סקירת שירות אוטוריטי – טיפולים שוטפים לרכב

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אין פלא שאנחנו דוחים את הטיפולים השוטפים לרכב, מוצאים תירוצים לעשות את זה בזמן אחר, כשיתאפשר. זה תופס לנו את כל היום, ולוקח לנו רבע מהמשכורת. שירות "אוטוריטי" יחזיר לכם את האמון במוסכים

טיפולים שוטפים לרכב

הטיפול התקופתי לרכב מתקרב, איזה באסה, איזה לחץ, למי יש זמן לזה? אנחנו יודעים איך נכנס, אבל איך נצא מזה? מה “ידחפו” לנו, וכמה כסף נצטרך להשקיע בזה. לפני שהולכים למוסך לטיפול תקופתי, או לטיפול בכלל, יש סימן שאלה גדול מרחף מעל הראש. המטרה, להקטין אותו למינימום, לדעת איך יוצאים ואיך נכנסים. מה כולל הטיפול ומה העלות. בן אדם רוצים וודאות וביטחון ביום יום שלהם. ובעיקר כשמדובר ברכב, ובהוצאות הנלוות שלו… שיהיו 0 סימני שאלה.

בכתבה הבאה אסקר את חווית השירות שלי בשימוש בשירות “אוטוריטי”. שירות שמחבר אותך, הצרכן, למוסכים מטפלים שעובדים עם מותג הרכב שלך, תוך כדי שקיפות מלאה לגבי תהליך הטיפול, החלקים, זהות המוסכניק, וכמובן, שקיפות מלאה של תמחור הטיפול.

המחיר שראית בהזמנה על גבי מסך המחשב, אותו מספר שאישרת לשלם, זה יהיה המחיר הסופי של הטיפול. בלי הפתעות, בלי מיסים, אגרות, בלי “אהה, אתה צריך גם טיפול כזה”, “אה, הלך לך הווריאטור אתה חייב להחליף את ה…” ושאר הפתעות.

סקירה של חוויית שירות "אוטוריטי"

שירות אוטוריטי – תהליך

הגעתי למסך ההתחלה, בו אני מזינה את פרטי סוג הרכב, דגם, מודל, ובחירת טיפול תקופתי, לפי גובה הקילומטראז’.

במקרה זה מדובר בטיפול 4 שנים או 60,000 ק”מ ,להונדה דגם סיוויק סדאן (4 דלתות) שנת 2013 מנוע 1.8 ליטר (רכב זמני, לא בבעלותי).

הוצע לי טיפול הכולל בדיקת תקינות הרכב, החלפת שמן מנוע, מסנן שמן מקורי, ומסנן אוויר חליפי. כולל עבודה של המוסך, במחיר של 875 ש”ח. פלאגים (מצתים), לא צריך להחליף בשלב הזה, במודל הזה (2013, מודל יחסית מתקדם) של הסיוויק מומלץ להחליף ב-90,000 ק”מ.

ישנו גם מחירון טיפולים אופציונאליים, (שרק אחרי בדיקה תדעו אם יש צורך בהם): כמו החלפת רפידות בלם קדמיות או אחוריות, החלפת מסנן אוויר, ועוד.

בהונדה שהבאתי לטיפול 60,000 צריך להחליף גם פילטר אוויר, פילטר מזגן, והחלפת שמן גיר מקורי (לפי מפרט היבואן, בקילומטראז’ 60,000 ק”מ מוגדרת החלפה יזומה של שמן הגיר). ההחלפה הזו מומלצת, וציינו זאת בפניי לפני הטיפול – למי שתיבת ההילוכים שלו תקינה, ולא, הפעולה הזו של החלפת השמן עלולה להציף בעיות קיימות בגיר.

כל הטיפולים האופציונאליים נסגרים במוסך עצמו מול הלקוח, אחרי בדיקה מקיפה של הרכב, בדיקה אם יש צורך בהחלפה או תיקון נוסף, וכמובן אחרי אישור הלקוח.

