מבחן דרכים – סיטרואן DS3 קבריו (קבריולה)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


מאת: ענת דניאל
צילום: בן חסון

אביזרים: סווטש

סוף חודש יולי, המצב במדינה מחורבן, ולי בידיים יש מכונית קבריולה לבנה ובוהקת, היישר מ”מגזין החיים הטובים”. כל מה שאני צריכה עכשיו זה ללחוץ על הכפתור, לתת לגג להיפתח מעלי, לאור להאיר, לשיער להתבדר ברוח ולשכוח מהכל. אבל אני בעיר הכי פקוקה בגוש דן – בני ברק, בצהרי היום והשמש קודחת. אשאיר את פתיחת הגג לזמן נוח יותר.

 

 

המבחן החל ברגל ימין, כלומר, בלחיצה על דוושת הגז, כדי לראות מה ניתן להוציא ממנוע 1.6 ליטר הזה – 120 כוחות סוס, מומנט מרבי של 16.3 קג”מ ב-4250 סל”ד (במילים אחרות, את הכוח של המנוע לא תרגישו במהירות נמוכה), 10.4 שניות מאפס למאה קמ”ש, ואיך ארבעת ההילוכים עובדים עם ביצועי המנוע. בלחיצה ראשונה ניתן לזהות את תיבת ההילוכים האוטומטית הישנה והמוכרת של פיג’ו-סיטרואן, התיבה שעושה עוול לכל מכונית שמכילה אותה. יש דיי הרבה כוח לסיטרואן DS3 הזו, אבל התיבה האוטומטית לא עובדת היטב עם יכולות המנוע, ההילוכים עוברים בהשתהות מסוימת, מה שפוגע בביצועים ובהנאה מהנהיגה. זה פתיר, ישנה גרסה ידנית ותיבת שישה הילוכים – אופציה שחייבים לשקול. ואם בחרתם בתיבה האוטומטית בכל זאת, אמליץ לנהוג בעזרת העברת הילוכים ידנית שתטיב את הנהיגה. 

בנסיעה בינעירונית צצים שניים-שלושה חסרונות, המתלים שנוקשים מעט בעיר הופכים רכים ואלסטיים מאד במהירות גבוהה, איפה שאני זקוקה להתנגדות נמוכה, וכמה שפחות תנודות. וההגה שמרגיש מעט מנותק בנסיעה עירונית מרגיש תלוש גם במהירות בינעירונית, סה”כ, לא משהו שיטריד נהגים פחות ביקורתיים. ואחרונים חביבים ברשימת הטעון שיפור – המתלים, שנוקשים בנסיעה עירונית ומתרופפים בנסיעה בינעירונית גבוהה, איפה שהייתי שמחה שיגלו יותר התנגדות ונוקשות.

 

המנוע מתמסר ומייצר כוח גם בחצי הימני של שעון המהירות, והיציבות של הרכב בנסיעה בדרכים עקלקלות הרשימה אותי. הרכב לא מרגיש כבד, אבל כן מרגיש אוחז, ואת הסיבובים שלי בפניות לקחתי ללא חשש. הרכב בולם היטב – גם תפקוד דוושת הבלם וגם בבלימה בעזרת תיבת ההילוכים תהיה אפקטיבית מאד, זו תכונה שמוערכת אצלי מאד במכוניות, ולא כל תיבה פועלת כך. 
בגזרת רעשי הדרך, יש לציין שרעשי כביש לא ממש נשמעו, וגם רעשי הרוח בנסיעה סבילים ביותר. סיטרואן הבטיחו שעל אף הגג הנפתח האיטום יהיה ברמה כזו שתשרה רוגע ושלווה בתא הנוסעים, השתדלו ודיי הצליחו.

עיצוב – ירדתי מהדרך, עצרתי לשתות משהו קר ביום הלוהט הזה, וקצת ללטוש בקבריולה הצרפתית הזו עיניים. היא מגניבה ללא ספק, שורת אורות לד עגולות אנכיות מעטרת את שני צידיה ומאירות גם ביום, גג שחור מבד קשיח תוחם את הרכב הלבן, גריל קטן, וסמל ה-DS של סיטרואן מנצנץ באמצע. סדרת ה-DS היא יציאה מבריקה של היצרן, מוציאה את המיטב מהמותג: קצת פאר, המון עיצוב וסטייל, ומחשבה על נוחות ושירותיות בתא הנהג, בעיקר ברכבי הDS4 וDS5, שתי מכוניות מצוינות שהייתי שמחה לשים את ידיי עליהן. חזרתי לרכב, מרוצה מאד ממה שאני רואה. בוא נראה מה יש לסופר מיני הזו להציע. 


 

במבט פנימה, לוח שעונים יפהפה היה הדבר הראשון שלכד לי את העיניים. תא הנהג כולו מעוצב בחן: דשבורד בצבע הגג, שבמקרה זה שחור, אבל יכול להיות בורדו אם תבחרו. יש מספר פתחים להניח סמארטפון, ארנק וקצת שטויות, ומקום לכוסות במרכז ובקבוק בגוף הדלת. אמרתי נוחות? אז בהגה תמצאו שקעים יעודיים לאחיזה נוחה, מערכת מקורית טובה נוחה וקלה לתפעול, שלמרבה הפלא זקוקה לרענון עיצובי, מה עוד? יש AUX ו-USBׂׂ, בקרת שיוט, מגביל מהירות, מזגן אפקטיבי, שיונק מעט מכוח המנוע.


 



הגג במצבו הפתוח סוגר לנהג את שדה הראיה לאחור, אז נעזרים במראות הצד. ובמידה והגג מתלכלך, ושקלתם לנקות אותו במכון שטיפת מכוניות, דעו שבשטיפה ידנית המים לא חודרים פנימה בשום אופן.

מרחב/מקום זהו רכב לארבעה אנשים: היושבים בתא הנהג ייהנו ממקום ומושבים מרווחים, והמושב האחורי מצומם יחסית, גם בגובה, ויכיל שני ילדים או שני מושבי בטיחות. מבוגרים לא ייהנו להידחס פנימה. לתא המטען של הקבריו הזו מציע 245 ליטר של שטח פנוי, התא הגדול בקטגוריה, אך פתח ההטענה צר ונמוך, מה שידרוש מכם להשתחל מעט פנימה עם הראש כדי לראות ולסדר דברים. 

 



צריכת דלק
אחד היתרונות הבולטים של הסיטרואן DS3 – מיכל הדלק הכיל 48 ליטר סך הכל, שהספיקו ליותר מ-600 ק”מ של נהיגה עירונית ובינעירונית לרוב. בחישוב סופי יצאה תוצאה של 13 קילומטר לליטר, תוצאה יפה בהתחשב לאופי הנהיגה ובעובדה שמדובר בתיבה אוטומטית בעלת 4 הילוכים. בגרסה הידנית עם 6 הילוכים תהיה צריכת דלק טובה יותר. 

שורה תחתונה
תיבת הארבעה הילוכים של פיג’ו-סיטרואן צריכה לחלוף מהעולם, ותודה לאל היא עתידה להתחלף בתיבה משופרת. וגם המנוע ה”גדול” יחסית, יוצע גם בגרסת 1.6 דיזל ובהמשך יתחלף ל-1.2 ליטר מוגדש. עד שזה יקרה, בחרו ב-DS3 ידנית. 




מי הקהל של הרכב?
מי שאוהב את המותג, מתלהב מהסמל, מהגג הנפתח, מהעיצוב, מהצבעים המעוררים (שלושה צבעים לגג לבחירה), הוא יעריך את המיני פרימיום הזו (160,000 ש”ח) כפי שהיא. 
סיטרואן DS3 קבריולה היא מכונית לעיר, לצעירים/ות בגיל ובנפש, ויש לה קהל. אך יכול היה להיות לה קהל גדול יותר אילו הייתה נמכרת במחיר נגיש יותר. בנות המין היפה יודעות טוב מכולם שלקנות תכשיט אפנתי או פריט ססגוני – כמו נעלי עקב למשל – זה לא תמיד יהיה נוח, אבל כשזה מעוצב ויפה, זה עולה בהתאם. 
סיטרואן DS3 קבריו מציעה חבילה מתוקה. עם מחיר נוח יותר, זו יכולה להיות חבילה מתוקה שבעתיים. 





5 שנות אחריות לכל הדגמים
5 כוכבי ריסוק, מערכות בטיחות כסטנדרט, איזופיקס למושבי ילדים

 

 

מלכת הכביש בפייסבוק

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מבחן דרכים – סיטרואן DS3 קבריו (קבריולה)”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen + 16 =