קיה פאן לי – מבחן דרכים קיה פורטה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
‘צאצא’ לבית יונדאי, עם לוק של סיוויק וביצועים של קורולה. נסיעת מבחן עם ציפיות גבוהות


ענת דניאל

 
מהרגע שכף רגלי דרכה בסניף ועד שהתמקמתי על מושב הנהג בקיה, שמעתי בעיקר דברים טובים עליה. קודם כל, תג האמינות שדבק בה בזכות השתייכותה לתאגיד יונדאי, (לפני למעלה מעשור, קיה נרכשה ע”י יונדאי, שנייה לפני פשיטת רגל).
שנית, העיצוב הספורט-אלגנט שלה, נותן לך הרגשה שהנסיעה בה הולכת להיות חוויה, וגם ה
שם – “פורטה” במילעיל – משמע חזק, שם מחייב משהו.



למי היא דומה? למי לא..
 
ספורט-אלגנט
חזקה, אבל אין צורך להסחף
 


פנים הרכב הקיה מרווחת ומאובזרת למדי גם בדגם הבסיסי: חלונות חשמל בכל הרכב, מערכת שמע מקורית, כניסות AUX, USB, IPOD, מערכת אקלים (עם מיזוג אפקטיבי), תאי אחסון מועילים, וכפתורים גדולים ידידותיים לתפעול, גם אלה שעל גלגל ההגה – לכיוון השמע בלבד. המושבים נוחים ו”עוטפים” כמו בשברולט קרוז, הריפודים עליהם נאים בעיניי, אם כי, ראיתי יפים יותר. לוח המחוונים מכיל שלושה שעונים עגולים וגדולים: מד דלק, מד מהירות ומד סיבובי מנוע. ובסך הכל, תא הנהג פרקטי, הדוק ו”עשוי” היטב.
 
 

 

נוחה לתפעול



נסיעת המבחן על קיה פורטה משנתון 2010, עם גיר אוטומט – טיפטרוניק ו6 הילוכים. נהגתי מעט מאד עם אופציית הטיפטרוניק (העברת הילוכים באופן ידני), בגלל מצב רוח עצלני משהו. על אף שהאופציה הזו מספקת הרבה יותר כוח וזריזות.
הפורטה בעלת 124 כוח סוס, חזקה יותר ממתחרות כמו סקודה אוקטביה ומאזדה 3, ועם נתוני האצה דיי סטנדרטיים למכוניות משפחתיות, מ-0 ל100 ב12 שניות, זריזה יותר משברולט קרוז וגם ממאזדה 3.



הנסיעה בפורטה זורמת ומהנה, אין בעיות כרוניות בהעברת ההילוכים, ודוושת הגז משתפת פעולה. שני חסרונות קלים באים לידי ביטוי במהירויות יותר גבוהות: רעש פחות סביר מהמנוע, ובעיקולים, תחושה של איבוד אחיזה בכביש. כשאני לוקחת בחשבון שזהו רכב עם קילומטראז’ של 67 אלף, ואולי כיוון גלגלים היה משפר מעט את היציבות.
אחרי שהבנתי את החסרונות שלה, לא ניסיתי לאתגר את הפורטה יותר מדי. היה לי כיף להישאר במקום הנוח שלה, בסיבובים וסידורים בתוך העיר, ובמהירויות סבירות. בפורטה היאוש בפקקים נהיה יותר נוח, בעיקר בזכות סביבת נהג נוחה, מפנקת ומרווחת. פלוס גדול, שכיפר על שני החסרונות בהתנהגות הכביש.

 

סביבת נהג מהנה

מאחור, מושב הנוסעים מכיל רצועות איזופיקס, ומרווח מספיק לשני כיסאות תינוק ובוסטר, או שלושה נוסעים בוגרים. במידה ותשבו מאחורי נהג שאוהב להתרווח במושבו, תוכלו לדחוף את הברכיים מעט לתוך המושב הרך והספוגי ממול, מבלי לחשוש מהתנגשות בגבו של הנהג. בנוסף, מושב הנוסעים כולו מתקפל, ואתם מוזמנים להעמיס קניות מאיקאה.

 

 

מספיק מקום



תא המטען ראוי בהחלט – 415 ליטר, אך קטן מעט ממתחרות כמו קורולה, אוקטביה, וקרוז, המכילות מטען של 450 ליטר.

אפקט הפלאש 
415 ליטר

 

בטיחות לפורטה שש כריות אוויר, מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה (ABS), בקרת יציבות אלקטרונית (ESC), וציונים גבוהים במבחני ריסוק של ארגון הIIHS האמריקאי.
 