מחירון שירותים נוספים. התשלום עליהם יהיה מול המוסך המטפל

הגעתי למסך הלפני אחרון, בחירת המוסך שיטפל ברכב. רשימת מוסכים, כולל דירוגים, מיקומם בארץ ופרטים נוספים הופיעה לפני. בחרתי במוסך באשדוד, מורשה מטעם משרד התחבורה, מתמחה במכונאות, שעבר את כל ההכשרות הנדרשות, מחזיק בציוד דיאגנוסטי מתקדם וביצע אלפי טיפולים שוטפים לכל סוגי הרכב. נפתחה לי האופציה לבחור יום ושעה נוחה לטיפול, וכעת נותר לשלם.

בצד מסך התשלום, הופיע מחיר הטיפול דרך שירות אוטוריטי והמחיר שהיה עולה לי דרך מוסך מורשה הונדה, ההבדל הוא של מאות שקלים (400-500 ₪).

קיבלתי למייל חשבונית קבלה על התשלום שביצעתי, ומהשלב הזה, התקשורת מול אוטוריטי היא תקשורת מיילים. קיבלתי עדכון במייל לגבי תאריך ושעת הטיפול, כתובת המוסך, ובנוסף, פרטי איש קשר במידה ואצטרך.

חשבונית מפורטת נשלחה למייל

הגעתי בזמן למוסך “פיקס מוטורס” באשדוד, שם קיבלו את פני יפה, והרכב נכנס לטיפול בשעה שנקבעה. החלקים החדשים שיועדו לטיפול ברכב היו מונחים בשתי שקיות בד בעמדה, מוכנים. זהו, בשיחה עם הקשר נאמר לי שהטיפול ייקח בן 50 דקות לשעה וחצי, וכך היה. הגעתי ב10:15 ויצאתי קצת אחרי 11. לא נשרף לי היום, לא תקעו לי מחיר, ולא חיכיתי דקה מעבר לשעה שנקבעה.

מילה לבעלי מכוניות הונדה

רכבי הונדה ידועים כאמינים מבחינת תחזוקה. בשלוש השנים הראשונות לרכב הטיפולים הינם לרוב פשוטים ולא יקרים מידי, אך עדיין יקרים מעט בהשוואה לשוק ולרכבים מתחרים. לאחר 3 שנים, לפי מפרט היבואן, והדרישות להחלפות יזומות שונות, מחירי הטיפולים הופכים יקרים יותר, בגבול העליון של המחירים בהשוואה למותגי רכב מתחרים. המחירים הגבוהים נובעים לרוב ממפרט הטיפולים של היבואן לרכביו וההחלפות היזומות הנדרשות, למשל החלפת שמן גיר, החלפת מסנן דלק, והחלפת מצתים.

לדוגמא: טיפול 60,000 כמו שבוצע להונדה עכשיו (הונדה סיווק 2013, 4 דלתות, מנוע 1.8), עולה 1297 ש”ח אצל היבואן (דרך שירות אוטוריטי 875 ש”ח). טיפול 90,000 עולה במוסך היבואן כ-1900 ש”ח (דרך שירות אוטוריטי – 1,194 ש”ח).

יודעים איך נכנסים ואיך יוצאים. טיפולים שוטפים במוסך

מאחורי המיזם עומד ניתאי עיני. בעיניו וגם בעיני למען האמת, מדובר במהפכה צרכנית. דרך פשוטה להשיג שקיפות לגבי כל טיפול תקופתי, זהות המוסך, העלות הסופית, וגם לשלם על זה פחות. הרבה פחות.

למי שלא שמע, ועוד ישמע… מה זה אוטוריטי?

אוטוריטי זהו מיזם של אנשים ומוסכים שרוצים לעשות שינוי. המטרה היא להביא שקיפות מוחלטת ואמינות לתחום תחזוקת הרכב ולעזור לכל אדם להיכנס בביטחון למוסך, ולחסוך הרבה כסף. להראות שיש גם אחלה מוסכניקים (הוגנים, ישרים, מוכנים להתנסות בקונספט חדש, מוכנים להיחשף לביקורת..) ולהביא את העידן החדש לתחום תחזוקת הרכב. כמו שהיה צריך להיות. אנחנו באמת מאמינים שהגיע הזמן ושאפשר לעשות שינוי.

השירות כרגע נותן מענה לטיפולים שוטפים ולמספר מותגים מצומצם (אופל הונדה, טויוטה, יונדאי, מאזדה, מיצובישי, ניסאן, סוזוקי, סיטרואן, פורד פיאט, פיג’ו, קיה ושברולט), מה יעשו בעלי אלפות או ב.מ.וו?

נכון להיום, אנחנו מתעסקים רק בתחזוקה מונעת – וכרגע רק בטיפולים שוטפים (נתרחב בהמשך לעוד שירותים). אנחנו מטפלים כרגע רק ברכבים משפחתיים וקטנים (לא ג’יפים/כלי רכב מסחריים). וכן, ישנם מותגים שלא מופיעים ברשימה, אבל בעלי מכוניות ממותגים אחרים מוזמנים לפנות אלינו, ונשמח לבדוק ולמצוא פתרון. כמו כן, גם רשת המוסכים עתידה להתרחב בחודשים הקרובים.

אתם ממש בטוחים בעצמכם, אני הוזמנתי לדרג את המוסך בסוף הטיפול

הלקוחות מדרגים ונותנים ציון בסוף הטיפול. זו הדרך שלנו להשאר עם היד על הדופק, לתת לצרכן מה שהוא צריך, ולפקח על הנעשה במוסכים. מוסכים שבחרנו בקפידה. חשוב לי לציין שבכל שאלה או הרגשה של חוסר ביטחון גם בזמן הטיפול – שירות הלקוחות שלנו זמין לייעוץ והכוונה.

שאלת השאלות, שאלת האחריות, האם הטיפולים דרך אוטוריטי לא פוגעים באחריות?

זמן טוב לעשות סדר בנושא – משרד התחבורה דורש לבצע טיפולים ברכב כנדרש, לפי חוקים וסטנדרטים מסויימים. כלומר לפי מפרטי טיפול, ע”י מוסכים מורשים מטעם משרד התחבורה, שימוש בתוכנות שונות ומקובלות לדרכי עבודה/דיאגנוזה/פענוח חלקים מתאימים, העומדים בכל התקנים (תקני יבוא חלפים) ובהמלצות היצרן.

גם רכבים חדשים תחת אחריות היבואן יכולים לעבור טיפול אצלנו (ובכל מוסך מורשה כללי מטעם משרד התחבורה) בלי לפגוע באחריות, זאת לפי חוק שנקרא “חוק ההגבלים העסקיים לחופש התחרות בענף הרכב“, שאם עומדים בתנאיו אסור ליבואן להסיר את האחריות על הרכב גם אם בעל הרכב בחר לטפל במוסך מורשה שאינו של היבואן.

אנחנו עומדים בסטנדרטים ודרישות היצרן והיבואן המדויקות לטיפול (למשל: שמן מנוע צמיגות ותקן מדויקים, מסנן שמן מקורי, שמן גיר מקורי, מצתים תואמי מקורי. אוטוריטי מעניקה אחריות של פי 1.5 מדרישות משרד התחבורה, ו4.5 חודשים מול הדרישה ל-3 חודשים. כך שאין כל חשש בפגיעה באחריות היצרן.

לאתר אוטוריטי

בונוס – מדריך שיעשה לכם סדר בטיפולים – מתי לטפל, איך לבחור מוסך ומה העלויות של כל טיפול.

רק לקוראים של מלכת הכביש: קופון הנחה של 5%.
בקוד קופון: רשמו QUEEN באותיות גדולות או קטנות.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

12 + 4 =