אודי פלוס: אודי A4 45 TFSI Quattro S-Line – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אודי A4 קוואטרו החדש (מתיחת פנים) מנוע 2 ליטר חדש ו-245 כ”ס, ברמת הגימור הגבוהה S-LINE במבחן דרכים

 

אודי A4 45 TFSI Quattro S-Line – מבחן דרכים


לפני כמה ימים חנתה אצלי מרצדס E300e E CLASS (היברידית “פלאג אין”, נטענת בחשמל). יושבת אצלי בחניה בשיא יופייה ותפארתה. ה”בלינג בלינג” שלה: תא הנוסעים הנוצץ, עם הגימורים הבוהקים, עדיין אצלי בראש. כן, מרגש, אבל סף הרגש רק עולה ועולה ממכונית יוקרה אחת לזו הבאה. החזרתי אותה לסוכנות מרצדס בהרצליה, והלכתי, בלי לסובב את הראש למבט אחרון.

רגע, יש פואנטה.

סוף השבוע הגיע. אודי A4 החדשה מחכה לי בחניון מגדל צ’מפיון, אפורה ומבטיחה. אחרי מתיחת הפנים של 2020, החזית עוצבה מחדש, כמו גם פנסי הלד שעברו עיצוב חדש, החישוקים, וקווים חדשים לאורך המרכב. אודי A4 החדשה יותר אגרסיבית וספורטיבית למראה. חיה רעה שמנמנמת עכשיו.

 

רמת גימור S LINE, אודי A4 חדש

 

בפנים, במרכז תא הנהג, מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר. מערכת המולטימדיה MMI העדכנית של אודי, עם מסך מגע מרכזי חדש ובולט (אבל לא מסתיר, למי ששאל את עצמו), בגודל “10.1. מסך שמחליף את ממשק החוגה לשליטה על המסך המרכזי, מימין לנהג, למי שזוכר, ועל אף שהתפעול והמראה של מערכת החדשה והמסך, הם נוחים וטובים, אני קצת מעדיפה את המערכת הקודמת שהייתה אלגנטית פי כמה והקפיצה את מראה תא הנהג במחוזות היוקרה פלוס. לוח השעונים/מחוונים מול הנהג דיגיטלי בגודל “12.3, וגם התפעול שלו ברור מאד ונוח.

רמת האבזור ברכב המבחן שקיבלתי היא הגבוהה ביותר – ה-S LINE כוללת כל מערכת נוחות ובטיחות שתחפצו בה, החל ממערכת בקרת אקלים אוטומטית מפוצלת ל-3 איזורי שליטה, מערכת שמע O&B – מערכת שמע מבית Bang&Olufsen, המחוברת לכ-19 רמקולים ומגבר 16 ערוצים, ומספקת סאונד גם מימד גובה לחוויית D3, אל תשאלו אותי מה כתבתי עכשיו, אני רק יכולה להגיד ש”מני ממטרה במופע החיקויים 2″ מעולם לא נשמע כל כך טוב. ואני אחת יודעת… (פה תשלימו בעצמכם איזה אייקון של הורה תשוש, אחרי הצגת ילדים בסינמטק, שתרצו). המושבים, מושבי ספורט עטויים עור (זה נראה טוב, אבל אני מוותרת, ריפודי אלקנטרה נראים לא פחות טוב), ויש כיוון חשמלי למושבים הקדמיים.

 

מערכת מולטימדיה חדשה, עם מסך מגע 10.1 אינץ

 

מה עוד? תאורת אווירה! יש יצרן שמייצר מכוניות בלי תאורת אווירה? בתוך ה-A4, שורות של נורות LED, כחלק מחבילת Ambient lighting המוצעת כסטנדרט בגרסאות 40 TFSI / 45TFSI. וכך, אתם יכולים לבחור לעצמכם עם איזה צבע לפתוח את הבוקר, או לסיים את היום. הבן שלי התמוגג מאושר כשהצבעים השתנו, מסגול לכחול, ואז ורוד, אולי זה בכלל בשבילם? הפאדיחה היא שאני כלל לא שמתי לב לתאורת האווירה, עד שאדם הקטן הסב את תשומת ליבי בהתלהבות.

למה כן שמתי לב, לפנסים שכל הזמן מהפנטים אותי מחדש וקיימים ברמת האבזור הגבוהה של האודי A4 – פנסים קדמיים בטכנולגיית מאטריקס ואחוריים בטכנולגיית לד, עם איתות דינאמי ואנימציה. כמה זה יפה לראות את זה, כמה אלגנטי, בעיני זה מקפיץ את היוקרה והסטייל של הרכב. יש גם חלונות כהים ושמשה אחורית כהה (עם כל הקונוטציות שזה מעלה לדרומית כמוני, ילידת ערד), סאנרוף, ספי דלתות מוארים בגימור אלומיניום עם לוגו S וחישוקי “אלוהים ישמור”, של אודי ספורט, 5 זרועות בקוטר 19 אינץ’.

 

פנסי מטריקס עם תצוגת איתות דינאמית. אודי A4


ידיות של אהבה

אתם יודעים מה הכי עשה לי את זה? הידיות בדלתות של ה-A4, שחזרו 20 שנה אחורה, וכעת זזות כלפי מעלה. איך הם מצליחים להמציא את עצמם כל פעם מחדש. לא סתם יש לי חיבה לאודי, יש ברכב הזה ווייב שקט וקלאסי שהוא כולו “מים שקטים חודרים עמוק”. ברגע שנותנים גז, החיה מתעוררת, וזה בדיוק הזמן ללחוץ. אני מאחנסת בפתחי אחסון את הנייד, וכל דבר שיכול להתפזר וליפול בזמן הלחיצות. יצאתי לדרך.

הדור החמישי של אודי A4 עובר שדרוג בהיצע המנועים: ב-2020 המנועים כולם בנפח 2 ליטר TFSI, הספקים שבין 150-245 כ”ס, (בנזין ודיזל, דיזל אין בארץ), אצלי נמצאת הגרסה החזקה ביותר: 2 ליטר, 245 כ”ס, מומנט של 37.7 החל מ-1,600 סל”ד, והאצה של 5.8 שניות מהמקום עד 100 קמ”ש. מערכת ההנעה בכל הגרסאות, כוללת מערכת (מיקרו) היברידית, טכנולוגיה חדשה שנכנסת לפעולה בזחילה או עצירה, כדי לחסוך לכם בצריכת דלק. תיבת ההילוכים, S tronic 7 הילוכים, עובדת טוב מאד, ומהנה פי שתיים בהעברת הילוכים ידנית, בעזרת הפדלים מאחורי ההגה.

 

חישוקי 5 צלעות בקוטר 19 אינץ

 

מערכת ההנעה ברכב המבחן היא כפולה (קבועה), מה שעושה פלאים בעיני בתחושת האחיזה ויציבות בנסיעה, בכל מצב ומהירות ובכבישים הרטובים שקיבלתי בשבת. דגם ה-A4 45 TFSI Quattro מכיל בתוכו כל מה שנהג יבקש מרכב משפחתי גדול/מנהלים יוקרתי. התחושה בכל לחיצה היא ממכרת, ה”קחי כמה כוח שתרצי בכל שלב”, ותתני בראש לכל מי שתרצי, אין לזה מחיר. וזה לא שמכוניות אחרות בקטגורייה לא יכולות לספק לי את הכוח הזה, אבל יש את האיך לספק לי, ולעשות לי חשק בכלל ללחוץ כל כך. האודי A4 כל הזמן עושה לי חשק וכל הזמן מספק את מה שאני מבקשת, בלי רעידות, בלי השהיות, ובשקט מפתיע. רעשי מנוע ורוח לא נשמעים, רעשי דרך (מהגלגלים לתוך תא הנוסעים), נכנסים מעט במהירות גבוהה.

איך כל הכוח הזה ירגיש ללא מערכת הקוואטרו? אני מניחה שמעט פחות טוב, אבל מעט פחות טוב זה עדיין מצוין.

 

חלונות כהים ושמשה אחורית כהה. אודי A4 45 TFSI

 

עשיתי שימוש דיי תכוף במצבי הנהיגה: מצבי הנהיגה “קומפורט” ו”אקו” ששואפים לכיוון ה-2000-2500 סל”ד, ולחיצה על דוושת הגז בנסיעה תצטרך להיות עמוקה יותר כדי להשיג כוח ומומנט. מצבי הנהיגה האלו משפיעים כמעט באופן מיידי על צריכת הדלק, לטובה. מצב ה”אינדיוידואל“, אותו ניתן להגדיר בהגדרות אישיות, מאפשר בחירה בין אפשרות דינאמית או נוחה יותר של ההגה ומערכת הנעה, כל אחד בנפרד, והמצב הדינאמי, אתם יודעים, דינאמי בהחלט, מורגש היטב בהתנהגות ובצריכת הדלק, ובלי לפגום בנוחות המתלים, והנסיעה בכלל.

מה לגבי מערכות בטיחות מתקדמות? בלימה אוטונומית במקרה חירום, מערכת שמירה ותיקון על סטייה מנתיב (התיקון עובד נהדר), חיווי/התראה על רכב בשטח מת במראות הצד, באמצעות מכ”ם הסורק עד 70 מטר לאחור, המערכת מזהה מכוניות הנמצאות מאחורי ובצד הרכב ומתריעה לנהג באמצעות הבהוב נורת לד על המראה. בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת נסיעה בפקקים. עמעום אורות גבוהים למניעת סינוור, במקרה שרכב מגיע מולנו, ועוד.

 

נוח, דינאמי, בולם, אוחז, יציב, ממכר. אודי A4 במבחן


אודי A4 קוואטרו הוא רכב ספורטיבי, אלגנטי ויוקרתי, למשפחה או לנהג/ת יחיד/ה שאוהבים את הרכב שלהם אוחז, יציב, בולם, וזז בצורה מהנה מאד וממכרת.
רכב שמספק דינאמיות בריאה ומהנה, לא הצפת אדרנלין מטורפת שתופסת לך את השרירים. רכב שהוא כל כולו מים שקטים חודרים עמוק, בדיוק כמו שרכב ליום יום צריך להרגיש – מהנה, בטיחותי ונוח, שיודע גם אם תרצו, “לתת בראש”.


מחיר
: 320,000 ש”ח
צריכת דלק: 10.5 ק”מ לליטר (אם תלחצו, הנתון הזה מתדרדר ל7.5 ק”מ/ל’)

דירוג זיהום אוויר: 14 מתוך 15 (איזה באסה)
דירוג בטיחות ישראלי: 7 מתוך 8

מתחרות: ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C300, וולוו S60 (שמגיעה אלי בשעה טובה עוד יומיים, באיחור היסטרי, ופספסה את האפשרות לזכות בפרס רכב השנה שלי ל-2019, אם האינטואיציה שלי עדיין עובדת), ואלפא רומיאו ג’וליה.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − ten =