צריכת דלק בנסיעה משולבת – עירונית, בינעירונית ופקקים, 11 קילומטר לליטר.


סה”כ, הגעתי עם ציפיות גבוהות, ובגדול, הפורטה  לא אכזבה. גם במדד הפוזה זוכה הקיה לדירוג גבוה, לוטשים אליה עיניים, היא מעניינת נהגים ועוברי אורח, וזה בהחלט פלוס.
אולי בגלל שהיא נראית גדולה ומאסיבית, אולי בזכות הצבע השחור הבוהק, (באדום היא עוד יותר יפה).

נושא הסחירות יש אנשים שעדיין מעקמים את האף כשהם שומעים “קיה”. זהו מותג שבונה את המוניטין שלו לאט ובטוח, וצפוי שיישר קו עם האיכויות והביצועים שמספקת לנו יונדאי, אז לא הייתי דואגת בפרמטר הזה.


יתרונות – מתומחרת נמוך מהמתחרות ( 119K לדגם הבסיסי), אמינות, עיצוב, מרחב ונוחות.
חסרונות – יציבות, רעשי מנוע.


למי כן V – משפחות (4-5 נפשות), אנשי הליסינג
למי לא X – נהגים שמצפים ליותר כוח וביצועים מהרכב שלהם


 

follow and like
fb-share-icon0

10 Replies to “קיה פאן לי – מבחן דרכים קיה פורטה”

  1. שברת לי המון מיתוסים בנוגע ל'קיה', מסתבר שהיא לא כל כך גרועה בסך הכל.. (או ששאר המכוניות פשוט לא כאלה מוצלחות) 😉
    חוץ מזה, אני בעד שיתחילו לייבא גם מכוניות/דגמים שנמכרים ומצליחים באירופה ובארה"ב ולא רק leftovers..
    בלוג לענין יש לך- Thumbs up!

  2. לא יודע לאיזה אוקטביה השוואת אותה, אוקטביה בסיסית עם מנוע 1200 סמ"ק, הרבה יותר חזקה מהפורטה גם בסחיבה וגם בהאצה 0ל-100.
    (מניסיון נהיגה על שני הרכבים).

    על הפורטה- רכב בסיסי בסה"כ שעושה את העבודה ללא יתרונות או חסרונות בולטים.דניאל.

  3. בניגוד לכל היפניות ולצערי גם יונדאי בשנים האחרונות, ניתן היום להשיג קיה פורטה 2010 מאובזרת חזקה וחסכונית יותר מכל היפניות המשפחתיות ואפילו מ I30 בשנתון 2009.
    ככה זה ישראלים … עדר…
    בלוג מצוין נהנה לקרוא אותו כל שבוע

  4. A.A
    יש דבר טוב אחד בתופעת העדר, זה אומר שה״ישראלי״ סומך על כל מילה שהחבר של הגיס של בן אחותו שדיבר עם השכן שלו.. שמע שקיה זה חרא אוטו. אז זה בטוח נכון.
    תודה שזה קצת מחמם את הלב

    תודה רבה על הפרגון 😉
    ענת
     

  5. ענת , כל הכבוד על הסקירה . נהנה בכל שבוע מחדש
    מהבלוג שלך. מלכה אמיתית 🙂

  6. קיה פורטה לדעתי מ2011 צוידה ב6 הילוכים וב124 כוחות סוס
    ב2010 היה היה לה רק 4 הילוכים

    התא מטען הוא מטעה נכון שהוא 415 ליטר לפי מפרט , אבל שראיתי את המכונית בתצוגה ואצל חברי בעבודה הוא נראה יותר גדול ופרקטי מקורלה וכדומה ..

  7. תכלס הייתה לי דעה קדומה על קיה אבל בשנים האחרונות הם מוציאים באמת דגמים מוצלחים. אני אישית לא מחזיק קיה אז אני לא מודע לבעיות שיש לה אבל ללא ספק השתפר לה המוניטין אצלי וגם המראה של הרכבים השתפר פלאים. כנראה לפי מה שאת אומרת זה בא בעיקר בזכות יונדאי שגם לדעתי עשו כברת דרך רצינית בשנים האחרונות.
    רואים שהשקעת בהכנת הכתבה. תודה.

  8. רכב דף הבית,

    ראשית, תודה על התגובה.

    זו תקופה בה יונדאי ופורד מככבות, וכל תשומת הלב מכוונות אליהם. אני מניחה שזה עניין של שיווק וזמן עד שקיה תכנס ללב הנהג הישראלי, בעיקר שהיא לא נופלת מאף משפחתית אחרת ומתומחרת נמוך יחסית.

    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 1 =