הבחירות של מלכת הכביש 2015

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

כולן טובות, כולן יפות, אך רק מכונית אחת מכל קטגוריה נבחרה להיכנס לרשימת המכוניות האהובות, מלכת הכביש מסכמת שנה: 

 
 

 

 

 

 
מאת: ענת דניאל אלסיבוני
 

מיני

סקודה סיטיגו

אחד מכלי הרכב המהנים בקטגוריה. מנוע בנזין 1.0 ליטר, שלושה צילנדרים, 60 כ”ס. 9.6 קג”מ ב3000-4300 סל”ד. מהירות מרבית 160 קמ”ש (אמת), ותאוצה של 14.4 שניות מ0-100 קמ”ש. אה, ותיבת ההילוכים ידנית. מנוע הליטר זימן לי כוח בעיר, בכפר, ביציאה מרמזור, ובצלחת שעשיתי בפניית פרסה. הגיר הידני, הוא גיר שמתאים רק למי שנהנה להתעסק עם הרכב שלו הרבה, וכן, גם להשקיע קצת מאמץ עם הידיים וברגליים (קלאץ’ גבוה). נכון להיום, שאני כל היום על הרגליים, הייתי שמחה לתיבה אוטומטית (רובוטית), אבל לצעירים בגופם ובנפשם, בחרו בגיר ידני. צריכת הדלק, מציב את סקודה סיטיגו בראש רשימת המכוניות החסכוניות בכל קטגוריה שהיא  – 18 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת ומאומצת ברובה. עזבו אתכם מחוויית נהיגה, זה לא הסיפור פה, הסיטיגו הוא סוס עבודה קטן, ואין טעם לחפש בו את הנוחות של המכונית המשפחתית, או אבזור מפנק. המיני הוא קיצור של “מינימום” – הרכב ישא אתכם ממקום למקום ויעשה זאת במינימום זמן, כסף ועצבים, כולל מציאת חניה.

חיסרון – קראו את השלוש שורות האחרונות

מחיר: 62,400 ש”ח 

 

סופרמיני

פיג’ו 208

מכונית פופולארית מאד בארץ ובאירופה. צרפתייה שהנהג הישראלי הגיב אליה מיד ובחום. היא עושה גלים בשוק הרכב, יחד עם סיטרואן C1 ופיג’ו 308 המוצלחת לא פחות. עם מנוע 1.2 ליטר בנזין טורבו, 110 כ”ס, תאוצה של 9.8 מאפס ל100 קמ”ש, וצריכת דלק משולבת של 14 קילומטר לליטר. (כי בינינו, נתוני מהירות מרבית ומומנט מרבי לא באמת קריטיים לאף אחד שמחפש מכונית משפחתית קטנה, בטיחות וצריכת דלק, דווקא כן). פיג’ו 208 מכונית סופר מיני עם תא נהג נעים ואיכותי, ומאובזר בטוב טעם (מערכת שמע, דיבורית, בקרת שיוט, מערכת סטארט אנד סטופ לחיסכון בדלק בעיר, מיזוג, כניסות USB  וAUX). זו מכונית מעוצבת ומרווחת, עם תא מטען מכובד בהשוואה למתחרות בקטגוריה – 311 ליטר, ו-1152 ליטר עם קיפול המושבים. החדשות הגדולות באמת הן שפיג’ו כל כך בטוחים במכוניות החדשות שלהם שאין להם בעיה לתת לכם גם 5 שנות אחריות, וזה אומר הרבה.

חיסרון – המחיר גבוה יחסית למתחרות בשוק. הגרסה הידנית זולה משמעותית ולא פחות טובה.

מחיר: 98,900 ₪ 

 

משפחתית

וולוו V40 T4 “קינטיק”

סוף סוף וולוו חושבים מחוץ לקופסא והחליטו לספק את הסחורה ולייצר מכוניות לעוד שכבות ולקוחות פוטנציאלים, מלבד מבוגרים פלוס פלוס , וקהל נאמני המותג. וולוו V40 מחליפה את אחיותיה המרובעות המאסיביות -S40 וS50, ונכנסת ראש בראש לקבוצת המכוניות המשפחתיות/מנהלים הספורטיביות. הV40 מציגה נתוני מכירות מרשימים, וגם זכייה כמכונית השנה בסקוטלנד (נו, זה גם תואר). בדור הזה היא מפציעה עם לוק מרענן וצעיר, וביצועים לא רעים בכלל –  מנוע 1.6 ליטר טורבו עם הספק של 180 כ”ס ב-5,700 סל”ד ומומנט של 24.5 קג”מ המתקבל בין 1,600-4,000 סל”ד. תיבת 6 הילוכים משולבת ידני/אוטו’. האצה של 8.5 שניות מ0-100 קמ”ש (7.7 בעזרת הגיר הידני) ומהירות מרבית של 225 קמ”ש. נסיעות ארוכות, כבישים בלתי נגמרים, ישורת, פיתולים, היא צולחת את כולם ושורה על הנהג תחושה שהכל בטוח ויציב. נו, וולוו. תא הנהג מזמין ונעים, המושבים נוחים, הביצועים נאים וצריכת הדלק סופר ממוצעת. מכונית משפחתית כמו שמשפחתית צריכה להיות. 

חיסרון אחד – תא הנהג פשוט. חיסרון שיכול להפוך ליתרון בעזרת 30 אלף ש”ח – גרסת הR דיזיין.

