מרצדס EQS: מכונית יוקרה חשמלית עם טווח של 770 ק”מ

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מרצדס חושפת את מכונית היוקרה החשמלית המתקדמת בעולם – מרצדס EQS. מכוניות ראשונות צפויות להגיע לארץ במחצית השנייה של השנה

 

 

מרצדס EQS: מכונית יוקרה חשמלית עם טווח של 770 ק"מ
מרצדס EQS: מכונית יוקרה חשמלית עם טווח של 770 ק”מ

 

מרצדס מציגה בהשקה בינלאומית את ה-EQS החשמלית החדשה, המצטרפת לסדרת ה-S CLASS. מדובר בארכיטקטורה חדשה שנועדה מיסודה להנעה חשמלית מלאה. על בסיס הארכיטקטורה החדשה של ה-EQS תוצג בהמשך גם ה-EQE. מכוניות הסאלון וגרסאות SUV של EQE ו-EQS ירחיבו עוד יותר את מערך דגמי היוקרה החשמליים של מרצדס.

מרצדס EQS עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם של יוקרה ובטיחות, כיאה לספינת דגל של מרצדס. נוסף לכך, היא תאפשר ללקוחות היוקרה ליהנות מכל היתרונות של ההנעה החשמלית עם טווח נסיעה מירבי של 770 ק”מ (על פי תקן WLTP), כשהיא מציבה שיא חדש ביעילות אווירודינמית. טווח נסיעה מירבי של 770 ק”מ מאפשר למרצדס EQS לנסוע ללא הפסקה ממינכן לברלין, או מאולם הרצליה לאילת ובחזרה. יחידת הנעה עם הספק מרבי של עד 385 קילוואט (516 כ”ס) מספקת ביצועים ברמה הגבוההביותר המקובלת בסגמנט מכוניות היוקרה. כל דגמי EQS מצוידים בשני מנועים חשמליים על הציר האחורי. בדגמי 4MATIC ישנו מנוע חשמלי נוסף המניע את הגלגלים הקדמיים ויוצר הנעה כפולה.

 

מרצדס EQS תמונות
מרצדס EQS – חשיפה בינלאומית

 

מרצדס EQS, הדור החדש של מכוניות היוקרה החשמליות של מרצדס, נבנתה על בסיס פלטפורמה גמישה, המאפשרת שינוי בכל האספקטים בהתאם לדגם המיועד לדוגמת בסיס הגלגלים, מפשק הסרנים ומיקום הרכיבים השונים ברכב, ובפרט מיקום וצורת מכלול יחידת הסוללות. 

ה-EQS מגיעה עם הספקים שבין 245 ל-385 קילוואט. בהמשך יצטרפוגרסאות חזקות עוד יותר לתמהיל הדגמים. ה-EQS מתאפיינת גם באחזור אנרגיה מיטבי – מערכת אחזור האנרגיה (בלימה רגנרטיבית) מוצעת  עם הספק בלימה של 290 קילוואט. 

 

סוללות חשמליות לרכב
דור חדש של סוללות חשמליות. מרצדס EQS

 

ב-EQS ניתן דגש גם על הפחתת רעשים ורעידות, המושג הודות לסידור מגנטים חכם בתוך הרוטורים וסלילים בעלי הטיה. המנוע עטוף בקצף מבודד ומעליו כיסוי של שלוש שכבות מחומרים שונים. שלדת ה-EQS בנויה באופן ייחודי עם מסגרות תומכות לסרנים, רצפה כפולה למכלול הסוללות ושילוב של קצף אקוסטי. .

מרצדס EQS מוצעת עם דור חדש של סוללות, שפותחו באופן בלעדי על ידי מרצדס במפעל הסוללות המתקדם שהקימה החברה בשטוטגרט. הסוללות החדשות בעלות קיבולת וצפיפות אנרגיה גבוהה משמעותית מהמקובל. ה-EQS מציעה סוללות בשני גדלים, הגדולה בהן היא בעלת קיבולת של 107.8 קילוואט/שעה, (26% יותר מאשר בסוללה שב-(EQC. הסוללה החדשה מציגה פריצת דרך בהרכב התאים עם צמצום שיעור הקובלט ל-10% בלבד. 

אלמנטים עיצוביים רבים ב-EQS תורמים ליעילות האווירודינמית וכוללים צללית גג נמוכה בסגנון קופה, ספוילר קדמי מחודד בצורת חץ, ידיות דלתות נשלפות הנבלעות בדופן הדלת בזמן נסיעה, תכנון רצפה שטוח לזרימת אוויר חלקה מתחת לרכב ועוד. בנוסף מוצעים ב-EQS חישוקי גלגלים בעיצוב מפחית התנגדות.

 

מרצדס EQS. מכונית יוקרתית חשמלית
חצי מהדגמים המשווקים יהיו חשמליים עד 2030. מרצדס


מרצדס EQS ממשיכה ליישם את תכנית “Ambition 2039” של מרצדס ששמה לה למטרה להפוך את כל צי הרכבים לנקי מפליטת מזהמים תוך פחות מ-20 שנה. כבר בשנת 2030 למעלה ממחצית מהמכוניות אותן תמכור מרצדס יהיו בעלות הנעה חשמלית מלאה או הנעה היברידית. המחשבה על איכות הסביבה בתוכנית החברה נשען גם על שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים, אפילו עד הבד המשמש את שטיחי הרכב. ה-EQS מיישמת את החזון הזה כבר עתה, עם 80 ק”ג מהרכיבים מהם נבנתה המכונית העשויים מחומרים ממוחזרים, כמו צינורות, כבלים מפלסטיק ממוחזר, חיפויי רצפה העשויים ECONYL והאלומיניום המשמש את מכסה המנוע.

ישראל צפויה להיות בין המדינות הראשונות שמקבלות את מרצדס EQS, עם מכוניות ראשונות שצפויות להגיע לכאן בחודשים הקרובים, זאת לקראת תחילת השיווק במחצית השנייה של השנה.

גילי פריאנטה, מנכ”ל מרצדס ישראל: “מרצדס EQS היא המכונית החשמלית המתקדמת בעולם עם חווית נסיעה המשלבת יוקרה וטכנולוגיה פורצת דרך. היא גם הראשונה בישראל שתוכל להגיע מתל אביב לאילת ובחזרה ללא צורך בטעינה”.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 + 16 =