פולקסווגן גולף 1.0 ל’ טורבו (2019) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פולקסווגן גולף, המכונית המשפחתית הקומפקטית של פולקסווגן, מוצעת עם מנוע חדש בנפח 1.0 ליטר. לא, זו לא טעות כתיב, וכן, היינו חייבים לקחת אותה למבחן

קהל לקוחות ששומר לה חסד נעורים כבר שנים. פולקסווגן גולף

הגולף מאז ומעולם הייתה בעלת תדמית מיוחדת. תדמית לקוחותיה נע על הספקטרום שבין צעירים וצעירות “צפונבונים” דרך עקרות בית נובורישיות ועד לסבים וסבתות מהשכונות היותר טובות של העיר, כך לאורך שנים. למרות שנוספו לה מתחרות טובות ואיכותיות, היא עדיין הצליחה ומצליחה לשמור על עצמה יפה, לשמור על השם שלה והתדמית.

לאחרונה, נכנסו לארסנל המנועים שלה שני מנועים חדשים – מנוע 1.5 ליטר 150 כ”ס ומנוע בנפח 1 ליטר עם הספק של 115 כ”ס. ליתר דיוק מדובר במנוע בנפח 999 סמ”ק, אותו באנו לבדוק היום. המנועים האלו כאן כדי להחליף את מנוע ה-1.4 ליטר עם הספק של 125 כ”ס שיוצא לגמלאות.

מבחוץ, הפולקסווגן גולף נשארה בעלת עיצוב מושך. יש משהו מיוחד בעיצוב של הגולף לאורך השנים, גם מידותיה הטובות ידועות למרחוק – עם אורך של 4258 מ”מ רוחב של 1790 מ”מ ומרחק סרנים של 2620 מ”מ היא מצליחה להתברג בקטגוריה של המשפחתיות הקומפקטיות, לצד מתחרות אחרות שאולי ארוכות או רחבות יותר, אולי גם יפות או חזקות יותר, אבל היא במיוחד, יודעת למשוך אליה לקוחות יעודיים ששומרים לה אמונים, גם כשמדובר במכונית-דגם עם וותק של 43 שנים.

צעירה בגוף ובנפש. פולקסווגן גולף במבחן דרכים

אז מה סוד הקסם שלה?

זה מתחיל בעיצוב השמרני והעגלגל עם יחידות תאורת LED גדולות ומעוצבות מלפנים ומאחור, ועם החזית ‘הגולפית’ אליה הורגלנו בדגם האחרון. מראות צד קטנות משולבות פנסי איתות וחישוקי 16″ נאים בשילוב חתך צמיג של 205/55, שמשווים לה מראה קצת ספורטיבי. אך שלא נתבלבל, בתוכה שוכן המנוע הקטן בסדרת המנועים.

ברגע שהתיישבתי בפולקסווגן גולף הבנתי מדוע רבים אוהבים אותה. יש לה מושבים מחבקים, ההגה מצופה עור, עליו שלל לחצנים, והדשבורד המעט קמור, ללא בליטות מיותרות, משתלב בצורה מדויקת עם תנוחת הישיבה. שדה הראיה לפנים ולאחור טוב, וכל אותם גימורים קטנים, כמו חיפויי בד קטיפתי נעים למגע בדפנות הדלת או פלסטיקה איכותית יותר מהממוצע עושים את כל ההבדל בתחושה הכללית בתא הנוסעים. ובכלל, מרגישים שאתה יושב ברכב מבית טוב.

ברגע שיושבים בתא הנהג מרגישים שהגעת לרכב מבית טוב. פולקסווגן גולף
כונן דיסקים לאלה שיודעים במה מדובר. פייר? התרגשתי

פולקסווגן גולף התחדשה בשלל מערכות בטיחות, במסך מולטימדיה 8″ בעל חיבור בלוטות’ ,Apple Car Play או android Auto, שליטה במערכות הבטיחות של הרכב או בהגדרות הרכב השונות ועוד. מערכת שמע המחוברת ל-8 רמקולים המספקים צליל טוב. ואם אתם עדיין אנשי הדיסקים, אז דעות שבתא הכפפות מוחבא כונן דיסקים (!). מה עוד הפתיע אותי? מתג הדלקת האורות שמלווה את הגולף כבר שנים. אני פונה לחבר’ה מפולקסווגן בקריאה נרגשת “די , לא הגיע הזמן להחליף אותו במתג חדשני יותר”?.

מתחת למסך התצוגה ישנה מערכת בקרת אקלים המאפשרת שליטה במזגן המקפיא בגולף, עם אפשרות לבחירת אזורי טמפ’ שונים לנהג ולנוסע לצידו. תפעול המיזוג ניתן גם לביצוע דרך המסך. ליד ידית ההילוכים תמצאו לחצן AUTO HOLD המבטל את הצורך בלחיצה על דוושת הבלם בזמן עמידה, לחצן הפעלה או ביטול מערכת ה-START-STOP ולחצן הפעלה לבלם יד חשמלי. במרכז לוח השעונים מסך דיגיטלי המספק נתוני נהיגה והגדרות מערכות בטיחות, ויש פה עוד לא מעט אינפורמציות.

