E-TENSE DS7 (פלאג אין) מתיחת פנים 2023 – סקירה וחוות דעת

 

רכב פלאג אין
DS7 רכב פלאג אין יוקרתי

 

DS7 הוא קרוסאובר מעוצב באופן ייחודי מאד, גם ביחס למתחרות הישירות האירופאיות שלו, שיקי מאד, שיק צרפתי פרימיום, עם גימורים בצורת מעוין או יהלום אם תרצו, מבחוץ ומבפנים. DS למי שלא מכיר הוא מותג רכב “בוטיקי”, קטן, עם קהל לקוחות מאוד מצומצם, שמכוון לדגמים האלה בזכות העיצוב השונה שלהם. אם תשאלו את קהל היעד של ה-DS7 ודגמי DS בכלל, היתרון הבולט של הדגם בשוק עמוס בקרוסאוברים, הוא המראה האופנתי, בקטגוריה גדולה של מכוניות פנאי די דומות אחת לשנייה, והאמירה מאחורי המראה – אנחנו נהגים ייחודיים, יש לנו טעם מיוחד במכוניות, ואנחנו לא מעוניינים לנהוג בסתם קרוסאוברים בעלי עיצוב גנרי. כשאנחנו נסע ברכב, לא יהיה לכם ספק שהוא מיוחד בנוף, ואתם וודאי תסתקרנו לגבי הרכב ולגבינו.

דגם ה-ds7 עבר מתיחת פנים שכוללת תוספת גרסת הנעה, פלאג אין עם הספק כולל גבוה יותר, של כ-360 כ”ס. הדגם זכה גם לשינויי עיצוב קלים בחזית וגם שינויים בתא הנהג, כמו ריפודים יוקרתיים אפורים, שמחליפים את הריפודים החומים, שינויים קלים בקונסולה במרכז תא הנהג, ובמולטימדיה. מתיחת פנים נדרשת, יש שיגידו. מבחינת המידות, והמפרט הטכני, אין שינוי. ה-ds7 מרווחת למדי, רכב פנאי משפחתי פרימיום להרכב 4-5 נפשות, עם תא נהג ונוסעים מפואר למדיי ומרשים למראה ולמגע. עת נכנסים לרכב, ההגה המקושט בולט בצורתו הגיאומטרית המיוחדת, ויש את המתגים המעוטרים וכסופים, שפגשנו לפני, גם בדגמי DS4 ו-DS3.

DS7 תחילת שיווק (מידות, מפרט אבזור)

 

DS7 קרוסבק
עיצוב ייחודי מבחוץ ומבפנים. DS

 

עוד בולט מול העיניים, היא אותה מצלמה, ממש מול עיני הנהג, שמתפקדת כמערכת בטיחות שעוקבת אחרי מבט הנהג/ת, ומנטרת עייפות נהג. צורת הדשבורד גם כן מיוחדת, (אתם תקראו את המילה הזו עוד הרבה). פתחי האיוורור מעוצבים ברוח התכשוט של DS, עם נקודות קטנות כמו יהלומים מנצנצים, עם פתחי אוורור בצורת משולש משמאל לנהג. יש גם שיפטרים גדולים מאחורי ההגה, שעון אנלוגי מיוחד, בראש הדשבורד, שלדעתי כבר קצת מיותר ב-2023… אפשר לעצב רכב בצורה אלגנטית בלי שעון אנלוגי.

תחת השעון האנלוגי מתג התנעה כסוף נוצץ. בחלק התחתון של התא, באזור תיבת ההילוכים, 6 מתגיי פסנתר כסופים, שולטים ב-5 מצבי נהיגה, (חשמלי, נוחות, היברידי, ספורט, הנעה כפולה). מקום קטן ייעודי לנייד, בעובי של סמארטפון בו מניחים את הנייד, שהתגלה כלא יעיל, מאחר והוא חוסם את הגישה של יד ימין לידית הילוכים, ואינסטנקטיבית היחד הולכת לשם קבוע. גם משטח הטעינה האלחוטי לנייד, לא הועיל, מאחר והיה קצר מדי, והנייד שלי לא נכנס אליו כלל (גלאקסי S21).

