בטיחות כלי רכב: המכוניות שלא תרצו לקנות לפי ה-EuroNCAP

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

השבוע התפרסמו ציונים של מבחני ריסוק למכוניות שאולי חשבתם לרכוש, ציונים שלא כדאי להתעלם מהם – אז מי הן המכוניות הבטוחות לרכישה, ואילו מכוניות אולי כדאי לוותר עליהן, עד שיחזרו אלינו עם אבזור בטיחות מקיף ומערכות בטיחות מצילות חיים? קבלו אותן

 

בטיחות כלי רכב: המכוניות שלא תרצו לקנות לפי ה-EuroNCAP

 

ארגון בטיחות כלי רכב, ה-EuroNCAP, שבודק במבחני ריסוק את ציון הבטיחות של כלי רכב חדשים שמשווקים בעולם, פרסם השבוע כמה מבחני ריסוק, שאין להתעלם מתוצאותיהם. בטיחות כלי הרכב בו אתם נוהגים, אמור להיות הפרמטר הכי חשוב בסדר העדיפויות, לפחות בין השיקולים הראשונים לפני רכישת רכב לכם ו/או למשפחתכם. 

ארגון ה-EuroNCAP האירופאי בוחן את פרמטר הבטיחות של הנוסעים מאחור, של הנהג, וגם של הולכי הרגל שחלילה ייפגעו ממנו. ובחינה לא פחות חשובה היא איזה אבזור בטיחות קיים ברכב, כמה הוא מקיף, מתקדם, אוטונומי ומציל חיים הוא. הציון שניתן לכל מכונית הוא שקלול של כל אלה יחד, ואלה באים לידי ביטוי בכוכבים – בין כוכב אחד לחמישה כוכבים, שהם הציון האופטימלי בבטיחות רכב.

חשבו על זה כך, המבחנים הללו, ככל שיהיו מדויקים, נעשים בתנאי מעבדה, עם מהירות של 50-80 ק”מ, ובלי 1001 תנאים אחרים שיכולים לקרות בחוץ, בכביש, בזמן אמת. אם מכונית כלשהי נכשלת במבחני הבטיחות הסטריליים האלה (וכישלון זה אומר פחות מחמישה כוכבים מלאים), זו מכונית שפשוט לא קונים.

אז מי קטפה חמישה כוכבים ומאיזו מכונית אנחנו נתרחק נכון להיום?

MG ZS החשמלית החדשה, שכבר משווקת בארץ, זכתה לחמישה כוכבים – ציון ריסוק אופטימלי ומעודד.
פולקסווגן גולף החדשה, גם היא, חמישה כוכבים מירביים במבחני הריסוק.
ניסאן ג’וק החדשה 2020, בקרוב אצלנו – גם כן, ציון מירבי של חמישה כוכבים.
אודי Q8, לא שהיה לנו ספק, ציון בטיחות אופטימלי, ואור ירוק לרכישה.

 

 

מאילו מכוניות אם כן יש להימנע?

לצערנו, ואנו אומרים זאת בעצב רב, 3 מכוניות שאנחנו אוהבים, שהן בעצם אחיות סיאמיות לבית פולקסווגן – סיאט מיי, פולקסווגן אפ וסקודה סיטיגו, (מכונית שמלכת הכביש אוהבת מאד באופן אישי), גירדו את השלושה כוכבים, ציון בטיחות לא טוב. ציון בטיחות הנהג הוא הגבוה ביותר, אך לא לנוסע לצד הנהג או ליתר הנוסעים ברכב – ציון בטיחות הנוסעים מאחור סביר בלבד. גרוע יותר הוא ציון הבטיחות להולכי הרגל שחלילה יכנסו בעוצמה ברכב, או אז, אף מערכת בטיחות לא תעזור להם. ויש מערכות כאלה שיכולות לרכך פגיעה בהולך רגל. 

גם אבזור הבטיחות ברכב הוא חלקי ולא מספק.

 

הנהג בטוח, הנוסעים פחות

 

השלוש האלה מקוטלגות בישראל כמכוניות מיני, הן חולקות מימדים זהים כמו לקיה פיקנטו, יונדאי i10, טויוטה אייגו ועוד. למעשה, חוץ מהאודי A1 הקטנה, שזכתה לציון בטיחות גבוה ואופטימלי, אין מכונית קטנה, שזכתה לחמישה כוכבים מלאים. רובן קיבלו 3, ואם היה להן אבזור בטיחות נלווה, נוסף להן כוכב אחד נוסף. כך שאנחנו ממליצים לשקול רכישה של מכוניות מקטגורית הסופרמיני, ומעלה, דוגמת סיאט איביזה, רנו קליאו, הונדה ג’אז, טויוטה יאריס ועוד.

 

מכונית הקרוסאובר החשמלית הסינית – Aiways U5 שלושה כוכבים בלבד

 

עדיין לא אצלנו, וכבר קוטפת תואר לא מכובד, של מכונית לא בטיחותית, זו מכונית הקרוסאובר החשמלית הסינית – Aiways U5, עם ציון ריסוק נמוך – שלושה כוכבים בלבד. 

 

מהו ציון הבטיחות של הרכב שלכם?

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + 6 =