תא מטען בנפח 380 ליטר יתאים למשפחה קטנה. פולקסווגן גולף

נוח פה גם מאחור, המושבים איכותיים, ויתאימו לעד שני ילדים, שני מושבי בטיחות או שני נוסעים מבוגרים, אם רוצים להתנייד בנוחות. מאחורי מושב הנוסעים, תא מטען בעל נפח של 380 ליטר, שיספיק לצרכים של משפחה צעירה, קהל היעד של הגולף.

נוע תנוע

התכנסנו כאן לטובת המנוע, המנוע החדש בנפח 1.0 ליטר TSI בעל שלוש בוכנות, עם הספק של 115 כ”ס, שאמנם מושגים ב-5000 סל”ד, אך עם מומנט מעניין של 20.4 קג”מ כבר ב-2000 סל”ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים DSG כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. כל זה על הנייר, הגיע הזמן לבדוק אותו בתנועה.

אני מניע את הרכב ומיד חש בויברציות קלות האופייניות למנועי שלוש בוכנות. גם גיר ה-DSG תורם את חלקו, ומרגיש קצת מנומנם במהירות נמוכה. בתמרון במהירות איטית ההיגוי החשמלי טוב וההגה קליל אך לא מידי. אני לוחץ על דוושת הגז והפולקסווגן גולף הופכת לזריזה. בהילוך השלישי היא משכיחה ממני את עובדת היותה ממונעת במנוע הקטן בסדרה, והתאוצה מפתיעה אותי לטובה.

גם בנסיעה בכביש בינערוני בטורים גבוהים הגולף מרגישה טוב. יחד עם זאת, כשהיה נראה שהיא קצת מתקשה לספק לי עוד כוח, העברת ידית ההילוכים למצב S או M השיבה לה את החן והדינמיות. גם בחירת מצב הנהיגה עוזר פה, ומתוך בחירה בין Eco ,Comfort ,Normal או Sport אני בוחר באחרון, שמסייע לקבל תגובות טובות יותר במקצת.

אמרנו פולקסווגן אמרנו בטיחות, לא?

בגולף מערכת לניטור מרחק מלפנים Front Assist הכוללת בלימת חירום אוטונומית עד 30 קמ”ש, כשמערכת הstart-stop  מחוברת אליה, ויודעת להניע את הרכב מחדש אם הרכב העומד לפניכם התקדם. בנוסף, ישנה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ACC, המתאימה את מהירות הנסיעה בהתאם לתנועה. מערכת תיקון סטיה מנתיב שעובדת טוב ומצליחה לשמור על מרכז הנתיב, מערכת התראת עייפות, שבע כריות אוויר, ועוד שלל מערכות שקצרה היריעה מלפרט. בבלימה גיליתי בלמים חזקים ומצויינים, אבל דווקא מכיוון הבולמים הופתעתי שלא לטובה בכבישים משובשים. שם הבולמים סירבו לרכך לי את מהמורות הכביש.

קיבלתי 80! ציון טוב מאד בנהיגה חסכונית בדלק. גולף ליטר

נקודת החוזקה של מנוע הליטר הנבחן כאן היא צריכת הדלק. למרות נסיעה שברובה עברה עם רגל כבדה על דוושת הגז, במסך ה-Think Blue, שמחלק לנהג ציונים על אופי הנהיגה שלו, קיבלתי למרבה הפלא ציון של 80 מתוך 100.

בסיום המבחן, צריכת הדלק בנסיעה משולבת, ולעיתים לא רגועה כלל, הייתה 15.6 ק”מ לליטר. עם נתון כזה מי צריך רכב היברידי?

חסכונית ובטוחה יותר

בדור שלנו, לעיתים, אתה לא יודע אם עומד לפניך הסבא או האבא של הילד בפארק, כך נראית גם הפולקסווגן גולף בעיני, למרות השנים, היא מתחדשת ויודעת לשמור על שמה והמראה שלה. היא פה להישאר, למרות לא מעט מתחרות חדשות שאולי זולות או בטוחות ממנה, אבל אלה לא מספקות את התחושה שמתקבלת ברגע שיושבים בגולף.

עם מנוע חדש ומערכות בטיחות מתקדמות, הפולקסווגן גולף 1.0 ליטר היא מכונית משפחתית חסכונית ובטוחה יותר, עם שלל מערכות מתקדמות הנשלטות דרך מסך מגע אינטואיטיבי או דרך המתגים על גבי ההגה. עם תחושה עשירה ובטוחה ובמחיר של החל מ-131,900 ש”ח ברמת הגימור Comfortline, מדובר בעסקה לא רעה בכלל. קהל היעד הקבוע שלה ישמח לגלות שהגולף עם מנוע 1.0 ליטר בשילוב מערכות הבטיחות המתקדמות היא מכונית ששווה לשמור לה חסד נעורים.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “פולקסווגן גולף 1.0 ל’ טורבו (2019) – מבחן דרכים”

  1. עשיתי נסיעת מבחן. המנוע חלש להחריד יחסית למנוע 1.4. לא הייתי מתקרב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × four =