 

DS חשמלי
DS7 פלאג אין
רכב פלאג אין
יחידת הנעה פלאג אין הייבריד עם 300 כ”ס

 

רכב המבחן שהגיע אלי הוא גרסת הנעה פלאג אין, השנייה מבין 3 שמוצעות, הכוללת שלושה מנועים: מנוע טורבו בנזין, PURETECH, בנפח 1.6 ליטר, המפיק 200 כ”ס ב-6,000 סל”ד, עם מומנט מירבי של 30.6 קג”מ ב-3,000 סל”ד. ושני מנועים חשמליים נוספים, (הנעה כפולה), יחד הם מפיקים כ-300 כ”ס, האצה מאפס למאה קמ”ש ב-5.9 שניות, וגם מהירות מרבית של עד 235 קמ”ש. תיבת ההילוכים בעלת 8 יחסי העברה.

היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת בגרסה זו של פחות משני ליטר דלק לכ-100 ק”מ, אם תשתמשו בהנעה חשמלית ככל הניתן. אפשר גם לא לפגוש בתחנת דלק, אם אתם אנשים עירוניים, שהעבודה, הבית והסידורים צמודים זה לזה. אם אתם לא נוסעים יותר מ-40-45 ק”מ סה”כ ביום, תוכלו לנסוע רק על חשמל, ולהטעין טעינת לילה איטית מדי לילה. *למיטב ידיעתי, ה-DS7 מגיע עם עמדת טעינה.

מי שירצה לקחת את עניין הטווח החשמלי כאתגר נחמד, יוכל לנהוג בהתאם, לאט ובזהירות, לתת לרכב לגלוש ולהטעין את עצמו כמה שיותר, ולהגיע למחוזות ה-50 וקצת ק”מ טווח מדי טעינה, אבל זה כאמור בשביל האתגר והעניין, ופחות ריאלי לשימוש יומיומי זורם וטבעי, בלי התעסקויות ואתגרים. כשיוצאים מהעיר, כדאי ורצוי “לשמור על הסוללה”, ולבחור במצב ה-e save, שמוציא את הסוללה ממשוואת ההנעה, ומונע ממנה להתרוקן תוך זמן קצר, שכן במהירויות גבוהות ודרישת כוח גבוהה מהמנועים, הסוללה תתרוקן מהר.

 

DS טווח חשמלי
לאנשים עירוניים הטווח החשמלי יתאים מאד. עד 45 ק”מ

 

אני בחרתי לנהוג במצב ההיברידי, שמטעין את הסוללה מעצם אנרגיית הנסיעה “על בנזין”, ולא מעט גם בחרתי במצב נהיגה ארבע על ארבע, (הנעה כפולה), בזכותו קיבלתי את התחושה האוחזת, ונטועה בקרקע, גם אם זה בא על חשבון צריכת דלק. הנסיעה ב-DS7 נוחה יחסית, ומבודדת רעשים עד 120 קמ”ש, ויחידת ההנעה חזקה מאד. סך הכל, אפשר לסמן V על רוב הפרמטרים, אך הייתי שמחה שההתנהגות של הרכב, שיכוך המהמורות בנסיעה עירונית ובינעירונית, האחיזה, וגם בידוד הרעשים, יהיו “מלוטשים”, מרשימים, ו”אירופיים”, כמו העיצוב המלוטש והמרשים של ה-DS7, מבפנים ומבחוץ. זה מרגיש קצת כמו סתירה פנימית.

מערכת המולטימדיה היא גולת הכותרת ולכן הפסקה אודותיה מגיעה אף אחרי הביצועים של הרכב, מבחינתי, וכתבתי זאת לפני, היא זו שיכולה לשבש קנייה של הרכב או לקדם קנייה של הרכב, וזה ללא ספק תלוי באופי הנהג, וכמה הוא אוהב או רוצה להתעסק עם מערכת המולטימדיה. זו הפעם השניה שאני פוגשת במולטימדיה הזו. הרבה יותר נוח לי איתה בפעם השנייה, אני מבינה אותה ומתפעלת אותה טיפה יותר טוב – מתפעול בקרת האקלים, האוורור במושבים, חימום, עיסוי, בקרת האקלים המפוצלת, גם למושב האחורי, ועוד שימושים כמו בחירת תאורת אווירה ושלל כיוונים והתאמות מדוקדקות. אבל עדיין הסתבכתי איתה, בעיקר בכל הקשור למעבר בין עמודים ודפים, ופונקציות בסיסיות, ושהתפעול וההגעה אליהן אמורה להיות פשוטה ונוחה בעיקר בזמן נהיגה, וזה אינו מתאפשר בצורה המיטבית ב-ds7.

