השקה דינאמית ללנדרובר דיפנדר הקצר (דיפנדר 90) – האם האורך קובע?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לנדרובר דיפנדר קצר (דיפנדר 90)
השקה דינאמית ללנדרובר דיפנדר הקצר (דיפנדר 90)

 

צילום: רונן טופלברג

 

חברת המזרח מצאה דרך ייחודית להשיק את הדיפנדר 90 החדש במסגרת מגבלות הקורונה. אתם מוזמנים לחבוש כובע ולהצטרף אלינו למסע.

 

הלנד רובר הראשון התגלגל מפס הייצור אל השטח בשנת 1948. המתכון היה פשוט – רכב שטח בעל עבירות גבוהה המיועד למשימות צבאיות וחקלאיות. לימים, חברת לנד רובר שדרגו ושיפרו את רכב השטח ובהמשך אף השיקו אח נוסף העונה לשם ריינג’ רובר, מה שחייב לתת שם לדגם המקורי (שעד כה נקרא סדרה 1, 2 ו-3). השם דיפנדר נבחר, ומאז הוא יוצר פחות או יותר באותה מתכונת בגרסה קצרה (בסיס גלגלים של 90 אינץ’) ובגרסה ארוכה (בסיס גלגלים של 110 אינץ’) עד שנת 2016, בה הוחלט על הפסקת ייצור הדיפנדר עקב היותו מיושן.

4 שנים עברו ללא דיפנדר, עד אשר חברת לנד רובר השיקה את הדיפנדר החדש בשנת 2020. עם מרכב אחוד, מתלי אוויר נפרדים ושלל מערכות בטיחות וטכנולוגיה מתקדמות – לא מדובר באבולוציה לדגם הקודם אלא ברבולוציה של ממש למורת רוחם של ה”טהרנים”.

 

לנדרובר דיפנדר 90 חוות דעת
דיפנדר 90 סקירה

 

בשנת 2020 נחתה בישראל הגרסה הארוכה של הדיפנדר, וכעת, בתחילת שנת 2021 הצטרפה אליה הגרסה הקצרה – דיפנדר 90. השם 90 נשמר, למרות שבסיס הגלגלים תפח וכבר עומד על כ-101 אינץ’. הדגם הקצר, בעל שלושת הדלתות וחמשת המושבים, נראה לטעמנו (ולטעמם של רבים אחרים) טוב יותר מהגרסה הארוכה, מה שיגרום ככל הנראה ללא מעט רוכשים לוותר על השימושיות שבגרסה הארוכה ולבחור בגרסה זו. עיקר ההבדלים בין הדיפנדר הקצר לארוך הם: קיטון של 435 מילימטר באורך, גידול של 3 מעלות בזווית הבטן (המאפשרת עבירות גבוהה אף יותר) וקיטון של 116 ק”ג במשקל. יש אומרים שההבדל העיקרי הוא תוספת של המון סקס אפיל. אנחנו מסכימים.

בשנת 2021 ואילך ייהנו לקוחות הדיפנדר ממנועי דיזל חדשים בנפח 3 ליטר (שישה צילנדרים בטור) המספקים 200 ו-250 כוחות סוס. כמו כן, מוצע מנוע בנזין, גם הוא בנפח 3 ליטר, המפיק 400 כוחות סוס. נציין כי מנועי הדיזל כוללים שני צילינדרים נוספים לעומת מנועי הדיזל ששווקו בשנת 2020, ופועלים באופן חלק יותר לטובת נסיעה נוחה בכביש ובאופן זמין יותר לטובת נסיעה בשטח.

 

לנדרובר דיפנדר קצר בשטח

 

את ההשקה של הדיפנדר 90, בחרה חברת המזרח, בצל הקורונה, לקיים באוויר הפתוח – אזור המחיה הטבעי של הדיפנדר. שישה דיפנדרים ו-12 כתבי רכב הוזמנו להשקה בסגנון שונה לחלוטין מהשקות קודמות. ההשקה נערכה ביער באיזור בית שמש, בה ציין רמי וקסמן, סמנכ”ל השיווק בחברת המזרח כי: “הדיפנדר 90 החדש משמר את  הDNA  של לנד רובר ואת המסורת ההרפתקנית ופורצת גבולות של הדגם אך משדרג אותה עם טכנולוגיות חדשניות של 2021. כל יכולות הדיפנדר המיתולוגי בשטח כשעכשיו משודכות אליהן יכולות כביש מעולות… כניסת הדיפנדר הביאה עימה המון מתעניינים ורוכשים חדשים ואני בטוח שכניסת ה-90 עם הכריזמה המיוחדת שלו תמשיך את ההצלחה”.

 

תא נהג לנדרובר דיפנדר קצר

 

לוח שעונים דיגיטלי

 

מולטימדיה דיפנדר

 

 

הטיפוס לדיפנדר חושף תא נוסעים מרווח במיוחד העשוי מחומרים איכותיים ברובם עם דגש על עמידות. ברגים חשופים, המחברים חלק מדיפוני הפנים, מחברים אותנו באלגנטיות קשוחה אל הדור הקודם. הרצפה העטופה בשטיח פלסטיק ולא בד, מרמזת כי הרכב הזה נבנה כדי לעבוד והוא אינו פוחד להתלכלך. הכניסה למושב האחורי בדיפנדר 90 דורשת מיומנות מסויימת עקב גובהו של רכב השטח, אך הישיבה במושב זה נוחה ומרווחת.

כעת, כשאנו מאחורי ההגה של הדיפנדר, נמשיך מאיזור בית שמש לים המלח, רק שבדיפנדר, כמו בדיפנדר, כל הדרך תיעשה ללא פיסת אספלט אחת, עם עצירות במקומות מבודדים ושקטים. כמה מבודדים ושקטים? אפילו הסלולארי השתתק למספר שעות עקב חוסר קליטה. הדיפנדר חשף אותנו לנופי מדבר מרהיבים וביניהם – רוג’ום אנקה (גבעת הגמלים) – תחנת משטרה ירדנית שהחזיקה גמלים ששימשו אותה במשימות שונות. משם המשכנו למצוק ההעתקים – מצוק הדורש טיפוס שרק רכב שטח כגון הדיפנדר מסוגל להגיע בקלות. בתום הטיפוס נחשפנו לנוף מרהיב הצופה לעבר ים המלח.

משם פנינו לכיוון צפון מזרח וקינחנו, לאחר טיפוס סלעי מאתגר יחסית, בארוחת צהריים ליד בור עוזיהו – מאגר מי שיטפונות בן כ-300 שנה, אליו אפשר ומומלץ להיכנס רגלית ולהתפעל מגודלו.

 

 

במהלך הנסיעה בשטח נעזרנו במערכת הדמיית שטח הנסיעה, המוכרת גם כ”מכסה מנוע ‘שקוף’ לטובת שדה ראיה משופר בטיפוסים חדים, מערכת TERRAIN RESPONSE, מערכת  ATPC השולטת על כח המנוע והבלימה לטובת אחיזה מוגברת, בקרת ירידה במדרון, תיבת העברה בעלת יחס גבוה ונמוך, מערכת SAND LAUNCH ASSIST, מתלי אויר מתכווננים המאפשרים את הגבהת הרכב במקומות בעלי עבירות נמוכה וצמיגי ALL TERRAIN העוטפים את חישוקי ה-19″ המותקנים בדיפנדר.

בדרך ממאגר עוזיהו אל האספלט, אותו לא ראינו מספר שעות, נתקלנו במספר מקומות בעלי עבירות צרה במיוחד בעקבות קריסת אדמה שנגרמה עקב השטפונות האחרונים. אתגרים לא מתוכננים שהעצימו את חווית יום המסע הזה, מסע בו חברת המזרח הצליחה להמחיש שדיפנדר אינו רק אמצעי – אלא דרך חיים המספקת שלל חוויות, גם בשנת קורונה.

בדרכנו חזרה למרכז על כביש 1 שמרו עלינו שלל מערכות בטיחות מתקדמות, כאשר הראויות לציון הן: פנסי לד, בלימת חירום אוטונומית, בקרת ערנות נהג, מערכת מצלמות היקפית, בקרת התהפכות ועוד.  ברמת הגימור SE מגיעים הרכבים עם חבילה נוספת, חבילת נהיגה DRIVER ASSIST ובה ניתן למצוא בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, התראה אקטיבית מפני רכבים בשטח “מת”, מערכת סיוע לפני התנגשות מאחור ועוד.

 

 

עוד על הדיפנדר, חווית הנסיעה, יכולות השטח והמערכות המותקנות בו, ניתן לקרוא במבחן הדרכים שערכנו לגרסה הארוכה (110).

 

מחירי הדיפנדר 90 זולים בכ-50 עד 70 אלף שקל מהגרסה הארוכה –

 

מנוע 3.0 ל’ דיזל 200 כ”ס, S200  מחיר – 468,000 ₪

מנוע 3.0 ל’ דיזל 250 כ”ס, SE250 מחיר – 545,000 ₪

מנוע 3.0 ל’ בנזין 400 כ”ס, SE400 מחיר – 615,000 ₪

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 − 6 =