מבחן דרכים – פיאט 500C

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

בפחות משלושה ימים שכחתי באיזה רכב אני נוהגת, ויש לי סיבה טובה


הרכב החמוד, החדש וה”זריז” שקניתי לפני שלושה חודשים, נראה פחות ופחות אטרקטיבי בעיניי מהיום שהבלוג הזה קם, ובעיקר השבוע. הכל בגלל פצצה קטנה ושובת לב, בשם פיאט 500C: בעלת מנוע 1.4, שלוש דלתות, גיר דואלג’יק (בניסוח חופשי: תיבת הילוכים אוטומטית וידנית, המשולבת עם מחשב המסייע ומייעל ביצועים וחיסכון בדלק), 100 כוח סוס (על 940 קילו), האצה של 10 שניות מ-0 ל100 על פי היצרן, ועיצוב פנים וחוץ מלא סטייל (רטרו!).


קבריולה, אולה אולה

 

ההיסטוריה חוזרת

התלונה השכיחה ביותר על הפיאט 500, היא על ביצועי הגיר, ההרגשה היא כמו ברכיבה על סוס לא מרוסן, אמנם יש מושכות (גיר), אבל הן לא אפקטיביות. עכשיו, אני אומרת, למי אכפת מה”מושכות”? דמיינו את עצמכם רוכבים על סוס אצילי, פראי ויפה תואר, ותוך כדי דהירה באחו אתם חולפים על פני עשרות סוסים איטיים בצבע חום, השמש מאירה עליכם והרוח מלטפת את שערכם.. ונסחפתי. זה רכב ספורטיבי ואלגנטי, שמספק הרבה כוח, נהימות מנוע ו”משיכות” הילוכים – יתרון והנאה צרופה בשבילי, ואולי חוויה מעצבנת עבור נהגים אחרים.

 

פנים הרכב איכות החומרים טובה, האבזור כולל מערכת שמע מקורית, שליטה מההגה על המערכת, מיזוג יעיל, מחשב דרך, דיבורית מקורית, כניסת USB, חלונות חשמל, נעילה מרכזית, לוח שעונים מינימלי, ספורטיבי וקל לתפעול. שני תאי אחסון שתתקשו למצוא (מוזמנים לחפש בתמונה). ובגזרת צער בעלי חיים: ההגה, ידית הילוכים (בחלק מהדגמים), והמושבים מכוסים ריפודי עור (Unlike!), מזל שהגג עשוי בד.

פנים הרכב, עמוס כל טוב

 

 

ויש גם כמה חסרונות: ראות בעייתית דרך השמשה האחורית, אם בנסיעה ובעיקר בחניות. “רוורס” עשיתי בהילוך איטי, מחשש לשלמות הרכב, אבל בעיקר כי לא ראיתי הרבה. בחורף, חניות הן על סמך ניחוש, ובסיועו האדיב של חיישן הרוורס.

חור הצצה

 

מקום, אין. זה רכב של “אחד על אחד”, מקסימום, נהג ונוסע לצידו. נוסעים במושב האחורי המצומצם חייבים להיות ילדים, ובנסיעות ארוכות, עשו טובה, וותרו על נוסעים בכלל. ה”קהל” שלכם נמצא ברחוב, כי אתם השואו, כן?

מקום לחברים קטנים

 

תחכום, כיאה לאירופאית, הפיאט 500 מתוחכמת מהממוצע. יש כמה פיצ’רים טכנולוגיים ואולי בטיחותיים (לא הבנתי למה), שלולא הבנה מעמיקה וידע קודם, אין דרך להזיז את הרכב. עד שאתה קולט איזה הילוך להזיז לאן  – ניוטרל, או הילוך ראשון, בידני או אוטומט, לפני ההתנעה או לאחריה, הרכב מצפצף לך בקריזה. כן, כמו בכל התחלה, לא הכל חלק, ומומלץ לגייס אורך רוח. 
דבר נוסף, שכבר ציינתי, ואולי אני היחידה שתופסת אותו כחיסרון, הוא תוספת ריפודי העור, מלבד ההתנגדות העקרונית, ריח העור ניכר, ולי זה הפריע.
בטיחות, 7 כריות אוויר (במכונית הפיצית הזו), מערכת בלימה
ABS, בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת למניעת שרפות (?), מערכת למניעת הידרדרות, וחיישני רוורס בילט אין. לא פלא שהבימבה קיבלה חמישה כוכבים בתוצאות מבחני הריסוק. 

תא מטען – 185 ליטר, שזה שווה ערך לקיטבג גדול, מפתיע.

לכאן, כבר לא הצלחתי להכנס
נציג מהדור הבא (לא להתקשר לרווחה, האחיין התנדב)


חניות  עם המתוקה הזו רוב הסיכויים שתמצאו חניה אחרי שיטוט קצר, אושר לתושבי תל אביב והסביבה. מלבד זה, עניין הראות חוזר שוב.
צריכת דלק לא הסתמכתי על מחשב הדרך של בייבי פיאט, שחישב צריכה של 7.4 קילומטר לליטר, בנסיעה משולבת, אך גם בחישוב שלי יצאה אותה תוצאה בדיוק. וזה גורם לתהייה של שנייה, אבל! יש אבל ו”אבל” גדול – נסיעת המבחן הזו אינה מדד: לכל יציאה מרמזור התלוותה האצה דיי אגרסיבית, והנסיעה כולה הייתה לא רגועה.
אז יש להניח שהצריכה יותר נמוכה, יותר בכיוון של 11-12 קילומטר לליטר, בהתחשב בזה שמי שנוסע ברכב כזה ירצה ליהנות פה ושם מלחיצה על הגז.


