רכב לייפסטייל: מיצובישי ASX החדש – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

המרדף אחרי השמיים המושלמים: סקירת רכב לייף סטייל לקרוסאובר המשפחתי בדור החדש – מיצובישי ASX

 

המרדף אחר השמיים המושלמים: מיצובישי ASX החדש – סקירת רכב לייפסטייל

 

יום שישי. אני מתעוררת ליום הכי חורפי בדצמבר. גשום, אפרורי, ורוח חזקה נושבת. בבית חם. אני מארגנת את הילד לקייטנה בגן כאילו אין היום חופש. מרחק צעד מהדלת, כשהילד כבר עוטה מעיל ומגפיים, אני זוכה להארה, פלאשבק של לוח החופשים ששלחה הגננת… “קייטנת חנוכה, לא כולל יום שישי”. ייאמר לזכותי, לא לקחתי את זה קשה, אפילו בחיוך. אני חולצת לאדם את הנעליים, והוא, מופתע, “מה קרה אמא?”. נוני, תחזור לסלון, יש יום חופש. קייטנת אמא.

לוח הזמנים משתנה ברגע – את המיצובישי ASX אני אאסוף עם הילד, ונסע יחד לדרום. נהנה מהנוף החורפי, נחפש שלוליות, נעצור לשתות שוקו חם. נרדוף אחרי השמיים המושלמים.

 

מרווח גחון של 19 ס”מ
תא מטען בנפח 406 ליטר

 

עדיין מוכרים פה פג’רו?

 

אדם, בן 4.5, ראה וביקר בלא מעט אולמות תצוגה בחייו, וגם פה, באולם התצוגה של מיצובישי בתל אביב – מרגיש לגמרי בבית. הוא מסתכל לעברי, שואל אותי עם העיניים לאן ללכת, איזו מכונית היום… הצבעתי לו על כלת האירוע – מכונית הפנאי שלנו לסוף השבוע, המיצובישי ASX. באולם התצוגה ניצבות ASX אפורה ושחורה, הצבע השחור “עושה לה טוב”, רק חבל שאי אפשר ליהנות ממכוניות שחורות ונקיות בארץ. אדם רץ לטפס אל תא המטען של ה-ASX האפורה (406 ליטר). נראה מרוצה הילד.

את ה-ASX החדשה ראיתי לראשונה בהשקה הארצית ב”בית כלמוביל” בראש העין לפני חודשיים. גם אם על פניו זו נראיתה במבט ראשון אותה המכונית, המיצובישי ASX בדור החדש, זוכה לשדרוג פנימי משמעותי, הכולל מנוע חדש, תיבה חדשה, תוספות אבזור נוחות, טכנולוגיה מתקדמת, ומערכות בטיחות מקוריות. עם נתון המכירות הלא רע (6000 מכוניות בשנתיים האחרונות), אולי באמת לא כדאי לשנות באופן דרסטי “מוצר” שעובד ומוכר גם ככה טוב.

והנה ספויילר, הדור החדש יותר טוב.

 

 

הצבע השחור עושה לו טוב. מיצובישי ASX באולם התצוגה בתל אביב

 

גולת הכותרת של המיצובישי ASX החדש מבחינתי, הוא המנוע, התיבה המשודכת אליו והשילוב ביניהם. המנוע בדור החדש, הוא מנוע בנזין בנפח 2 ליטר, עם הספק של 150 כ”ס “בריאים” אומרים? מורגשים. מומנט של 19.9 קג”מ מ-4200 סל”ד, ותיבת ההילוכים רציפה חדשה. השילוב ביניהם עושה את רוב ההבדל מהדור האחרון. הרכב הזה מרגיש דינאמי מהלחיצה הראשונה, ומספק כוח זמין ומיידי בכל שלב בדרך (עלייה, עקיפה, תמרונים). עם פתיחה כזו כבר מדובר בקרוסאובר ששווה לשקול… לבדוק.

