המדריך לצרכן: טיפים לרכישת רכב

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מתלבטים איזה רכב לקנות? הנה מספר טיפים לרכישת רכב שיעשו לכם סדר בראש ויקדמו אתכם לרכב הבא שלכם

רכישת רכב זו אחת ההחלטות החשובות לרובנו. החלטה שהופכת להתלבטות והתעסקות לא קטנה בסוגיה – מה יהיה הרכב הבא. אם זה רכב ליחיד או משפחה, רכב חדש או משומש, זה לא יקל עליכם את הבחירה. בכתבה הזו תמצאו טיפים שיתנו לכם כיוון, ויעזרו לכם לגבש את ההחלטה שלכם –
בדיוק (רכב שיהיה באמת נכון לכם, ולא רכב ש”ידחפו” לכם בסוכנות, או ייעצו לכם סתם.
ביעילות שלא ייקח לכם שבועות או חודשים מהחיים.
ממקום נכון שתגיעו להחלטה לא כי צריך, אין ברירה, או זה מה שיש.

תמונה מתוך אתר https://www.which.co.uk

1. הכי חשוב, לקבוע מסגרת תקציב. זה יצמצם לכם את גבולות החיפוש, וישאיר אתכם בפוקוס על מכוניות בטווח המחירים שהצבתם. גובה התקציב גם יבהיר לכם אם קיימת אפשרות לרכישת רכב חדש או אם בכלל להוריד את האופציה הזו מהשולחן.
האם עדיף לרכוש רכב או מיד שנייה? זה נושא לכתבה נפרדת.

2. התייעצו עם בן אדם אחד בלבד שאתם סומכים עליו, שייתן לכם כיוון ויציע אפשרויות. מלבד עצמכם. כל גלישה בפורום כזה או אחר, קבוצת פייסבוק, בה כולם כמובן מבינים ומומחי רכב, רק תבלבל אתכם ותפתח עוד לבטים שלא היו קיימים לפני שגלשתם שם. אתם יודעים בערך איזה סוג של רכב אתם רוצים, וכמה אתם יכולים לשלם עליו. זה המון. אז עזבו אתכם מ-1000 דעות של אחרים. קדימה לכלל הבא.

3. עצרו רגע לחשוב על התאמה ושימושיות של הרכב לחיי היום יום שלכם.
שאלו את עצמכם – מי ייסע לרוב ברכב, לאיזה שימוש הוא נועד, באיזו נסועה חודשית/שנתית מדובר, מה חשוב לכם שיהיה ברכב, ולעולם לא תתפשרו עליו? (בטיחות, תא מטען גדול, אמינות, ביצועים, צריכת דלק, אבזור כזה או אחר).
סטודנט, אימא לילד, משפחה מטיילת של 5 
נפשות – כל אחד מהם זקוק לרכב שונה בתכלית. צמצמו את האפשרויות בהתאם לצרכים שלכם.

4. הגעתם לרגע המיוחל, צמצמתם את האפשרויות הרבות שראיתם או הוצעו לכם, או קפצו לכם בפרסומות – החליטו על 2-3 מכוניות שמקובלים עליכם, ועליהן השקיעו זמן ואנרגיה. חיפוש מידע ברשת, קריאת מבחני דרכים, צפייה בסרטונים, התייעצות עם אחד או שניים מהקרובים אליכם. הם לאו דווקא צריכים להבין במכוניות, הם פשוט אנשים שמכירים אתכם טוב ויכולים לנקות לכם את הרעשים שנוספו מסביב, ולהזכיר לכם מה אתם אוהבים ורוצים באמת.

5. בין אם מדובר ברכב חדש או מיד שנייה – אל תלכו לבד לראות אותו בסוכנות/אצל הקונה. בקשו מחבר/ה או בן משפחה שיצטרף אליכם, וישים לב לפרטים שאולי אתם מפספסים. אם מדובר בביקור בסוכנות רכב, אולי חבר קרוב יכול לסייע בהבנת פרטי העסקה, התמקחות, ואותיות קטנות בכלל.

6. תנהגו ברכב הנבחר. אם הוא מיד שנייה או חדש, בקשו לנהוג בו או לבצע נסיעת מבחן. בגד אתם מודדים לפני שאתם קונים. לא תיסעו ברכב לפני רכישתו? כן, גם אם אתם לא מיומנים, ונסיעת מבחן נשמעת לכם כמו מטלה, או משהו שלא יועיל לכם בכלום, סעו, תרגישו את הרכב, תשמעו את המנוע, תלחצו על כפתורים, תבדקו את מערכת המולטימדיה, פתחו תא מטען. היכנסו וצאו מפתח הדלת, שבו על מושב הנהג והרגישו אם הוא תומך מספיק ועוד ועוד. מדובר ברכישת של עשרות או מאות אלפי שקלים, ונסיעת מבחן של פחות מחצי שעה יכולה לחסוך לכם עוגמת נפש לא קטנה.

תנהגו ברכב, אחרת איך תדעו אם זה הרכב שאתם רוצים?

7. בחרתי לציין פרמטר שהחשיבות שלו קיימת אבל נמוכה ושולית מזמן והוא נקרא – סחירות.
מה זו סחירות? “כמה קל יהיה לך למכור את הרכב שלך מ1 עד 10, כש-10 זה רכב סחיר מאד, כלומר ברגע שיעלה בלוחות יירכש מהר ובקלות, עד 1, רכב שלא תצליח למכור, עד שתוריד המחיר שלו לרצפה.

אני כותבת לכם על סחירות, רק כדי לציין בפניכם שזה מיותר לתת לו מקום בבחירת הרכב הבא שלכם. היום, כשתחום הרכב מציע מגוון אפשרויות טרייד אין, התחייבות לקניית הרכב חזרה מהלקוח אחרי 3 שנים ויותר, ועוד עסקאות שמבטיחות שלא תתקעו עם הרכב שקניתם, פרמטר הסחירות נמחק אט אט מהעולם.

בהצלחה לכל המתלבטים. 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “המדריך לצרכן: טיפים לרכישת רכב”

  1. סחירות זה אחד הפרמטים הכי חשובים, אף אחד לא רוצה להיתקע עם הרכב שנה כשכבר רוצה למכור.
    ובו זמנית לרוב זה יהיה רכב טוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × 2 =