מיני קופר SE (המיני קופר החשמלית הראשונה) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

בתחילת החודש שווקה בהשקה חגיגית (עד כמה שיכול להיות חגיגי בזמן הקורונה), המיני קופר SE, מיני חשמלית למהדרין. השקה שכללה סיבוב קצר ברכב, בתוך בנייין דלק מוטורס, ברחוב החרש בתל אביב

 

מיני קופר SE (המיני קופר החשמלית הראשונה) – מבחן דרכים

 

בקומת 4- המתין לנו צוות של מדריכי נהיגה, אנשי הפקה, צלם ועוד, עם 2 רכבי הדגמה של המיני קופר SE, במסלול, לא מסלול. חניון עם עשרות עמודים, שהפך/הוסב, למסלול קארטינג אופטימלי למכונית הזו.

לרגע חשבתי לוותר, ולמהר הביתה, אחרי שהציגו לנו את הרכב באולם התצוגה, והסבירו לנו אודותיה. ומזל שנשארתי. אחרי כן, היה לי ברור שהמבחן הבא חייב להיות איתה.

מכונית שתיים – שלוש אחרי ההשקה המבטיחה, מיני קופר SE מחכה לי באותו חניון, מלא בחשמל, והפעם אנחנו אחת של השנייה ל-48 שעות. לוח הזמנים שלי איתה הולך לכלול טיולים עירוניים, ויציאה לכבישים בינעירוניים בגוש גן. דלק מוטורס אישרו לי כניסה לחניון, בכל זמן, לטובת טעינת הרכב. אבל גמלתי בליבי שהמבחן יסתכם בטווח החשמלי של הרכב – 230 ק”מ על חשמל. וכך היה.

 

מיני קופר עושה משהו לבן אדם, עמוק פנימה. מכניסה מצב רוח מרומם. ועוד לא יצאתי מהבית

 

 

לק סגול, חולצה עם הדפס של חתול Boss. אני מתארגנת ליציאה מהבית, ליום הראשון שלי עם המיני קופר החשמלית החדשה. מיני קופר, בכלל, כרכב, ומכל דגם, עושה משהו לבן אדם, עמוק פנימה. מכניסה בי, בו, מצב רוח מרומם. ועוד לא יצאתי מהבית.

איזו בובה היא נראית בחניה המכוערת שלי מתחת לבניין, בין שלל מכוניות עצובות וחסרות טעם, המיני נוצצת, כמו כוכבת הולוודית מה-זה-לא-קשורה. הצבעים, הצורה, הפנסים העגלגלים, אין ספק שזו מיני קופר, ולא אחרת.

נכנסתי לרכב, התחלתי לסדר לעצמי את המושב. כיוון המושב ידני, ויש אופציה, ידנית, להארכת החלק התחתון של מושבי הנוסעים מקדימה לטובת נוחות מירבית לירכיים. תודה לאל הירכיים שלי עדיין קטנות, (נו, יחסית), ולא נזקקתי לשום הארכה. 😀

שיטוט קל עם העיניים על תא הנהג המיני קופרי ברמ”ח איבריו. הצבע האפור והנגיעות הצהובות המתוקות/מהממות/מוסיפות האלה. הכל יפה פה, נראה איכותי וטוב, ומאד מושך את העין. מערכת המולטימדיה נוחה מאד לתפעול, מזכירה ומוכרת מדגמי מיני אחרים, אבל יותר קלה ונוחה להבנה וכיוון. ראיתי שיש חימום מושבים, וזה תמיד אחלה לנהגות ונהגים בימי הסתיו-חורף.

סביב מערכת המולטימדיה תוחמת תאורת אווירה מיני קופרית כיפית ויפה, צהוב, ירוק, אדום, כתום. תדליקו את המערכת, תגבירו, תשנו טמפרטורה בבקרת האקלים, התאורה הזו משקפת את ההלך הרוח ברכב במהלך כל דקה בנהיגה. איך הוא לא יעלה לכם חיוך על הפנים?

 

הצבע האפור והנגיעות הצהובות המתוקות/מהממות/מוסיפות האלה… מיני קופר חשמלית

 

קבלו את המיני קופר SE, מכונית קארטינג חשמלית. נוחה באופן מפתיע לרכב, שאני זוכרת שפחות יודע לספוג מהמורות, קשיח, אבל מהנה. אבל המיני קופר החשמלית נוחה בהרבה, והצליחה להפתיע כל פעם מחד, בכבישים עירוניים מזעזעים, עם יותר מאדם אחד ברכב. ההגה החשמלי לא יקבל ממני 100, בגלל מיני תחושות חשמליות, בעיקר בנסיעה תזזיתית ופניות מטומטמות שלקחתי (שאחת מהן כמעט הפגישה אותי עם תחנת אוטובוס). אבל בשורה התחתונה ההגה הזה טוב מספיק, ותחושת הנהיגה הכללית היא יותר מרק טובה ומהנה.

