אופל מוקה חשמלי – המכוניות הטובות של השנה 2021-22

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אופל מוקה חשמלית
אופל מוקה e – המכוניות הטובות של השנה 2021-22

 

בחירת רכב השנה של מלכת הכביש, הטקס השנתי יוצא לדרך. הזמן לחשוף את רשימת הנבחרות: אופל מוקה חשמלי – המכוניות הטובות של השנה 2021-22


הקדמה:

הגיע הרגע הזה בשנה, בו כל כלי הרכב החדשים שהושקו בשנה החולפת בארץ, דגמים חדשים מאפס, או דורות חדשים, שנבחנו על ידי, נכתבים בזה אחר זה על דף לבן נקי, והלב והראש נכנסים לפעולה. לא מעט מהבחירות של השנה, מרשימת 10 המכוניות הטובות של 2021-22, הן בחירות של 60% לב, ו-40% ראש. במפגש עם כלי רכב, כמו עם בני אדם, יש קליק, או שאין בכלל. כלי רכב שממבט ראשון, מלחיצה ראשונה, הכל מתחבר, הכל נהיה ברור, למה הרכב הזה נראה ככה, למה יצרו אותו ככה, מי יאהב אותו ולאיזה קהל הוא מתאים. כל הדגמים שבחרתי להיות 10 המכוניות הטובות של השנה, הם דגמים שלמים, עגולים, עם חזון מאד ברור, וקהל מובהק.

אין לי ספק שיש יותר מ-10 דגמים ראויים וטובים שהושקו השנה (2021-22), דגמים שלא נהגתי בהם, דגמים שהגיעו בדיוק ב”תפר”, שלא הופשרו לטובת מבחני דרכים מסודרים, והכל טוב, והכל בסדר. חשוב לציין שטקס בחירת רכב השנה של מלכת הכביש, שמתקיים זו הפעם החמישית (מ-2017, בה זכתה הוולוו XC60, שנה לאחר מכן הייתה זו מרצדס A CLASS החדשה, אודי אי טרון, ובשנה שעברה הסיאט לאון החדשה הוכתרה כמלכה החדשה, זה טקס אחד מיני רבים, של בחירת רכב השנה בארץ, ודגמים מוצלחים שלא נמצאים ברשימה הזו, שלי, זכו בבמות אחרות, וטוב שכך.

נכון שיש טעם אישי, העדפות, ו”חיבור” לכלי רכב, אבל המכוניות הללו נבחנו, קודם כל, על פי קריטריונים של עיצוב, ביצועים, הנדסת אנוש, אבזור נוחות ובטיחות, השוואה למתחרות, וגם עלות מול תועלת, עד כמה שניתן במדינתנו הקטנה רוויית המיסים לשקול כדאיות רכב על פי מחיר.

 

אופל מוקה 2021
בזכות העיצוב. אופל מוקה החדש

אופל מוקה חשמלי – המכוניות הטובות של השנה 2021-22 (מקום 9) 

בזכות העיצוב:

אופל מוקה החדש, בדור החדש, הושק בנובמבר האחרון (2021), וזכה להיות הראשון שמציג את שפת העיצוב החדשה של מותג אופל המתחדש. וזו בדיוק הסיבה שהאופל מוקה החדש נכנס לרשימה המכובדת של 10 המכוניות הטובות של השנה 2021-22. אופל מוקה הצליחה לשבור, ולהעלים לגמרי את הדורות שהיו לפניה, והיא חוזרת כמעט כמו מכונית חדשה, דגם חדש מאפס, בבית החדש, בחיקה החם והמרענן של קבוצת סטלנטיס.

אופל מוקה חזר אלינו אחרי מספר שנים של התמודדות לא פשוטה מול מתחרות חדשות וצעירות, מודרניות ומתקדמות טכנולוגית ממנה, אז אם לחזור, זה בדיוק ככה – עם עיצוב ייחודי, מסובב ראשים, אגרסיבי ומעודן יחד, עם אבזור מודרני ומתקדם אך נגיש ואינטואיטיבי, ובדור החדש, עם יחידת הנעה חשמלית כאופציה, לצד גרסת בנזין מלאה, כיאה לתקופתינו, והמהפכה החשמלית שחולשת עלינו.

הקרוסאובר הקטן ועירוני, אופל מוקה 2021, הגיע אלי בגרסתה החשמלית (158,990 ש”ח), יחידת הנעה חשמלית מלאה, עם הספק מירבי של 136 כ”ס, 26.5 קג”מ, וסוללת 50 קוט”ש, שתאפשר טווח נסיעה של עד 350 ק”מ ריאליים. הנסיעה בה שלווה והמתלים מצליחים לשכך את מהמורות הדרך, ובידוד הרעשים מרגיש “גרמני” ואיכותי למדי. היא מתאימה לנסיעות עירוניות, יומיומיות, אבל לחלוטין יכולה לשמש כרכב לנסיעות מחוץ לעיר, וגם אם ההאצות בה לא מרגישות כמו שיגור לחלל, המוקה החשמלית יכולה להיות זריזה. 

 

אופל מוקה 2022
אופל מוקה e תא נהג
אופל מוקה חשמלית 2022
לוח שעונים דיגיטלי צבעוני ואינפורמטיבי

 

בזכות האבזור:

יתרון בולט נוסף במוקה החדש, בגרסת הבנזין ובגרסת החשמלית, זו מערכת המולטימדיה בגודל 10 אינץ’, הכוללת מערכת שמע טובה, וקישוריות ל-AppleCarPlay ו-Android Auto. לוח המחוונים הדיגיטלי, אחד היפים שפגשתי, עוד יותר מרשים, בגודל 12 אינץ’, מגיע עם אפשרות לבחירת תצוגות מתחלפות, והגדרות תצוגה כלליות בהתאם לצורך הנהג/ת. לוח המחוונים הוא צבעוני, וכולל תפריטי מידע שימושיים, ועם גרפיקות שמושכות את העין. 

נראה שהרכב הזה יוצר לעיר, ולאנשים עירוניים, סליחה על הקלישאה, צעירים בגילם וברוחם. קהל יעד רחב למדי. אני לגמרי רואה סטודנטים או צעירים בני 25-35 שבוחרים במוקה בגרסת בנזין (132,990 ש”ח), או במשפחות של 3-4 נפשות, משפחות צעירות, עירוניות, שבוחרות להתנייד בגרסה החשמלית של המוקה, עם ובלי קשר לאג’נדה של שמירה על איכות הסביבה. העיצוב פה שובר שוויון, וגובר על יתר היתרונות של הדגם. 



בזכות הבטיחות:

בימינו, רוב יצרניות הרכב לא מתפשרות ולא יכולות להתפשר על בטיחות באף קטגוריה, סטנדרט הבטיחות גבוה מאד, ואחרי הכל, חבילת האבזור שקיימת כסטנדרט בכל הגרסאות ורמות הגימור, מפתיעה. האופל מוקה משווק באירופה עם היצע של 7-8 רמות אבזור לשתי גרסאות ההנעה, כשבישראל משווקות 4 רמות, 3 לדגם הבנזין, ורמת גימור יחידה למוקה e, כשכולן עומדות בדירוג בטיחות 7 מתוך 8 מירביים.

אבזור הבטיחות כולל מערכות בטיחות מתקדמות כמו, מערכת בלימת חירום אקטיבית (כולל זיהוי רוכבי דו-גלגלי והולכי רגל) עד 140 קמ”ש, שמירת נתיב נסיעה ותיקון סטייה, התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה, זיהוי תמרורי תנועה ומהירות והמלצה לשינוי מהירות בבקרת השיוט, מערכת למניעת סנוור ושינוי תאורה בהתאם לתנאי הדרך, מערכת התרעת ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצירה מלאה וזינוק מעמידה, שמירת מיקום בנתיב בזמן שימוש בבקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת חניה אחורית עם מבט על וירטואלי, חיישני חניה היקפיים ועוד.

האופל מוקה e החשמלי מגיע גם עם רשימת אבזור נוחות נאה ומכובדת, מריפודי מושבים משולבים ומעוצבים יפה לעין, חימום למושבים קדמיים, יחידות תאורה בחזית Intellilux Full LED Matrix המתאימה את אלומת האור באופן אקטיבי לתנאי הדרך והתנועה למקסום יכולת ההארה ומניעת סנוור, הדלקה מתוזמנת של מערכת המיזוג PARK&GO – מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, הכוללת יציאה ממקום חניה במקביל, חימום לגלגל ההגה, ערכת ניפוח גלגלים ועוד. 

 

אופל מוקה חשמלית חוות דעת
עשו כברת דרך. אופל


למי הוא מיועד, לאיזה קהל תתאים?

כרכב מודרני ומרענן המוקה יוצר לקהל רחב ומגוון, עם קריצה לקהל צעיר ברוחו ובאופיו. המוקה החדש 2021-22 יושב על קטגוריה צומחת ופורחת, של רכבי קרוסאובר קטנים, שיכולים להוות פיתרון למשפחות קטנות, עם 2 ילדים, גם גדולים, או 3 ילדים שישובים על בוסטר. תא המטען בנפח 350 ליטר, ישרת את הצרכים היומיומיים של משפחות קטנות, ויכיל 10-12 שקיות סופר מלאות. המוקה יכול גם להוות אופציה טובה לנהגים יחידים, זוגות, או כרכב שני במשפחה, הרכב שאיתו יוצאים לסידורים, לאיסוף ילדים, בלי לשלול נסיעות לטווחים מרוחקים יותר. טעינה מלאה ביתית של הרכב תיקח עד 7 שעות, וטעינה מהירה עד 80 אחוז סוללה, תמשך כ-35 דקות.

 

מכוניות מומלצות
המכוניות הטובות של השנה 2021-22 | הבחירות של מלכת הכביש

 

מלכת הכביש: דירוג המכוניות הטובות של השנה 2021-22:

  1. אופל מוקה החשמלי
  2. מיצובישי אאוטלנדר




follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

6 − one =