העתיד כבר כאן? מכונית חשמלית בהשקה וירטואלית – סקודה VISION E

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

השקה וירטואלית וללא ספק מיוחדת בנוף השקות הרכב הישראלי - סקודה פאביה ויז'ן E מכונית חשמלית עתידנית, שנכון להיום, קיימת רק בראש שלנו

סקודה פאביה VISION E

בהשקה כזו עוד לא הייתי. השקת הרכב התקיימה באולם האירועים “בית השמחות” בתל אביב, בקומה השנייה, מה שכבר רמז שרכב אמיתי לא יוכל להכנס לפה, גם לא דרך החלונות.

במקום היו הרבה עיתונאים, וספות נוחות, ואוכל טוב, אפילו מצוין, אבל רכב – אין. כלת האירוע היא ה-ויז’ן E, מכונית קונספט עתידנית חשמלית, למעשה, מכונית הקונספט הראשונה של סקודה, שקיימת רק בחזיונות שלנו.

אז מכונית לא הייתה, אבל חדרים שקופים עם כיסאות ומשקפות תלת מיימד היו גם היו. אחרי המצגת שהוצגה בפנינו, הציעו לנו להתנסות בסימולטור מיוחד, שיאפשר לנו לחוות את הנסיעה במכונית העתידנית.

חיכיתי לתורי, כשבנתיים צחקתי על התנועות המוזרות של המתנסים בתוך התאים השקופים. מה שלא חזיתי, זה שאני אראה אידיוטית לא פחות.

מי נתן לך רישיון??? סקודה VISION E. צילום: נס הפקות
נו...מה? אני מחפשת את הדוושות. צילום: נס הפקות

הסימולטור נפתח בגישוש והתאקלמות של המתנסה למצב של תלת מיימד. ניתן לשלוח ידיים קדימה ולראות את התנועות של עצמכם במציאות הוירטואלית.

לחצו PLAY ותראו בעצמכם…

אה כן, כמה פרטים על רכב…

זו מכונית הקונספט הראשונה של סקודה, המבוססת על פלטפורמה חשמלית (MEB).

המראה החיצוני של הרכב משלב ישיבה גבוהה, דוגמת רכב פנאי שטח, חלל פנימי גדול כמו בסקודה סופרב, וגג מעוצב בסגנון הסקודה קודיאק קופה. גם השמשה פנורמית, והכניסה לרכב קלה ומרווחת. העיצוב על פי סקודה, היא “שפת עיצוב פשוטה”, והמרכיבים שלה אופייניים לרכב הפנאי של סקודה.

ההספק, עד 306 כ”ס עם הנעה כפולה.
המהירות מירבית – 180 קמ”ש
טווח הנסיעה עד 500 ק”מ בהטענה אחת
עם שתי אפשרויות טעינה – AC ו-DC הטענה של כחצי שעה לקבלת 80 אחוז סוללה.

1. ברכב מערכות נהיגה אוטונומית, עם אלמנטים עתידניים לבדיקת חיוניות הנהג, כמו מעקב אחר תנועת עיניי הנהג, מד דופק ומד עייפות הנהג.

2. חיבור קבוע לרשת
3. רצפה שטוחה ללא קורה מרכזית.
4. קיבולת תא מטען של 600 ליטר.


follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

8 − five =