פיג’ו 2008e בגרסת חשמלית (136 כ”ס) – 164,990 שקל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

תמונות: רונן טופלברג

חברת לובינסקי, יבואנית פיג’ו, סיטרואן, DS, אופל ו-MG בישראל, מתחילה במכירה בישראל של הרכב החשמלי 100% הראשון מקבוצת PSA – פיג’ו 2008e החדש. פיג’ו e2008 יצטרף בהיצע כלי הרכב החשמליים אל ה-MG ZS EV, הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל בשנת 2020, ויהווה צעד נוסף לחיזוק מעמדה של לובינסקי כמובילה בתחום הרכב החשמלי בישראל.

עם השקת הגרסה החשמלית, פיג’ו 2008 הינו ה-B-SUV היחיד בישראל אשר מציע ללקוחותיו לבחור את יחידת ההנעה המתאימה להם ביותר – חשמלי, בנזין ודיזל כאשר בזכות תכנון קפדני, כולן מציעות את אותו מרחב מחיה נדיב, ביצועים טובים ושימושיות גבוהה. פיג’ו 2008 מצטרף ל-3008 שמאפשר גם כן יכולת בחירה בין שלוש יחידות כוח כחלק מתפיסה כללית של המותג לאפשר לכל לקוח את לבחור בדגמי פיג’ו את יחידת הכוח המתאימה לו עד שנת 2023.

 

פיג’ו 2008 בנזין, דיזל וחשמלי

 

פיג’ו e2008 החדש מבוסס על פלטפורמת CMP (Common Modular Platform). אורכו עומד על 430 ס”מ, רוחבו 177 ס”מ, גובהו 155 ס”מ, בסיס הגלגלים נפרש על פני 260.5 ס”מ ונפחו של תא המטען עומד על 405 ליטר גם בגרסה החשמלית, בזכות העובדה שסוללת הרכב ממוקמת בתחתית רצפת הרכב לשיפור מרכז הכובד וחלוקת המשקל, ולכן אין לה כל השפעה על המרחב בתא הנוסעים. 

 

אלגנטי וכוחני

עיצובו החיצוני הכוחני אך אלגנטי של פיג’ו 2008 בכל גרסאותיו, מבדל אותו מאוד מכל מתחריו ויוצר רושם עז בקרב המביטים בו וזו תכונה חשובה מאוד בקבוצת ה-B-SUV. חזיתו מדגישה את פנסי ה’לד’ בצורת ניבים, יחד עם גריל גדול אשר מגיע בגרסה החשמלית בצבע הרכב וסמל האריה עם נגיעות בצבע כחול. כיתוב ה-2008 בקדמת מכסה המנוע מאזכרת את דגמי העבר האיקוניים של פיג’ו וחלקו האחורי יוצר תחושה של רכב גדול ומסיבי ובו כמצופה, פנסי תופרי האריה המוכרים. את העיצוב הייחודי הולמים שלל צבעים עזים לבחירה ואלו מחמיאים מאוד לקימורים הרבים המאפיינים את המעטפת החיצונית. 

לוח שעונים בתלת מימד. פיג’ו 2008e

גם בגרסתו החשמלית, תא הנוסעים של ה-2008 החדש ייחודי ונאה, הדשבורד מפוסל באופן ייחודי והתכנון המתקדם של פילוסופיית ה-i-Cockpit יוצר סביבת מחיה נעימה, איכותית, ידידותית ונוחה עבור נוסעי הרכב. היושבים מאחורי ההגה נהנים מתנוחת נהיגה גבוהה היוצרת ראיה היקפית מצוינת מסביב, המושבים הקדמיים חובקים וספורטיביים, ההגה קטן המידות מגיע במבנה קטום וספורטיבי, ממול נמצא לוח המחוונים אשר מגיע עם תצוגה דיגיטאלית תלת ממדית ייחודית לפיג’ו בגודל 10″ וכמובן מסך המגע בגודל 7″ במרכז הדשבורד שלו מתגי הפסנתר המוכרים של פיג’ו, אשר מהווים למעשה קיצורי דרך מהירים לשלל מערכות הרכב.

איכות החומרים יוצרת סביבה יוקרתית והירידה הקפדנית לפרטים מסייעת ל-e2008 להתייצב בפסגת הקבוצה. המושב האחורי מציע מרחב מחיה נדיב ליושביו וגם נפח תא המטען גבוה עם 405 ליטר.

 

פיג’ו 2008 חשמלית

מתלי פיג’ו e2008 החדש עברו כיול ייעודי אשר שומר על איכויות נסיעה גבוהות והנאה מהנהיגה. מיקום הסוללה בתחתית רצפת הרכב יוצר מרכז כובד נמוך מאוד יחד עם חלוקת משקל אופטימלית, ה- e2008מציע חוויית נהיגה מאוזנת, חרישית, נוחה ומהנה.

פיג’ו e2008 מצויד במנוע המספק 136 כ”ס ו-26.5 קג”מ הזמין כבר מסל”ד אפסי ומלבד נסיעה חרישית, חלקה ונטולת זיהום (קבוצה 1), גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 9.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ”ש. בעזרת סוללה בקיבולת של 50 קוט”ש, מסוגל ה-e2008 לגמוא 320 ק”מ בין טעינות לפי תקן WLTP המחמיר והטעינה (בעזרת מטען פנימי תלת פזי, המאפשר טעינה בהספק של 11 קוט”ש) יכולה להתבצע הן משקע חשמל ביתי (מוד 2) ממצב ריק למלא תוך 22.7 שעות, מעמדות טעינה AC תלת פאזית 16A ביתיות וציבוריות תוך כ-5 שעות ומעמדה מהירה DC בהספק של עד 100 קוט”ש שתביא את הרכב ממצב ריק ל-80 אחוז תוך כ-25 דקות. 

פיג’ו e2008 מצויד במערכת ניהול תרמי מתוחכמת, המאפשרת לחמם ולקרר את רכיבי המתח הגבוה ברכב ואת תא הנוסעים על ידי ניצול מיטבי של האנרגיה, כמו למשל שימוש במערכת המיזוג לקירור הסוללה, שימוש בטכנולוגיית HEAT PUMP לחימום תא הנוסעים ולחימום הסוללה ועוד. מערכת יעילה זו תורמת להוספת כ-50 ק”מ לטווח הנסיעה של הרכב בין טעינות. סוללת הרכב מצוידת גם במערכת קירור נוזל נפרדת המאפשרת ניהול יעיל של הסוללה.

 

 

בטיחות 

פיג’ו e2008 החדש מוצע ברמת אבזור ‘פרימיום’ עשירה במיוחד. זו כוללת מערכת אקטיבית לשמירת מיקום בנתיב הנסיעה בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית ותיקוני היגוי, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט, הפעלה אוטומטית של תאורת הרכב והמגבים, התרעת סכנת התנגשות מלפנים, התרעת ערנות נהג, 8 כריות אוויר, עוגני איזופיקס, התרעת אי חגירה מלפנים ומאחור, מערכת בלימת חירום אקטיבית בעלת טווח מוגדל (עד 140 קמ”ש), בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה (פעילה מ-0 קמ”ש), התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי.

בנוסף לכך גם לוח מחוונים תלת ממדי ייחודי לפיג’ו עם תצוגה מתחלפת, כניסה והתנעה ללא מפתח, שלושה מצבי נהיגה לבחירה (ECO, NORMAL, SPORT), חיישני חניה אחוריים וקדמיים הכוללים תצוגה גרפית, פנסי ערפל לד קדמיים עם פונקציית הארה לתוך הפניה, מראה פנימית מתכהה (אלקטרו-כרומטית), טעינה אלחוטית לטלפון הנייד (למכשירים תומכים), מראות צד מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי, מצלמת נסיעה לאחור (180 מעלות) כיוון גובה למושב הנוסע, 2 שקעי USB לטעינה בלבד מאחור, שקע לטעינה והעברת מידע מלפנים ושקע USB-C לטעינה מהירה מלפנים, משענת יד בין המושבים, חישוקי 17 אינץ’ מושבים המשלבים בד וריפוד דמוי עור, חבילת כרום, חלונות כהים ותאורת לד פנימית.

 

אחריות ושירות:

      פיג’ו e2008 מציע עלות תחזוקה זולה במיוחד וזו עומדת על 1,905 שקל בלבד ל-3 שנים או 90,000 ק”מ! (במידה ואין צורך בהחלפת בלמים). בנוסף לכך, פיג’ו e2008 יימכר עם אחריות מלאה ל-3 שנים או 100,000 ק”מ וכן 8 שנים או 160,000 ק”מ לסוללה.

 

מחיר:

  • פיג’ו e2008 ברמת אבזור Premium – 164,990 שקל

*אופציה: תוספת גג פנורמי נפתח בעלות של 4,000 שקל

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty − one =