אנשי השבילים והשטח, וודאי ישמחו לגלות שלקרוסאובר המשפחתי הזה מרווח גחון של 19 ס”מ. הרכב הזה מספיק גבוה, כדי להתאים לכל הפחות לנסיעה בשבילים ובשטח קל. המתלים ברכב הזה גם מכויילים “על הצד הרך”, לטובת נסיעת שבילים נוחה וחלקה יותר.

העיצוב, מזכיר מאד את הדור היוצא, מעוצב פשוט יחסית, בעיני. לא “מנקר עיניים”. אין לו חזית מושחזת, מכסה מנוע אגרסיבי, ניפוחים מיוחדים. כן יש לו “גריל”, שמשווה לו מראה של רכב שטח, ופנסי הערפל שלו מפוצלים לארבעה פנסים חינניים עם מסגרת שחורה. בדור החדש של המיצובישי ASX, תאורת הדרך היא תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, עם עיצוב חדש, יש חישוקי 18 אינץ’ מעוצבים יפה, מסילות גג, חלונות כהים לנוסעים מאחור, וגג שמש פנוראמי, אחד המרשימים שראיתי. כמה יפה היה לצפות דרכו בשמיים הקודרים ובגשם.

 

יוצאים לדרך

 

שדה ראייה רחב, מראות צד גדולות

 

קייטנת אימא


זהו, נפרדתי לשלום מעידן מנהל אולם התצוגה, וניגשתי לרכב המבחן בצבע “אדום יהלום”, כך הוא נקרא על פי מיצובישי. דלת הרכב נפתחת ב-90 מעלות, מה שמקל עלי מאד להתקין את מושב הבטיחות של אדם במושב האחורי. מושב גדול, שמלאכת הקשירה שלו לרוב דורשת מאמץ. הילד ישוב וקשור. זמן להכיר את ה-ASX מבפנים. התיישבתי במושב, הסתכלתי סביבי. השמשה הגדולה ומראות הצד הגדולות בולטות מאד לעין. תא הנהג “פתוח” ומואר מאד. בהמשך כשנצא לדרך, השמיים, השדות, הכבישים הרטובים, הכל יראה כמו תמונה פנוראמית מרהיבה.

 

גג שמש פנוראמי

 

הכנסה והתקנה פשוטה של מושב הבטיחות בתא הנוסעים

 

תא נהג מרווח בסיסי ושימושי

 

מערכת מולטימדיה CONNECTED CAR מוצלחת ועובדת היטב

 

בדגם החדש יש מערכת מולטימדיה CONNECTED CAR עם מסך מגע בגודל 8 אינץ’, שטוב ש”תתרבה” ותתפרס ליתר רכבי היבואן (כלמוביל), מאחר וזו מערכת טובה, שעובדת טוב, ונוחה לתפעול יותר מקודמותיה. המערכת הזו גם נראית טוב יותר, האייקונים בה גדולים וברורים, הקטגוריות והאפשרויות ברורות ופשוטות. מערכת המולטימדיה בדור החדש של ה-ASX כוללת את ממשק ה-I SAY, ממשק זיהוי קולי עם מגוון פקודות קוליות, אפליקציות חיוניות כמו, מערכת הניווט של ווייז (מה היינו עושים בלעדיה), פנגו וסלופארק, חיבור בלוטות’ פשוט ונוח, לטובת האזנה למוזיקה שלנו, ולשוחח בדיבורית, וספריית מדיה גדולה, להאזנה למגוון אלבומים ופודקאסטים ישראליים (תכניות רדיו אינטרנטיות על שיווק, היסטוריה, אוכל, טיולים ועוד). בראייה הכוללת, מערכת המולטימדיה הזו, מוסיפה הרבה מאד לחבילה שהמיצובישי ASX מציעה לנהג ולנוסעים.

