פולקסווגן גולף GTI החדש (2.0 ליטר 245 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פולקסווגן גולף GTI
פולקסווגן גולף GTI החדשה 2021

 

פולקסווגן גולף GTI החדש, הושק בארץ יחד עם הגולף המשפחתית לפני כחודשיים. הגעתי לגולף GTI בציפייה גדולה, בעיקר אחרי שבחנתי את  הגרסה המשפחתית, רכה ונעימה שלו, (יחסית…), הפולקסווגן גולף 1.5 ליטר טורבו, והרגשתי כמה היא עגולה ושלמה ומהנה לנהיגה, מלבד סעיף אחד או שניים “פחות מושלמים”. חלקים שהרגשתי שפחות טובים או משדרים ברכב (כמו ההגה שמתרכך בנסיעה מהירה… וגורם לי להוריד את הרגל מהגז).

נו, אז הנה, בפולקסווגן גולף GTI, זה יכול להיות רק הרבה הרבה יותר טוב.

 

פולקסווגן גולף GTI סקירה

 

מה חדש?

לפולקסווגן גולף GTI היה ונשאר מראה חיצוני מרשים וספורטיבי. בדור החדש מרכב הרכב הונמך ב-10 מ”מ לעומת הדגם הסטנדרטי – הגולף 1.5 ל’. תא הנוסעים החדש קיבל תוספת אבזור, הכוללת הגה ספורטיבי קטום עם ריפוד עור ולחצני מגע, לוח מחוונים דיגיטלי, כולל ממשק גרפי חדש על גבי מסך בגודל של “10.25, מושבים קדמיים בעלי חימום ואוורור, מושב נהג מתכוונן חשמלית וריפודים מעור.

יש ברכב גג שמש פנוראמי עם פתיחה חשמלית בהחלקת אצבע, תאורת LED קדמית ואחורית עם פונקציית איתות דינאמי, תאורת פנייה דינאמית, מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים מושחרים, זוג אגזוזים מצופים כרום, חישוקי סגסוגת 18″.

 

פולקסווגן גולף GTI תאורת אווירה
פולקסווגן גולף GTI תא נהג
פולקסווגן גולף GTI לוח שעונים
פולקסווגן גולף GTI סביבת נהג מתקדמת

פולקסווגן גולף GTI הגה

 

נכנסתי לרכב, הכל נראה פה טוב, ויפה, ומתקדם טכנולוגית. מחייב מאד. לוח השעונים דיגיטלי מלא, מציג את סמל הפולקסווגן באדום גדול ובולט. זה השתלב כל כך יפה, עם תאורת האווירה האדומה שהגדרתי, מושבי הבאקט הספורטיביים הנאים ומרשימים עד מאד, שהחליפו את המושבים המשובצים ההם… זוכרים? מימין לנהג, ידית ההילוכים הקטנה, שכחו ממוט ההילוכים הפולקסווגני (בהמשך אחפש אותו באמצע נסיעה, כדי להחליק את המוט שמאלה ולעבור למצב העברת הילוכים ידנית, ואז אתבדה, ואזכר בעצב, שאין מוט כזה). הכל טוב, יש שיפטרים מאחורי ההגה, אפשר גם בלעדיו.

מערכת המולטימדיה שנמצאת כמובן גם בגולף ה”רגילה”, כבר מוצאת חן בעיני, ואף התרגלתי אליה – פשוטה להבנה ותפעול, עם תצוגה צבעונית ויפה, וכמובן מסך מגע, 8 אינץ’.

 

 

וואו, לא ציפיתי להגה כל כך קשיח. אני בדקות הראשונות שלי עם הפולקסווגן גולף GTI. אנחנו בשלום שלום עדיין, ואני נוגעת ומתרגלת בזהירות לכל החלקים והמכלולים. ההגה ספורטיבי וקשה, המתלים, ובכן, לא הדבר הכי טוב לגב המזדקן שלי, הדוושה לא עדינה או רגישה מדי למגע, והצלילים יפים יפים, ואני מחכה לשמוע אותם במלוא תפארתם בהמשך, כשאתחיל ללחוץ.

בתחילת הנסיעה הרגשתי שהרכב סורס, שסירסו לי את ה-GTI. עד שבחנתי והבנתי (ונרגעתי), שהמנוע הזה, מנוע שני ליטר טורבו, ארבעה צילינדרים, עם הספק של 245 כ”ס, ומומנט מירבי של 37.7 קג”מ, ב1,600 סל”ד, חי ופועם בצורה החייתית שלו ב-3,000 סל”ד. הוא חי ופועם גם ב-1,800 סל”ד, אבל הצ’אקרות שלו נפתחות קצת אחרי, וזה גם לי לנשום לרווחה ולהתחיל לחייך.

המנוע משודך לתיבת DSG (רטובה) עם שבעה הילוכים, ועם נתון תאוצה מ-0 ל-100 של 6.2 שניות.

 

 

המנוע AS IS הוא מנוע דינאמי, כמו ההגה הקשיח, והמתלים, כל אלה לא צריכים שום מצב נהיגה אחר, ספורטיבי יותר, כדי שהנהג ירגיש שהוא נוהג ברכב ספורטיבי. ועדיין, קשה שלא לשחק עם מצבי הנהיגה, לבדוק ולהרגיש מה עובד לנו הנהגים/ות יותר או פחות. כן, אני חייבת להדגיש שהשינוי בין מצבי הנהיגה מורגש באופן מיידי, וההבדל ממש ניכר בביצועים, על כל אחד מהמכלולים.

יש מצב נהיגה ספורטיבי, מצב קומפורט, חסכוני, ואפשרות להגדרה אישית – אינדיווידואל. אני הגדרתי בהגדרת מצב הנהיגה האינדווידואלי – את מצב הההגה והמנוע – כספורטיביים ואת המתלים – לנוחים – מצב COMFORT. זה השילוב המושלם מבחינתי.

כמובן שהמצב הספורטיבי המלא מהנה מאד לנהיגה. רק אחרי שהבנתי איך הרכב מרגיש במצב ה”מלחמה” שלו, הגדרתי לעצמי את הרכב, למצב האולטימטיבי מבחינתי, להמשך מבחן הדרכים.

כמו שציינתי, המתלים קשיחים למדי במצב הספורטיבי, ואפשר לחיות עם זה, גם בנסיעה עירונית, לנסוע ולהבליג על החוסר בשיכוך ונוחות מירבית, אבל למה בעצם? באנו ליהנות פה, והרכב אוחז ו”חיה רעה” גם ככה, בכל מצב.

 

 

מה לגבי רעשי דרך ורשרושים? הצמיגים הרחבים בשילוב עם מתלים הקשיחים, וכל הצורה הנמוכה והספורטיבית של הרכב, בהחלט תורמת לכניסת רעשי כביש מלמטה, צפוי, ולא מפריע כ”כ. רעשי רוח כמעט ולא נשמעו, גם במהירות גבוהה, ורעשי מנוע, ובכן, אשמח לעוד כאלה. כמה שיותר. במהלך מבחן הדרכים, בו כמובן, נהגתי כפי שנהגתי, שמעתי רשרוש מכיוון הוילון הקשיח של הסאנרוף. לא הצלחתי לאתר בדיוק מאיפה הרעש ומה מתנגש במה. (פה דמיינו אייקון של אישה עם שתי ידיים מושטות לפנים).

 

פולקסווגן גולף GTI מרווח פנים מושבי בטיחות
פולקסווגן גולף GTI תא נוסעים
פולקסווגן גולף GTI פתחי אוורור מאחור
פתחי אוורור לנוסעים מאחור
פולקסווגן גולף GTI גודל תא מטען 374 ליטר
פולקסווגן גולף GTI תא מטען
פולקסווגן גולף GTI חוות דעת ביקורת
משפחתית פלוס פלוס. פולקסווגן גולף GTI

 

מרווח הפנים שלו היה ונותר משפחתי, על אף עיצוב חיצוני שנראה קובייתי וקומפקטי למדי. מבחוץ, זה נראה כמו רכב ספורטיבי ליחיד, אז תפתחו את הדלת ותתרשמו. אני ישבתי “מאחוריי” במושב האחורי, ולא היה חסר לי מקום לברכיים או ראש (1.65 מ’). שני מבוגרים וילד קטן באמצע, על בוסטר ייכנסו. תא המטען כן מצומצם, לטובת מרווח הפנים של תא הנוסעים – עם נפח הטענה של 374 ליטרים, אולי אולי זה יהיה הפרמטר שישבור שוויון כשתגיעו לבדוק את ה-GTI בסוכנות. תא נוסעים פחות מרווח. בעיני, זה היה ונשאר הרכב המשפחתי האולטימטיבי, בזכות יופיו, ומידותיו המרווחות דיו, והביצועים שלו, כשלוחצים וגם כשלא. בגלל איך שהוא גורם לי להרגיש כל התנעה, והרבה בזכות היותו סוג של “זאב בעור כבש”.

 

פולקסווגן גולף GTI מפרט
מנוע 2 ליטר טורבו עם 245 כ”ס. פולקסווגן גולף GTI
פולקסווגן גולף GTI אגזוזים סמל
הייתה ונשארה יפה

פולקסווגן גולף GTI סמל

 

בטיחות

כמו בפולקסווגן גולף 1.5 ל’ טורבו, גם הפולקסווגן גולף GTI החדשה קיבלה הרבה מערכות בטיחות מתקדמות, והפכה את הרכב הזה לחבילה טובה עוד יותר וכדאית.

יש מערך בטיחות רחב הכולל מגוון מערכות בטיחות אקטיביות, כמו: בקרת שיוט אדפטיבית ACC, מערכת בלימה אוטומטית בעיר, מערכת לניטור מרחק מלפנים Front Assist, מערכת בקרת סטייה מנתיב אקטיבית Lane Assist, מערכת זיהוי כלי רכב בשטח מת לסיוע בעת מעבר נתיב Side Assist, מערכת Travel Assist, מערכת פרואקטיבית להגנה על הנוסעים PPP, מערכת התראת עייפות, נעילת דיפרנציאל קדמית מכאנית ועוד.

אם יש לכם תקציב למשפחתית פלוס מנוע GTI, לכו בדקו את הגולף.

 

מחיר: פולקסווגן גולף GTI החדש 234,900 ש”ח
בתוספת 3,366 שקלים לאגרת רישוי.

צריכת דלק: 8 ק”מ לליטר (אם תלחצו כמוני המספר הזה יכול עוד לרדת).
דירוג בטיחות ישראלי:
7 מתוך 8
דירוג זיהום: 13 מתוך 15

 

 

follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “פולקסווגן גולף GTI החדש (2.0 ליטר 245 כ”ס) מבחן דרכים”

  1. שתי מכוניות שאני מאד מאד אוהבת. חזקות, מאובזרות, ויפות.
    בהנחה ואנחנו מדברים על הדור החדש של שתיהן, הלב שלי הולך עם הקופרה לאון –
    הקופרה מרגישה יותר ספורטיבית.

    ענת

  2. האם ברכב המבחן היה DCC?
    אני רואה בתמונה השלישית מלמעלה שיש.
    האם זה מגיע כסטנדרט?

  3. האם רכב המבחן הגיע עם DCC?
    לפי התמונה השלישית מלמעלה אני רואה שכן.
    האם זה מגיע כסטנדרט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 + eighteen =