צרכנות ולייף סטייל – חוות דעת על מלון ים סוף אילת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקירה על בית המלון “ים סוף” באילת, מפרספקטיבה משפחתית

צרכנות ולייף סטייל – חוות דעת על מלון ים סוף אילת

תאריך פרסום: 18.7.2018
תאריך עריכה: 25.6.2019

חודשים אנחנו מתכננים לצאת לחופשה, חודשים של דחיות וביטולים של הרגע האחרון. משפחה קטנה סה”כ, אימא, אבא ופעוט בן שנה ושמונה חודשים. ואיכשהו לא יצא לנו לצאת לנופש. הקיץ מאחורינו, דצמבר ברח לנו מבין הרגליים, והנה סוף שבוע אחד בינואר נשאר פתוח לתכניות. אני הייתי אמונה על חיפוש בית המלון, התיאום, הטלפונים, כשדבר אחד היה ברור – פנינו לעיר אילת.

חודש ינואר, אנחנו רוצים להיות בטוחים ששמש תזרח לנו (לפחות בצהריים) מעל הראש. וכך היה, המלון הנבחר – מלון “ים סוף” של רשת ישרוטל, החדר – חדר משפחתי (שני חדרים, ביניהן דלת), עם נוף לים. החופשה מתחילה ביום חמישי ומסתיימת בשבת, הפנסיון: חצי פנסיון, ובמלון, שירותי ספא, מועדון צלילה, משחקיות לילדים, נוער ופעוטות. זהו אנחנו מכוסים מכל הכיוונים.

איך מגיעים לאילת? כמובן שברכב, מטוס לא יכבד אותנו ואת העיסוק שלנו – עיתונאי רכב שכמונו. כמובן שאחרי נסיעה של 4.5 שעות לאילת, הגענו עם הלשון בחוץ, שכחנו מה”עיסוק” שלנו, והתחרטנו על הרגע שהחלטנו להגיע ברכב, ולא לעלות על מטוס בסבבה שלנו, ולהגיע בחצי שעה.

איך מגיעים לאילת? ברכב, כמובן…

הגענו לאילת בשעה טובה, רעבים מאד. החלטנו שלפני המלון, נבקר בתחנה הראשונה שלנו – מסעדה איטלקית שרשמנו לנו לא לפספס – “לה קוצ’ינה”. מסעדה איטלקית קלאסית על הטיילת. מקום גדול יחסית, החולק מספר חללים פנימיים ושני אזורי ישיבה – דק על קו החוף ואזור צמוד למסעדה, תחום בעציצי ענק. שאלנו אפילו, והמקום יכול להכיל כ-300 סועדים בחוץ ובפנים. העיצוב, בייחוד מבפנים, כפרי וחמים, קלאסי לז’אנר האיטלקי.

התיישבנו, ובשנייה, ניגשו אלינו לסדר לנו את השולחן, להגיש לנו תפריטים ולסדר את המושב אוכל לילד. התפריט מגרה מאד, עם פתיחים, סלטים ומנות עיקריות מסורתיות מוכרות. מלצר בשם חגי ישראלי, הציע קבלת פנים לבבית ומקצועית מאד.

סקירה וחוות דעת מסעדת לה קוצ’ינה אילת

המון בקיאות בתפריט, בחומרי הגלם ושליטה מרשימה בתפריט היין. היינו מופתעים מהשירותיות והיעילות, וכמה סבלנות גילו כלפי הבן שלנו, שהיה פעיל מאד, אחרי נסיעה ארוכה מאד בה רק ישב. הקטנצ’יק הזה הפעיל אותנו ואת המלצרים, ויאמר לזכות כל הסובבים, לא קיבלנו פרצוף חמוץ אחד. מהר מאוד הוגשה השתייה, והוצע לנו יין לטעימות ופוקצ’ה טעימה. בן זוגי, שאחרי אהבתו למכוניות, אופנועים ואלי כמובן, מתחבר מאד לתחום הקולינרי, וגם היה חלק ממנו לא מעט שנים, מבקש לכתוב כמה מילים על המנות שאכלנו.

אז אריאל, הבמה שלך:

“שתי צלחות מרק כרובית שמנת וסלק שהזמנו, נחתו חיש על השולחן והפגינו איזון טעמים מצוין. שאר המנות המשיכו להגיע בקצב מהיר ועם אותו שירות מקצועי ולבבי (באנו רעבים, כן?). הזמנו ניוקי סולת – מנה נאה, 3 חתיכות ניוקי גדולות, אך הרגיש מעט שטוח בטעמו, לא משהו ששכבת פרמזן לא יכולה לרומם.

ענת אגב, אהבה מאד. סלט הקפארזה היה נחמד, לטעמי, וסלט הבוראטה הפתיע מאד, עם עגבניות חמוצות ונפלאות, תיבול מדויק! מעט זיתים וקרוטונים, כשכולם טובים ונפלאים, והדובדבן שבקצפת – במרכז – גוש מוצרלה טרי ונפלא שהרגיש כאילו נחת הרגע מאיטליה. גוש כזה היה יכול להניף את הקפרזה מלפני רגע אל על.

הפנה ארביאטה היתה אל דנטה כנדרש, הרוטב עצמו הציע חריפות טובה עם פלפלים אדומים וירוקים שפתחו לי את הסינוסים. ענת הזמינה סביצ’ה סלמון עם טעם עדין, טוב ומאוזן, לטעמה. ודג דניס בחמאה עם ניוקי תפו”א, שזכתה ממנה למחמאות – מנה נהדרת וממלאת מאד.

המטבח פתוח לעיני האורחים וניתן היה לראות צוות גדול ומקצועי שעובד במטבח מרשים מסודר ורחב ידיים. ואז הגיע הקינוח פרפה נואלה (המלצת המלצר), על בננות שקורמלו קלות ושברי ביסקוטי מושחת מעל, כמו ברלוסקוני בעצמו. התעלפנו וקמנו כדי להמליץ, זהו קינוח חובה.

כך עברה החוויה הקולינרית הראשונה שלנו בחופשה. משפט אחרון על לה קוצ’ינה: יש חניה בכחול לבן בחניון ממש בסמוך אליה. יש נוף של ים, שפחות בולט בחשיכה. ומומלץ לבוא בזוג או משפחה ללא ילדים, למרות שכשאנחנו היינו, סעדנו לצידנו 3 משפחות עם פעוטות. אז אפשר לצרף את החמודים שלנו, אבל המסעדה דיי רומנטית, ולשבת בה בזוג, ולאכול בנחת, מומלץ פי כמה.

20170105_190600_001
20170105_195908
20170105_193631
20170105_185018
20170105_195237
20170105_191501
20170105_190833
20170105_185350

הגענו למלון ים סוף, שממוקם בחלק הדרומי של העיר, 10 דק נסיעה מהרויאל ביץ’. נכנסו עם הרכב לחניה ברחבת המלון, והתחלנו את החופשה שלנו. לובי ענק נפרש מולנו, דלפק קבלת האורחים מתחבר למפלס נוסף שמלא במקומות ישיבה, סלונים, בר מזון ומשקאות, וביניהם חדר האוכל. התחושה במבט ראשון היא שהגענו למקום הנכון לנפוש.

הכל מזמין ונקי, ושליו. שומעים רחשי מלון נעימים, שיחות בין אנשים בווליום בריא, תנועה ערה, הכי לא “יולי אוגוסט באילת” והכי לא מלון “בירות בבריכה, כל ילד עם 20 ארטיקים ביד, ומוזיקה של הרקדות ברקע”. אני מגזימה, נכון. אבל רק כדי לחדד את הלך הרוח במלון.

החדר – חדר משפחתי, שני חדרים מחוברים, אחד מהם סלון, השני חדר שינה, שתי מרפסות, קטנה וגדולה, הצופות לים ולבריכה. מקלחת ושירותים בחדר מעוצב יפה, בגודל סביר. בקומה השישית, הגבוהה ביותר במלון. בסלון יש ספה נפתחת למיטה, בחדר השינה מיטת קינג סייז ענקית ומפנקת, למי שדוגל בשינה משותפת עם הפעוט, זה פיתרון נהדר.

בחדר היה לול לתינוק, שבהמשך למשפט הקודם, הבנתם כבר שנשאר ריק ומיותם. אז קיפלנו את הלול ופתחנו לנו עוד מרווח בחדר. חדר נעים מאד ומספק את כל צורכי המשפחה: פינת קפה, כוסות וסכום, 2 טלוויזיות, אחת בכל חדר, שולחן וכיסאות במרפסת הגדולה ובחדר המקלחת תמצאו סבונים של ללין ועוד עזרים שימושיים.

20170105_202818
20170105_202810
20170105_202830
20170105_202906
20170105_202857

במלון שירותי אקסטרא למשפחות עם ילדים:

שירותי בייביסיטר
מזון לפעוטות – פירות או ירקות טחונים (גרבר), ומעדנים, ללא תשלום.
מועדון “ילדודס” – משחקייה לפעוטות
חדר “פליזון” – משחקי מחשב לגדולים יותר.

משפחות לילדים קטנים ונוער, יכולים להיות רגועים, שיש להם תעסוקה במלון. משחקיית הילדים “ילדודס” התחדשה ובה פינת יצירה, משחקי חשיבה, כן, גם טלוויזיה, ומשחקים ל”גדולים” שגם ההורים יעבירו את הזמן שם בכיף. הבן שלי, בן שנה ו-8 חודשים, צייר, עלה על הקרוסלה, צפה בטלוויזיה, ונח על הפוף.

קשה היה להוציא אותו משם. לילדים גדולים יותר, יש חדר מחשבים “פליזון”, אטרקטיבי במיוחד, עם לפחות 10 עמדות של סוני פלייסטיישן”, מקומות ישיבה מסודרים ונוחים, והחדשות הטובות, המקום פתוח כל הזמן, גם בשישי שבת.

20170106_103544
20170106_103534
2017-01-06 (2)

ספא

בן הזוג בחדר כושר? הילד משחק בסוני? הנה קיבלת שעה פנויה. הספא במלון צנוע יחסית, כולל חדרי טיפולים, וסאונה. אני אישית, התפנקתי לי בעיסוי שוודי, 45 דקות, הלוואי שהיה לי יותר זמן, וביקשתי להתמקד בכפות הרגליים, צוואר וראש. המעסה הייתה נעימה ומקצועית, שחררה לי שרירים בגב שקיבלו כבר צורה אחרת, מהרמות חוזרות של הילד. בשבילי, טיפול, עיסוי זה חלק בלתי נפרד מנופש.

בר סלטים בארוחת הבוקר

אוכל, קדימה אוכל

אוכל זה 70 אחוז מהחופשה, ויאמר לזכות הרשת, היא מזוהה עם אוכל טוב, בסטנדרט גבוה, והרבה ממנו. החיך הישראלי זוכה לעשרות מאכלים שונים ומגוונים בארוחת בוקר או ערב אחת. מאכלים מסורתיים, לצד סושי, מתוקים לצד מלוחים, חריף, ובשרים, ודגים, וסלטים, והכל מהכל, פתוח בפני האורח, עד שובע ויותר.

איפה ראיתם במלונות בעולם כזה דבר? ועדיין, איכשהו, חדר האוכל בים סוף “הצליח לחדש לי”. כבן אדם כמעט צמחוני (חוטאת בדג סלמון), בר הסלטים הגדול ועשיר, קסם לי כל כך מדי בוקר. שמחתי שיש לי אפשרות לחבר את הסלט שאני רוצה לעצמי, לשים את מינון השמן (זית), הרטבים, לבחור אילו ירקות בדיוק אני רוצה (קולורבי ואבוקדו, ברור…), וכמה בצל, ועוד ועוד.

עצם העובדה שקערות הסלט המוצעות בבר הן גדולות, מהודרות ועמוקות, והכל טרי, והכל בשפע, אומר הרבה על אופי בית המלון. חייבת להיות כנה, אני לא שונה מאף ישראלי אחר, העיניים שלי אוכלות יותר ממה שהבטן יכולה להכיל. והתצוגה המרשימה גורמת “להעמיס” אוכל בצלחות, קצת מכל דבר, כדי לא לפספס.

הכל נראה טוב. בבוקר, למזלם, אני לא יכולה לאכול הרבה. קפה הפוך, קצת ירקות, אולי חביתה (מכינים לכל אורח חביתה עם תוספות לפי בקשה), גבינה ולחם טרי, סוגרים לי את הפינה. בערב, הסיפור קצת שונה (סמיילי), אני בדרך כלל מחפשת את דג הסלמון על כל צורותיו (סשימי, אפוי), אחר כך, סלטים עם חלה של שבת, אם נשאר מקום – קצת ירקות מאודים, ותפו”א בשמנת, ואורז מתובל היטב, והמתוקים…אוחח. ללא ספק, הבופה בשישי ושבת עשיר במיוחד.

אוכל עשיר ומגוון

מופע WOW

מה עושים בערב באילת? יוצאים למסעדה, מסתובבים בטיילת, והקניון, אתם יודעים, סגור בסוף כל שבוע. מופע WOW, זו אופציה שאולי תשמע לכם תחילה כמו מופע של צוות בידור במלון, עם תלבושות גרועות, לצלילי מוזיקת פלייבק. אבל, זה רחוק מאד ממה שתדמיינו לעצמכם. ראשית, את עניין התלבושות אני יכולה לפתור לכם במילה – אין, אין תלבושות.

המופע מתקיים בלבוש מאד מאד מינימלי, עם חבורה מוכשרת מאד של רקדנים, אתלטיים שנראים טוב. הבמאי דמות מוכרת שילדי שנות ה70-80 גדלו עליה – הפנטומימאי חנוך רוזן, המוניטין? בשמיים, WOW קיים כבר 11 שנים, ובכל שנה יוצרים מופע חדש שרץ בהשקעה אדירה. מדי ערב, כשבעונה החמה המופע עולה אף פעמיים שלוש ביום, אין לי מושג איך הם עושים את זה. אחרי שתראו כמה אנרגיות מושקעות במופע, תגרדו את הראש גם אתם.

3 דברים: המופע הזה שווה כל שקל (135 ₪), שנית, יש הנחה לאורחי מלונות ישרוטל (95 ₪) ולקבוצות, שלישית, יש הגבלת כניסה לילדים מתחת לגיל 4 בגלל עוצמת ההגברה, הסאונד. ואני אומרת, תגבילו אתם כהורים לא מתחת לגיל 14. נכון שלא אחת נשמעו צחוקים של ילדים באולם, וזה היה משעשע לא פחות. אבל אם אני הובכתי למראה חלק מהתלבושות, והריקודים הזוגיים החושניים, אז דעתי היא שכדאי להגיע בזוג, עם חברים, וכו’, ללא ילדים.

מופע וואו באמת. WOW

“מנטה” מרכז צלילה

זהו מועדון צלילה הממוקם בשטח המלון, מרחק מטרים ספורים מהחוף, ומציע לאורחי המלון חבילות צלילה שונות. בהתאם לניסיון ואופי הצלילה. אם אתם מתחילים ומתאים לכם רק לשנרקל, לכו על זה. אם בא לכם לצלול ולצלם מתחת למים, גם את זה המועדון יכול לספק, עם צלם מטעמם, או אם לכם יש ציוד צילום מתאים.

הסשנים למתחילים נמשכים בין שעה לשעתיים. מתחילים באימון והדרכה בבריכה של המועדון, ומשם, מספר צעדים, נכנסים למים דרך החוף הפרטי של המלון. החבר’ה במועדון מאד אדיבים וסבלניים עם אנשים שמאד רוצים לחוות את הים והצלילה, לראות את כל היופי שמתחת למים, אבל מתים מפחד. מרגיעים, מסבירים, מלווים צעד צעד, ומובילים אתכם לחוויית צלילה מדהימה.

טמפרטורת המים, למי שמתעניין, נשארת זהה בכל ימות השנה, אולי הבדל של 2-3 מעלות בין הקיץ לחורף. אציין שכדאי לבוא מוכנים, עם מגבת גדולה, לשים עליכם לאחר הצלילה, בדרך מהים למלון, ועם בגדים מתאימים וחמים לאחר המקלחת.

צלילה במועדון מנטה אילת

מה, כבר נגמר?

לפני לא הרבה זמן, מלון הנסיכה היה המלון הכי דרומי באילת מרשת ישרוטל. היום זהו “ים סוף”, מלון הרשת שניצב לצד רצועת חוף וטיילת ארוכה, מועדוני צלילה, סופרים, מסעדות דגים, ובמרחק נסיעה קצרה לטאבה, סיני. זה מלון ישרוטל קצת אחר. זהה ליתר המלונות ברמה הגבוהה של השירותיות, האוכל, והמתקנים במלון.

בדיוק כמו שאתם מכירים, אך הייעוד שלו מכוון וברור, לפה באים אנשים שרוצים לנפוש בסגנון אחר: להתנתק מהמרכז ההומה, הטיילת בעיר, הקניונים (הכל במרחק נסיעה של כמה דקות, אם תרצו, אבל לא מול העיניים). אורחים, שמצד אחד יכולים לנפוש ברחבי במלון: לפתוח את הבוקר באימון כושר, ארוחת בוקר משביעה וטובה, לקבל טיפול בספא, אולי קצת סאונה, ובטן גב באחת מארבע הבריכות הפזורות ברחבי המלון.

חדרים עם יציאה לבריכות

או אולי, לצאת לאחת מהפעילויות המוצעות בסביבת המלון, כמו צלילה, ריצה, הפלגה, טיולי ג’יפים ועוד. זו עונה אחרת, ינואר. עונה שמביאה לאילת תמהיל אורחים שונה, וזה מורגש היטב באווירה במלון. הרבה תיירים, הרבה ישראלים שבאו לצלול כמה ימים, אורחים שבאו לעיר להשתתף במרוץ שהתקיים באזור, משפחות מטיילות.

אחרי סופשבוע ארוך, מסעדה איטלקית טובה, יציאה למופע, טיפול בספא, אוכל טוב, וצלילה, אין ספק שאילת נשארת רלוונטית מאד ומהנה גם בחורף.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “צרכנות ולייף סטייל – חוות דעת על מלון ים סוף אילת”

  1. כלכלי מאד לתכנן חופשה בחורף
    פשוט לבחור דברים אחרים לעשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + 19 =