חובת התקנה מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב החל מה-1.8.2021

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

העולם כבר יודע, והיום גם בישראל, מערכת בטיחות למניעת שכחת ילדים ברכב היא בגדר חובה – תקנת הבטיחות תכנס לתוקפה החל מתאריך 1.8.2021 בכל רכב פרטי המסיע ילדים עד גיל 4

 

כיום במכוניות חדשות מהניילונים, מערכות הבטיחות למניעת שכחת ילדים ברכב קיימת כבר כסטנדרט. אם בסיוע של חיישנים, מצלמות, או “סתם” תזכורות שעולות בסוף כל נסיעה בלוח השעונים, ומזכירות לנהג/ת לבדוק אם יש ילד מאחור.

יש מערכות שיודעות לזהות שנכנס נוסע מאחור בתחילת הנסיעה והוא לא יצא בסופה, מזכירות לנהג, ואם הנהג לא שם לב, משמיעות צפצופים ומעין אזעקה חיצונית שגם העוברים ושבים יוכלו לשמוע.

כאמור, טכנולוגיות כאלה יש בכלי רכב חדשים, ולאו דווקא יקרים או יוקרתיים. עולם הרכב ובטיחות כלי הרכב שמים דגש בבטיחותם של הנוסעים מאחור, בנסיעה ובכלל.

אם הרכב שלכם ישן יותר, ולא קיימת בו מערכת או טכנולוגיה למניעת שכחת ילדים ברכב, יש מספר מערכות חיצוניות שניתן להתקין ברכב, ואפשר לשקול אותן בחודשים הקרובים, שכן בתאריך ה-1.8.2021 נכנסת תקנת חובה להתקין מערכת כזו בכל רכב פרטי המסיע ילדים עד גיל 4.

 

BECARE – פיתוח ישראלי למניעת שכחת ילדים ברכב – אדי מערכות

 

כמה עולה מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב
מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב מערכת Bcare של “א.ד.י מערכות”

 

חברת “א.ד.י מערכות” פיתחה מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב מערכת Bcare שהינה פיתוח ישראלי. המערכת מורכבת מאפליקציה ייעודית וכרית המונחת על כיסא הבטיחות, המחוברות לבלוטות’. בעת שהנהג מניח את הילד בכיסא הבטיחות על גבי הכרית ולאחר תהליך הרשמה חד פעמי, קצר ונוח באפליקציה המערכת פועלת. ברגע שהנהג מתרחק מהרכב ותקשורת הבלוטות’ מתנתקת תופיע לנהג התראה קולית וחזותית במכשיר הסמארטפון, שנשכח ילד ברכב. ההתראה תופיע למשך כ4 דק. כל עוד הנהג לא הפסיק את ההתראה יישלחו מסרונים לאנשי קשר נוספים שהנהג הגדיר בעת ההרשמה כ”חירום” ואליהם תשלח הודעה בצירוף קישור למיקום בו הרכב נמצא.

מחיר המערכת לצרכן כ-490 ₪.

 

טפצפה – השאלה חינמית מסניפי יד שרה

טפצפה מניעת שכיחת ילדים ברכב בחינם
טפצפה. מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב מיד שרה ללא עלות

 

טפצפה הוא מוצר חדש ופתרון יעיל להגנה ומניעת שכיחת ילדים ברכב, המושאל בחינם בכל סניפי יד שרה ומציל חיים.

יד שרה, ארגון המתנדבים הגדול בישראל מעמידה לרשות הציבור אלפי מכשיר ‘טפצפה’ שימנעו את האסון הבא – ‘טפצפה’ הינה פיתוח חדשני של יד שרה המונע לחלוטין אפשרות של שכחת ילדים ברכב. המכשיר קל ופשוט לשימוש, עומד בתווי התקן הבינלאומיים המחמירים וניתן להשאלה ללא תשלום בסניפים המרכזיים.

 

 

הכפתור BABY – מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב בתשלום חודשי

 

הכפתור התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב בתשלום חודשי
הכפתור. מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב

 

מערכת הכפתור BABY פועלת באופן עצמאי: בעת הושבת התינוק בכיסא הבטיחות, המערכת נכנסת לפעולה הודות לזיהוי ההושבה על הכיסא, בין אם הרכב כבוי או מונע. בלוח החיווי בקדמת הרכב תתקבל התראה קולית וויזואלית והכפתור אליו מחובר הכיסא יהבהב. בעת כיבוי הרכב תתקבל התראה וויזואלית בתוך הרכב במשך כ-30 שניות. לאחר כ-2 דקות במקרה שהנהג לא יוציא את התינוק מהרכב, תצא התראה למוקד החירום ותישלח הודעת סמס לטלפון הנהג בליווי מייל עם הודעת התראה “חיישן שכחת ילדים הופעל ברכבך”, תוך הפעלת הבהוב אורות הרכב.

מחיר מומלץ לצרכן עבור שירותי הכפתור BABY:
החל מ-45 ₪ לחודש לשירות בסיסי ועד 115 ₪ לחודש לשירות מורחב.

 

הקנס בגין הסעת ילדים מתחת לגיל 4 ללא התקנת מערכת כזו יעמוד על 250 ₪ וכן 4 נקודות.

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “חובת התקנה מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב החל מה-1.8.2021”

  1. שימו לב – לפי אתר יד שרה הטפ-צפה לא עומד בתקן האיטלקי שיכנס לתוקף אצלנו באוגוסט.

  2. עלפי אתר התחבורה, יש לציין כי בהצעה המקורית לתיקון התקנות הוצע להחיל את חובת התקנת המערכת על כל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 5, אך בשל הרצון להתאים את דרישות המערכת לתקן קיים (התקן האיטלקי) ובעיקר לאור העובדה כי גילם של הרוב המוחלט של פעוטות שנפגעו כתוצאה מהשארתם ברכב לא עלה על 3, הוחלט להטיל את חובת התקנת המערכת למי שמסיע ילדים מתחת לגיל 4.

    תשומת הלב לכך, כי החובה תחול על כל מי שיסיע ילד עד גיל 4 ברכב פרטי, ולא רק על הורים או בני משפחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − five =