בייבי אלטימה: ניסאן סנטרה החדשה (מנוע 2.0 ל’) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

בייבי אלטימה: ניסאן סנטרה החדשה (מנוע 2.0 ל’) מבחן דרכים

 

דור ה-Z גדל לתוך עולם של קרוסאוברים. מכירת הרכבים המשפחתיים נמצאת בירידה מתמדת ומנגד, נתח השוק של סגמנט הקרוסאוברים ממשיך לעלות בהתמדה. ניסאן ממשיכה לייצר רכבי סדאן משפחתיים וקרסו, יבואנית ניסאן לישראל, מקפידה, בניגוד לחלק מהיבואנים, לייבא אותם ארצה. יצאנו לבחון את הסנטרה החדשה ולאפיין את קהל היעד שלה

הסנטרה מיוצרת במקסיקו ומיועדת בעיקר לשוק האמריקאי. שם, בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, מעריכים רכבי סדאן ארוכים, ואכן, המידות של הסנטרה נדיבות: אורכה עומד על 464 ס”מ ורוחבה עומד על 182 ס”מ. הסנטרה מצוידת במערכת keyless ואנו מניעים אותה מבחוץ, דרך שלט הרכב. בזמן שהמזגן מקרר את חלל הנוסעים, התרשמנו מכך שהסנטרה שואבת את רוב מאפייני העיצוב שלה מאחותה הגדולה – האלטימה.

החל בחזית הרכב הכוללת גריל ופנסים דומים וכלה בחלק האחורי הכולל מפגש מעניין של קורה C עם מרכב המכונית, דומה עד מאד לאלטימה. הדמיון כה חזק כך שגם באולם התצוגה, כאשר שתיהן עמדו אחת ליד השניה, רק האורך (ומידת החישוקים) מסגירים מי מהן זו האלטימה ומי מהן זו הסנטרה. באופן כללי, פרט לפרופורציית החישוקים (16″) הקטנים למראה בעקבות דופן צמיג גבוהה (חתך 60), העיצוב של הסנטרה החדשה טוב משמעותית מהדגם היוצא ולטעמנו, הסנטרה נראית טוב מאד. 

 

ניסאן סנטרה תא נהג / דשבורד

 

רמת גימור אחת. ניסאן סנטרה

 

 

הסנטרה מיובאת ארצה ברמת גימור אחת העונה לשם SV. רמת גימור זו כוללת מערכות בטיחות ותוספות אבזור אחרות שהיו חסרות בדגם היוצא. אנו מתיישבים במושב הנהג והדבר הראשון שמושך את העין הוא העיצוב הנאה של שלושת פתחי המיזוג במרכז הקונסולה. מזכיר קצת את העיצוב הנוכחי של מרצדס. מערכת בקרת האקלים שמתחת לפתחי המיזוג מפוצלת לצד הנהג והנוסע, ברורה ונוחה לשימוש. חומרי הפנים משולבים מפלסטיקה קשה (חופת לוח המחוונים למשל), משטחים דמויי קארבון (שלטעמנו אינם קשורים לסנטרה אך לא בולטים במיוחד) וחומרים רכים (בדלתות ובקונסולה המרכזית), שחלקם כוללים תפירה נאה למראה. איכות ההרכבה והגימור טובים.

כיסי הדלתות קטנים יחסית אך מכפרים על כך תא ענק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים ותא אחסון למשקפי השמש בגג הרכב – פשוט, פרקטי ונוח. בקונסולה שבין המושבים תוכלו למצוא מגרעת למפתחות הרכב, מתקן לשתי כוסות שתיה ומשטח נוח למיקום הטלפון, אשר בניגוד למיקרה הקטנה, אינו מספק טעינה אלחוטית. 

 

ניסאן סנטרה

 

ניסאן סנטרה מושב אחורי
ניסאן סנטרה מושב אחורי

 

עוד נמצא בסביבת הנהג חיבורי 12 וולט, חיבור USB, חיבור AUX וחיבור C-type. מסך המולטימדיה בולט מעלה, נגיש ונוח לשימוש. המערכת תומכת ב-Apple car play  ו-Android Auto אך אינה מחוברת למערכות הרכב. כדי להזכיר לנו שהרכב מיועד לשוק האמריקאי, לוח המחוונים כולל גם חיווי מיילים לשעה ובלם היד מופעל באמצעות ה…רגל. בצד החוסרים רשמנו לעצמנו את העובדה שרק חלון הנהג יורד ועולה אוטומטית בלחיצה ארוכה, שהיושבים מאחור יתלוננו על מחסור במיזוג, שהמראות אינן מתקפלות ושמושב הנהג אינו כולל תמיכה לגב התחתון.

אלו דברים שהיינו מצפים למצוא ברכב ברמת המחיר של הסנטרה. עוד נציין כי הראות לאחור בעייתית במקצת עקב תא מטען גבוה יחסית. היושבים מאחור יהנו ממרווח ראש ורגליים מצויין וגם הנוסע השלישי יעריך את הרצפה הכמעט שטוחה שמהנדסי ניסאן תכננו עבור כפות רגליו. לרשותם של אותם הנוסעים הותקן שקע USB, תאורה נפרדת ומשענת יד במרכז גב המושב. תא המטען סביר לקטגוריה והוא מסוגל להכיל 405 ליטר. 

 

מנוע 2 ליטר עם 149 כ"ס. ניסאן סנטרה
מנוע 2 ליטר עם 149 כ”ס. ניסאן סנטרה

 

שיפור נוסף לו זוכה הסנטרה החדשה לעומת הדגם היוצא הוא המנוע. ניסאן לא הוסיפו מגדש טורבו למנוע, אלא הגדילו את נפחו ב-200 סמ”ק ל-2 ליטר. המנוע החדש מספק 149 כוחות סוס לעומת 124 כוחות סוס בדגם היוצא ו-20 קג”מ לעומת 17.7 קג”מ. תיבת ההילוכים נותרה רציפה ואינה כוללת יחסי העברה קבועים הניתנים לתפעול. מנגד, היא כוללת מצב Sport  השומר על סיבובי מנוע גבוהים יותר ומצב LOW לטובת בלימת מנוע בירידות. כפתור החסכון בדלק (Eco) נמצא בתקום תמוה משמאל להגה.

הסנטרה חזקה דיו להתנהלות יומיומית ולעקיפות, אך המנוע האטמוספרי (ללא טורבו) והתיבה הרציפה אינם תורמים לצד הדינאמי. המתלים, המכויילים לצד הרך, יחד עם הגלגלים הנעולים בצמיגים בעלי חתך גבוה (60), משלימים בהרמוניה את מכלולי ההנעה ומייצרים רכב נעים לנסיעות ארוכות המטפל טוב יחסית בשיבושי הכביש. המחפשים רכב דינאמי על מנת לתקוף כבישים מפותלים, לא ימצאו את מבוקשם בסנטרה. הסנטרה מיועדת לאותם אנשים המחפשים רכב שקל ונוח לגמוע במחיצתו מרחקים ארוכים. צריכת הדלק במבחן שלנו עמדה על כ-11 ק”מ לליטר. 

בשורה נוספת בסנטרה החדשה נוגעת למערכות הבטיחות. פה השיפור משמעותי ביותר, והסנטרה החדשה כוללת רשימה ארוכה של מערכות בטיחות: 10 (!) כריות אוויר, התראה על רכב באיזורים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית (שעובדת נפלא), בלימה אוטונומית, התראה מפני סטיה מנתיב (באמצעות רטט בהגה ולא תיקון אקטיבי), התראה על תנועה חוצה לאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ועוד. 

 

שיפור בבטיחות. ניסאן סנטרה החדשה

 

לסיכום:

הסנטרה מיועדת לאנשים שלא מאמינים באופנת ה-SUV ולדעתם רכב המשנע משפחה צריך להיות…. רכב משפחתי, עדיפות לאחד בניחוח אמריקאי. הסנטרה, עם מנועה האטמוספרי, מתליה הרכים יחסית ותיבת הילוכים הרציפה המותקנת בה, אינה מתאימה לאדם שמחפש להגיע מהר מ-A ל-B אלא לאחד כזה המעוניין להגיע בין אותן הנקודות בנוחות ובנינוחות.

בנוסף, עקב הפשטות המכאנית (היעדר מגדש טורבו, והיעדרם של רובוטים קטנים שמעבירים את ההילוכים), הסנטרה ככל הנראה תראה אמינות גבוהה עם השנים, אמינות שלצערנו נפגעה לאחרונה עקב מירוץ החימוש של יצרניות הרכב להשגת מקסימום ביצועים במינימום נפח מנוע ומינימום זיהום סביבתי. מחירה של הסנטרה עומד על 134,900 ש”ח. בגבולות הגזרה של הקרוסאובר של השכן שחונה בחניה שמימינכם והקרוסאובר של השכן שחונה בחניה שמשמאלכם.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 + 8 =