אספקה בסימן שאלה: אין רכב ששווה המתנה של 8 חודשים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

בעיות אספקת רכב
פעם בחודש תתקשרו לחברה לבדוק אם תאריך האספקה לא נדחה שוב. תמונת אילוסטרציה

אספקה בסימן שאלה: האם אתם יודעים באמת מתי הרכב שלכם הולך להגיע? לא בטוח. לאף אחד אין אינטרס אמיתי ליצור קשר עם לקוחות ולעדכן אותם בדחייה נוספת, ולקחת סיכון שהלקוח יבטל את העסקה

 

שוק הרכב בישראל נמצא בעיצומו של גל התייקרות, צפוי, יש לומר, בעקבות משבר השבבים, הגומי, ההובלה ושאר תחלואים שהביאה עלינו מגפת הקורונה. אחרי ששנה שלמה מכוניות חדשות איחרו לבוא, או לא באו בכלל, אנשים פנו לשוק הרכב מיד שנייה, ש”התפוצץ” לטובה, לטובת המוכרים שזיהו את הנהירה של הישראלים אחרי כלי רכב מיד שנייה, ומכרו אותם בלי בושה, מעל ומעבר המחירון. ההתנהלות הלא נורמלית הזו נמשכת גם היום, מכוניות מבוקשות ופופולריות נמכרות ונחטפות, ואפשר להבחין בבירור בלוחות הרכב ב”שאריות”, בדגמים שאף אחד לא רוצה לקנות, לא משנה איזה משבר יתקוף אותנו.

האספקה הדלה של מכוניות חדשות זמינות הביאה להתייקרות מחירי כלי הרכב החדשים בכלל. במקום מבצעי חבר, הנחות ושלל הטבות רכישה אליהם התרגלנו כבר, קיבלנו התייקרות של יותר ממאה דגמים שונים, שמחירם זינק ב-1000 ש”ח במקרה הטוב, ועד עשרות אלפי שקלים. התייקרות כלי רכב בזמן הזה של השנה, היא סימן שמשהו רע עובר על התעשייה. בינואר הקרוב, תתרחש התייקרות נוספת, התייקרות המחירים השנתית המסורתית. הקורבנות החדשים הישנים – כלי רכב היברידיים והיברידיים נטענים PHEV. המס הירוק דוהה מצבעו.

חברות הליסינג והיבואנים חוגגים. בעצם, לכל מי שיש רכב למכור, מלאי זמין אמיתי של מכוניות למכור – מוכר, וחוגג. לא להרבה אנשים יש סבלנות להמתין למכונית חדשה, אבל מסתבר שיש אנשים שדווקא יש, לקוחות שרכשו מכוניות, קיבלו צפי אספקה של פברואר-מרץ 2022, אחר כך, קיבלו דחייה עד מאי-יוני 2022, ועכשיו, תאריך האספקה לרכב החדש שהזמינו זולג לכיוון חודש יולי!.

כאן אני עוצרת להזכיר, אם רכישת רכב לא דחופה לכם, דחופה, קריטית, מצב חירום, פשוט דחו את הרכישה ל-2023.

רק אז צפויה להרגע “מגפת החוסרים” שעוברת על תעשיית הרכב. אין אף רכב חדש, פופולרי ומדהים ככל שיהיה, ששווה המתנה של שמונה ותשעה חודשים. אפשר לבחור דגמים מתחרים עם תאריכי אספקה קרובים יותר, אפשר לרכוש רכב מיד שנייה, ממוכר שלא השתבשה דעתו, וקפץ מעל המחירון סתם בשביל הכיף שלו, ואפשר להמתין עם הרכישה לשנה הבאה – כשאנחנו מבינים שחלק מהיצרנים (בעיקר הסיניים), כבר התחילו או יתחילו לייצר בעצמם שבבים לייצור כלי הרכב, ובכלל, איום הקורונה ידעך, והאספקה תגדל ותחזור לסדרה.

שימו לב, אם רכשתם רכב חדש, ואתם צפויים להמתנה של מספר חודשים, צרו קשר עם נציג החברה/המותג, ובדקו שאין שינוי בתאריך אספקת הרכב שלכם. להם אין כל אינטרס להתקשר וליידע אתכם.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen + 17 =