מבחינת אבזור הנוחות ברכב, יש מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח לרכב (הבנתי שזה התחיל להיות תנאי לפני רכישת רכב, מעניין ומפתיע…), בקרת אקלים פשוטה ונוחה לתפעול, חימום למושבים הקדמיים (בדיוק העונה ליהנות ממנה), ומי שאוהב לנהוג ברכב שלו בצורה קצת יותר דינאמית, גם אם מדובר בקרוסאובר משפחתי, תמצאו מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, להעברת הילוכים ידנית, נוחה ומהירה. למה לא, בעצם?

כיוונתי את מושב הנהג למעלה, חיברתי את הנייד למערכת השמע, כדי שנוכל לשיר בקולי קולות את השירים שאנחנו אוהבים, ויצאנו לדרך.

אל תחפשו מערכות בטיחות בהתקנה מקומית ב-ASX החדשה, כי אין. הדור החדש (דירוג בטיחות ישראלי 6 מתוך 8), זוכה למערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, בהתאם לרמות האבזור, הכוללות:

בלימה אוטונומית
רדאר לזיהוי כלי רכב בשטח מת
התרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון)
התרעה על תנועה אחורית חוצה
זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי
שליטה אוטומטית באורות גבוהים
*ויש גם שבע כריות אוויר (עם אפשרות לניתוק כרית אוויר לנוסע ליד הנהג).

 

עיצוב חדש לפנסים ולחישוקים

 

מיצובישי ASX, שלוש רמות גימור החל מ-135,900 שקלים

 

אז כמה עולה הרכב הזה? החלק החסר בפאזל הוא המחיר – ו”מוצר”, רכב, טוב ככל שיהיה, אם יתומחר שלא בהתאם לכיס הישראלי הממוצע, הרי שלא ימכר במאסות. לזכות מיצובישי יאמר, הם בדרך כלל מפתיעים עם תמחור טוב, (כי הם יכולים). וכך יוצא, שחור על גבי לבן, שרמת האבזור הכי גבוהה ו”עשירה” של המיצובישי ASX מתומחרת כמו רמת הגימור הבסיסית של מכוניות מתחרות:

 

רמות גימור ומחירים:

רמת גימור Intense: חישוקי סגסוגת 18 אינץ’, מסילות גג, חלונות כהים בחלק האחורי (Privacy Glass), הגה וידית הילוכים בציפוי עור, בקרת אקלים, תאורת דרך LED מלאה קדימה ואחורה, חיישני גשם ותאורה אוטומטיים, בקרת שיוט הנשלטת מגלגל ההגה, מנופי העברת הילוכים הנשלטים מגלגל ההגה, דיבורית Bluetooth הנשלטת מגלגל ההגה, מראה פנימית אלקטרו כרומטית, 6 רמקולים ומערכת המולטימדיה Connected Car 8 אינצ’ . מחיר 135,900 ₪.

רמת גימור Instyle כוללת בנוסף: כניסה והנעה ללא מפתח (KOS), מראות צד מתקפלות חשמלית ומשולבות איתות  ועיטורים בשילוב כרום על הכנפיים הקדמיות. מחיר 138,900 ₪.

רמת גימור Premium כוללת בנוסף: רדאר לזיהוי כלי רכב בשטח מת כולל התרעה על תנועה אחורית חוצה, גג שמש פנורמי כולל תאורת LED פנימית, מושבי Grand Lux עם ריפוד דמוי עור שחור בשילוב בד, חימום למושבים הקדמיים, דיפוני דלתות דמוי עור שחור. מחיר 147,900 ₪.

 

דירוג זיהום טעון שיפור. מיצובישי ASX

 

רגע, מה… הכל מושלם ב-ASX? לא. יש כמה נקודות לא מושלמות, כמו כיול ההגה, שמרגיש משוחרר מעט, קל, וגם כאן, סביר להניח שרצו לייצר רכב שייתן מענה גם בנסיעה בשבילים, הגה בנסיעת “שטח-שבילים” לא יכול להיות נוקשה. ובכל הקשור לצריכת דלק, ודירוג זיהום אוויר, יש עוד דרך לעשות. דירוג זיהום האוויר הוא 11 מתוך 15 מירביים, “ציון” שבוודאי, אני מקווה לפחות, עמלים כדי לשפר אותו בהמשך, עם מנוע אחר אולי. כך שסטנדרט פליטת המזהמים יתאים יותר לעשור הבא.

ומה באשר לצריכת הדלק? זו הציגה נתון משולב לא רע בתחילה – 12 ק”מ לליטר, שירד אל מתחת ל-10 ק”מ לליטר, אחרי איפוס ונסיעה משולבת פחות נאותה ורגועה. מסקנה, שמרו על רגל ימין שלכם/ן בשליטה.

 

שילוב של אמינות, שימושיות ומחיר קולע בול. מיצובישי ASX

 

 

בילי אייליש שרה ברקע, ממלאה את חלל הרכב בקול היפהפה שלה “חלמתי שיש לי את כל מה שאני רוצה” היא מספרת (Everything I wanted). אחריה דניס לויד, מאיים לא לחזור יותר עם “NEVER GO BACK”. שמיים אפורים, כחולים ותכולים מקיפים אותנו ומציגים לנו פריימים מטורפים. האווירה חורפית, הכבישים רטובים, והקרוסאובר המשפחתי הזה נוסע על פני הכביש במינימום דרמות, וללא רעשי דרך משמעותיים. הרבה כוח, שיוט נינוח, המושב מחמם והווייז מציג את הדרך שעוד לפנינו. וכך מדקה לדקה, משיר לשיר, מתגבשת לה מכונית קרוסאובר ישראלית למדי – מכונית שהיא שילוב של אמינות, בסיסיות, שימושיות ותמחור קולע בול.

 



 



follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “רכב לייפסטייל: מיצובישי ASX החדש – סקירה”

  1. למרות הכתבה המפרגנת לרכב יש הרבה מאוד חיסרונות מובנים אשר מחסלים לחלוטין את חווית הנהיגה ותחושת הבטיחות.
    במראת צד נהג יש המון המון “שטחים מתים” אשר גורמים לך לחשוב מספר פעמים לפני כל פניה שמאלה.
    בדלתות האחוריות אין כיסים כלל!!
    +בגב מושבי הנהג והנוסע לצידו יש רק כיס וכאשר אתם משלבים את שני הנתונים האלו נסיעה עם 2 ילדים היא אתגר לא קטן.
    גב המושבים האחוריים מקובעים בזוית מסויימת ולא ניתנים לשינוי דבר אשר מגביל את הישיבה מאחור לילדים עד גיל 12

    בהגה לא קיימת נעילת הגה.

    מערכה המולטימדיה היא כמובן בייצור מקומי אשר מתלווים אליה כל הבעיות והחסרונות הרבים.
    (איזה אדם שפויי יקנה אייפון עם תוכנה בייצור ישראלי??!)

    רוב תוספות “הלוק” החיצוני מועתקות מיצרנים אחרים.

    תא המטען קטן למרות מידות הנפח המרשימות.(קנייה מרוכזת אחת מהסופר ואין מקום לתיק הספורט)

    ביצועי המנוע וצריכת הדלק סטנדרים לחלוטין ואינם מרשימים וללא יתרון משמעותי.

    במידה והמחירון לדגם הבסיסי היה נמוך ב15/20 אלף שח ובהתאמה לשאר רמות הגימור היה ניתן לבלוע את הגלולה המרה,אך לא כך הדבר.

    לסיכום רכב סטנדרטי עם המון חסרונות מובנים במחיר מוגזם.

  2. אני מפשת המלצה לרכב גבוה לזוג גבוהים אמינות חשובה לנו ונוחות במחיר עד 140 . לצערי יש רק את הסלטוס והמיצובישי . מה דעתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen − 11 =