לסיכום
יתרונות – זריז, צעיר, בטיחותי, מעוצב יפהפה.
חסרונות – גיר שנוי במחלוקת, לא מרווח כלל – מתאים ליחידים או זוגות בלבד.

אז למי כן, V לכל מי שהפרוטה בכיסו (מינימום 100K לפיאט 500 ידנית, ללא גג נפתח, עד 155K לדגם שנבחן כאן), לכל מי שחפץ ברכב קטן וזריז מאד, עמוס בסטייל.
למי לאX למשפחות, ולאלה המתלוננים על ביצועי גיר הדואלוג’יק. מה אתם מבינים..

 

follow and like
fb-share-icon0

11 Replies to “מבחן דרכים – פיאט 500C”

  1. אהבתי את הסקירה , תשקלי אולי בעתיד להוסיף איזה קטע וידאו מהנסיעת מבחן 🙂

  2. סופסוף, חיכיתי לזה מאז ההבטחה לפני כמה פוסטים 🙂
    סקירה מדליקה! עשית לי חשק לסיבוב עם גג פתוח ביום שמש נעים (לקנות כזו- לא, יותר מדי חסרונות בשביל הצרכים שלי).
    הכיתוב מתחת לתמונה עם האחיין גרם לי לצחוק בקול רם, לחרדת שאר יושבי המשרד.
    יש אופציה לגג נפתח גם בגרסאות הידניות? או שהוא מגיע רק בגרסאות האוטומטיות?

  3. מיכל, עשית לי את היום,
    שמחה שנהנת לקרוא ועוד צחקת.. (תענוג).

    גג נפתח מגיע בגרסה האוטומטית.
    מזמינה אותך להמשיך לקרוא, ולהציע רעיונות לנסיעות מבחן.

    שבוע מעולה!
    ענת

  4. בשמחה! קוראת כל פוסט ברגע שהוא מתפרסם בקארזפורום, אם כי עכשיו שנרשמתי לבלוג אולי אפילו אקדים את עצמי 🙂

    אם כבר שאלת… מעניינת אותי ההתרשמות שלך מסיטרואן C3 פיקאסו (מפרגנת לך תא מטען שבטוח תיכנסי בו), ויונדאי ולוסטר. בגרסת ה"ליסינגומטית המשעממת הבאה"- יונדאי I35 (אלנטרה) די מסקרנת.

    היאריס החדשה מעניינת (בעיקר כשמדובר ברכב שהפרסום שלו פונה בצורה שווה גם לנשים וגם לגברים, שזה לא נפוץ).

    "ראש בראש" מעניין בגזרת המשומשות יכול להיות פג'ו 207 מול מאזדה 2.

    משהו קצת פחות סטנדרטי יהיה סקירה של סוזוקי ג'ימני, הכלאה נדירה בין רכב צפונבוניות מתוק לגמד שטח מסוקס (ותא מטען שספק אם אפילו האחיין שלך יצליח להיכנס אליו, אבל תמיד אפשר לקשור אותו על הגגון 🙂

    המשך שבוע נהדר גם לך!

  5. ענת , סקירה מקסימה כתמיד , מעוצבת מאוד , לדעתי מתאימה יותר באדום , לא יודע למה גם המיני שראיתי וגם פה יש בחלק התחתון הרבה יותר מדי פלסטיקה , ראיתי אחת לבנה פתוחה בסביבה , וזה רכב שכול כולו סוכריית עיצוב אחת גדולה.

  6. ענת,סקירה מעולה ה500C היא הקבריולט שאני אישית מאוד אוהב אבל הגיר הדואלצ'יק מעצבן ולא נוח לתפעול ודורש הרבה סבלנות (מניסיון אצלי בפיאט בראבו טורבו ופיאט פונטו אוו של הבת זוג שלי) אנחנו חוץ מהגיר נהנים משתי הפיאטים אבל שוקלים להחליף לפוולקסוואגן שירוקו וגולף GTI
    נ.ב,הסקירות שלך נורא מקסימות ומעמיקות נהנה לקרוא אותם תמיד. (:

  7. תודה רבה שי.
    אכן, הגיר של הפיאט 500 קבריולט לא אהוב על כולם. אני אישית נהנתי לתפעל אותו ומהתחושה שהוא מעניק לנסיעה. השירוקו והגולף שאתם מתכננים לרכוש הן עוד שתי מכוניות שאהובות עלי. רק בדקו היטב מה מצבן המכני לפני הרכישה. בהצלחה 😉

  8. ענת סקירה מעולה כמו תמיד נהנה לקרוא את הסקירות,
    כל סדרת ה500 מאוד מוצלחות חוץ מהגיר הרובוטי המאוד לא נוח וידידותי למשתמש בתור אחת שיש לו שתי בנות משפחת פיאט וחוץ מהדואלצ'יק אני מרוצה אבל שוקל להחליף לארופאית אחרת
    נ.ב עוד מחמאה הכתבות שלך עיניינות וכיפיות לקריאה (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + 14 =