מבחן דרכים – פיאט 500L




מלכת הכביש קשובה לחברים והקוראים שלה בעמוד פייסבוק ופה בבלוג. אבל המבחן הזה “הוזמן” דווקא מתגובה של עוקבים שלי באינסטגרם. העליתי תמונה של מיני קופר קאנטרימן S  מכונית פנאי יוקרתית, אפנתית ומוגבהת, שבמבט ראשון ולא מעמיק אפשר להתבלבל ולחשוב שהיא מתחרה ישירה של המכונית הנבחנת כאן – פיאט 500L .

אבל עם הכניסה אל תוך הרכב ובדיקת המרכיבים ואיכותם אפשר להבחין שהשתיים אמנם מכוניות פנאי משפחתיות, אבל האחת יושבת בקטגוריה של פרימיום, עם מחיר פרימיום – 247,000 ש”ח, והשנייה – הפיאט 500L יותר פשוטה, ונגישה לקהל לקוחות גדול הרבה יותר בשל המחיר הנוח – 129,900 ש”ח. אז מתחרות הן לא, אבל הן בהחלט מספקות הרבה קריטריונים משותפים, כמו רכב מוגבה ונוח למשפחה, עם סטייל עיצובי מבפנים ובמחוץ, ברמות שונות (גם לפיאט 500L מגוון צבעים לבחירה, של הגג, של גוף הרכב, תא הנהג ועוד).

זמן טוב להניח למיני קאנטרימן. כי היא לא באמת עומדת להשוואה כאן. לזכותה יאמר, המנוע ותיבת ההילוכים שלה, וכן גם הסטייל שונה לחלוטין מהחמודה שלפנינו.


פיאט 500L מזכירה את הקאנטרימן בפרקטיקה, לא במחיר

 

לא עומדת כאן להשוואה. מיני קופר קאנטרימן, רכב פנאי פרימיום



אז מי זו לפנינו – פיאט 500L, המיקרוואן (מיניוואן קטן) של פיאט, עם חמישה מושבים מרווחים מאד למשפחה, מנוע 1.3 ליטר דיזל טורבו חסכוני פחד, עם הספק של 85 כ”ס, הבאים לידי ביטוי ב-3500 סל”ד, ומומנט מרבי של 20 קג”מ, אותו תחושו ב-1500 סל”ד. תיבת ההילוכים היא אוטומטית – רובוטית, חמישה הילוכים סך הכל, ותאוצה מ-אפס ל-100 קמ”ש שאורכת 15.2 שניות.
 
יש לה הרבה יתרונות, לפיאט 500L, ודווקא בגלל זה אני אפתח בקצרה בחיסרון שבה – התיבה הרובוטית. מאז שהתחלתי לבחון מכוניות שייכתי את עצמי לקבוצת הנהגים הסובלניים אפילו קצת אוהדים של תיבות ההילוכים רובוטיות. הן אמינות וחסכוניות, ואין לי בעיה עם תחושת ה”משיכה” ועם התנועתיות הזו קדימה – אחורה בכל העברת הילוך, כל עוד המנוע דינאמי וחזק מספיק כדי לכפר על התחושות האלה. אבל השילוב בין מנוע קטן ולא חזק, והתיבה הרובוטית הדומיננטית הזו, אי אפשר שלא להתלונן, וקשה מאד להתרגל. מה עושים? יש פתרון, והוא פשוט, נשארים עם מנוע הדיזל החסכוני (או בנזין אם תרצו, יש גם גרסה כזו), ובוחרים בתיבה הידנית. כך מתקבלת מכונית באמת טובה.




מנוע הדיזל מנוע חזק, ונשמע קצת בעת מאמץ. מלבדו, גם בנסיעה עירונית וגם בבינעירוני, לא תשמעו רעשי דרך מבית הגלגלים, או רעשי רוח משמעותיים. אותו מנוע דיזל יכול גם קצת לבלבל ולחשוב שמדובר ברכב עבודה, ואין סיבה שזה לא ישמש כרכב עבודה. הוא פשוט מעוצב, מרווח ומלא חיים, ולכן ישמש משפחה באופן הטוב ביותר.  

עיצוב ואבזור
מבחוץ, תבחינו בשניות בפנים הגדולים העגלגלים, קימורים מרשימים ולוק אירופאי ומזמין. הצבע השחור הבוהק עושה לה טוב, ולאלה שיחשקו ביותר סטייל יש אפשרות בחירה של גוונים שונים לגג, לריפודים ולתא הנהג.
תא הנהג מאובזר במידה טובה, אך איכות החומרים בו צנועים. זה לא פוגע במראה עיניים, באמת, הכל יפה ואסתטי, ומלא צבע וחן, אך התחושה הכללית היא שמדובר ברכב פשוט בסך הכל. מה תמצאו מולכם: בקרת אקלים דיגיטלית, מסך מגע צבעוני 5 אינץ’, מערכת שמע, דיבורית בלוטות’, AUX, USB, שליטה מגלגל ההגה על דיבורית ומערכת שמע, מחשב דרך, מערכת בקרת שיוט, מראה עילית בנוסף למראה מרכזית מתכהה. מערכת סטארט אנד סטופ בגרסאות הדיזל.

