MG ZS רכב הפנאי של MG במבחן דרכים

 

מבחן דרכים ל-MG ZS – רכב הפנאי החדש של MG

MG ZS מבחן דרכים
תמונות: רונן טופלברג

צ’איינה באי!

לובינסקי השיקה את ה-MG ZS בארץ הקודש, רכב פנאי שהולך להתחרות על לב הישראלים, בקטגוריה החמה ביותר היום. האם הפעם זה יתפוס?

אחרי הפסקה של מספר שנים, MG מבית SAIC, קונצרן הענק הסיני, חוזרת לארץ ע”י יבואן פיג’ו-סיטרואן בארץ, “לובינסקי” עם דגמים חדשים, ולא מוותרת על המותג שאפילו הם קצת שכחו ממנו, אחרי שפרצו איתו לחיינו בסוף 2010. אמנם במהלך העשור שווקו דגמים נוספים, דוגמת ה-MG350 או ה-MG3 הקטנה שהושקה לפני כ3 שנים, אך היה ניראה ששומרים על פרופיל נמוך בכל הקשור בשיווק המותג. אז איך אפשר לנסות ולחזור ללב הישראלים, עם רכב פנאי כמובן, “גיפון” בפי העם עם תג מחיר אטרקטיבי?

לישראלים יש עדיין מחסום פסיכולוגי כלשהו, בכל הקשור למוצרים מסין. אך אם נביט סביבנו, נגלה שנכבשנו מזמן על ידי הסינים: החל מהסלולרי, הטלוויזיה דרכה אתם צורכים את האח הגדול, המחשבים ואפילו הקוטג’ – הכל מיוצר מורכב או בבעלות חברה סינית. איך שהוא בתחום הרכב, הישראלי עדיין מתקשה לעכל את זה, אף יותר מאת הקוטג’.

הכלכלה הסינית היא השנייה בגודלה בעולם, ויש לא מעט קונצרני רכב גדולים שמייצרים או מרכיבים את המכוניות שלהם בסין. בצעדים קטנים ומהירים סין תכבוש אט אט את העולם כולו. ואיכשהו, על אף פי כן, חלקנו נותרנו עם אותן דעות מסוף שנות ה-90, בכל הקשור למכוניות סיניות, ועם אותה הסקפטיות לגבי טיב ובטיחות הרכבים. אז עשינו בשבילכם את העבודה, ולקחנו את הMG ZS, הקרוסאובר החדש של MG למבחן דרכים.

עיצוב מודרני ומרענן. MG ZS

מאיפה אתה מוכר לי?

רגע, הגענו לבחון MG, אז מה עושה פה מאזדה CX-5? לוקח לעצמי שניה נוספת להבחין שבחזית הגריל הזום-זומי של מאזדה ניצב סמל גדול של MG. גם להעתיק צריך לדעת, וה-ZS קיבלה עיצוב מושך ומודרני. יש ניפוחים קלים במכסה המנוע, קוים רכים ועגולים שנמשכים לאורך הרכב ומסילות גגון כסופות התוחמות בגג חלון שמש פנוראמי גדול. תוסיפו לזה נגיעות כרום בגריל, בגחון, סביב החלונות וספי הדלת ותקבלו מראה כללי נאה ביותר.

מאחור העיצוב הדינמי נמשך עם שילוב פנסים מעוצבים שמזכיר קצת את הקיה ספורטאז’ או הפנסים בקיה נירו אם תרצו. יש חישוקי 17″, שלדעתי, קטנים מידי ולא תורמים לתחושה הגבוהה והמראה לו זוכים רכבי הפנאי בימינו, אך בסה”כ ניצב לפנינו רכב פנאי מעוצב שהישראלים יאהבו לראות. מיימדיו של ה-MG ZS לא קטן, אורכו 4314 מ”מ, רוחבו 1809 מ”מ ובסיס הגלגלים הוא 2585 מ”מ. אלו מידות די זהות לרכבי פנאי נפוצים ויקרים ממנו.

גם מבפנים הרכב משדר “איכות”. הופתענו לטובה. המושבים דמויי עור שחור, הדשבורד משלב חיפוי רך עם גימורים נאים של תפירה. סביב מערכת המולטימדיה פלסטיק פשוט בצבע שחור, עם פלסטיקה כסופה. ובקונסולה המרכזית מצאנו גם פלסטיק דמוי קרבון. פתחי המיזוג עגולים, ההגה קטום ומחופה עור ובעל כפתורי שליטה על מערכת המולטימדיה ומחשב הדרך. מאחורי ההגה לוח שעונים מרכזי ונאה, בעל מסגרת כסופה. תחת מערכת המולטימדיה תמצאו את כניסות ה-USB, ובקרת האקלים. הקווים הכלליים נאים ונעימים לעין, ובאופן כללי, איכות ההרכבה טובה. במהלך הנסיעה לא נשמעו קרקושי פלסטיק כלל.

תא הנוסעים מרווח ומואר. MG ZS

מערכת הסאונד, בעלת 6 רמקולים ומצלמת רוורס מקורית. מערכת המולטימדיה בעלת מסך מגע 8″, הכוללת רדיו, דיבורית BT, ושליטה על הגדרות רכב בקטנה. אין מערכת ניווט, אך יש Apple Carplay. בעלי מכשירי סלולר סינים אחרים יצטרכו להסתדר בדרכים אחרות.

בישיבה ב-MG ZS גיליתי כי המושבים נוחים ואוחזים. ישנה משענת יד נוחה, מחופה עור בין המושבים הקדמיים. לעומת זאת, משענת יד במרכז המושבים האחוריים אין בנמצא. המושבים מאחור טובים ונוחים, ומרווח הראש הוא לאנשים סביב ה-1.80 מטר, זה טוב. המרווח לרגליים גדול ומאפשר נוחות מרבית לנוסעים הקטנים. שני מושבי בטיחות וילד נכנסו מאחור בנוחות. למבוגרים יהיה פחות נוח בנסיעות ממושכות, בין היתר, בשל בליטה גבוהה במרכז הרצפה.

תא המטען הוא הנקודה החזקה ברכב, עם נפח הטענה מכובד של 448 ליטר ותאים בעלי רשת בצדדים למניעת התפזרות ציוד. מדובר בתא מטען גדול ועמוק עם סף טעינה גבוה. תא מטען גדול ושימושי גם בהשוואה לרכבי פנאי אחרים בשוק. אם תשאירו את הילדים בבית, ותחליטו לקפל את המושבים האחוריים, תקבלו כ-1375 ליטר שלתא מטען. סיני סיני, אבל גדול.
בהשקה התבקשנו להוריד אפליקציה ייעודית של לובינסקי, שמסתכרנת עם הרכב, ולאחר הקלדת מספר הרכב, ניתן לראות בנייד את גובה הקילומטרז’ של הרכב, מיקום הרכב במפה, זמן הטיפול הבא, מרכזי שירות קרובים ואפשרות להזמנת תור לטיפול במרכז השירות. אכן נוח ויעיל.
ברמת הגימור הגבוה יותר (NET-UP), אותה בחנו, הרכב מגיע עם גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, אשר נותר סגור במרבית הנסיעה, מאחר והשמשה הכהה לא מנעה מספיק מקרני השמש לחדור פנימה, מה שהפריע מעט למהלך הנהיגה.

מנוע ליטר טורבו GDI. הקרוסאובר החדש של MG

יאללה, לאיי בא! (קדימה במנדרינית)

MG ZS משווק בארץ עם מנוע אחד, 1.0 ליטר טורבו GDI TURBOCHARGED, עם 3 בוכנות ו-111 כ”ס המופקים ב5200 סל”ד. ומומנט שעומד על 16.3 קג”מ ב1800 סל”ד. גם כאן הופתעתי לטובה מהמנוע, שלא הרגיש מתאמץ ברוב מבחן הדרכים, ולעתים, בעיקר בעיר, אף זריז. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים מבית AISIN.

בעיר, וגם מחוץ לעיר הנסיעה הרגישה טובה וחלקה, אם כי נדרש לחשב יציאה לעקיפה. לחיצה על דוושת הגז במאמץ או בנסיעה בכביש 6, הביאה לרעשי מאמץ מהמנוע סביב ה-2200 סל”ד שחדרו לתא הנוסעים. המתלים משככים את מהמורות הכביש בצורה סבירה, וההגה הרגיש “קל” מידי. הייתי רוצה שיהיה נטוע יותר, כדי להרגיש טוב ובטוח יותר בנסיעה.

לחיצה על הגדרות ההיגוי במסך המולטימדיה, ובחירה בין מצבי Urban,Normal  ו- Dynamic לא שינה יותר מידי. בידוד רעשי רוח או נסיעה סביר יחסית. מהאצה לבלימה – הבלימה ב-MG ZS הרגישה חלשה מידי והיה צורך ללחוץ ממש את דוושת הבלם כדי לקבל בלימה אפקטיבית.

בסיום המבחן צריכת הדלק עמדה על 1/10.5 ק”מ לליטר בתוך העיר ו 1/14.5 ק”מ לליטר מחוץ לעיר, וצריכה משולבת של 1/12.5 ק”מ מחוץ לעיר. נתון די טוב בהתחשב במבחן המאומץ שעבר.

השתלטות הסינים. MG רכב פנאי

בטיחות

אולי הנקודה הכי חשובה במבחן. ה-MG ZS מגיע עם ציון נמוך יחסית במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP, העומד על 3 כוכבים בלבד (מתוך 5). יחד עם זאת, על כבישי הארץ נעים ברגעים אלו רכבים עם ציון דומה, שנמכרים במספרים יפים.

מה זה אומר על הקונה הישראלי? שהוא מוכן להתפשר קצת
בבטיחות לטובת נסיעה ברכב חדש. רמת הבטיחות של אבזור הבטיחות עומדת על 5, בשתי רמות הגימור, ומלבד מובילאיי בהתקנה מקומית, מקבלים גם 6 כריות אוויר, התראת אי חגירת חגורות בטיחות, מערכת ESP, מערכת HILL HOLDER למניעת הידרדרות הרכב, מצלמת רוורס, ועוד מספר מערכות בטיחות מוכרות מזה מספר שנים, כמו ABS או ISOFIX למושבי בטיחות.

בהשקת הרכב נאמר שבמהלך 2019 יכניסו ל-MG ZS מערכות בטיחות ומערכות אדפטיביות, מה שאמור להפוך אותו לרכב יותר מתקדם ובטוח.

Take and Away

ה-MG ZS הוא רכב יפה ומעוצב, וגם מודרני, שמתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי עד 110,000 ש”ח. ועושה רושם שהוא ימצא חן בעיני הנהג הישראלי. היום, כולם רוצים ג’יפון מעוצב במחיר אטרקטיבי, ו-MG מתמחרת את שלה ב-99,900 ש”ח (106,000 ש”ח לרמת הגימור הגבוהה יותר).

תעשיית הרכב הסינית עושה בדיוק את מה שעשתה תעשיית הרכב הקוריאנית, וגורמת ‘לחשב מסלול מחדש’ בנוגע לכל מה שחשבנו עליהם עד היום. ה-MG ZS מגיע עם אחריות מרשימה של 5 שנים או 150 אלף ק”מ מבאמפר לבאמפר. אחריות של יבואן גדול כמו לובינסקי. מדובר בעסקה לא רעה בכלל. תתחילו ללמוד סינית, הם הולכים לכבוש את כולנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *