הממשלה בסיבוב פרסה: אין חובת התקנת מערכת נגד שכחת ילדים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מערכת נגד שכחת ילדים
לא תהיה חובת התקנת מערכת נגד שכחת ילדים

סיבוב פרסה: בעקבות החלטת הממשלה לבטל את החובה להתקנת מערכות להתרעה מפני שכיחת ילדים ברכב, עשרות מיליוני שקלים של השקעה של חברות שהצטיידו במלאים גדלים ירדו לטמיון

 

מוטי קוסובסקי סמנכ”ל תכנון ואסטרטגיה בחברת א.ד.י מערכות:” רק לפני כחודשיים הסתיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא חובת התקנת מערכות התרעה מפני שכחת ילדים ברכב שאמורה להיכנס לתוקף ב-1 לפברואר 2022″ .

חברות שיצרו עשרות אלפי מערכות ישלמו את המחיר של מלחמת האגו בין שרת התחבורה הקודמת לשרת התחבורה הנוכחית ולא הייתה שום התייחסות בהחלטת השרים להפסדים של המיליונים של חברות שהתבקשו ע”י משרד התחבורה לפתח לייצר ולייבא את המערכות הנ”ל. 

חברת א.ד.י מערכות השקיעה כ-500 אלף שקל בפיתוח מערכת “BCARE” (מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב) שעברה בדיקה מלאה במכון התקנים וקיבלה גם את אישור משרד התחבורה ויצרה אלפי מערכות לשיווק.

קוסובסקי מציין עוד כי החשש הגדול של חברת א.ד.י מערכות ושל כל יתר החברות שהצטיידו במלאי של מערכות, כי המלאי שהובא לארץ לא ימכר ולא משנה כמה המחיר ירד. מניסיון של שנים וחקר התנהגות הצרכן הישראלי ביחס למערכות בטיחות לרכבים, קיימת התעלמות / הדחקה מצידו מלרכוש את המערכות הללו למרות שהן מצילות חיים, אלא אם קיימת רגולציה שמעודדת או מאלצת אותו לרכוש אותן.

כל אותם גורמים מקצועיים במשרד התחבורה שידעו במצוות השרה הקודמת לדחוף, ולזרז את החברות להשקיע בפיתוח, במלאי – נאלמו דום. אף אחד לא מתקשר לברר כיצד ניתן למזער נזקים”.

בימים אלה בוחנת חברת א.ד.י מערכות, באילו דרכים ניתן יהיה למזער את הנזקים הכלכליים הגדולים שגרמו הגורמים הרגולטיביים.

 

המנצחים והמפסידים

להזכירכם, באמצע 2021, דובר על תאריך יעד להחלת חובת התקנה מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב החל מה-1.8.2021 מה שהביא אנשים רבים לתהות האם לרכוש מערכת חיצונית, איזו מערכת בטיחות לרכוש, איזו מערכת בטיחות תהיה קבילה ותעבור את הטסט השנתי של רכבם, או האם בכלל כדאי לקנות רכב חדש יותר, בו קיימת מערכת בטיחות מתקדמת מקורית “נגד שכחת ילדים ברכב”.

הרוחות סערו, והיה בלבול גדול, וטענות, האם הדבר כלל נחוץ, מול הבלבול נוכחנו להמשיך ולראות, לצער כולנו, עוד מקרי מוות בשל התופעה הכואבת והבלתי מוסברת של שכחת ילדים ופעוטות ברכב, ולגרימת מותם.

כעת, ההחלטה נפלה, ולא תהיה חובת התקנת מערכת נגד שכחת ילדים ברכב, ומי ששילם על כך הם המפתחים, הסטארטפים וחברות הרכב שמיהרו והחלו לפתח מערכות ישראליות נגד שכחת ילדים ברכב, או רכשו מערכות כאלה בהרבה מאד כסף.

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “הממשלה בסיבוב פרסה: אין חובת התקנת מערכת נגד שכחת ילדים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 + 1 =