אנחנו פראיירים. תקנו אותי אם אני טועה (אני לא), אבל מחירי הרכבים במדינת ישראל הם הגבוהים בעולם. רק אנחנו משלמים על לנדרובר דיסקברי חדשה כ-650,000 אלף שקלים (לאחר תוספות), קדילאק CT6 ב-549,000 אלף שקלים ומרצדס S מתחילה אצלנו במחיר של דירת 3 חדרים בעיר בדרום הארץ. זה הגיוני? ברור. המיסים בישראל הם מהגבוהים בעולם, מס הקניה, המע״מ, היבואן שרוצה להרוויח וכך המחיר הבסיסי של הרכב בחו״ל מוכפל ואף יותר, בקלות רבתי.
פראיירים. אבל זו לא הסיבה היחידה. ניסיתם למכור רכב יד שנייה לאחרונה? המחירון של לוי יצחק בכלל לא מעניין, במקרים רבים אתם תקבלו הרבה מתחת למחירון, שמשמש המלצה בלבד לחברות הביטוח. ובכלל, למה לקנות רכב מיד שנייה? הרי רכב חדש מהניילונים קורץ כל כך; אתם מקבלים מימון 100%, ללא מקדמה, ונדבר עוד שלוש שנים.
פראיירים. את הרכב החדש חברות הליסינג מקבלות, בהערכה גסה, ברבע מחיר פחות, מגלגלות אלינו את המימון, לרוב גם מתעכבות בהעברת הבעלות, ובסוף, אנחנו נוסעים ברכב מוגבל באבזור, משפחתומטית ממוצעת, או מיני מוגבלת, שבאירופה לא הייתם אפילו יורקים לכיוונה בסוכנות השכרת רכב.
ופה בדיוק, החלטנו לעשות שינוי. נכון, שינויים לוקחים זמן, חינוך שוק זו משימה כמעט בלתי אפשרית, אבל אם נצליח לגרום לכמה מכם לבחור ברכב מיד שנייה, או להשאר עם הרכב הקיים לשפר אותו, לחסוך כסף ולצאת להרפתקאה דומה לשלנו, עשינו את חלקנו.
אז מה הרעיון?
למי שעוקב אחר פרויקט השיפורים החדש שלנו – רכשנו קדילאק STS מודל 2006, עם מנוע 3.6 ליטר ו-98,000 ק״מ ב-19,000 ש״ח. בחודש האחרון העברנו את הרכב הזה את כל השיפורים האפשריים, במסגרת הטעם הטוב, בשורה התחתונה, אנו נסקר עבורכם את הפרויקט בפירוט, ונראה איך אפשר לחסוך את ״המיסים״, ירידת הערך הראשונית, וליהנות מרכב מיד שנייה משובח. נכון, אמנם “לא תקרעו את הניילונים”, אבל גם לא תקרעו את הכיס במסע לעבר רכב החלומות שלכם.
הרכב שלכם לא יהיה מודל 2019, אבל זה יהיה ההבדל היחיד בינו לבין הרכב מיד שנייה. אז הגיע הזמן לתת גז על פרויקט קאדילק – שיפור רכב מיד שניה, מא׳ עד ת׳.
אם אין לה מספיק כוחות סוס, והיא לא אמריקאית, הוא יעדיף אופני הרים. בים, הוא דווקא מעדיף צרפתיות, 40 פיט בערך, ברוח צד. אבל לא משנה איפה, העיקר שיהיה אוכל טוב וחברים.
כל הפוסטים של אדם כץ