מחיר: 169,000 ₪ לגרסה הבסיסית

 

פנאי

ניסאן קשקאי

המנוע הוא 1.2 טורבו, מנוע שפותח ע”י רנו ניסאן וכוון במיוחד לקשקאי החדשה של ניסאן, עם 115 כוחות סוס, מומנט של 16.82 קג”מ בסל”ד של 1750. ובעברית, תקבלו האצה טובה כבר בלחיצה קטנה על דוושת הגז. תיבת ההילוכים היא CTV Xtronic החדשה, שגם כן פותחה במיוחד בשביל הקשקאי. תיבת ההילוכים רציפה, ולזכותה יאמר, היא תוכננה באופן שירגיש לכם כאילו מדובר בתיבה אוטומטית, ומספקת נסיעה חלקה. המנוע הקטן עושה עבודה מצוינת – מאיץ טוב, וגם עובד בסנכרון טוב עם תיבת ההילוכים. ניסאן קשקאי בדור הנוכחי היא מכונית רחבה, ארוכה ונמוכה יותר מהדור הקודם. העיצוב החדש, מלבד המראה החד והמודרני שהוא משווה לחרטום ולאחורי הרכב, נועד להטיב עם האירודינמיות, מה שמביא לחיסכון בדלק. אורות הלד מקדימה עושות חסד עם כל רכב, גם במקרה זה. והטוטאל לוק פשוט מרשים. הקרוסאובר של ניסאן מקבלת פנים אלגנטיות ומודרניות, ומציעה לשרת את הנהג כרכב פנאי ליום יום. ואכן, ביום סידורים ארוך ומתיש, בעיקר בנסיעות בתוך העיר והסתבכות עם חניות, הקשקאי התגלתה כחברה טובה ותומכת, עם הגה טוב שמקל על התמרון בעיר, תא נהג נעים לשהייה שמשרה שלווה בעיר פקוקה ורועשת, מושב (עור) נוח ורחב, ומערכת שמע מצוינת שהנעימה את זמני. שותפה נהדרת ליום יום.

חיסרון: עודף טכנולוגיה

מחיר: החל מ-157,000 ש”ח 
 
 

פנאי – שטח

לנדרובר דיסקברי ספורט

לנדרובר דיסקברי ספורט, מנוע הבנזין (2.0 ליטר, 240 כ”ס, 34 קג”מ ותאוצה מאפס למאה קמ”ש ב-8.2 שניות). הנהיגה בדיסקברי מהנה, שקטה, ונטולת זעזועים, או רעשי דרך ומנוע. תיבת ההילוכים, בעלת 9 יחסי העברה אהודה עלי עוד מנסיעת המבחן באיווק. בין אם תבחרו לנהוג במצב האוטומטי או הידני (מצב S) תחושו בהתאמה טובה מאד עם ביצועי המנוע. ללא תחושה של רעידות, או פערי סל”ד. מצופה עור כמו גם הריפודים, ריפודי עור שבאים בגוונים כהים או בהירים. המון מקום לאחסון בצידי המושבים ובמרכז, מקומות לכוסות ובקבוקים בשורה הראשונה והשנייה. במרכז תא הנהג מסך מגע 8″ השולט במערכת הבידור והשמע. ומעל ראשי הנהג וכל הנוסעים מתפרס גג שמש פנורמי כהה מעט, ששומר על תחושה נעימה ברכב גם בצהרי היום. הדיסקברי רכב מרווח לכל נהג, בכל משקל וגובה, תא הנוסעים רחב ומפנק, ותא המטען יכול להפוך, עם קיפול השורה השלישית והאמצעית, לתא אחסון ענק. לדוגמא, העגלה של הילד שלי נבלעה בפנים, כמו גם כל שקיות הקניות שהעמסתי, כולל קופסת קרטון גדולה, ונותר עוד מקום.

חיסרון, בכל זאת, אין מושלם – צריכת דלק

מחיר: 384,000 ש”ח

ספורט

ב.מ.וו סדרה 2 

הב.מ.וו 235i זו מכונית יפיפייה, מבפנים ומבחוץ, במיוחד זו האדומה שהגיעה לידיי. תחת מכסה המנוע רובץ לו מנוע 3 ליטר בנזין טורבו, עם הנעה אחורית, הספק של 326 כוחות סוס, מומנט מרבי של 45.9 ב-1300 סל”ד, תאוצה מ0-100 קמ”ש ב4.8 שניות. אה-הא, בדיוק כך. מפלצת ושמה תשוקה. כמה שכיף לנהוג בה, כך גם מפחיד. כל לחיצה על דוושת הגז מוציאה אותך משליטה פיזית ורגשית. וקל מאד לאבד את הראש. היא גורמת לך לרצות עוד מהירות ועוד יציאות מפגרות מהמקום, ואני בכלל כבר לא בגיל הזה של השטויות. תיבת ההילוכים אוטומטית-טיפטרוניק עם 8 הילוכים שמסייעת לכל הכוח הזה במנוע לעבוד טוב ולהרגיש טוב. עם קימורים יפיפיים, צמיגים רחבים, ומספיק מקום לנהג, זו החבילה שכל נהג שאוהב מכוניות ואוהב לנהוג ירצה לעצמו. תא הנהג ב.מ.וו קלאסי, נקי, אלגנטי, עם מסך מולטימדיה, בקרת אקלים, בקרת שיוט ומחשב דרך. עצה ממני, באהבה, שמרו על מערכת בקרת היציבות פועלת.

חיסרון אחד, חוץ מהעובדה שהיא לא שלי – דרגת זיהום 14  

מחיר: 352,000 ש”ח

 
חג שמח!

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “הבחירות של מלכת הכביש 2015”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 3 =