אין טעם לבזבז את הזמן עם המיני החשמלית, אין צורך להתחמם, להכיר אחת את השנייה, פשוט ללחוץ את הדוושה למטה וליהנות ממטסים נמוכים של הבובה המחשמלת הזו.

וואו, אילו האצות, חלומיות. תיבת הילוך אחד, מנוע חשמלי קטן וחד עם 184 כ”ס, מומנט של 27.55 החל מ-0 סל”ד, 7.3 שניות מאפס למאה קמ”ש (מרגיש פחות), וואוו. איך אני אוהבת את זה, וכמה זה ממכר לעוף קדימה מול עיניים משתאות של העוברים ושבים. לפרקים נזכרתי באחת המכוניות החשמליות האהובות עלי – ב.מ.וו i3, חכו עם הסקילה רגע. תנהגו בה קודם.

אני משערת שהזינוקים האלה מהמקום, הם הפרסומת הטובה ביותר לרכב בכביש. זה, וגם איך שהנהג/ת בפנים נראה/נראית. אם היא שרה, רוקדת ומחייכת, זה כבר סימן ממש טוב.

 

תא נהג מיני קופר SE חשמלית

 

נעימה, איכותית, כיפית בטירוף

 

מיני קופר SE – טווח נסיעה חשמלי

אחרי טעינה מלאה, הטווח החשמלי מראה על הצג טווח של 144 ק”מ בערך, שזה כאמור המצב המלא. תהיתי לאן נעלמו יתר הקילומטרים, אותו טווח חשמלי עליו היצרן הצהיר – 235 ק”מ לערך.

נראה שמד הטווח החשמלי במיני קופר עובד קצת אחרת. אין ירידה ברורה ועקבית של אחוזי האנרגיה, הטווח החשמלי. ההסבר היחיד הוא שהרכב הזה אוגר אנרגיה כל הזמן, לפי אופי הנהיגה – ההאטות/והבלימות, ובהתאם מצמצם את הטווח. נסעתי באותו אופן “פרוע” כל הזמן, ולא גיליתי עליתי על דפוס/שיטה של חישוב הטווח החשמלי. כך, לדוגמא, אם נסעתי נסיעה של 6-7 ק”מ, של נסיעה מופרעת, מלאה בעצירות ברמזורים, והאצות מופרעות מהמקום… (צעירה בנפש, כבר אמרתי?), מד הטווח החשמלי, יציג ירידה של 2-3 ק”מ.

 

אמא, למה החלונות לא נפתחים? מושב אחורי מיני קופר SE

 

רכב ליחיד או לזוג. מיני קופר

 

קיפול מושב הנהג לטובת כניסה למושב האחורי, וגם, תראו, שמתי לק…

 

זה לא מבחן רכב בלי ביקור בבגאז’

 

באחת הנסיעות לקחתי את הילד לחוג הטניס, נסיעה קצרה הלוך וחזור. אדם נותן משובים מצויינים, כנוסע במושב באחורי המצומצם. “למה החלונות לא נפתחים?” אדם מתלונן על החלונות הסטטיים מאחור. ומאשים אותי, שאני חלק מקונספירציה לא לפתוח לו את החלונות מאחור”. הסברתי לו שככה זה, ככה יצרו אותה. זה מה שהיא, עם כל החן, והפאן, והאופי הצבעוני – לא בדיוק מכונית למשפחה.

יותר מכונית לסוליסטים. בעיקר צעירים וצעירים בנפשם, שמעניין להם את ה…. אם ליושבים מאחור יהיה נוח, או מאוורר. הערה נוספת על עניין הגיל – צעירים בנפשם זה אחלה, אבל עד גיל 45… מעבר לגיל הזה, יש כמה אופציות ראויות ומתאימות יותר, מקניית מיני קופר. אם לא אכפת לכם מה אומרים או חושבים עליכם – זה הכי טוב, תקנו ב.מ.וו i3, אתם תודו לי אחר כך.

אתם יודעים אין כל כך מתחרים למיני קופר, ובטח לא לזו החשמלית.

 

לוח שעונים מיני קופר SE

 

טעינה מהירה של 80% בתוך 35 דקות

 

 

אפשרויות בלימה וטעינה רגנרטיבית

 

מילה, משפט, על אפשרויות הבלימה ברכב, יש שתיים, בלימה אגרסיבית – איתה, ברגע שאתם מורידים את הרגל מדוושת הגז, הרכב פשוט נעצר תוך שניות בודדות, ובלימה יותר רכב, איתה הנסיעה ברכב יותר זורמת, אך פחות מאחזרת (מייצרת מחדש) אנרגיה, ובעצם פחות תגדיל לכם את הטווח החשמלי.

בהתחלה, בחרתי את הבלימה הרכה יותר, והיא עובדת מצוינת. לא מעיקה כלל. כשרק בהמשך הבנתי את הסוד, את הקסם והכיף שבשילוב מצב הנהיגה הספורטיבי יחד עם מצב הבלימה ה”אגרסיבי”. זה פשוט זה.

אני חושבת על הבלמים ש”נחסכים” ברכב הזה. נשארתי עם מצב הבלימה האגרסיבי שמאחזר אנרגיה בכל האטה ועצירה, והוא לחלוטין מחליף את השימוש בבלמים ברכב.

 

טווח חשמלי של 230 ק”מ – המיני קופר החשמלית הראשונה

 

ואז המובילאיי נשמע ברקע

הכל היה טוב ויפה עד שהמובילאיי נשמע ברקע, הוא עובד אחלה ואין טענות, אבל רכב בלי מערכות בטיחות מתקדמות מטמבון לטמבון ב2020, זה קצת 2015.

מערכות הבטיחות המתקדמות במיני קופר SE: בלימה אוטונומית במצבי חירום, שליטה באורות גבוהים.
את הניטור מרחק מלפנים, וזיהוי הולכי רגל, מערכת המובילאיי מכסה
ויש גם 6 כריות אוויר ומצלמת רוורס.

זהו, זמן לכבות את הרכב. אני מזהה רעש מיוחד בכיבוי מנוע. לא הצלחתי לפענח למה דווקא הצליל המתכתי, המוזר הזה, נבחר להשמע כצליל שלום ולהתראות. נו, שיהיה.  

 

אזור השרון, מעוז המיני קופר. עצירה שגרתית ברמזור, ביציאה מרמת השרון

 

מיני קופר SE החדשה משווקת ברמת גימור אחת – Passion, הכוללת:

פנסי חזית, תאורת יום ופנסי ערפל מסוג LED עם פנסים אחוריים LED בעיצוב דגל בריטניה, חישוקי סגסוגת “17 מעוצבים ובאמת יחודיים, סאנרוף, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, מושבי Sport קדמיים עם ריפודי עור, וחימום מושבים, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע מרכזי “8.8, הכולל מערכת ניווט מקורית וחיבור ל-Apple CarPlay, מערכת שמע Harmon Kardon עם 12 רמקולים, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני נסיעה לאחור, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי, מערך בטיחות Driving Assistant, חיישני אורות וגשם, קיפול מראות חשמלי, ותאורת “ברוך הבא” WELCOME, של לוגו MINI ממראת הצד, וכמצוין לעיל – גם מערכת מובילאיי.

 

מעוצבת ואינטואיטיבית

 

 

המיני קופר החשמלית מסופקת ללקוחות עם כבל הטענה מותאם לשקע תעשייתי, ובנוסף, עם שובר לרכישת עמדת הטענה של חברת אפקון בעלות מסובסדת.

בעמדת טעינה “איטית” ניתן לטעון 80% מהסוללה בשעתיים וחצי ו-100% מהסוללה תוך שלוש וחצי שעות (בהתאם ליכולת החשמל בבית).

בעמדת טעינה ציבורית מהירה DC (זרם ישיר) – ניתן לטעון את המיני קופר SE מהר עוד יותר (כושר טעינה מרבי של 50 קילו וואט לשעה), ולהשיג טעינה של 80% בתוך 35 דקות.

 

מיני קופר לצעירים בגיל ובנפש… אבל אל תגזימו, מגיל 45 יש אופציות יותר מתאימות

 

מי הקהל שלה? אני!! ואתם, וכל מי שרוח הנעורים והאהבה לנהיגה שורה בו, וכמובן, מי שמוכן לזנוח את תחנות הדלק, לטובת טעינה חשמלית.

דירוג בטיחות ישראלי – 4 מתוך 8
דירוג זיהום – 1

מחיר – 239,000 ש”ח

 

לסיכום:
טוב: דינאמיות, סטייל, אפס זיהום, אפס צריכת דלק.
רע: חבילה לא מקיפה של מערכות בטיחות מתקדמות, טווח חשמלי מצומצם, לא אידאלית לנוסעים נוספים.


follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מיני קופר SE (המיני קופר החשמלית הראשונה) – מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − 5 =