 

תא נהג צבעוני מלא חיים

 

קיפול מושבים בלחיצה

 

המסכים בהתקנה מקומית. פיאט 500L מכונית למשפחה



היתרון הגדול של הפיאט 500L הוא היותה מכונית פרקטית מאד, קל להכנס ולצאת ממנה, הישיבה שלה גבוהה ונוחה, כך שלגבוהים, מבוגרים, נהגים עם בעיות גב, ונשים בהריון, יהיה קל מאד להיכנס ולצאת מהרכב, בלי התייפחות או קושי. המושב מתכוון, כולל ניפוח החלק התחתון שתומך בגב התחתון, ההגה מתכוון למעלה למטה וגם פנימה החוצה, כך כל נהג יוכל לסגל לעצמו את תחושת הישיבה התומכת ביותר. 

המרווח בתא הנהג והנוסעים מבטיח מספיק מקום לכל נהג, בכל גובה או משקל, ובמושב מאחור, מקום שני בוסטרים ומושב תינוקות מכל סוג, או שלושה מבוגרים עם שפע מרווח לרגליים. נפח תא המטען – 400 ליטר שנפתח לכדי 1310 ליטר עם קיפול המושבים. 

 

 

תא מטען מרווח עם קיפול המושבים. פיאט 500L

 

לסיכום: אהבתי את המראה המזמין שלה והשימושיות שלה: היא מרווחת, גבוהה, ומתומחרת בהתאם.
הישיבה והנסיעה בה נוחה, ההטענה בתא המטען קלה וצריכת הדלק לא נתפסת, לטובה (השילוב של גיר רובוטי ומנוע דיזל!). היא מאובזרת, צבעונית ואפנתית, אך פשוטה ולא משדרת איכות או יוקרה. ואולי אין בזה כלל צורך.
למי תתאים? משפחות ונהגים שמשתמשים ברכב מעל הממוצע, אם לעבודה או לצרכים יומיומיים בכלל. נהגים שמתחברים לביצועי התיבה הרובוטית, הרי שאלה יוכלו ליהנות מאמינות גבוהה, וצריכת דלק נמוכה מאד.



 

 

ישיבה גבוהה. אהבתי


צריכים עוד מקום? למשפחות גדולות יש את ה500L LIVING, אותה מכונית עם שבעה מקומות ישיבה.

בטיחות: 5 כוכבי ריסוק אופטימליים במבחני היורו-אנ-קאפ, ושבע כריות אוויר (!)
צריכת דלק: 20.5 קילומטר לליטר בנסיעה בינעירונית, ו-15.2 בנסיעה מעורבת.
דירוג זיהום אוויר: 14 מתוך 15
מחיר: 129,900 ש”ח


מלכת הכביש בפייסבוק
באינסטגרם
לייעוץ לפני רכישת רכב על ידי מלכת הכביש

7 Replies to “מבחן דרכים – פיאט 500L”

  1. אני דווקא יכול להבין למה מתבלבלים בין הקאנטרימן ופיאט 500L הם נראים אותו דבר מבחוץ

  2. אהבתי את העיצוב של הרכב ולדעתי הוא לא כל כך דומה למיני קופר קאנטרימן היקרה בטירוף ובכלל לא מדברת
    לרוב האנשים בגלל התימחור הזה וגם בגלל שאם כבר משקיעים סכומים כאלה ברכב אז יש אופציות טובות יותר.
    דיברת על הגיר הרובוטי ובאמת הוא לא נח הייתה לי קורולה רובוטית תקופה ולא התחברתי להתנהגות הרכב.
    העניין הוא שבגיר רגיל ידני מעצבן מאד לנהוג בתוך העיר ובכלל בפקקים שאין מה לעשות זה חלק מהשיגרה היומית
    שלנו כאן בכבישי הארץ וגם קשה יותר למכור רכב ידני בהמשך.
    אבל מי שיכול להסתדר עם זה באמת יכול להנות מצריכת דלק מצויינת לפי הנתונים שלך.
    המנוע נשמע טיפה חלש 1.3ל' עם 85כ"ס כנראה שהטורבו מכסה על זה.
    הגירסא הרובוטית מגיעה עם אותם הספקים 1.3 עם 85כ"ס ?
    אהבתי את העיצוב בפנים עם הפאנל השחור המבריק הזה נראה ממש טוב.
    גם עניין קיפול המושבים והפרקטיות הוא מצויין למשפחות, דרך אגב המסכים במושב האחורי מגיעים בכל הרמות גימור?
    הייתי שמח אם היית מרחיבה טיפה יותר על תחושת הנהיגה ברכב 🙂
    בתור רכב עבודה לא הייתי לוקח רכב כזה.

    סה"כ נראה כמו רכב עם עיצוב נחמד מאד עם צריכת דלק טובה ופרקטי למשפחות
    וגם המחיר לא נורא.

    תודה על עוד סקירה מעניינת ענת.

    אילן.

  3. היי אילן!
    נתוני המנוע וההספק הם של הגרסה הרובוטית, כך גם הידנית, עם אותו הספק.
    המסכים במושב האחורי הם תוספת מקומית נחמדה ואסתטית מאד.
    חוויית הנהיגה כמו ביצועי המנוע והגיר ממוצעים מאד, אולי המחיר האטרקטיבי מפצה/יפצה על זה.

    כרגיל, כיף לראות אותך פה
    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *