קוואטרו טורבו ומה שביניהם: אודי RSQ3 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
אאודי RSQ3 במבחן – קוואטרו, טורבו ומה שביניהם

 

סמלי ה-RS וה-Quattro תמיד עוררו בנו את החשק לנהוג. האם נכון הדבר גם כאשר הם מוצמדים לרכב כביש-שטח? יצאנו לכביש כדי לבדוק.  

 

“הי, רוצה לקחת רכב למבחן?” סימסה לי ענת. “איזה רכב?” שאלתי. “רכב עם 400 כוחות סוס, אפס למאה ב– 4.5 שניות, מהירות מירבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ”ש”. ריר החל לנזול מהפה שלי. כל רכבי הקצה שאני מכיר עלו לי בראש אחד אחרי השני כדי לנסות לקשר בין הנתונים שענת זרקה לי לבין אחד מהרכבים אך ללא הצלחה. “אני אצלך תוך 20 דקות” אמרתי ויצאתי מהבית. מי היה מאמין שזה עוד ג’יפון? אבל הפעם זה ג’יפון על סטרואידים. אחד כזה שהתאמן בבית במשך כל הסגר של הקורונה וכמעט שלא פתח את המקרר לנשנושים. אולי רק לשייק חלבונים. “עבדת עלי” סיננתי מבין השיניים וחטפתי באושר גדול את המפתחות מידה. 

קצת קשה להחזיק את המפתחות ולעמוד מבחוץ ולהתרשם מהעיצוב כשכל מה שמעניין אותך הוא לשבת בפנים ולמעוך את הדוושה הימנית. כבר במבט חטוף אפשר לראות שלעיצוב החיצוני המוכר של ה-Q3  התווספו לא מעט חלקי פלסטיקה כדי שהשכנים חלילה לא יטעו ויחשבו שקניתם את הגרסה ה”חלשה”. הסבכה הקדמית והסמל שבמרכזה הושחרו, ופתחי האוורור שמתחת לפנסים גדלו ומאחוריהם ניתן למצוא זוג מצננים גדולים. במבט מהצד מתהדרת גרסת המבחן בחישוקי 21″ ענקיים, ומאחור תמצאו שני פתחי מפלט גדולים המבצבצים מבעד ל”דיפיוזר”  שחור הנמצא בתחתית הפגוש האחורי. סמלי RSQ3 מותקנים הן מאחור והן בחזית, על הסבכה כמובן. 

 

אודי RSQ3 תא נהג

 

גימורים ספורטיביים למושבים. RS

 

פתיחת דלת הנהג חושפת זוג מושבי “ריקליינר” אוחזים, בהם משענת הראש הינה חלק אינטגרלי מגב המושב. המושבים כוללים הדום מתכוונן, כיוון חשמלי לגב התחתון, כיתוב RS  ותפירה של משושים. הכיוון חשמלי כמובן אך ברמת המחיר הזו חסרו לנו זיכרונות, קירור וחימום (המוצע כאופציה). חלקו העליון של דופן המושב עשוי מאלקנטרה אדום המשתלב פחות בהרמוניות עם שאר העיצוב הפנימי. זה כמובן לא מנע מאיתנו להתיישב ולאחוז בהגה הקטום שכולל גם הוא את הכיתוב RS בחלקו התחתון. 

מבט לקונסולה המרכזית חושף עיטור קרבון עם המילה Quattro המוכרת, ומעליו שילוב של אלקנטרה נעים למגע המופיע גם בדלתות הרכב. עור ותפירה לא תמצאו במשטחי החיפוי, כן תמצאו פלסטיק רך יחסית בכל האיזורים שמעל הברך. איכות ההרכבה והגימור טובים כמצופה. מערכת המולטימדיה המוכרת משאר דגמי אאודי טובה. ב-RSQ3 היא מחוברת ל-16 רמקולים של B&O  והתפעול נוח וברור פרט למיקום תמוה של כפתור עצמת השמע וחוסר במתג נפרד לטובת הדלקה וכיבוי של מערכת ההתראה מסטיה מנתיב. ועוד הערה קטנה – אל תשכחו להצטייד בכבל טעינה כי ה- RSQ3 לא כולל טעינה אלחוטית לנייד. לוח המחוונים דיגיטאלי לחלוטין ומשתנה בהתאם למצבי הנהיגה (על כך בהמשך). 

 

מושב בטיחות במושב אחורי אודי RSQ3

 

המושב האחורי מספק מרווח מצוין לנוסעים. הן לברכיים והן לראש. לצינון האווירה הרותחת עומד לרשות הנוסעים מאחור פתח מיזוג ומעליהם גג שמש פנורמי הנפתח בחציו הפנימי והניתן לכיסוי מלא ולא הצללה חלקית (תודה רבה אאודי) מפני השמש החמה.

 

 

אנו מניעים את המנוע הייחודי בעל חמשת הצילינדרים, וברקע נשמע גרגור המעורר את בלוטות החשק. בזמן שהגרגור נשמע ברקע והמנוע מתחמם, נוכל נחזור לסיבה לשמה התכנסנו – ביצועים שעד לא מזמן היו שייכים לרכבי ספורט קיצוניים, מוגשים כעט, לפי מיטב האופנה, במעטפת של רכב פנאי-שטח עם הנעה כפולה. הנעה זו, תחת השם קוואטרו, הוצגה לעולם בשנת 1980, כאשר היצרן הגרמני התקין לראשונה הנעה כפולה במכונית כביש ספורטיבית. הנעה זו תרמה רבות לביצועיה בעקבות היכולת הגבוהה להעברת כח המנוע לגלגלים. מאז, היצרן הגרמני עושה שימוש בשם קוואטרו בכל רכבי ההנעה הכפולה שלו. אל חמשת הצילינדרים, בנפח חצי ליטר כל אחד, נדחף הרבה מאד אוויר באמצעות לחץ אותו מפיק מגדש הטורבו. 

 

מנוע 2.5 ליטר טורבו עם 400 כ”ס. אודי RSQ3


המפגש עם הדלק והמצתים מפיק 400 כוחות סוס ב- 5,850 סל”ד ו48.9 קילוגרם מומנט המגיע כבר ב- 1,950 סל”ד – או בעברית פשוטה: המון כוח. המנוע מחובר לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, אשר מעבירה את כל הכוח הזה לארבעת גלגלי הענק ברוחב 255 מילימטר כל אחד. על הכביש כל הדבר הזה מתורגם ל-4.5 שניות מאפס למאה ומהירות מרבית של 250 קמ”ש (מוגבלת אלקטרונית). לא רע בשביל רכב ששוקל כמעט 1.8 טון. 

אודי RSQ3 מצויד בכיול מתלים ספורטיבי המקשיח ומנמיך את המרכב ב-10 מ”מ לעומת גרסאות ה-Q3 הרגילות, מערכת פליטה משודרגת, מערכת היגוי פרוגרסיבי, ומערכת בלימה הכוללת קליפרים קדמיים בעלי 6 בוכנות וצלחות קדמיות בקוטר ענק של של 375 מ”מ (כמעט 15″, כמו קוטר החישוק בטויוטה קורולה של השכן). 

 

אודי RSQ3 גרסת הקצה של ה-Q3

 

חפרנו מספיק. זמן לנהוג

 

כצפוי, ה-RSQ3, עקב מקורותיו הגרמניים והעובדה שהוא גרסת הקצה של ה-Q3, מכויל לצד הקשה. גלגלי ה-21″ בעלי החתך הנמוך אינם תורמים לנוחות, אך שלא תטעו. הג’יפון של אאודי אינו מתרסק על שברי האספלט בעיר והתחושה בתא הנוסעים מהודקת ואיכותית. מחוץ לעיר המצב משתפר וכשמתחילים הפיתולים התחלנו לברך על הקשיחות הזו, שאפשרה לג’יפון הזה לקחת פניות במהירות גבוהה יותר מרכבים “ספורטיביים” אחרים עליהם נהגנו. זוויות הגלגול נמוכות יחסית תחת העברות משקל, ובשילוב עם מערכת ההנעה הכפולה ושלל הבקרות האלקטרוניות ששומרות על הנהג והנוסעים, הביטחון מאחורי ההגה היה גבוה מאד. למעשה, צריך להיות אידיוט מושלם / חסר אחריות / נהג ממש מתלהב וגרוע (תבחרו אתם) כדי לרסק את ה-RSQ3 בכביש המתפתל. 

 

 

חישוקים בקוטר 21 אינץ’. אודי RSQ3

 

לחיצה על מצב ספורט תקשיח את ההגה, תמשוך את ההילוכים (למי שמוותר על התענוג של לנצח על התזמורת באמצעות משוטי ההעברה), וגולת הכותרת – תייצר צליל בתא הנוסעים ומחוצה לו של רכב שלא מתבייש לספר לשכנים (ולשכנים של השכנים, ולשכנים של השכנים של השכנים) שיש לו 400 כוחות סוס. צליל ממכר ומשכר הגורם לנהג למעוך עוד ועוד את הדוושה הימנית עמוק לתוך הרצפה. מצב הספורט אגב (שנקרא RS), ניתן לכיוון ידני לשלל פרמטרים, ועל מנת להכניס את הנהג לאווירה הנכונה, לוח המכוונים הדיגיטאלי משנה את התצוגה – מד סלד גדול במרכז, מד כוחות ג’י בצד שמאל ושני מדים המציגים את האחוז הספק ואחוז המומנט בכל זמן נתון. תענוג.

רעשי רוח החלו להישמע במהירות של כ-140 קמ”ש וצריכת הדלק במבחן המאד תובעני שלנו הייתה כ-8.3 ק”מ לליטר. לא רע אם נתחשב במספר כוחות הסוס שהמנוע הזה מייצר, ובזמן הכולל שהדוושה הימנית הייתה מעוכה חזק חזק לרצפה. 

 


כמצופה מרכב ברמת המחיר הזו, שמרו עלינו, על האאודי ועל הכבוד העצמי שלנו שלל מערכות בטיחות – בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית מפני סטיה מנתיב, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט אדפטיבית, פנסי לד, 6 כריות אוויר וחיווי והתראה של לחץ האוויר בצמיגים.

 

לסיכום – 

האודי RSQ3 מתאים למי שרוצה, כמיטב האופנה, לנסוע בג’יפון, אבל לא מוכן לוותר על הנהיגה. כן, מבחינתנו יש הבדל בין לנסוע לבין לנהוג, והאאודי בהחלט מספקת חווית נהיגה מצוינת שהאפילה על כמה חוסרים שציפינו למצוא ברכב ברמת המחיר הזו. כחובבי נהיגה, מידי פעם אנחנו נאלצים להחזיר את מפתחות הרכב בצער גדול – ה-RSQ3  הוא בהחלט אחד מאותם המקרים.

 

מחיר: 463,000 ש”ח 
חבילת אבזור RS: תוספת של 33,000 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven + 16 =