בורגנית מושחזת: קופרה אטקה (קרוסאובר ספורטיבי) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סלסה ספרדית: חטיבת הביצועים החדשה של סיאט מוציאה לאור את הקופרה אטקה. יש צורך להוסיף עוד משהו? 

 

בורגנית מושחזת: קופרה אטקה (קרוסאובר ספורטיבי) מבחן דרכים


צילום: שימי בר

 

קופרה. שילוב של המילים קופה וראלי, יצרו לפני שני עשורים מכונית שכל חובב נהיגה חלם או דיבר עליה. בסיאט קיבלו החלטה, ובדיוק לפני שנתיים נולדה חטיבת ביצועים חדשה מהניילון – מותג תחת השם ‘קופרה’, שתכלול אף סמל אחר בחזית. בהחלטה מושכלת הם בחרו שהרכב הראשון שיצא תחת החטיבה החדשה יהיה הקופרה אטקה. עולם האופנה מכתיב את הקצב, וכך קורה שבעולם שנשלט ע”י ג’יפונים האטקה, אותו רכב פנאי סולידי, נבחר להיות מכונת הביצועים החדשה שלהם, תחת המותג החדש. על מנת להדגיש את הבידול של המותג החדש קופרה, מסיאט, נבחר צבע הנקרא Cooper, שמורכב משלושה צבעי נחושת שונים, והוא ילווה את המותג החל מצבע הסמל, הגריל או בקווים כאלו ואחרים מבפנים ומחוץ לרכב. אם כבר בסמל עסקינן, מדובר בסמל המייצג מבחינת אנשי סיאט, “שבט”, יש כאלו שיאמרו שזה מזכיר את סמל הדיאבלו (שטן). המשדר משהו חייתי, שונה.

בסיאט מאז ומתמיד ידוע ל”הסוות” את מכונות הביצועים שלהם. מבט זריז על ה’לאון קופרה’ או ה’איביזה קופרה’ לא היה אומר כלום לאדם מן הרחוב. כמעט שום סממן ספורטיבי, למעט איזה פגוש או חצאית או צבע זרחני מזעזע (בתחילת הדרך). אבל כל מי שנהג על אחת משתי המכוניות הללו ידע שמתחת למכסה המנוע מסתתר דרקון עצבני נושף ורושף.

 

חדי העין יבחינו מה מתחבא מתחת למעטה הסולידי. קופרה אטקה

 

גם כאן הסיפור דומה. האטקה קופרה נראית במבט ראשון כמו עוד “ג’יפון” לפנסיונריות, בוודאי בצבע הלבן הסטנדרטי שהגיע אלי למבחן. אפילו ספויילר או כונס אוויר מוגזם לא היה לו. אך חדי העין ישימו לב לסמל הקופרה הנחושתי החדש שבחזית, לגריל בעיצוב קצת יותר אגרסיבי מהאטקה הרגילה, כיתוב קופרה אי שם בתחתית ו…זהו. מאחור מנצנץ הכיתוב “קופרה” ותחתיו הפגוש בולט ב-13 מ”מ מהדגם הרגיל, עם דיפזיור משולב ארבע יציאות מפלטים שרומזים במעט על המתרחש מתחת למעטפת. לאטקה קופרה סט חישוקים מהיפים שראיתי לאחרונה. שילוב צבעים של שחור-נחושת Copper 19″ העטופים צמיגי 245/40R19 בעלי חתך ספורטיבי. תא המטען נפתח באופן חשמלי, ונפחו קטן במקצת מהדגם הרגיל, בשל מערכת ההנעה הקבועה בתחתית המרכב, שגורמת לרצפת תא המטען לעלות במקצת ובכך, מתכווצת לכ-485 ליטר לעומת 510 ליטר בסיאט אטקה הרגילה. עוד תמצאו בתא המטען גלגל ספייר בהתקנה מקומית.

 

הסמל מחייב. חטיבת הביצועים של סיאט – קופרה
מושבי ספורט עטופים עור אלקנטרה. קופרה אטקה
מערכת מולטימדיה גדולה במרכז תא הנהג מנתחת לכם את הנהיגה

 

פנים הרכב חושף זוג מושבי באקט, עטופים עור אלקנטרה, עם כיוון חשמלי לנהג וידני לנוסע ליד, ויש גם חימום מושבים. אני מתיישב בעמדת הנהג והתחושה נהדרת – ההגה הספורטיבי החדש נראה נהדר ובמרכזו הסמל החדש, שבל אשכח לאיזה רכב נכנסתי. דוושות הכרום בתחתית מוסיפות למראה הספורטיבי, אבל כאן פחות או יותר מסתיימת הייחודיות, ושאר פנים הרכב  סיאט אטקה למדיי. יש במרכז תא הנהג מסך מולטימדיה 8″, עם Waze ושלל אפליקציות, קישוריות ל-Apple Carplay ו – AndroidAuto. אחד הגימיקים במסך הוא האפשרות לקבוע איזה שעונים יוצגו בלוח השעונים הדיגיטאלי, בנוסף לאפשרויות התצוגה שבו. בנוסף, יש מגוון שעונים דיגיטאליים מעניינים, החל משעוני זווית הגלגל, דרך שעוני מצב מנוע, ועד גדישה וכוחות G. 

באמצעות בורר ליד ידית ההילוכים ניתן לבחור מצבי נהיגה, אנחנו עוד נחזור אליו, ומתחת למסך תמצאו את מתגי השליטה במיזוג, שכולל בקרת אקלים ואפילו משטח טעינה אלחוטי לנייד. יש כאן לא מעט משחקי תאורה מעניינים, אם זה הלוגו קופרה המוקרן לרצפה בעת פתיחת הדלת (תאורת ברוכים הבאים שכזו), אפשרות בחירת צבעי אווירה בתוך הרכב, ואפילו כפתור הנעה שפועם באדום בזמן שהרכב כבוי.

 

ג’יפון ספורטיבי למשפחה
מאובזר ומרגיש טוב. קרוסאובר דינאמי – קופרה
לוגו קופרה


לחיצה על כפתור ההנעה, הרכב נוהם. עצבני הקופרה. אם מבחוץ הוא נראה כמו ג’יפון לפנסיונריות, אז המנוע כנראה יועד לסבתא זפטה. מדובר במנוע 2.0TSI הטוב ביותר בקונצרן, מנוע שמפיק 300 כ”ס (!) ב-5300 סל”ד ומומנט של 40.8 קג”מ שמושג כבר ב-2000 סל”ד. כל הכיף הזה משודך לתיבת הילוכים DSG7 אוטומטית כפולת מצמדים. כמה כיף? האטקה קופרה יודעת לזנק מ-0-100 ב-4.9 שניות. זוכרים את בורר מצבי הנהיגה? ניתן לבחור בין מצב קומפורט, ספורט, קופרה, התאמה אישית, שטח ושלג, כאשר כל אחד מהם מכייל את הרכב אחרת. מאחר ובאנו לבחון את הקופרה, אני משאיר את הבורר על מצב הקופרה שנותן את כל יכולות הרכב, ואף פותח איזה פרפר קטן באגזוז לטובת סאונד עצבני עם מעט בק-פיירים גם בהילוך סרק.

ניתן לשלוט במערכות הבטיחות והבקרות ברכב דרך מסך המולטימדיה. מצב ESC ON בקרות מופעלות, מצב  OFF מנוטרלות, ומצב ESC SPORT מנטרל את הבקרות, אבל אלה חזרו לפעול ולהתערב במידה והרכב מרגיש שהנהג מאבד שליטה. ואם כל הכיף הזה לא מספיק לכם, יש לקופרה הנעה כפולה.

 

מפלצת מרוסנת


שחרור בלם היד החשמלי ומעבר להילוך והאטקה ששה אלי קרב. היא מרגישה כמו מפלצת מרוסנת עם רצועה, כשהרצועה נמצאת בדוושת הגז. לחיצה קלה והקופרה פשוט טסה מהמקום, מסדרת לכם את האיברים הפנימיים מחדש. כמו בלאון קופרה יש פה ‘ביצת הפתעה’ בדמות launch Control או בעברית ‘
בקרת שיגור’. ממש נאסא. ההסבר הטכני של זה: הוא כשהרכב טס מעמידה במקום בסל”ד מסוים, תוך מתן כל כוחות הסוס באותה שנייה. ההסבר המעשי הוא גב דבוק למושב וחיוך שמתפשט לפנים, ואחר כך משתחרר צחוק מתגלגל. אושר צרוף. 

יש סיבה מדוע אנשים אוהבים את מותג ‘סיאט’ ברכבי הספורט, או החל מעכשיו ‘קופרה’. התחושה היא שניתן לנהוג בצורה ספורטיבית עם “מישהו” שמשגיח עליך שלא תשתולל או תאבד שליטה. אותו “מישהו” היא שילדה מעולה עם מערכת הנעה כפולה, צמיגים עם זוויות היגוי, ושלל מערכות בקרה ובטיחות. מאוד קשה להיכנס איתה לתת היגוי. משפט על המתלים – מדובר במתלים אדפטיביים, ועדיין התחושה הייתה שהיא לא מספיק מרוככת כשמבקשים, ונשארת קשיחה מידי. הקופרה אטקה טיפסה במעלה הטורים וגרגרה בהתאם, כשעל כל אלה מנצחת תיבת ההילוכים הנפלאה. 

 

 

אפשר להמשיך ולהתפלפל, אבל אין ספק שחטיבת ‘קופרה’ עלתה פה על משהו.  מדובר בשידוך מפתיע בין רכב פנאי לספורט. בל נשכח שבסוף היום מדובר במכונית שאמורה להסיע את הילדים לחוגים או סתם לאיזה בילוי בבית קפה, ולכן, תוכלו למצוא פה לא מעט מערכות בטיחות: שבע כריות אוויר, מערכת התראה לשמירת מרחק כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, מערכת סטייה מנתיב כולל תיקון אקטיבי, זיהוי רכבים ב’שטח מת’, מערכת Start-Stop, רדאר לזיהוי מצלמות מהירות ועוד. חובבי הסאונד ישמחו לגלות שברכב מפוזרים רמקולים של המותג Beats.

בסיום מבחן הדרכים המאומץ, צריכת הדלק הראתה נתון של 7.5 קילומטר לליטר.

 

7.5 קילומטר לליטר. קופרה אטקה צריכת דלק

 

שלום בית

אם המטרה הייתה לייצר רכב שהוא “זאב בעור של כבש”, אז הצליח להם בחטיבת ‘קופרה’ החדשה. מדובר במכונת נהיגה מהנה (כיף טהור), שלא איבדה גרם אחד של הנאה ותשוקה שקיימים במכוניות הספורט, על אף היותה “קרוסאובר” וזה אומר המון. למעט מספר חדי עין, הקופרה אטקה שהייתה אצלי, לא משכה תשומת לב יותר מידי מהסביבה. זה טוב למי שמעוניין להימנע מעצירות לביקורת משטרתית או סתם נגד עין הרע. הקופרה מתאימה בול לאנשים שהתברגנו, שרוצים רכב פנאי ועדיין רוצים לנהוג ברכב ספורט טהור, אחרי שהורידו את הילדים בחוג או בשישי כשהילדים במסגרות. מבחינת המחיר, יש פה יחס שקל פח או במקרה הזה שקל מנוע – מעולה.

תמורת 249,900 ₪ תקבלו רכב מעולה, ובלי שבן או בת הזוג יכעסו עליכם שלא התבגרתם עדיין.

קופרה אטקה נוחת בישראל
סיאט לאון קופרה COPPER
סיאט אטקה FR מבחן דרכים
follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “בורגנית מושחזת: קופרה אטקה (קרוסאובר ספורטיבי) מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 − 9 =