מחקר חדש מציג חוסר שוויון מגדרי חוצה יבשות בענף הרכב

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מחקר חדש מציג חוסר שוויון מגדרי בענף הרכב חוצה יבשות: מותג הניידות האירופאי Lynk & Co פרסם מחקר שעשה, הנוגע במדידה מגדרית בתחומים השונים בעולם הרכב, ומצא – המספרים מראים שהמין הנשי לא מיוצג כמעט בתעשייה

 

תעשיית הרכב היא דינוזאור. היא קיימת למעלה מ-100 שנים, ולא מצליחה עדיין להסתגל מספיק ומהר לסטטוס החברתי והמגדרי בעולם. מחקר חדש של מותג הניידות העולמי Lynk & Co ומנתחי השוק העולמי, בסיוע חברת “סטטיסטה” (האוספת מידע ונתונים), השווה את הייצוג המגדרי בכמה מיצרניות הרכב המובילות בעולם, ומצא כי בענף הרכב יש פערי שוויון גדולים ומובהקים. הנתונים מראים בממוצע, ייצוג של 15 אחוז נשים בכל חברה, כאשר המספרים נעים בין 30% בראש הפירמידה, ו-2% בקצה הנמוך ביותר. במקרה הרע ביותר.

בתגובה לחומרת הבעיה, Lynk & Co מתחייבים לפעול להשיג ייצוג מגדרי שווה של 50/50 בקרבה, בתפקידי ניהול בתעשיית הרכב עד סוף 2023.

תעשיית הרכב כוללת רוב של מותגי רכב מסורתיים, שככל נראה פחות מחויבים ליצירת חברה הוגנת, מתקדמת ומודרנית יותר. לפי נתוני המחקר, מספר עצום של אנשים מוכשרים עדיין לא נכלל בתעשייה, ומופלה על רקע גורמים, כמו מגדר.

“שומרי הסף של תעשיית הרכב הדירו נשים, וכמעט כל מי שאינו גבר לבן, וסטרייט, זמן רב מדי. כולנו מחויבים לשנות זאת. איך נוכל ליצור פתרונות שמתאימים לכולם, אם אין לנו את “כולם” ליד השולחן? ” – כך, אלן ויסר, מנכ”ל לינק ושות’.

מספרי הענף עגומים גם כשמדובר בנשים בתפקידי הנהלה, עם ממוצע של 11% נשים בצוותי ניהול ו-18% מנהלות דירקטוריון. יתרה מכך, מחקרים עדכניים הראו כי חברות עם ייצוג גדול יותר של נשים מציעות תשואה כספית גבוהה יותר וכוח עבודה שיתופי וחדשני יותר. שוויון מסתבר הוא כוח בלתי מבוטל להניע את החברה קדימה.

“שוויון במקום העבודה לא צריך להיות רק יעד/מטרה. הוא קריטי לחלוטין לצמיחה ופרודוקטיביות של החברה, כל חברה. אם אנשים ישארו מרובעים, לעולם לא נתקדם, כתעשייה. היום חשפנו כמה נתונים סטטיסטיים מפכחים באמת, וזו הסיבה שאנחנו מציבים לעצמנו התחייבות מאתגרת ונועזת –  שיהיה שוויון מוחלט בין המינים בתחום הרכב. ”

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven − 5 =