נמשיך בהנדסת אנוש, אבל לזה אני חושבת שאפשר להתרגל: מתגים לפתיחת חלונות שנמצאים לצד ידית ההילוכים, ומקומות לכוסות ובקבוקים שלא נכנס אליהם בקבוק, ולכן, פחות שימושיים.

 

DS7 2024
ds7 תא נהג
DS רכב
מתגי פסנתר כסופים. DS7 2023
אוטו אנדרואיד ואפל קארפליי
קישוריות לאוטו אנדרואיד ואפל קארפליי

 

כן אציין לטובה את מערכת השמע, מערכת שמע ממותג FOCAL, הכוללת מגבר 515 וואט, 14 רמקולים וסאב-וופר 8 אינץ’, את מצלמת ה-360 היעילה, את גודל מסך המולטימדיה, ואת חדות תצוגת המולטימדיה. מערכת האוטו אנדרואיד עבדה מצוין דרכה, קישוריות מהירה, מלאה ואלחוטית, עם פונקציית הקראת הודעות אס אמ אס וואטסאפ בצורה יוצאת דופן ואף ממכרת. פשוט העדפתי לשמוע את כל ההודעות, גם כשיכולתי לקרוא אותן לבד. עוד אשבח את המיזוג האפקטיבי, בימים של חום נוראי, וכמובן שנסעתי ב14:00 בצהריים, בלית ברירה, נסיעה ממושכת. יופי של קירור מושבים, כמו קפיצה לבריכה, ועיסוי אפקטיבי לגב (8 תכניות עיסוי). אני יודעת שלא תרצו לשמוע בימים הלוהטים הללו על חימום, אבל יש פונקציה כזו, כמו גם כיוון חשמלי למושבים, גם למושבים מאחור (כיוון זווית משענת הגב).

בערב, ניתן להשתמש במערכת ראיית לילה אפקטיבית, ולהתרשם מהתאורה המתקדמת של הפנסים הקדמיים. “יחידות תאורה ראשיות שכוללות טכנולוגייתPIXEL LED VISION 3.0  עדכנית, המשפרות באופן דרמטי את שטח ההארה והנראות בתנאי חשיכה, ובכך גם את הבטיחות בנהיגה – הודות לעוצמת הארה משופרת ושטח הארה אקטיבי, האור הגבוה (אור דרך) מסוגל לספק מרחק הארה של עד 380 מטר ובמהירות פחותה מ-50 קמ”ש לייצר אלומת אור ברוחב של 65 מטר. הודות לשימוש ב-84 יחידות ‘לד’ עצמאיות שמאפשרות שליטה מלאה באלומת האור”.

 

ds7 crossback
ds7 סקירה וחוות דעת

 

DS7 INTERIOR
DS7 תא נוסעים
DS7 בקרת אקלים
בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור

 

 

DS7 E-TENSE מערכות בטיחות:

 

מערכת התרעה לערנות נהג

מערכת שמירה על מיקום בנתיב הנסיעה בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית

מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי

התרעה על רכב בשטח המת במראות

מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך

מערכת בלימת חירום אקטיבית

בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת עצירה מלאה הכוללת מגביל מהירות וזינוק מעמידה

זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט או במגביל המהירות

זיהוי תמרורים מורחב

 

די אס
DS7 החדשה מתיחת פנים

 

סיכום

 

האם ה-DS7 מספיק תחרותי במחיר שלו מול המתחרות החזקות המאד שמולו? זו שאלה שתלויה במה אתם מחפשים בדיוק – אם אתם רוצים ומבקשים בעיקר להתבלט בדרך, בכביש, והאופציה לנסוע “על חשמל” עד 45 ק”מ קוסמת לכם, יכול להיות שיש לנו פה סיכוי לשידוך.

DS7 E-TENSE RIVOLI בגרסת פלאג אין עם הספק של 300 כ”ס – 394,990 ש”ח

 

DS3 קרוסבק E-Tense (קרוסאובר חשמלי 100%) – מבחן דרכים

DS3 CROSSBACK גרסה חשמלית E-Tense (טווח 317 ק”מ) ב-198,990 ש”ח

DS3 CROSSBACK הקרוסאובר המעוצב של DS נחשף

 

DS7 גלריה:

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *