ב.מ.וו iX בישראל הקרוסאובר החשמלי עתידני: 600 קילומטר | מ-559,000₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ב.מ.וו IX טווח חשמלי
ב.מ.וו IX בישראל

 

דלק מוטורס משיקה את ספינת הדגל הטכנולוגית החדשה של מותג ב.מ.וו – BMW IX. ה-iX הוא קרוסאובר חשמלי גדול המשווק עם הנעה כפולה, שני הספקי מנוע חזקים, ארבע רמות גימור וטווח נסיעה חשמלי של כ-600 ק”מ, החל מ-559,000 ₪

 

ב.מ.וו iX מעניק פרשנות עדכנית ויוצאת דופן לעולמות העיצוב, הקיימות, ההנאה מנהיגה, השימושיות והיוקרה, ומשלב את הפיתוחים האחרונים של BMW בתחומים אלו. מדובר בדגם הראשון המבוסס על פלטפורמה חדשה, מודולרית וניתנת להרחבה, שעליה תתבסס קבוצת BMW גם בעתיד. ה-iX הוא הסנונית הראשונה בדור החדש של כלי הרכב המגדירים מחדש את חוויית הנהיגה המושלמת, את תחושת המרחב הפנימי ואת הקשר שבין הרכב – לנוסעים שבתוכו.

הניסיון שהצטבר בקבוצת BMW לאורך השנים בתחום הקיימות הוטמע בתהליכי הייצור והתכנון תחת דרישות מחמירות ביותר בכל הקשור להגנה על הסביבה לאורך כל שרשרת הערך ומחזור החיים של הרכב, וכולל שימוש בחומרי גלם מבוקרים, שימוש בלעדי בחשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים בתהליכי הייצור ושימוש נרחב במיוחד בחומרים ממוחזרים. 

ה-iX משלב את הפונקציונליות של ה-X5 עם היכולות הדינמיות של ה X6-והרושם החזותי של ה-X7. התוצאה היא פרופורציות ייחודיות של רכב ספורט-פנאי גדול. הוא דומה באורכו ל-X5 וגובהו כשל ה-X6. בסיס גלגלים של 3,000 מ”מ וסרחי עודף קצרים, יוצרים איזון בין נוחות יוקרתית בנסיעות ארוכות ומאפיינים ספורטיביים בנהיגה תובענית.

 

ב.מ.וו גריל

 

חלק קדמי: גריל הכליות האנכי והבולט משמש כפנל חכם. החתימה המוכרת של BMW, גריל כליות ייחודי ופנסים ראשיים כפולים – זוכה לאינטרפרטציה חדשה בסגנון עתידני. הגריל סגור לחלוטין ומשמש כפנל דיגיטלי חכם המכיל מצלמה, רדאר וחיישנים נוספים המותקנים מאחורי משטח שקוף. גופי החימום ומערכת ניקוי החיישנים מותקנים בתוך הגריל עצמו. ציפוי פוליאורתן נוסף מפחית את רגישות הגריל לפגיעות. יכולת התיקון העצמית שלו מאפשרת לו לתקן שריטות קלות, לדוגמה בתוך 24 שעות בטמפרטורת החדר או לאחר 5 דקות של הזרמת אוויר חם. ידיות הדלתות שקועות בתוך הדלתות והן מגיעות בגימור בגוון מנוגד. תאורה נסתרת של פתחי הידיות מעניקה מראה ייחודי ומרשים.

דלתות עם חלונות ללא מסגרת עורכות את הופעת הבכורה. מבנה זה, אשר הוצג בעבר רק בדגמי הקופה של היצרן, מדגיש את האופי הספורטיבי של הרכב ומעניק לחלונות הצד מראה זורם. נוסף לפנל החכם שבגריל הכליות, הרכב מצויד גם במערך מצלמות וחיישנים נסתרים המשרתים את מערכות העזר לנהג; זה הבסיס מאחורי עיקרון הShy tech- כאשר הקו המנחה הוא שהטכנולוגיה נשארת ברקע ואפשר לראות אותה רק כאשר היא פועלת.

חבילות עיצוב חיצוניות: חבילות Sport ו- Titanium Bronze.

 

BMW IX מחיר
BMW iX תא נהג
 ב.מ.וו IX חשמלי
אבזור עשיר. ב.מ.וו IX

BMW iX

 

חבילת ה-Sport עוטפת את הרכב בהילה של עוצמה. החלק הקדמי הכולל שלושה פתחי אוורור גדולים מאוד בעיצוב שונה ואגרסיבי יותר; מגינים גדולים ומשולשים בקצוות החיצוניים של הפגוש הקדמי מעבירים את האוויר אל פתחי אוורור ומשפרים את הזרימה סביב גוף הרכב ודרכו. בנוסף, קווי הגבול בקצוות התחתונים של הגוף, החצאיות הצדדיות המעוצבות וידיות הדלתות מגיעים בגוון שחור מבריק. חלקה המרכזי של החצאית הקדמית והאחורית מגיע בצבע הגוף. המסגרות הכחולות שבדיפוזר האחורי צבועות בצבע הגוף במקום בצבע הכחול הסטנדרטי.

הפנסים האחוריים מגיעים עם עדשה בגימור מושחר. חבילת הספורט כוללת גם חישוקי סגסוגת קלה בגודל 21 אינץ’ ובלמי ספורט עם קליפרים כחולים. חבילת ה-Titanium Bronze כוללת אלמנטים נבחרים המעניקים לרכב הילה ייחודית. גריל הכליות המורכב מאלמנטים תלת-ממדיים, ידיות הדלתות, החלק התחתון של חלונות הצד, המתפרש אל תוך קורה D והאלמנטים העיצוביים שבחלקו החיצוני של הפגוש האחורי מגיעים כולם בגימור Titanium Bronze ייחודי. גוון זה יוצר רושם מתוחכם המרעיף אווירה של יוקרה עכשווית – כמעט מכל זווית.

 

ב.מ.וו IX מנוע

טכנולוגיית ה-e-Drive של BMW מהדור החמישי 

מערכת ההנעה כוללת את המנוע החשמלי, את המערכות האלקטרוניות ואת תיבת ההילוכים ומשלבת אותם בתוך יחידה אחת. גישה זו מאפשרת שיפור של 30% בעוצמת הכוח בהשוואה למערכת הנעה חשמליות קודמות. המנועים החשמליים האחרונים שפותחו בתוך קבוצת BMW מתהדרים במקדם יעילות של 93%. בזכות יעילותם יוצאת הדופן, צריכת האנרגיה שלהם נמוכה במיוחד. המנועים מתאפיינים בהעברת כוח סופר-מהירה, בפרופיל ביצועים ספורטיבי ובפעולה שקטה במיוחד.

טכנולוגיית ה-e-Drive של BMW מהדור החמישי כוללת גם סוללת מתח גבוה הפועלת בטכנולוגיית תאים חדשנית. עוצמת האנרגיה של סוללת הליתיום-יון עלתה בכ-20% בהשוואה לסוללה מהדור הקודם. הסוללה החדשה מתאפיינת גם בביצועים טובים יותר, ביכולת טעינה ופריקה משופרת, בעמידות משודרגת ובבטיחות גבוהה יותר. גם היחס שבין משקלה לקיבולתה הוא יוצא דופן. האחריות על הסוללה עומדת על 8 שנים או עד 160,000 ק”מ.

 

יחידות הנעה וסוללות

ב.מ.וו iX מיוצר בשתי גרסאות, בשתיהן מערכת ההינע כוללת מנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי ומנוע נוסף בסרן האחורי: BMW iX xDrive50 עם הספק כולל של 523 כ”ס והאצה מ-0 ל-100 קמ”ש בתוך 4.6 שניות. קיבולת הסוללה עומד על 111.5 kWh (נטו – 105.2 kWh) וטווח הנסיעה המקסימלי נע בין 549 ל-630 ק”מ, טווח הנסיעה בדגם BMW iX xDrive50 המשווק בישראל הינו 600 ק”מ [1]

BMW iX xDrive40 עם הספק של 326 כ”ס והאצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-6.1 שניות בלבד. קיבולת הסוללה עומד על 76.6 kWh (נטו – 71KwH) וטווח הנסיעה נע בין 375 ל-425 ק”מ, טווח הנסיעה בדגם BMW iX xDrive40 המשווק בישראל הינו 408 ק”מ [1]. המהירות המקסימלית בשני הדגמים מוגבלת אלקטרונית ל-200 קמ”ש. טווח הנסיעה של הרכב הוגדל בצורה שמאפיינת את BMW על ידי שיפור רמת היעילות של מערכת ההינע ושל אנרגיית הסוללה, ולא על ידי שימוש בסוללות גדולות מאוד. פעולה זו הייתה מגדילה את משקל הרכב ומשפיעה בצורה שלילית על היכולות הדינמיות ועל תצרוכת האנרגיה של המנוע החשמלי. מערכת ההנעה וטכנולוגיית הסוללה שבדגם ה-BMW iX  פועלות יחד כדי ליצור חבילה שלמה, המעניקה זריזות ספורטיבית, שימושיות מרשימה והכל תחת ערכי הקיימות מתוך דאגה אמתית לשמירה על הסביבה.

 

ב.מ.וו IX טעינה
ב.מ.וו IX טעינה ממצב 0% ועד 100% בתוך כ-11 שעות.

טעינה

טעינת סוללת המתח הגבוה בעזרת עמדת טעינה ביתית או ציבורית מאפשרת שימוש בזרם חילופין (AC) חד-פאזי או תלת-פאזי בהספק של עד 11 קו”טש. בצורה זו ניתן לטעון את הסוללה של דגם ה-xDrive50 ממצב 0% ועד 100% בתוך כ-11 שעות.

הסוללה של ה-BMW iX xDrive40 דורשת פחות מ-8 שעות כדי להיטען במלואה. ניתן להשתמש בהספק טעינה גבוה יותר כדי לקצר את זמני הטעינה על ידי התחברות לעמדת טעינה מהירה בזרם ישר (DC).

ניתן לטעון את סוללת המתח הגבוה של ה- BMW iX xDrive50 בהספק של עד 200 קו”ט. במקרה זה ניתן בתוך 10 דקות בלבד להעלות את טווח הנסיעה של הרכב בכ-120 ק”מ.

עוצמת הטעינה המקסימלית של ה-BMW iX xDrive40 היא 150 קו”ט – כלומר טעינת הרכב בעזרת עמדת טעינה מהירה למשך 10 דקות מוסיפה כ-90 ק”מ ויותר לטווח הנסיעה. בשתי הגרסאות ניתן לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% בתוך כ-35 דקות.

התמהיל של חומרים ביצירת כלוב הנוסעים כולל קרבון וחומרים תרמו פלסטיים, לצד פלדות חוזק גבוה ואלומיניום. העיצוב החדשני של המבנה והמגוון הרחב של טכניקות ייצור הציגו שוב את מומחיותה ועליונותה הטכנולוגית של קבוצת BMW בתחום העיצוב קל-המשקל החכם. רכיבי קרבון קלים מאוד, ובמקביל חזקים במיוחד לפיתול בצדי הגוף, בחלק האחורי של הרכב ובגג – מאפשרים שיפור רמת הבטיחות בתא הנוסעים ויוצרים כלוב נוסעים מקרבון. תמהיל החומרים מסייע בהשגת מאפייני נהיגה רגועים בשילוב עם תגובה מיידית ומדויקת לכל שינוי במצערת ובגלגל ההגה. המראה הייחודי של חלקי הקרבון בפתחי הכניסה לרכב ובפתח דלת תא המטען מזכיר פעם נוספת שמדובר ברכב בעל אופי הייטקיסטי מתקדם. 

ניצול מלא של התועלות שמספקת מערכת ההנעה החשמלית ואמצעים נוספים שהוטמעו בקפידה, מאפשרים לשפר את המאפיינים האווירודינמיים של ה– BMW iXהמתאפיין ביכולות מרשימות עם מקדם גרר של 0.25 בלבד, נתון מאוד לא אופייני לקרוס אובר גדול. אלה בתמורה משפיעים באופן חיובי על הביצועים ועל טווח הנסיעה. האלמנטים האווירודינמיים הקדמיים והאחוריים, תחתית המרכב ואזורי הגלגלים מוסיפים רק הם למעלה מ-65 ק”מ לטווח הנסיעה. יכולות ההתנהגות של הרכב ורמת הנוחות בתוך תא הנוסעים, מבוססים על מקדם הגרר הנמוך ועל מבנה הגוף העשוי ממסגרת משנה מאלומיניום ומכלוב נוסעים חדשני . טיפול מוקפד בזרימת האוויר מביא לירידה נוספת ברעשי הרוח בנהיגה. 

 

BMW iX

ב.מ.וו iX תא מטען

תא נוסעים

הארכיטקטורה החדשה של תא הנוסעים מתמקדת כולה סביב הצרכים והרגשות של הנהג והנוסעים.

גישת ה-Shy Tech, כוללת רמקולים נסתרים, פתחי אוורור מעוצבים המגיעים בגימור זהב ברונזה, משטחים מחוממים ומגרעת סמויה של מקרן התצוגה העילית בלוח המכשירים. גלגל ההגה המשושה, בורר ההילוכים המעוצב והצג הקמור החדש של BMW, מבוסס על מערכת ההפעלה מהדור החדש, משדרים חווית נהיגה עתידנית. ידיות הדלתות משתלבות בצורה זורמת בקו האלכסוני המעוצב, שעליו נמצא גם הלחצן החשמלי לפתיחת הדלת. לחצני כוונון המושב ממוקמים בחלקה העליון של הדלת; הם מעוצבים בצורת מושב ונוחים להפעלה. משענת היד של הנוסע כוללת גם תא לאחסון הטלפון הנייד. במקביל, רמקולי טווח בינוני (Mid) הסמויים של מערכת השמע, מותקנים מתחת לדיפון הבד של הדלתות, והם מאפשרים ליהנות מחוויית צליל איכותית במיוחד במהלך הנסיעה.

המושבים החדשים לנהג ולנוסע הקדמי כוללים משענות ראש אינטגרליות והם בעלי מראה ספורטיבי ייחודי. בפעם הראשונה בדגם של קבוצת BMW ניתן לבחור להתקין רמקולים אינטגרליים בתוך המושבים עצמם. הרמקולים המותקנים בתוך משענת הראש ובאזור המותניים מעשירים את החוויה האקוסטית והם מהווים דוגמה נוספת לגישת ה-Shy tech . בנוסף, המושבים כוללים גם פעולת חימום, אוורור ועיסוי. 

 

ב.מ.וו קרוסאובר חשמלי

מחלקה ראשונה

המושבים האחוריים מתאימים לשלושה נוסעים. שני המושבים החיצוניים כוללים גם משענות ראש אינטגרליות, והמושב המרכזי כולל משענת ראש הניתנת לקיפול לצורך שיפור שדה הראייה לאחור. היעדר התעלה המרכזית מאפשרת לכל היושבים במושב האחורי ליהנות ממרווח רגליים נדיב במיוחד. תחושת המרחב הפתוח המתקבלת משתלבת עם המושב הרחב כדי לחזק את התחושה של מחלקה ראשונה ושל נוחות מוגברת. 

תחושת המרווח והמודרניות בתוך הרכב מקבלת חיזוק נוסף מלוח המכשירים הדק, המגיע בגימור Sensatec  כסטנדרט. גאומטריית לוח המכשירים עולה כלפי מעלה לעבר חלקו הקדמי של הרכב ומעניקה לו מראה דיגיטלי ועדכני. הצג הקמור של BMW אשר עורך את הופעת הבכורה שלו כאן, מקובע במקומו על ידי מבנה תמיכה סמוי ולכן נראה שהוא צף. הוא בנוי מיחידה אחת ומשמש כאלמנט בקרה מרכזי המהווה אינטרפרטציה לעיצוב המסורתי של סביבות נהג עתידיות של BMW המתמקדות בנהג. הצג כולל צג מידע בגודל 12.3 אינץ’ וצג בקרה בגודל של 14.9 אינץ’ היוצרים יחידה אחת הפונה לעבר הנהג. הצג מצויד במערכת ההפעלה של BMW מהדור החדש כדי להעביר חוויה גרפית חדשה לגמרי.

לוח המחוונים מציע אפשרויות תצוגה חדשות, עם אפשרויות התאמה אישית מלאות המאפשרות הצגת נתונים לנהג בהתאמה אישית ובהתאם למצב בפועל. בקר ה-iDrive המפורסם, המהווה את אלמנט הבקרה הראשי בקונסולה המרכזית, עשוי מחומר ומצבע שהופכים אותו למעין רהיט בין המושבים הקדמיים. הבקר תחום בפנל בקרה מעוצב עם מסגרת בשחור מבריק, עם משטח דמוי זכוכית ועם לחצנים עם תאורה אחורית לבנה. במקום לחצנים רגילים, נעשה שימוש במשטח בקרה עם לחצני הפעלה. ניתן גם לקבל את הבקר, את המתג לבחירת ההילוכים, את הכפתור הנגלל ואת לחצני כוונון המושב בגימור קריסטל מבריק אופציונלי (חבילתClear & Bold ) הכולל גם לוח בקרה העשוי מעץ בגוון אגוזי ייחודי המכיל בתוכו לחצנים עם תאורה אחורית.

 

ב.מ.וו iX מפרט

ב.מ.וו ג'יפ חשמלי
ספינת הדגל של מותג ב.מ.וו – IX

דגמים ורמות גימור

דגם ה-iX ישווק בישראל ב-4 גרסאות: 2 יחידות הנעה/סוללה ו-2 רמות גימור לכל אחת. דגם ה-xDrive40 ישווק ברמות הגימור Spirit ו-Tech, אשר יצטרפו לדגם ה-iX3 במרדף אחר תשומת הלב של לקוח הקרוס-אובר הבינוני היוקרתי החשמלי. בהשוואה אליהם הוא יציג ממדים גדולים משמעותית ורמת יוקרה, טכנולוגיה וחדשנות שטרם נראתה בסגמנט.

דגם ה-xDrive50 ישווק ברמות הגימור Ultimate ו-Ultimate Bronze ויתחרה על ליבם של לקוחות בסגמנט הקרוסאוברים היוקרתיים הגדולים. מולם הוא יציג איכות נסיעה וחוויית נהיגה חסרת תחרות, ביצועים עילאיים ועליונות בתחום השמירה על הסביבה והקיימות.

קיימות כנקודת פתיחה

לצד הנאה מנהיגה באמצעות מערכת הנעה חשמלית, נושא הקיימות היה אחד מאבני היסוד של המותג BMW i עוד מראשיתו. שימוש אחראי במשאבים לאורך כל שרשרת הערך והפחתת טביעת הפחמן של המוצר לאורך כל מחזור החיים שלו מחזקים את הגישה החלוצית של BMW בעולם הניידות. רעיון כולל זה הוטמע במהלך הפיתוח והייצור של ה-BMW iX  החדש יותר מאי-פעם.

 

חתירה לעבר נהיגה אוטונומית

הפלטפורמה הטכנולוגית החדשה עורכת את הופעת הבכורה שלה בב.מ.וו IX והיא מאפשרת התקדמות משמעותית בתחומי הנהיגה האוטונומית והשירותים הדיגיטליים. לדוגמה, עוצמת המחשוב גדלה ומאפשרת עיבוד נתונים בהיקף של פי 20 בהשוואה לדגמים קודמים. התוצאה: המערכות הממוחשבות יכולות לטפל בכמות כפולה של נתונים המגיעים מחיישני הרכב בהשוואה לדגמים קודמים. עוצמת מחשוב גבוהה, מערך חיישנים בעלי יכולות יוצאות דופן ואינטליגנציה מלאכותית המאפשרת שיפור מתמשך של פעולות המערכת ופיתוח מבוסס נתונים המספקים דרכים חדשות לשיפור חוויית הנהיגה והפיכתה לעוצמתית יותר בעתיד בכל הקשור לנוחות ולבטיחות. ניתן לייבא פעולות נוספות אל הרכב באמצעות שדרוג התוכנה מרחוק. זו דרך נוחה לוודא שהרכב והתוכנה שבו מעודכנים תמיד.

 

אחזור אנרגיה

אחזור אדפטיבי ומותאם אישית של אנרגיית הבלימה מאפשר לשפר את יעילות מערכת ההינע. ניהול הינע אדפטיבי מאפשר את התאמת אנרגיית הבלימה הרגנרטיבית למצב הנסיעה בהתאם לנתונים המגיעים ממערכת הניווט ומהחיישנים המשמשים את מערכות העזר לנהג. לחלופין, הנהג יכול לשנות את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית (גבוהה, בינונית או נמוכה) בכל מצבי הנהיגה דרך תפריט ה-iDrive במצב הנהיגה.

 

גלגל הגה 

ב.מ.וו IX הוא הדגם הראשון של קבוצת BMW המושק עם גלגל הגה משושה. מבנהו המצולע מותאם למעבר חלק בין נהיגה אוטונומית ובין נהיגה אקטיבית. קווי המתאר הייחודיים של החישורים המעוצבים בהשראת עולם המרוצים, משפרים את הכניסה אל הרכב ואת נוחות הישיבה. צורת המשושה מסייעת בשיפור שדה הראייה של הנהג לעבר הצג הקמור הממוקם מיד מאחורי גלגל ההגה. מבנה זה של גלגל ההגה מגדיר מחדש את סביבת הנהג.

 

תצוגה עילית עם מקרן

מערכת ההקרנה מתוכננת כך שהגרפיקה מוצגת לנהג כאילו היא נמצאת במרחק של 3 מטרים לפני הרכב. מרחק הקרנה זה מאפשר לנהג לקלוט אותו בצורה הטובה ביותר כיוון שהוא מאפשר לו לעבד את המידע בצורה מדויקת בלי לשנות את מיקוד עיניו במצבי נהיגה רגילים. השילוב שבין התצוגה העילית והמסך הדיגיטלי המלא והקמור מציג פתרון אידאלי להעברת המידע בכל מצב נהיגה נתון באופן המשפר את רמת הארגונומיה, הנוחות, הבטיחות וההנאה מנהיגה. 

 

חלון גג פנורמי עם הצללה אלקטרו-כרומית

ב.מ.וו iX מגיע עם גג שמש פנורמי המשתרע לאורך כל חלל הפנים ללא קורות רוחב, מה שהופך אותו לחלון הגג הגדול ביותר שהותקן אי-פעם בדגמי קבוצת BMW. הוא גם ממקסם את חלל הראש של הנוסעים כיוון שהוא אינו מצריך שימוש בדיפון לתקרה ובנוסף כולל הצללה אלקטרו-כרומית המופעלת בלחיצת כפתור והמאפשרת הצללת חלל הפנים מאור השמש. זהו הגג היחיד בתעשיית הרכב המשתמש בטכנולוגיית PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal) להצללת חלל הפנים. 

 

מערכת שמע

מערכת השמע הסטנדרטית שב-BMW iX מורכבת ממגבר 205 וואט ו-12 רמקולים. מערכת שמע היקפית מבית Harman Kardon מספקת חוויית האזנה מדהימה לכל הנוסעים, והיא כוללת אקולייזר 7 ערוצים, מגבר 655 וואט ואפשרות לכוונון עוצמת הצליל בהתאם לביצועי הרכב הדינמיים. 18 רמקולים אחראים להפקת צליל משובח, ו-4 רמקולים המותקנים בתוך משענות הראש האחוריות בנוסף ל-5 רמקולי Mid ו-5 טוויטרים. השילוב שבין שני רמקולי בס ושני רמקולי סאב-וופר נוספים מתחת למושב האחורי טרם נראה בדגמי BMW והוא מבטיח חוויית צליל עוצמתית. הטוויטרים ממוקמים מאחורי סורגים מחוררים ואיכותיים ורמקולי ה-Mid מוסתרים מאחורי גימור הבד של הדלתות.

 

מחירים

 

דגם כ”ס רמת גימור טווח חשמלי מחיר
xDrive40 326 Spirit 408 ק”מ  559,000 ₪
xDrive40 326 Tech 599,000 ₪
xDrive50 523 Ultimate 600 ק”מ 699,000 ₪
xDrive50 523 Ultimate Bronze 759,000 ₪

 

לרגל ההשקה, הקימה היבואנית מיצג מיוחד בקומת הגג של אולם התצוגה המרכזי בתל-אביב, שיהיה פתוח לקהל במהלך חודש ינואר 2022.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “ב.מ.וו iX בישראל הקרוסאובר החשמלי עתידני: 600 קילומטר | מ-559,000₪”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 3 =