סאנגיונג טיבולי 2016 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

איזו הפתעה הג’יפון (רכב ליום יום, עם מרווח גחון גבוה מעט לטובת נסיעת שבילים), המי יודע כמה, מתארח במלכת הכביש בחודשים האחרונים. הם כאן, והם מקבלים חיבוק חם ואוהד מהנהג הישראלי



סאנגיונג טיבולי. מלכת הכביש

 


הפעם
הנחתי את יידי על ההגה של הסאנגיונג טיבולי, רכב הפנאי הדרום קוריאני, שהושק בינואר שנה שעברה (2015) ונחת אצלנו בדצמבר האחרון.

סאנג מ
י? סאנגיונג! ואת הלוגו המאד מעניין שלו וודאי תזהו מקילומטרים, (כשאתם עוברים ליד מכונית ואומרים לעצמכם של איזה יצרן הסמל הזה?, אז זה זה). משמעות הסמל היא זוג דרקונים תאומים. תזכרו את הפרט הזה בתשחץ הבא שתמלאו. אז חברים בעמוד הפייסבוק של מלכת הכביש ביקשו שאפרסם מבחן דרכים כמה שיותר מהר, והנה אני ביום שישי בערב בחדר עבודה במקום לאורך הסלון, יושבת “על המחשב” וכותבת.



סאנגיונג טיבולי 2016 מבחן דרכים

 

 

מנוע ותיבה

לסאנגיונג טיבולי (טיבולי = עיר באיטליה),
מנוע 1600 סמ”ק ללא מגדש טורבו, עם 128 כוחות סוס שבאים לידי ביטוי ב-6000 סל”ד על השעון, והמומנט – 16.3 קג”מ ב-4,600 סל”ד. מהנתונים האלה אפשר להסיק שהמנוע לא יזכה אתכם לכוח מיידי, או האצה מיידית, אך תוכלו להגיע למהירות גבוהה עם קצת מאמץ מצד המנוע, אבל עם הרבה יכולת. בסך הכל, ברוב נסיעת המבחן לא הרגשתי שחסר לי עוד כח לביצועים, והמחשבה על מנוע טורבו עברה לי בראש רק פעם פעמיים. הטיבולי מאיצה מ0-100 קמ”ש ב-11 שניות.

תיבת ההילוכים האוטומטית, בעלת שישה יחסי העברה (הילוכים) טובה לתחושתי. העברת ההילוכים בה, גם במצב האוטומטי וגם בידני, “חלקה” ותואמת את ביצועי המנוע. אם תרצו בהעברת הילוכים ידנית, תגששו קצת עם האצבע בצד שמאל של מוט ההילוכים ותגלו מתג קטן איתו מעבירים הילוכים למעלה ולמטה. מעניין.



 

בשורה התחתונה, זהו מנוע “גמיש”, לכל הילוך טווח מהירות רחב. ובכלל, הוא מסוגל להגיע למהירויות גבוהות, ולעמוד בעומס, כשהדרך לשם לא חפה ממאמץ ורחשים. מאידך, נקודת הנוחות שלו היא בין 2800 ל-3500 סל”ד, בטווח הזה המנוע שקט ונינוח. 

 




בדרך, השמיים הכסופים מתכתבים עם הצבע של הטיבולי. מזג האוויר נע בין עננים קודרים, טיפות גשם וגיחות של קרני שמש, ברדיו מתנגן לו הקאבר היפהפה across the universe של הזמר רופוס ווינרייט. כאן זה לא איטליה, אבל במבט סוקר לרוחב תא הנהג של הדרום קוריאנית הזו, בה אני נוהגת אפשר להתבלבל עם איכויות אירופאיות.

ההגה במצב קומפורט, (יש מצב נורמל וספורט להגה רגיש יותר). אני חיפשתי את האופציה שתספק לי את הנוחות המיטבית ויציבות (אה, כמו בחיים…). כביש 6 שמתחבר לכביש 31 החדש שמדהים אותי כל פעם מחדש, מפנקים אותנו בנסיעה חלקה, וכך שעה וחצי של נסיעה דרומה עוברת מהר. בכבישים סלולים טוב פחות אני מצליחה לפענח את טיב המתלים של הטיבולי הם משככים ורכים (כאלה שיתאימו היטב לתוואי שטח פשוט), ובשל האופי הרך, מרגישים בנסיעה מדי פעם קפיצונת קטנה באוויר.


בכל הנוגע לרעשים/קרקושים ושותפיהם: לא שומעים יותר מרחשי רוח, וגם כן, בנסיעה די מהירה תשמעו. את רעשי הדרך הבוקעים במגע הצמיגים עם הכביש לא שומעים, והמנוע כמו שציינתי, אם תאמצו ותסחטו ממנו האצות, תשמעו אותו רוטן. אבל אם אדם הקטן ישן שם מאחור, זה אומר משהו, משהו טוב.
הראות בסאנגיונג טיבולי טובה, יש שמשה רחבה ומראות צד גדולות שיוצרות חלון פנורמי משובח. בתחילה חשבתי שהחרטום רחב ובולט מדי, אבל כמה משיכות של המושב נהג כלפי מעלה, (טוב לא כמה, אלא עד הסוף, ואני לא גמדה), וסידרתי לעצמי ראות טובה.


עיצוב ומראה כללי

העוברים ושבים לוטשים בו עיניים, בוחנים אותו. יש לו צורה קובייתית כמו סקודה ייטי וקיה סול (שדומות מאד בהרבה טכניים), רק עם מראה יותר ג’יפוני ומיוחד. יש בו קצת מעיצוב החלונות האחוריים של הניסאן ג’וק,
קצת מהסובארו XV, ואולי קצת אאוטלנדר. תסתכלו עליו ותחליטו אתם. אופנת המכוניות המרובעות כנראה הצליחה יותר מהמשוער. הצורה הייחודית, ומרחב הפנים הגדול שהיא בעצם יוצרת, מתאים ונוח למשפחה: ממושבים מרווחים בצדדים, מרווח ראש וברכיים מכובד גם למבוגרים או מושבי בטיחות מאחור, ותא מטען מרובע, רחב, וקל להטעין בו חפציפם. עגלה לדוגמא, נבלעה פנימה והותירה לא מעט מקום.

הסאנגיונג טיבולי הוא ג’יפון שעונה מאד להגדרה של מהו רכב פנאי למשפחה: מנוחות ומרחב בתוך הרכב, מרווח גלגלים המאפשר לטייל בשבילים בטבע, עם חמישה מקומות לחמישה מבוגרים, ותא מטען מכובד – 423 ליטר.
 


תא מטען סאנגיונג טיבולי – 423 ליטר

 

המראה מבפנים סטנדרטי ונקי, כמו הרבה מכוניות משפחתיות שבטח ראיתם. החלונות האחוריים בה מושחרים. לילדים שלכם יהיה מוצל ונעים. איכות החומרים גבוהה בתא הנהג כפי שציינתי בתחילה, המגע נעים ולא פלסטי. במחיר הנוח יחסית שתמחרו אותה זה מפתיע לטובה. לוח המחוונים נאה, עם שני שעונים גדולים וחדים. במרכז מערכת שמע אנדרואיד בהתקנה מקומית, מומלצת מאד, וגם כן, מוכרת ממכוניות חדשות נוספות אותן בחנתי.

זו מערכת שקל מאד להבין מי נגד מי, איך עוברים למוזיקה שלך בהתקן בלוטוס או USB, איך שומרים תחנה ברדיו וכמו בנייד שלנו, איך מורידים אפליקציות. טיפה יורדים עם העיניים מטה ומגלים שכמעט חצי מתא הנהג הוקדש ל… בקרת האקלים (המיזוג ברכב). כפתורים מצועצעים קצת לכיוון המיזוג, כפתורים לעוצמה, כפתור לכיוון יציאת אוויר, וכפתור להוא של הזה של המה שמו. תכנון לא ברור של המהנדסים, או אולי יצרן עם חיבה מאד מוזרה לבקרות וכיוון אקלים ברכב. 




על גבי ההגה תמצאו את לחצני ההפעלה של בקרת השיוט, (חיבור לבלוטות’ ממערכת המדיה במרכז) ושליטה במערכת השמע.

הריפוד נאה למראה, אך פשוט, מגיע בצבע אחד כהה, או בשילוב של לבן ואפור כהה. ברכב המבחן שילוב הצבעים ללא ספק תופס את העין, ונותן מראה מהודר יותר לתא הנוסעים כולו.


כסוף פה. תא נהג סאנגיונג טיבולי




המתחרות של הטיבולי הן למעשה כל מכונית פנאי סלאש ג’יפון בשוק הרכב. מהקטגוריה נוריד את אלה המגיעות עם תיבה ידנית בלבד, ואת אלה עם המחירים הגבוהים משמעותית, ונשארנו עם תחרות צמודה מול פיג’ו 2008 וסוזוקי קרוסאובר במחיר – 121,900 ש”ח. קצת למעלה, מתומחרים החל מ-125,900 ש”ח: ניסאן ג’וק, רנו קפצ’ור, שברולט טראקס, וסוזוקי ויטרה.

במידה ותוספת של 4000 ש”ח לא תפריע בבחירת רכב הפנאי שלכם, הרי שמכאן ההחלטה היא רק על “טעם וריח”.   

לסיכום:

צריכת דלק: 12.8 בנסיעה מעורבת עירוני ובין עירוני
מחיר: 119.900 ש”ח
בטיחות: 7 כריות אוויר, חיישני אוויר בצמיגים, איוזפיקס, ביטול כרית אוויר במושב הנוסע, לא נמצאו מבחני ריסוק לטיבולי.
למה לא: ביצועי המנוע לא בשמיים, תא נהג איכותי ואסתטי אך לא יפה, דירוג זיהום אוויר גבוה – 13.
למה כן: מחיר טוב, למעשה, הג’יפון האוטומטי הזול בקטגוריה, שימושיות גבוהה, מרווח פנימי גבוה, מראה ייחודי, מתאימה למשפחה. ומסתבר שגם הבלגים מסכימים איתי – איגוד הרכב הגדול כך אומרים “VAB” הבלגי, בחרו בסאנגיונג טיבולי למכונית המשפחתית של השנה ב-2015.



 

follow and like
fb-share-icon0

20 Replies to “סאנגיונג טיבולי 2016 מבחן דרכים”

  1. האמת שגם אני חשבתי שאת צריכה לבחון את הרכב הזה אז שמחתי לראות שהעלת את המבחן.
    מבחינת המנוע לדעתי הג'יפונים צריכים טיפה יותר כח ומנועים חזקים יותר אבל לפי מה שאת אומרת המנוע מגיב
    יחסית יפה ולא צריך ממש ללחוץ אותו לקצה בשביל טיפה מהירות ויכולת.
    לגבי המראה הפנימי של הרכב אהבתי את תא הנהג שלטעמי נותן תחושה של רכב יותר יקר ממה שהוא. פחות התחברתי "לגומיות" בגב המושבים.
    מבחוץ כרגיל לסאנגיונג בדר"כ יש רכבים שונים ומעניינים במראה ובמקרה הזה לטעמי הוא לטובה אני אוהב את המראה הקובייתי הזה.
    לטיבולי לא יהיה קל מבחינת מכירות בארץ המחיר הוא לא רחוק כל כך מהמתחרות החזקות של סוזוקי{שני דגמים טובים}, ניסאן ,
    ושברולט{הטראקס 1.4 לדעתי רכב טוב למרות שאני לא חובב גדול של מנועי טורבו} שיש להם שם טוב בארץ לעומת הסאנגיונג
    שנמצאת בארץ כבר לא מעט זמן אבל לא מצליחה כל כך ולכן גם רוב הנהגים על הכביש אפילו לא מזהים את הסמל של הרכב.
    אולי עכשיו הטיבולי תשנה את התמונה מעט.
    המחיר לדעתי בסדר והגיוני.

    דבר שלא הבנתי מה זאת אומרת לא נמצאו מבחני ריסוק של הטיבולי?? חחח קצת מלחיץ לא?

    תודה ענת על עוד סקירה מעניינת 🙂

    אילן.

  2. איזה קורא נהדר וקשוב אתה אילן 😀
    הטיבולי באמת נכנסת לתחרות לא פשוטה, ויצטרכו מבצע או תנאים אטרקטיביים כדי לגרום לה להתגבר על המתחרות החזקות והמוכרות.
    יהיו מבחני ריסוק, ופרסמו בוודאי בקרוב את התוצאות שלהם. סביר להניח שבין 4 ל5 כוכבי ריסוק.

  3. אני לא בטוחה, אבל לדעתי חברות הליסינג ילכו על מכוניות ממותגים ידועים שיהיה קל למכור ללקוחות פרטיים/לשווק לחברות, והטיבולי לא ברשימת הדגמים הידועים ונמכרים, אז לא נראה לי. אני יכולה לבדוק את זה מול היבואן ולתת לך תשובה מדויקת.

    ענת

  4. אשמח ענת. מתחיל לחשוב על רכב הליסינג הבא וסקירתך את הטיבולי מכניסה אותו למשחק מבחינתי. תודה!

  5. הי ענת,
    עוד הצקה קטנה ברשותך:
    את יכולה בבקשה להרחיב בעניין תנאי הדרך במבחן? כמה עירוני פקוק, כמה כבישים מאתגרים וכמה שיוט בינעירוני?
    כמו כן, מדידת צריכת הדלק היתה על פי מחשב הדרך או על פי משאבת הדלק?
    המון תודה!

  6. היי, ממש לא מציק. ההיפך.
    המדידה היא על פי מחשב הדרך. בנסיעה עירונית, לא זוכרת כמה פקוקה הייתה, הצריכה הייתה 11 קילומטר לליטר. תוואי הדרך ברוב המבחן היה טוב ונוח.
    **כביש 31 החדש מזכיר את אירופה יותר מכבישי ישראל.

    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − one =