נפרדים מהרכב החשמלי הראשון של GM – שברולט וולט

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אחרי שני דורות ו-8 שנים סך הכל מתחילת שיווקה, המכונית החשמלית של GM תרד מפס הייצור סופית. הסיבה: הפסדים כלכליים

שברולט וולט. מכונית חשמלית, תרד מפס הייצור במרץ 2019

שברולט וולט, המכונית החשמלית הראשונה של ג’נרל מוטורס הענקית האמריקאית, תרד מפס הייצר במרץ 2019. הסיבה הרשמית: הפסדים כלכליים בייצור הסדרתי של הרכב.

שברולט וולט, מכונית משפחתית היברדית הנטענת בחשמל, היא בעלת מנוע חשמלי המגובה במנוע בנזין, המפיק 150 כ”ס, הנטענת תוך מספר שעות. טווח הנסיעה שלה הוא עד 80 ק”מ על חשמל (טעינה מלאה של הבטריה), אך בזכות מנוע הבנזין שמטעין את המערכת החשמלית, הוולט יכולה לנסוע מאות ק”מ נוספים על חשמל.

הוולט הוצגה לראשונה ב-2010 והייתה סנונית ראשונה למכוניות החשמליות בכלל, ושל GM בפרט. זכתה לאהדה ותהודה רבה ועזרה ל-GM למתג את עצמה מחדש כיצרנית רכב שגם אכפת לה מהסביבה. אפילו אובמה נחלץ לעזרת ג’נרל מוטורס האמריקאית, והחליט על זיכוי מס ירוק בגובה 7,500 דולר למי שירכוש רכב חשמלי כמו הוולט. ואף נסע איתה ברחבי הבית הלבן תוך סיכון ביטחונו האישי, לדברי דובר הבית הלבן בזמנו.

מאז 2011, הגרפים אט אט, עם הופעת מתחרות חשמליות חדשות יותר או קוסמות יותר. האנשים שאיכות הסביבה וגאדג’טים חשובים להם רכשו את המתחרות, ונהיה לא כלכלי לייצר את הוולט. בשנתיים האחרונות מכירות הרכב החשמלי הגיעו ל20,000 מכירות סה”כ, בארה”ב כולה, כחמישית ממכירות המתחרה טויוטה פריוס.

הייצור יקר מדי – הוא כולל ייצור סוללה חשמלית יקרה ומנוע בנזין, שנועד להטעין את המערכת החשמלית כדי להגדיל את טווח הנסיעה, כך יוצא שכל וולט שנמכרת במחיר המחירון שלה 35 אלף דולר מביא להפסד של 8000-10,000 דולר, פר מכונית.

כעת היצרנית הכריזה, שלטובת ארגון מחדש בחברה וחשיבה מחודשת על עתיד הייצור בחברה, GM תפרד מהוולט שלה, וכבר במרץ 2019, תרד סופית מפס הייצור.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 − fifteen =