושנה שלא נזכיר את שמה. החטיבה מורכבת ממנוע טורבו-בנזין עם 3 צילינדרים (4 במאזדה שיושבת לכם בחנייה), בנפח 1.2 ליטרים המפיק 110 כ”ס (ההספק שמעיף אתכם קדימה בסל”ד גבוה), ו- 20.9 קג”מ של מומנט (הכוח להתחיל נסיעה מעמידה בסל”ד נמוך), המשודך לתיבת הילוכים בעלת 6 מהירויות, מה שמאפשר חיסכון בדלק לאורך זמן.

הטורבו יעיל ומזמן כוח בכל שלב, שילוב המנוע הגמיש ((PureTech 110 s&s עם התיבה היפנית מבית אייסין (EAT6= Efficient Automatic Transmission), יוצרים חטיבת כוח מתקדמת ויעילה, והכיול החסכוני שלה משאיר את המנוע בסל”ד נמוך ביחס העברה גבוה.

סיטרואן, תמיד הייתה רכה, נוחה, טכנולוגית ועשירה באבזור. סיטרואן 3C החדשה לא מאכזבת ומגיעה עם רשימת אבזור מרשימה: 6 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX, אפשרות ניתוק כרית אוויר נוסע, מערכת אזהרה לסטייה מנתיב, מערכת זיהוי תמרורים, התראת עייפות, ושלל מערכות בטיחות אקטיביות כמו ABS, ESP, EBD, EBA, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.

מבחינת אבזור נוחות סיטרואן מגיעה עם חלונות מושחרים מאחור, 4 חלונות חשמליים בלחיצה, מראה מרכזית מתכהה, חיישני גשם ותאורה, מראות מתכווננות עם מפשיר אדים מסך מגע ”7 בעברית מלאה, בקרת אקלים דיגיטלית, דיבורית BT כניסות AUX ו- USB ושקע V12.

גרסת השיין פק (Shine pack) מוסיפה לרשימת האבזור, כניסה ללא מפתח, זיהוי רכב בשטח מת, מצלמת חנייה וגולת הכותרת מצלמת דרך מובנית עם אפליקציה ייעודית.

בתנאי המבחן המאומצים הראתה הסיטרואן הקטנה צריכה של ליטר לכל 11 ק”מ, נתון לא רע, שבוודאי ישתפר בנסיעה רגועה.

סיטרואן C3 1.2 טורבו אוט’ Shine: מחירון 94,900 שקל

סיטרואן C3 1.2 טורבו אוט’ Shine Pack: מחירון 99,900 שקל.

סיטרואן C3 החדשה מגיעה עם אחריות ל-5 שנים או 120,000 ק”מ (המוקדם מביניהם).

לסיכום

סיטרואן C3 החדשה זה האוטו הכי מגניב על הכביש. צבעוני, שמח, מאובזר, ומצויד במערך המתלים החדש של סיטרואן. לא צריך יותר מזה.

אהבתי גם את הלוק, שלא דומה לאף רכב בקטגוריה, את הגישה ואת חווית הנהיגה, ממש סטייל על גלגלים. סיטרואן C3 החדשה היא הסנונית הראשונה בדור החדש של סיטרואן.

גרסת רכב המבחן: 1.2 טורבו אוט’ Shine Pack.
מחיר: 99,900 שקל.
אחריות: 5 שנים או 120,000 ק”מ (המוקדם מביניהם).

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מבחן דרכים סיטרואן C3 החדשה”

  1. ישראלים זה משהו מדהים!!!
    יציעו להם יפנית מאובזרת ב 110 אלף יגידו סבבה.
    מציעים להם אירופאית ששמה בכיס הקטן ברוב הפרמטרים את היפניות באבזור מעולה במחיר השקה של 95 אלף ויגידו “אוטו יקר”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve − twelve =