Aion LX רכב המימן של GAC (גרסה חשמלית בישראל ב-2021)

רכב בהנעת מימן של יצרני הרכב הסינית GAC


GAC
 חושפת רכב ראשון בהנעת מימן. בכך, מצטרפת הקבוצה למועדון מצומצם מאוד של יצרניות להן רכב בהנעה מימנית. הגרסה החשמלית תושק בישראלי במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021

 

מדובר בגרסת מימן לדגם Aion LX, ספינת הדגל בסדרת רכבי החשמל AION היוקרתית, המיוצר במפעל החדיש של GAC בגואנגז’ו. הדגם הושק לראשונה לפני כשנה, במגוון גרסאות חשמליות, וכעת מקבל גם גרסה מבוססת הנעת מימן. הגרסה החשמלית תושק בישראלי במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021.

GAC Aion LX המימני, בדומה לגרסאות החשמליות, נבנה על גבי פלטפורמת GEP הייעודית לרכבים חשמליים (GAC Electric Platform). מערכת ההנעה המימנית, אשר פותחה והוטמעה באופן עצמאי ע”י GAC, מציגה תפוקה מרבית של יותר מ- 150 קילוואט (כ-200 כ”ס) באמצעות שילוב של מערך תאי הדלק והסוללות. המנוע החשמלי, בעל מגנט קבוע, מספק מומנט מרבי של 35.7 קג”מ. מערכת ההנעה כוללת תא דלק, מנוע חשמלי, מערכת ניהול, ממיר DC, סוללה ושני מכלי מימן. מכלי המימן ברכב יכולים להכיל עד 5.2 ק”ג של מימן, כאשר זמן המילוי עומד על 3-5 דקות וטווח הנסיעה המוערך הוא כ- 500 ק”מ (תקן WLTP).

 

זמן המילוי עומד על 3-5 דקות. GAC
זמן המילוי עומד על 3-5 דקות וטווח הנסיעה המוערך הוא כ- 500 ק”מ (תקן WLTP). רכב מימן GAC

 

בזירת העיצוב, הגרסה החדשה מציגה “אינטרפרטציה מימנית” לגרסאות החשמליות של ה- Aion LX. כלל הגרסאות מציגות עיצוב יוקרתי ומוקפד עם פרופורציות המבליטות את גודלו של הרכב לצד סממני כוח ואתלטיות. העיצוב החיצוני הוא אבולוציה של שפת העיצוב של משפחת ה- Aion אשר הוצגה לראשונה ב- Aion S, הסדאן הגדולה. העיצוב כולל מאפיינים של רכב פרימיום, תאורת LED מתוחכמת, ידיות דלתות הנשלפות באמצעות  חיישן קרבה, ג’אנטים ייחודיים בגדלים שונים וקימורים מורכבים לאורך המרכב. עיצוב השליש האחורי של ה- SUV הגדול כולל אלמנט גג צף. חזית הרכב עוצבה מחדש כך שהגריל והפגוש הקדמי כוללים מוטיב גלי המשלב בתוכו את הכיתוב “Fuel Cell”, כאשר התוצאה היא נראות כוחנית ועתידנית לצד עידון ותחכום.  

הדגם יעלה על כבישי סין עוד השנה כפיילוט לצורך הדגמת היכולות.

הדגם מהווה נדבך משמעותי בתהליך ארוך אותו מבצעת GAC לחיזוק יכולותיה החדשניות במחקר ופיתוח. מאז הקמת מכון המחקר של GAC, צברה החברה ניסיון של 14 שנים בפיתוח מוצרים וחדשנות טכנולוגית. בקבוצה מועסקים כיום 4,300 אנשי מו”פ (מחקר ופיתוח) בינלאומיים והשקעת המו”פ שביצעה הקבוצה עד כה עולות על 30 מיליארד יואן. בשנת 2019 דורגו מרכזי המחקר והטכנולוגיה של GAC במקום השישי הכללי בסין ובמקום הראשון בענף הרכב.

 

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.