מבחן המשומשות: אלפא רומיאו 159 (מודל 2008)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לאחת מהאהבות המוטוריות שלי - אלפא רומיאו 159 - מבחן המשומשות

אלפא רומיאו 159. מבחן המשומשות

הכתבה פורסמה לראשונה בנובמבר 2011 ונערכה בתאריך 14/12/2017

עד היום, האלפא היחיד שהכרתי היה האקס המיתולוגי שלי. “אלפא” בין היתר, הינו מושג מתחום אילוף כלבים, (אם הכלב שלכם נוהג לשים עליכם רגל אחת בנונשלנט ולנעוץ בכם מבט מבויש, זה לא סימן לחיבה יתרה, הוא פשוט קלט שהוא המנהיג מבינכם, ו”ידו על העליונה” פשוטו כמשמעו). בניגוד לאקס שלי ולכלב שלכם, את האלפא 159 בלתי אפשרי לאלף, כל לחיצה או העברת הילוכים לא מדויקת תמשוך את הראש היפה שלכם אחורה לשמע נהימת מנוע. 

אחת היפות. אלפא רומיאו 159
תא נהג יפה ואיכותי. אלפא רומיאו 159. מודל 2008

איטלקיה יפהפיה

אחת המכוניות היפות בזמנה, ובכלל. אלפא רומיאו 159 בנויה לתלפיות. מבחוץ, האלפא רחבה ועגולה, עם חרטום מעט מחודד. עם עיצוב פנסים ייחודי לאלפא.

תא הנהג מעוצב יפהפה, בסגנון ספורטיבי ואלגנטי (עיצוב ואיכות שלא נופל ממכוניות חדשות היום). מושב הנהג ניתן לכיוון למעלה, כמו שאני אוהבת. שלושה פתחי מיזוג עגולים במרכז, מסך 8 אינץ’ של מערכת המולטימדיה, בהתקנה מקומית. 6 רמקולים, כפתורי שליטה מההגה, וכפתור התנעה שהקדים את זמנו.

מערכות השמע הישנות באלפא 159 דורשות שדרוג. להחליף למערכת אנדרואיד חדשה ולא יקרה, שווה את ההשקעה, כדי ליהנות גם מוזיקה מהנייד, ומסך מגע.

את מד הדלק חיפשתי במשך שניות ארוכות. כרגיל, באלפא שום דבר לא סטנדרטי, כמו גם לוח המחוונים. את מד חום המנוע, ומד הדלק תמצאו מימינכם – בצורת שלושה שעונים עגולים וסימטריים.

לאלפא 159 JTS מנוע 2.2 יש שתי רמות אבזור – קלאסי פלוס ואלגנטי. הקלאסי הוא ה”פשוט” יחסית, עם ריפודי בד ולא עור, ללא גג שמש, ועם רוחב גלגלים קטן ב10 ס”מ.

גיר הסלספיד. נדרש להתרגל אליו

לאלפא רומיאו 159, מודל 2008, מנוע 2.2 ליטר ו-185 כוחות סוס. תיבת הילוכים רובוטית “סלספיד” עם שישה הילוכים, שיש להתרגל לאופי שלה, ועם הזמן לומדים לתפעל אותה, להיות רגיש לדוושת הגז ולגרום למשיכות הקטנות קדימה להיות נסבלות ואף מהנות.

לחיצה סטנדרטית על הגז תזרוק אתכם ל40-50 קמ”ש, ול-100 קמ”ש תגיעו בפחות מ8.7 שניות. המהירות המרבית בה, היא 222 קמ”ש (קשה להגיע למספרים האלו בכבישים בהם נסעתי. אולי בטיול בכבישי אירופה).

הנסיעה באלפא 159 במהירות עירונית ובינעירונית, שקטה, נעימה ונוחה. במהירויות גבוהות, זוכים ליהנות מהרבה כוח, ותחושת בטיחות לאורך כל הנסיעה. הצמיגים ‘נטועים’ לאספלט, ההילוך השישי נכנס כבר ב90 קמ”ש והנסיעה חלקה, ומלאת אדרנלין.

בטיחות

לאלפא רומיאו 159מערכות בטיחות סטנדרטיות, כמו מערכת חלוקת כוח בלימה, מערכת בקרת יציבות, מערכת למניעת נעילת גלגלים, ותשע כריות אוויר עם פתיחה מבוקרת. למכונית ממודל 2008  זה סטנדרט גבוה.

צריכת דלק מעודדת
חישוב צריכת הדלק, 35 ליטר הספיקו ל341 ק”מ = בערך 10 ק”מ לליטר. נתון מעודד יחסית לביצועים שהחיה היפהפייה הזו סיפקה.

מתאימה לרווקים ומשפחות. אלפא רומיאו 159

מרווח פנים

זהו כאמור רכב לרווקים ולמשפחות באותה מידה. אם אתם משפחה, הרווחתם רכב מהנה ונוח, וגם בתא נוסעים מאובזר ומרווח. יש מקום במושב האחורי לשלושה ילדים, או שני מושבי בטיחות גדולים, או 2 בוסטרים ומושב בטיחות מלא. ברמת האבזור הזו יש אפילו פתח מיזוג ליושבים מאחור, ומושבי העור נאים ובהירים, אז תכינו מגבוני קליה לניקיון מראש.

נפח תא המטען גדול ושימושי, יחסית למכונית ספורטיבית – 405 ליטר, תוכלו לזרוק פנימה שקיות, עגלה וקניות בלי לחשוש שלא יהיה מקום.

אהבה ממבט ראשון

לסיכום, את אוהבי האלפות אני לא צריכה לשכנע. אלה שמגיעים ממותגים אחרים צריכים לדעת שזו אחת ממכוניות המנהלים הטובות ומהנות שיש לשנתונים האלה להציע. ומילה על אמינות, יש מחלות לכל מותג ולכל דגם של רכב, אם אתה מכיר את הרכב שלך, תדע לזהות תקלות לפני שהן הופכות לבעיות. לטפל ברכב באופן קבוע, פעם בשנה אפילו פעם ב10,000 ק”מ. וזו תהיה קנייה מצויינת.

האלפא 159 נמכרת מעל המחירון, כי רוב הבעלים של הרכב השקיעו בה, התקינו מערכות, שדרגו ג’אנטים, ועשו מיני טיפולים קוסמטיים.

יתרונות – מכונית שמספקת הנאה גדולה בנהיגה, בטיחותית, ויפהפיה.
חסרונות – צריך להתרגל לפעולת גיר הסלספיד, זה פרט שולי לדעתי, מהר מאד מתרגלים לזה וגם לומדים איך למתן את זה. צריכת דלק ממוצעת ומטה.

מחיר – 37,900 ש”ח לפי מחירון הרכב של יד 2

* גיר טיפטרוניק הינו גיר אוטומטי, עם אופציה לשליטה/להעברת הילוכים ידנית.
* גיר סלספיד זהו השם המסחרי שהעניקו אלפא רומיאו לגיר הרובוטי בכלי הרכב שלהם.

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מבחן המשומשות: אלפא רומיאו 159 (מודל 2008)”

  1. נהנה מאלפא 159 2.2 2010 ידנית כבר 5 שנים. נקנתה מיד 1 עם 45,000 קמ והיום עומדת על 135,000. חייב לציין שהיא מכונית נפלאה. אמינה ביותר (לא היו ענינים חוץ מהחלפת משאבת דלק) מהנה לנהיגה למרות משקלה, נוחה גם למשפחה (שני כיסאות ילדים מאחורה, וכמובן יפהפיה!!!!

  2. היי מה קרה….שבת שלום.אני רוצה לכנות רכב אלפאה 159 שנה 2008 את יכולה לגיד לי איך מצב של אלפאה נכון איך שמעת יש לה בעיות במחשיב וחלקים שלה יקרים.

  3. שלום בסם, אין הרבה מכוניות שמורות במצב טוב של הדגם אלפא 159.
    מי ששומר על הרכב הזה ומטפל כמו שצריך לא ימכור את הרכב.
    אז או שתחפש ותבדוק אלפא 159 בלוח רכבים, ותעשה לו בדיקה מקיפה, ותחפש רכב במצב טוב
    או שתחפש דגמי אלפא אחרים משנתון גבוה יותר.

    החלקים יקרים, מחיר הטיפול תלוי במוסך שאתה מטפל.
    בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen + one =