בקרוב בישראל: מזראטי גרקאלה 3 יחידות הנעה עד 530 כ”ס

ה-SUV היוקרתי ספורטיבי החדש של מזראטי נחשף – מזראטי גרקאלה, 3 יחידות הנעה, החזקה מהן כוללת מנוע V6 עם הספק של עד 530 כוחות סוס. אצלנו בארץ בקיץ 2022. מחירים יפורסמו בהמשך

 

 

נחשפה לראשונה באירוע בינלאומי מזראטי גרקאלה, ה-SUV החדש מבית מותג רכבי היוקרה האיטלקי. הגראקלה מובילה בתחומה במונחי המרחב הפנימי, נוחות הנהיגה, השליטה, ההאצה, מהירות מרבית, איכות הסאונד ושימוש נרחב בחומרים שונים דוגמת עץ, סיב פחמני ועור.

העיצוב של הגרקאלה מגלם את הסמל החזותי החדש של מזראטי אשר מבחין בין כל מודל חדש מאז ה-MC20. מקדימה, ה-SUV מציגה גריל נמוך ואימתני. הפרופיל בולט בניגודיות שבין טוהר וטכניקה עם עיצוב זורם המציג צורות ויזואליות ורכיבים טכניים המודגשים באמצעות סיב פחמני. בחלק האחורי, פנסי הבומרנג מעוצבים בהשראת מכונית הספורט האייקונית מבית מזראטי, ה-Giugiaro 3200 GT ומותקנים בקו טרפזי שמודגש עוד יותר באפקט הקופה של התא והגימור שמדמה מכונית ספורט.

לראשונה בתוך תא הנהג, לוח השעונים הוא דיגיטלי ומעניק חווית נוחות ושירות מקסימלית הכוללת בקרה קולית. הטכנולוגיה נשלטת מהמסך המרכזי והגדול, “12.3, הגדול ביותר שהותקן במזראטי, ובאמצעות מסך נוסף של “8.8 לבקרות נוספות. בנוסף, ישנו מסך שלישי עבור הנוסעים במושבים האחוריים. כל חווית המולטימדיה נתמכת על ידי מערכת Maserati Intelligent Assistant (MIA) מערכת הבידור המתקדמת מבית מזראטי ומערכת מזראטי קונקט.

 

הגרקאלה מגיעה בשלוש רמות גימור:

  • GT – בעלת מנוע היברידי מתון בעל 4 צילינדרים המגיע ל-300 כ”ס.
  • Modena בעלת מנוע היברידי מתון בעל 4 צילינדרים המגיע ל-330 כ”ס.
  • Trofeo בעלת מנוע דלק V6 המגיע ל-530 כ”ס.

 

פירוט רמות גימור/יחידות הנעה:

 

במועד ההשקה, ניתן להשיג את הגרקאלה גם בגרסת PrimaSerie Launch מהדורה מוגבלת המציגה עיצוב פנים ותוכן טכנולוגי בלעדי. בעתיד, יושלם טווח הגרקאלה עם גרסה חשמלית מלאה המבוססת על שימוש בטכנולוגיית 400V. ה-SUV החשמלית הראשונה בהיסטוריה של מזראטי תגיע לשוק שנה לאחר דגם הדלק.

סמלת, יבואנית מזראטי בישראל צפויה להשיק את מזראטי גרקאלה בישראל במחצית השנייה של 2022. מחירון מלא יפורסם בהמשך.

 

מזראטי גרקאלה מחיר
מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה 2022
בקרוב בארץ: מזראטי גרקאלה – SUV יוקרתי ספורטיבי

מפרט טכני:

 

מפרט טכני
גרקאלה טרופאו גרקאלה מודנה גרקאלה GT
מנוע
ארכיטקטורת מנוע  Twin-turbo V6 90° MTC L4 MHEV עם BSG
 (סמ”ק) 3000 סמ”ק 1995 סמ”ק
Bore x stroke (mm) 88 x 82 ס”מ 84 x 90 ס”מ
יחס דחיסה 11:1 9.5:1
תפוקת שיא 530 hp @ 6500 rpm  330 hp @ 5750 rpm 300 hp @ 5750 rpm
מומנט שיא (Nm @rpm) 620 Nm @ 3000 – 5500 rpm  450 Nm @ 2000 – 5000 rpm 450 Nm @ 2000 – 4000 rpm
מערכת הצתה Maserati Twin Combustion (MTC) 

Twin Spark with passive pre-chamber

סליל הצתה יחיד לכל צילינדר, מחובר ישירות לנתיך ההצתה
מערכת דלק PDI (350-bar direct injection + 6-bar door injection) הזרקה ישירה  – דלק בלחץ גבוה – 200 bar
אינדוקציה מגדש טורבו כפול עם שסתום פליטה אלקטרוני מגדש טורבו עם שסתום פריקה אלקטרוני + e-Booster
שימון משאבת שמן רטובה לעקירה משתנה עם מערכת הפסקת צילינדרים משאבת שמן עקירה משתנה בהתאם לצורך
חלוקה Double overhead camshaft with variable valve timing Second-generation MultiAir™ valve control system
ביצועים
0-100 קמ”ש (ש’)  3.8” 5.3” 5.6”
0-200 קמ”ש (ש’)  13.8” 21.9” 23.7”
מהירות מירבית (קמ”ש) 285 קמ”ש 240 קמ”ש
מרחק עצירה, 100-0 קמ”ש (מ’) <40 מ’
Cx (best) 0,326 0.32 (עם קפיצי אוויר) 0,308 (עם קפיצי אוויר)
צריכת דלק ופליטת פחמן דו חמצני – WLTC 
צריכת דלק (מחזור משולב), ליטר ל-100 ק”מ 11.2 8.8- 9.3 8.7- 9.2
צריכת דלק (מחזור נמוך), ליטר ל-100 ק”מ 17.4 13.1- 13.2 13.1- 13.2
צריכת דלק (מחזור בינוני), ליטר ל-100 ק”מ 11.6 8.7- 9.2 8.6- 9.2
צריכת דלק (מחזור גבוה), ליטר ל-100 ק”מ 9.3 7.4- 8.0 7.4- 7.8
צריכת דלק (מחזור גבוה מאוד), ליטר ל-100 ק”מ 10.3 8.4- 9.0 8.4- 8.8
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור משולב), ג/ק”מ 254 199- 210 198- 208
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור נמוך), ג/ק”מ 394 297- 300 297- 300
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור בינוני), ג/ק”מ 263 196- 209 194- 208
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור גבוה), ג/ק”מ 211 160- 180 167- 177
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור גבוה ביותר), ג/ק”מ 233 191- 204 190- 199
תמסורת
תיבת הילוכים 8-speed Gen2 8HP75 8-speed Gen2.5 8HP50
יחס נסיעה:  5.00000 / 3.20000 / 2.14286 / 1.72000 / 1.31310 / 1.00000 / 0.82262 / 0.64000 R -3.47826 final 3.70 5.0000 / 3.20000 / 2.14286 / 1.72000 / 1.31386 / 1.00000 / 0.82213 / 0.64000 R -3.45600 final 3.27
תמסורת 4×4  עם דיפרנציאל מוגבל החלקה בנעילה אלקטרונית 4×4  עם דיפרנציאל מוגבל החלקה בנעילה מכנית  4×4 עם דיפרנציאל מכני אחורי פתוח (אופציונאלי נעילה למניעת החלקה)
מתלה
קדמי Quadrilateral with virtual steering axle + active shock absorbers and air springs Quadrilateral with virtual steering axle + active shock absorbers and air springs (optional) Quadrilateral with virtual steering axle + active shock absorbers (optional) and air springs (optional)
אחורי Multilink + בולמי זעזוזים ומתלי אוויר פעילים Multilink + בולמי זעזוזים פעילים  (אופציונאלי) ומתלי אוויר  (אופציונלי) Multilink + בולמי זעזוזים פעילים  (אופציונאלי) ומתלי אוויר (אופציונלי)
בלמים
קדמי 360×32 mm dual-cast perforated and ventilated discs 350×28 mm ventilated monolithic discs
קליפר ברמבו קבוע
6 בוכנות 4 בוכנות
אחורי 350×28 mm dual-cast perforated and ventilated discs 330×22 mm ventilated monolithic discs
קליפר ברמבו קבוע + EPB Continental floating callipers with MoC technology
4 בוכנות
מידות ומשקל
מפשק גלגלים קדמי/אחורי קדמי 255/40 R21 / אחורי 295/35 R21 קדמי 255/45 R20 / אחורי 295/40 R20 קדמי/אחורי 235/55 R19
אורך x עומק x גובה (מ”מ) לא כולל מראות צד 4,859 x 1,979 x 1,659 4,847 x 1,979 x 1,667 4,846 x 1,948 x 1,670
רוחק סרנים (מ”מ) 2,901
מפשק גלגלים קדמי/אחורי (מ”מ) 1,621 / 1,694
קיבולת עומס (ליטר) 570 535
קיבולת מיכל דלק (ליטר)  64
משקל הומולוגציה (ק”ג) 2,027 1,895 1,870

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *