פסח בפתח – סקירת מוצרי ניקיון וטיפוח לרכב של חברת Sonax

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקירת מוצרי טיפוח וניקיון לרכב - והפעם נוזל שטיפה, ספוג, מגבון ניקוי לפנים הרכב, מנקה סלון ורימון ריח

מוצרי טיפוח וניקיון לרכב של sonax

מאת: מקסים גולדשטיין
תמונות: אלבום פרטי

פסח או לא פסח, המכונית שלנו גם זקוקה לטיפוח וניקיון, לפחות מדי פעם, אז סקרנו בשבילכם מספר מוצרים בולטים של חברת sonax, לכבוד כניסתם הרחבה לארץ.

רובנו מכירים את החברה הגרמנית בזכות תרסיס ניקוי החישוקים המפורסם שלהם, אבל הגיע הזמן לבדוק עוד מוצרים שלהם:

נוזל שטיפה ווקס
את הבדיקה התחלתי עם נוזל השטיפה ווקס שלהם. הנוזל מגיע באריזה של חצי ליטר ופקק מדידה. פרט מידע מעניין הוא שבחברת סונקס שילבו את הווקס המיוצר מצמח הקרנובה שנחשב לחומר האיכותי ביותר בתעשיית הווקס.

מזגתי נוזל ומים ביחס המומלץ וקיבלתי קצף עמוק ויפה. את השטיפה עצמה ביצעתי עם הספוג המומלץ ע”י היצרנית (ספוג דו צדדי שעליו אני ארחיב בהמשך). השטיפה עצמה הייתה נוחה, הסבון פירק את הלכלוך מהר, שכבת הקצף על פח הרכב הייתה מספקת, ובתום השטיפה יצאתי מרוצה.

עד כאן החומר עובד טוב. בסיום השטיפה ואחרי הייבוש בחנתי את הפח מקרוב, ההשתקפות הייתה מוצלחת אבל הרגיש לי כי חלק הווקס קצת התפספס, הייתי מעדיף שיהיה יותר ווקס והתחושה תהיה יותר “ווקסית”. לא הייתי מרוצה ויישמתי שכבת ווקס עצמאית.

לסיכום
החומר מרגיש לי כמו פיתרון טוב לאנשים שרוצים לשמור על צבע הרכב שלהם אבל לא מעוניינים להכנס לתחום הדיטיילינג הכבד. נסווג את הנוזל כ-“למתחילים” או ל”ממהרים” בעיקר לאור המחיר הנגיש.

מחיר: 39.90 ש”ח

נוזל שטיפה שמפו ווקס

ספוג רחיצה דו צדדי
ספוג השטיפה של סונקס הוא ספוג גדול, דו צדדי כאשר צד אחד עבה מאוד המשמש לשטיפה כללית (אפור כהה) וצד נוסף, בהיר ודק יותר לטיפול בלכלוך קשה.

את השטיפות אני עושה עם מטלית מיקרופייבר ומעט חששתי להשתמש בספוג מחמת סווירלים אבל החלטתי לסמוך על היצרנית הגרמנית. ואכן, הספוג עשה עבודה יפה. הצד הרך סופג הרבה מים וחוסך גישות לדלי השטיפה. מצד שני, על הגודל של הספוג משלמים עם התעייפות מהירה יותר של היד.

הצד הקשיח מעט מלחיץ מפני פגיעה בצבע אבל נקודתית הורדתי צואת יונים ולא ראיתי נזק (כמובן שימוש אחד הוא לא שימוש מתמשך והנזק שונה).
ל
סיכום, הספוג עושה את העבודה.
מחיר: 19.90 ש”ח

ספוג רחיצה דו צדדי

מנקה סלון בגימור מט
חומר טוב שקיבלתי לבחינה הוא מנקה סלון בגימור מט. אחרי שהורדתי את האבק יישמתי את החומר (בעל השם המפוצץ Sonax Xtreme Cockpit Cleaner matt finish). החומר הוא חומר פשוט – רסס על המשטח ושפשף מעט עם מטלית. התחושה שקיבלתי ממגע במשטחים הייתה נעימה, לא שמנונית בכלל וללא תוספת ריח מלבד “נקי”.
לסיכום: המוצר עושה את העבודה כמו שצריך.
מחיר: 39.90 ש”ח ל-300 מ”ל

מנקה סלון בגימור מט

מגבון לניקוי פנים הרכב
כתבתי כבר שניקיתי את פנים הרכב עם חומר ניקוי יעודי של סונקס? כתבתי. בהמלצת השימוש כתוב שכדאי להשתמש במגבון ניקוי פנים הרכב היעודי (היבואן צירף לבדיקה) אז השתמשתי. את המגבון אני אישית פחות אהבתי.

מדובר על מגבון מיקרופייבר יחסית גדול 40 על 50 ס”מ אם כי דק מידי לטעמי וקשיח מידי. נתקלתי ב-2 בעיות. הראשונה היא שהוא לא גמיש מספיק ולא נוח לעבודה בקצוות או במקומות לא נוחים לניקוי. הבעיה השניה היא שהוא פשוט דק מידי. אני אישית מעדיף מטליות מיקרופייבר עבות יותר.
סיכום: יש חלופות טובות יותר.
מחיר: 19.90 ש”ח עבוד 10 יחידות.

מגבון מיקרופייסבר לניקוי פנים הרכב

רימון ריח מחדש מערכת מיזוג אוויר
מכירים עצי ריח או פחיות ריח לרכב? אז האופנה השתנתה עכשיו. היום משתמשים ברימוני ריח. בקצרה, רימון ריח הוא תרסיס שמשחררים למספר דקות ביחד עם מזגן פועל בסירקולציה וכך הריח מתפזר בחלל הרכב מצד אחד ומהצד השני בעת הפעלת מערכת המיזוג מקבלים מעט מן הריח.

לצורך הבדיקה גייסתי רכב של חבר, איתגרתי את המכשיר במאזדה 5. הרכב הנבדק משמש להסעת ילדים וכל המשתמע מכך (שאריות אוכל, בוץ בנעליים וכו’). בתום ההפעלה הרכב הריח מעולה. לא חזק מידי אבל מרענן מאוד.

החיסרון הגדול של המוצר הוא הזמן שהריח נשאר. בעת כתיבת שורות אלה, כ-3 שבועות אחרי הבדיקה הריח נעלם לחלוטין בניגוד למתחרה שבחנתי שמחזיק כבר כמעט חודשיים.

סיכום, כדאי לנסות פעם אחת לצורך הבדיקה לאור המחיר המוצלח יחסית למתחרים.
מחיר: 49.90 ש”ח

צפו בסרטון >

אני מברך על הכניסה המורחבת של חברת SONAX לארץ. סונקס מייצרת והיבואן, אוטווורקס, מייבא מבחר גדול מאוד של מוצרים לטיפוח ותחזוקת הרכב (רוב המוצרים לא נבדקו במסגרת הכתבה) שמאפשרים לקהל חובבי הרכב בארץ לבחור את המוצרים שיותר מתאימים עבורו.

אותנו, כחובבי רכב זה מאד משמח.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − 11 =